پارس ناز پورتال

چرا در فصل زمستان دچار افسردگی می شویم؟

چرا در فصل زمستان دچار افسردگی می شویم؟

چرا در فصل زمستان دچار افسردگی می شویم؟ 

افسردگی در فصل سرما یکی از رایج ترین اوضاع روحی است که با تغییر فصل برای افراد رخداد میوفتد که راه هاي درمان خاصی دارد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، کاهش نور در زمستان یکی از علل مهم ابتلا به افسردگی زمستانی است که زنان بیش از مردان ازآن رنج می برند.

 

نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، زنان بیش از مردان دچار افسردگی زمستانی میشوند.محققان دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند با بررسی بیش از 150 هزار بزرگسال و تجزیه و تحلیل اطلاعات انها دریافتند، زنان دو برابر بیش از مردان ممکن است افسردگی زمستانی را تجربه کنند.

 

بر اساس این مطالعات صورت گرفته، کاهش نور در زمستان یکی از علل مهم ابتلا به افسردگی زمستانی است که زنان بیش از مردان ازآن رنج می برند.به گفته کارشناسان بهداشتی، دلیل افسردگی زمستانی به خاطر کاهش نور و دما دراین فصل است؛

 

میزان نور می تواند فعالیت‌هاي بعضی مواد شیمیایی ناب مثل ملاتونین  و سروتونین را در مغز تحت تأثیر قرار دهد؛ همین امر به نوبه خود می تواند بر روی خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد.

 

موسسه ملی بهداشت، درمان و التیام دکتری کشور آمریکا «NICE» شواهد مربوط به نور درمانی برای التیام افسردگی زمستانی را مورد بررسی قرار داده و آن رابه طور کلی یک روش غیر قطعی معرفی کرده است، اما ممکن است بعنوان دارو نما بتوان ازآن استفاده کرد و از مزایای آن نیز بهره برد.

 

بر اساس داده‌هاي عرضه شده از سمت این سازمان، حداقل ده میلیون آمریکایی از افسردگی زمستانی در فصل سرما رنج می برند.یافته‌هاي به دست آمده از این مطالعه در مجله اختلالات عاطفی ایالات امریکا منتشر شده است.