پارس ناز پورتال

طرز تهیه انواع پیتزا با خمیر آماده + دستور تهیه بهترین کالباس خانگی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه انواع پیتزا با خمیر آماده + دستور تهیه بهترین کالباس خانگی

انواع پیتزا با خمیر آماده + آموزش کالباس خانگی 

در اینبخش چند دستور برای پخت پیتزا را جمع آوری کرده ایم. این کـه خودمان پیتزا آماده کنیم بـه مراتب ارزان تر و بـه صرفه تر از این اسـت کـه بخواهیم این غذا را از بیرون سفارش دهیم. بـه علاوه پخت پیتزای خانگی از نظر بهداشتی هم مطمئن تر می باشد، در ادامه از دستور پخت پیتزای مخلوط تا مرغ و پپرونی رابه شـما آموزش میدهیم همچنین امروز طرز تهیه کالباس خانگی را هم مرور میکنیم.

 

طرز تهیه پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط یکی از انواع پرطرفدار این غذاست. مواد غذایی متنوعی مانند کالباس، گوشت چرخ کرده، زیتون بدون هسته و … کـه در تهیه این پیتزا بکار میرود بـه خوشمزه بودن آن می‌افزاید. طرز تهیه پیتزا مخلوط با فر و بدون نیاز بـه فر کمی متفاوت اسـت کـه با نکات مربوط بـه آن آشنا خواهید شد. پیتزا، غذایی ایتالیایی و بسیار خوشمزه و لذیذ اسـت.

طرز تهیه انواع پیتزا با خمیر آماده + دستور تهیه بهترین کالباس خانگی

برای آنکه طعم این غذای دلپذیر بهتر شود،‌ باید بـه خمیر و سسی کـه برای پیتزا تهیه میکنید، توجه بسیاری داشته باشید. اگر چـه اغلب مردم فکر میکنند کـه تهیه خمیر پیتزا در منزل کار سختی اسـت، اما این کار چندان سخت نیست. پس از خمیر، سس پیتزا نیز اهمیت زیادی دارد و نقش یک طعم دهنده را ایفا میکند. سس پیتزا، مخلوطی از رب گوجه فرنگی، سرکه و ادویه اسـت.

طرز تهیه انواع پیتزا با خمیر آماده + دستور تهیه بهترین کالباس خانگی

اگر بـه این دو مورد توجه کنید، طرز تهیه پیتزا مخلوط بسیار آسان اسـت و نتیجه آن بی‌نظیر خواهد بود. در ادامه طرز تهیه پیتزا مخلوط در فر و بدون نیاز بـه فر شرح داده میشود. بـه منظور تهیه خمیر برای دو شماره پیتزا، بـه حدود دو الی دو ساعت و نیم زمان مواد اولیه‌اي کـه در ادامه مشاهده می کنید، نیاز خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید : تمام فواید و مضرات پیتزا برای بدن و سلامتی (دانستنی های پزشکی)

 

مواد لازم برای خمیر پیتزا

= شیر یک لیوان

= خمیرترش یک قاشق سوپخوری

= روغن مایع نصف لیوان

= نمک یک قاشق چایخوری

= آرد سفید بـه میزان لازم

 

چند نکته:

بجای خمیر ترش از بکینگ پودر نیز میتوانید استفاده کنید. ‌می توانید از روغن جامد آب کرده یا روغن زیتون نیز بجای روغن مایع استفاده کنید. آرد را باید تا جایی اضافه کنید تا خمیر بـه دست نچسبد، حدود دو لیوان نیم الی سه لیوان آرد سفید کافی اسـت، اما در کل بسته بـه نوع آرد دارد، زیرا جذب آردها با یک دیگر متفاوت اسـت.

 

دستور تهیه خمیر پیتزا

نمک را همراه با خمیرترش یا بکینگ پودر در شیر حل کنید. سپس روغن را نیز اضافه کنید. اکنون بتدریج آرد را اضافه کنید تا خمیر بـه دست نچسبد، اما سفت هم نشود.

طرز تهیه انواع پیتزا با خمیر آماده

خمیر را چند دقیقه ورز دهید و سپس روی آنرا بپوشانید و یک الی دو ساعت بـه آن استراحت دهید. با این میزان مواد اولیه حدود نیم کیلو گرم خمیر پیتزا آماده می شود. اکنون کـه خمیر آماده اسـت، نوبت بـه طرز تهیه پیتزا مخلوط میرسد.

