پارس ناز پورتال

بیایید از فضاهای خالی خانه استفاده کنیم

مجموعه : دکوراسیون
بیایید از فضاهای خالی خانه استفاده کنیم

بیایید از فضاهای خالی خانه استفاده کنیم 

اگر دکوراسیون حرفه ای را به کار می گیرید,جایی از خانه شما خالی نخواهد ماند.پس بیایید به سبک حرفه ای ها کار کنیم. فرقی نمی‌کند که شما به تازگی خانه‌ای را خریداری کرده‌اید و یا اینکه از دکوراسیون داخلی خانه خود خسته شده‌اید، در هر صورت دکوراسیون داخل خانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

فضایی که شما در آن زندگی می‌کنید باید آرامش بخش و به دور از استرس باشد. احساس آرامش شما در خانه بر سلامت روانی شما نیز تاثیر گذار است.

 

راه‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون و ارتقا فضای داخلی خانه وجود دارد. به یاد داشته باشید که برای ایجاد فضایی زیبا و خاص، لزومی به استخدام یک دکوراتور حرفه‌ای نیست. شما خود نیز می‌توانید با آگاهی از چند نکته ساده اما مهم خانه‌ای مطابق سلیقه و نیازهایتان داشته باشید.

 

پیش از تغییر دکوراسیون خانه، عواملی باید همواره در نظر گرفته شوند. به طور کلی، نمی‌توان یک دکوراسیون خاص را به همه افراد پیشنهاد کرد چراکه افراد از حیث سلیقه و نیازها با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل هم هر شخص در انتخاب وسایل خانه و چینش آنها باید به شرایط و سلیقه خاص خود توجه کند.

 

برای مثال، آیا شما فردی برون گرا و پر رفت و آمد هستید و یا برعکس درون گرا و بوده و ترجیح می‌دهید در خانه و تنها و در آرامش سپری کنید؟ آیا شما فرزند کوچک دارید و یا تمام فرزندان شما بزرگ هستند؟ و …

 

برای طراحی داخل خانه، علاوه بر وسایل اصلی خانه، نور پردازی و تزئینات، رنگ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ بر راحتی خانه تاثیر گذار است. در ادامه در رابطه با رنگ‌ها و چگونگی انتخاب آنها بیشتر بخث خواهیم کرد.

 

  به اندازه ها توجه کنید

اولین و مهمترین گام برای طراحی داخلی، توجه به اندازه‌هاست. پیش از خرید، حتما فضاهای مورد نظر از جمله اتاق پذیرایی، اتاق خواب‌ها و … را اندازه گیری کنید. شما باید بدانید اندازه هر دیوار چقدر است. فضاهای خالی خانه را بشناسید و پیش از اینکه برای خرید اقدام کنید، در رابطه با وسایل مورد نیاز تصمیم گیری کنید.

 

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما مبل یا میزی را بخرید و پس از آوردن آن به خانه متوجه شوید که اندازه آن برای اتاق پذیرایی شما خیلی بزرگ است و یا موجب برهم خوردن تعادل کلی خانه می‌شود.

 

هر چه کمتر بهتر

خانه‌های شیک و زیبا، لزوما خانه‌هایی نیستند که از وسایل ریز و درشت پر شده باشند. هر چه خانه ساده و خلوت‌تر باشد، آرامش شما نیز بیشتر است.

 

می‌دانم که اکثر ما با دیدن تنوع بی نظیر مبل‌ها، میزها، صندلی‌ها و … برای خریدن آنها وسوسه می‌شویم و حاضریم به هر قیمتی برخی از آنها را در خانه خود جای دهیم، اما باور کنید که با اینکار، نه تنها زیبایی وسیله دیده نمی‌شود، بلکه خانه شلوغ شده و آرامش را از شما سلب می‌کند.

 

وسایل بزرگ را با توجه به نیاز و شرایط خانه خریداری کنید و در انتخاب وسایل کوچک و تزئینی نیز زیاده روی نکنید.