پارس ناز پورتال

فواید معجزه آسای استفاده از موزهای سیاه شده

فواید معجزه آسای استفاده از موزهای سیاه شده

فواید معجزه آسای استفاده از موزهای سیاه شده 

همۀ ما اگر در یخچال را باز کنیم و موزهای سیاه شده را در آن ببینیم سریع آنها را درون سطل آشغال می‌اندزیم اما با خواندن این مقاله دیگر اینکار را انجام نمیدهید.موزهای ظاهراً خراب و سیاه شده بیش از موزهای تندرست و زردرنگ خاصیت دارند . در این نوشتار به برخی خواص این موزها اشاره می‌شود.

 

مبارزه با سرطان

نقاط سیاه روی موزهای تندرست دارای نوعی پروتئین هست که به کاهش رشد سلولهای تومور و سرطان کمک میکند. موزها میزان زیادی فیبر دارند, افزون بر این داری فیبر بیشتری میباشند که برای حفظ سلامت بدن خوب هست.

 

ضد فشار خون

موزهای لکه دار سیاه مملو از پتاسیم میباشند که به طرز معجزه آسایی برای سلامت قلب کارساز هست. پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک میکند و می‌تواند در پیشگیري از سکته و حملات قلبی اثر زیادی داشته باشد.

 

انرژی زا

 به گزارش پارس ناز موز یک میوه بسیار انرژیک هست. میزان زیادی کربن و آب دارد وغنی از کالری هست و پتاسیم موجود در آن قند خون را نیز تنظیم میکند.

 

درمان سوزش معده
موز در کاهش سوزش معده, حالت ترش کردن و رفلاکس کارساز هست. پتاسیم بالای موجود درآن حالت اسیدی معده را با افزایش سطح «پ.هاش» خون خنثی می‌کند.

 

ضد پریشانی و افسردگی

موز حاوی یک ترکیب شیمیایی به اسم تریپتوفان هست که به تقویت حافظه کمک می‌کند. اضافه بر این خوردن موز باعث فرآوری سروتونین میشود که باعث تقویت روحیه شده انسان را از حالت افسردگی در می آورد و این خاصیت در موزهای سیاه اکثر ایست.

 

هضم کننده غذا

به علت میزان بالای فیبری که موز دارد, بسیار در فرآیند هضم غذا کارساز هست. همین طور به علت داشتن پکتین « کربوهیدراتی محلول در آب که در برخی میوه هاي رسیده وجود دارد» موجب درست کار کردن سیستم گوارش می‌شود.

 

کاهنده فشارهای روحی و عصبی

به علت غنی بودن موز از ویتامین هاي گروه ب, خوردن موز می‌تواند برخی از این احساسات و حالات روحی و عصبی را مهار کند و هم‌چنین به علت داشتن مقدار فراوان پتاسیم میتواند در بازرسی قند خون که یکی از دلایل استرس و حالات عصبی هست, بسیار کمک کننده باشد.