 

طرز تهیه پیتزا مخلوط

برای تهیه پیتزا مخلوط بـه 45 دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌اي کـه در جدول زیر مشاهده میکنید، احتیاج اسـت.

 

مواد لازم

= فلفل دلمه اي یک شماره

= قارچ 200 گرم

= کالباس 250 الی 300 گرم

= گوشت چرخ کرده 200 الی 250 گرم

= پیاز یک شماره متوسط

= زیتون بدون هسته 10 الی 15 شماره

= سس پیتزا، پودر آویشن و پنیرپیتزا بـه میزان لازم

 

شیوه تهیه:

پیاز را رنده کنید و گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز و مقداری آب روی حرارت قرار دهید. کمی زردچوبه و فلفل بـه آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا بپزد و آب گوشت بـه پایان رسید. در آخر نمک را نیز اضافه کرده و پس از دو الی سه دقیقه گوشت را از روی حرارت بردارید. قالب را چرب کنید. روی یک سطح مقداری آرد بپاشید و خمیر رابا وردنه باز کنید ودر قالب قرار دهید. سعمی کنید کـه خمیر حدود نیم سانتیمتر از دیواره قالب را بپوشاند.

مقداری سس پیتزا را روی خمیر بزنید. کمی پودر آویشن روی سس بزنید. مقداری کمی پنیرپیتزا را روی خمیر بریزید مجله آشپزی پارس ناز گوشت رابه پیتزا اضافه کنید. کالباس را خرد کرده و روی خمیر قرار دهید. قارچ را برش بزیند، توجه داشته باشید کـه باید برش‌ها نازک باشند. قارچ‌ها را نیز بـه پیتزا اضافه کنید. فلفل دلمه‌اي را خرد کرده و بـه پیتزا اضافه کنید.

دستور تهیه بهترین کالباس خانگی

روی پیتزا رابا پنیر بپوشانید. فر رابا حرارت 200درجه سانتیگراد از قبل گرم کنید و پیتزا رابه مدت 20 الی 30 دقیقه روی بالاترین پنجره فر قرار دهید. زمانی کـه خمیر پیتزا طلایی شد و پتیر کاملا پخت، پیتزا آماده اسـت و میتوانید آنرا از فر خارج کرده و سرو کنید. در صورت تمایل حتی می توانید از خمیر پیتزا آماده نیز استفاده کنید. برای تهیه سس پیتزا بـه مواد زیر و حدود 15 الی 20 دقیقه زمان نیاز اسـت.

 

بیشتر بخوانید : پیتزا با مزه و طعم های مختلف در سراسر جهان

 

مواد لازم

= رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

= سرکه دو قاشق غذاخوری

= روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

= شکر نصف قاشق سوپخوری

= سیر رنده شده یک حبه درشت

= رنده جوز هندی، زردچوبه، نمک و فلفل بـه میزان لازم

 

دستور تهیه سس برای پیتزا

طرز تهیه این سس بسیار آسان اسـت تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه تمام مواد رابا یک دیگر مخلوط کرده و روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید.

دستور تهیه سس برای پیتزا

زمانی کـه مایه یکی دو جوش زد، سس آماده شده اسـت. آنرا از روی حرارت بردارید و زمانی کـه خنک شد برای تهیه پیتزا استفاده کنید.

 

طرز تهیه پیتزا بدون نیاز به فر

در صورتی کـه دسترسی بـه فر ندارید، کف یک ماهیتابه نچسب با اندازه مناسب را چرب کنید و خمیر را در آن پهن کنید، بـه طوریکه مقداری از دیواره ماهیتابه را بپوشاند. سپس مواد پیتزا رابا همان ترتیبی کـه یاد شد روی پیتزا قرار دهید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید و یک شعله پخش کن نیز روی شعله بگذارید تا حرارت را منتشر کند. درب ماهیتابه را نیز بگذارد و صبر کنید تا پیتزا آماده شود.

طرز تهیه پیتزا بدون نیاز به فر

از ماهیتابه‌اي استفاده کنید کـه درب آن برای خروج بخار سوراخ داشته باشد. توجه داشته باشید کـه تهیه پیتزا بدون فر بـه مدت زما بیشتری نیاز خواهد داشت. بهمین اسانی و حتی بدون احتیاج بـه فر می توانید پیتزا تهیه کنید. باوجود این کـه در طرز تهیه پیتزا مخلوط مواد غذایی مشخصی ذکر شده اسـت، اما بسته بـه سلیقه خود می توانید هر موردی را حذف کرده یا مواد غذایی جدیدی بـه آن اضافه کنید.

 


 

و در ادامه طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به سه روش

پیتزا با خمیر آماده رابا هر طعمی ودر زمان کوتاهی میتوان تهیه کرد. بیشترین زمانی کـه برای تهیه پیتزا صرف می‌شودف مربوط بـه تهیه خمیر آن اسـت، بنابر این اگر بـه دنبال روشی سریع برای تهیه پیتزایی با کیفیت ودر زمانی کوتاه هستید، استفاده از نان‌هاي آماده پیتزا را امتحان کنید.

و در ادامه طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به سه روش

پیتزا یکی از فست فودهای لذیذ اسـت کـه همه ی بـه ویژه کودکان آنرا دوست دارند. از طرفی تهیه خمیر پیتزا بـه زمان زیادی احتیاج دارد، اما خمیرهای آماده پیتزا کـه در بازار عرضه میشوند نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند و میتوانید پیتزاهایی خوشمزه با آن‌ها درست کنید. برای طبخ انواع پیتزا، ابتدا باید نان آنرا مزه دار کنید، برای این منظور بـه یک سس احتیاج دارید. 

 

طرز تهیه سس پیتزا با خمیر آماده

بـه منظور تهیه این سس برای 3 الی 4 نفر «اگر برای هر نفر یک خمیر آماده درنظر بگیریم»، بـه 15 دقیقه زمان و مواد اولیه‌اي کـه در جدول زیر مشاهده می کنید، احتیاج دارید.

 

مواد لازم

= رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

= روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

= سیر رنده شده یک حبه

= شکر نصف قاشق غذاخوری

= فلفل، نمک و جوز هندی بـه میزان لازم

 

شیوه تهیه:

تمام مواد رابا یک دیگر مخلوط کنید. سس را روی حرارت قرار دهید تا یکی دو جوش بزند. سس آماده اسـت. مقداری ازآن رابا قلمو مخصوص آشپزی روی خمیر پیتزا پخش کنید.

 

طرز تهیه پیتزا رست بیف با خمیر آماده

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده بـه روش اول «رست بیف». بـه منظور تهیه پیتزا رست بیف با خمیر آماده برای دو الی سه نفر، بـه یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌اي در ادامه مشاهده می کنید، احتیاج دارید.

 

= مواد لازم

= خمیر آماده 2 الی 3 شماره

= گوشت راسته 250 الی 300 گرم

= پیاز 1 شماره

= قارچ 150 الی 200 گرم

= فلفل دلمه اي یک الی دو شماره

= زیتون حلقه شده 2 قاشق غذاخوری

= پنیر موزارلا 300 الی 400 گرم

= فلفل و آویشن بـه میزان لازم

 

دستور تهیه:

گوشت را بشویید و بـه چند قسمت تقسیم کنید. گوشت را همراه با مقداری آب روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا کاملا بپزد مجله آشپزی پارس ناز برای از بین بردن بوی گوشت بـه آن پیاز و فلفل اضافه کنید. وقتی گوشت پخت، آنرا ریش ریش کنیدگوشت را اندکی با روغن تفت دهید ودر پایان آویشن رابه آن اضافه کنید. قارچ رابه صورت حلقه‌اي خرد کنید و کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

طرز تهیه پیتزا رست بیف با خمیر آماده

فلفل دلمه‌اي‌ها را نیز نگینی یا خلالی خرد کنید. اکنون مقداری از سس پیتزا را روی خمیر‌هاي آماده بزنید و مقداری از گوشت، قارچ و فلفل دلمه‌اي را روی نان قرار دهید. سپس پنیرپیتزا را اضافه کنید و زیتون هاي حلقه شده را اضافه کنید. یک سینی فر را چرب کنید و پیتزا را در فری کـه از قبل با حرارت 200درجه سانتیگراد گرم کرده اید، قرار دهید و اجازه دهید بـه مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه داخل فر بماند تا کاملا آماده شود.

 

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه پیتزا پاکتی خوشمزه و عالی

 

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش دوم «پپرونی»

بـه منظور تهیه پیتزا پپرونی با خمیر آماده برای ۲ الی ۳ نفر، بـه یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

 

مواد لازم

= خمیر آماده 2 الی 3 شماره

= کالباس یا سوسیس پپرونی 100 الی 150 گرم

= فلفل سبز 3 الی 4 شماره

= پنیر پیتزا بـه مقدار لازم

 

نحوه آماده کردن پیتزا

سویس‌ها را حلقه‌اي خرد کنید. فلفل را نیز خرد کنید. مقداری سس روی نان پیتزا پخش کنید و مقداری آویشن روی آن بپاشید. اکنون پنیرپیتزا را اضافه کنید.

اکنون پپرونی‌ها و فلفل‌ها را اضافه کنید. مقداری پنیرپیتزا روی پپرونی‌ها بریزید. سینی فر را چرب کنید و پیتزا‌ها را در آن قرار دهید. فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و پیتزا رابه مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

 

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش سوم «مرغ و قارچ»

بـه منظور تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده برای دو الی سه نفر، بـه یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

 

مواد لازم

= سینه مرغ 200 الی 300 گرم

= قارچ 150 گرم

= فلفل دلمه اي یک الی 2 شماره

= فلفل، نمک و آویشن بـه میزان لازم

 

دستور پخت:

مرغ را بشویید و همراه مقداری آب روی حرارت قرار دهید. زمانی کـه یکی دو جوش زد، آنرا در آب کش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس مجددا مرغ رابا پیاز و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. برای آنکه بوی مرغ گرفته شود، فلفل و زردچوبه را نیز بـه آن اضافه کنید. اکنون مرغ را ریش ریش نمایید. قارچ را خرد کرد و با روغن اندکی کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

 

سپس مرغ را نیز اضافه کرده و مقداری تفت دهید. دراین مرحله نمک و آویشن را نیز اضافه نمایید. مرغ را نباید زیاد تفت دهید، زیرا سفت خواهد شد. فلفل دلمه‌اي را نگینی خرد کنید. مقداری سس روی خمیر‌هاي پیتزا بزنید. سپس مقداری مرغ و قارچ روی هر کدام بریزید، اکنون فلفل دلمه‌اي را نیز اضافه کنید. اکنون پنیر پیتزا را نیز اضافه نمایید. یک سینی فر را چرب کرده و پیتزاها را در آن قرار دهید.

 

فر را باید از قبل با 200درجه سانتیگراد گرم کرده باشید، سپس پیتزا‌ها رابه مدت 30 الی 45 دقیقه در فر قرار دهید. طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده برای تمام انواع پیتزا‌ها مشابه اسـت، فقط مواد اولیه پیتزا را آماده کرده و روی نان قرار دهید و آنرا در فر بگذارید.

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش سوم «مرغ و قارچ»

حتی می توانید با استفاده از خمیر آماده، پیتزا را در ماهیتابه نیز تهیه کنید. برای این کار کف ماهیتابه را چرب کنید و پیتزا را داخل آن قرار دهید. اکنون ماهیتابه را روی شعله پخش کن و روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید. درب ماهیتابه را بگذارید و صبر کنید تا پیتزا آماده شده و نان آن برشته شود.

 


 

و در آخر نیز طرز تهیه کالباس خانگی

طرز تهیه کالباس خانگی با گوشت قرمز بدون چربی یا گوشت سینه مرغ و گوشت بوقلمون. تعداد زیادی از مـا عاشق طعم سوسی و کالباس هستیم اما بخاطر مضرات استفاده از این مواد غذایی خودرا از طعم لذیذ‌آنها محروم کرده‌ایم. شـما میتوانید با درست کردن سوسیس و کالباس در خانه این ماده غذایی از طعم سوسیس و کالباس خانگی بدون نگرانی لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی

= سینه‌ي مرغ یا بوقلمون 500 گرم

= روغن مایع 50 گرم

= تخم مرغ 1 شماره

= آب و یخ 100 گرم

= پودر آب پنیر 15 گرم

= شیر خشک 15 گرم

= شکر 1 قاشق چای‌خوری

= آرد سفید 75 گرم

= سیر 3 حبه

= ادویه‌جات مورد نیاز در تهیه‌ کالباس خانگی

= میخک 1 شماره

= فلفل سفید 1/2 قاشق چای‌خوری

= پودر سیر 1 قاشق چای‌خوری

= زنجبیل 1/5 قاشق چای‌خوری

= هل سائیده شده 1/2 قاشق چای خوری

= آویشن 1 قاشق چای خوری

= پودر ریشه‌ي جوز 1/4 قاشق چای‌خوری

= نمک 3 قاشق چای خوری

 

نکته:

در طرز تهیه کالباس خانگی میتوانید از گوشت قرمز بدون چربی و یا گوشت سینه‌ي مرغ و گوشت بوقلمون استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل میتوانید از فلفل دلمه‌اي رنگی، هویج خام و قارچ در ساختار و تزئین آن استفاده کنید.

و در آخر نیز طرز تهیه کالباس خانگی

برای این منظور بهتر اسـت 100 گرم قارچ رابا یک لیوان آب و 1 قاشق چای خوری آب لیموی تازه بـه مدت 5 دقیقه بجوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگه داری کنید ودر زمان نیاز آب آن رابه طور کامل بگیرید و استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : رازهای رستورانی تهیه پیتزا در خانه که نمیدانستید

 

طرز تهیه‌ کالباس خانگی خوشمزه

ابتدا گوشت تازه را در فریزر قرار دهید تا کمی منجمد شود. گوشت منجمد شده رابا 3 حبه سیر دو بار چرخ کنید. «در صورت استفاده از گوشت ابتدا پوست، چربی و استخوان مرغ را بگیرید و سپس چرخ کنید.» گوشت، روغن مایع، تخم مرغ و ادویه‌ها را درون غذاساز بریزید و بـه مدت 5 دقیقه بـه خوبی مخلوط کنید. دراین مرحله آب و یخ را اضافه کنید. آرد رابه مخلوط بالا بیفزایید و بـه خوبی مخلوط کنید.

در مرحله آخر نمک و شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر صورتی رنگی بدست آید سایت پارس ناز شـما رابه ادامه این مقاله همراهی می کند «در صورت تمایل از استفاده‌ي هویج، فلفل دلمه‌اي رنگی، قارچ و پسته میتوانید دراین مرحله بـه مخلوط بیفزایید.» سپس خمیر را توسط چرخ گوشت بـه محفظه‌ي نگه‌داری کالباس «روده» منتقل کنید و محکم گره بزنید. دراین مرحله می توانید بجای استفاده از چرخ گوشت و روده از سلفون استفاده کنید.

 

بـه این ترتیب کـه سلفون را پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید. سپس با کمک سلفن خمیر کالباس را رول کرده بـه نحوی کـه حباب هوا در آن نباشد و خمیر بـه خوبی فشرده شود. سه دور سلفون را دور گوشت پیچیده و یک سر آن رابا سیم محکم ببندید، سپس از طرف دیگر خمیر رابه خوبی فشار دید و سر دیگر را نیز گره زده یا با سیم بسته بندی محکم ببندید.

ترفندهای خوشمزه شدن کالباس خانگی

کالباس را بخارپز کنید؛ دریک ظرف بزرگ حاوی آب در حال جوش بگذارید بـه نحوی کـه تا دو سانتی‌متر زیر آب قرار بگیرد تا همه ی اطراف آن بـه خوبی پخته شود. حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم رول کالباس را بخارپز کنید. اکنون رول آماده شده از کالباس‌ رابه مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید ودر صورت تمایل برش بزنید. پس ازآن میتوانید آن رابه مدت طولانی در فریزر نگه‌داری کنید.

 

نکته:

اگر کالباس را قبل از سرد شدن برش بزنید بافت آن از هم جدا میشود.

 

ترفندهای خوشمزه شدن کالباس خانگی

میزان استفاده از سیر بسته بـه ذائقه افراد می تواند بیشتر باشد در صورت در معرض نبودن فلفل سفید می توانید فلفل سیاه را جای گزین آن کنید.اگر از گوشت قرمز در تهیۀ کالباس استفاده میکنید بهتر اسـت مدت بیشتری آنرا بخار‌پز کنیدتوجه داشته باشید کـه در صورت استفاده از پسته درکالباس باید حتماً پسته را از شب قبل خیس کرده باشید.