پارس ناز پورتال

فوبیای زایمان طبیعی و نحوه در امان ماندن از آن

فوبیای زایمان طبیعی و نحوه در امان ماندن از آن

فوبیای زایمان طبیعی به ترس از زایمان طبیعی گفته می شود. در این عبارت تنها کلمه ای که ممکن است برای شما ناآشنا باشد کلمه فوبیاست که یک کلمه انگلیسی به معنی ترس است. بسیاری از زنان از زایمان طبیعی هراس دارند و ترجیع می دهند خود را به تیغ جراحی و سزارین بسپارند اما درد زایمان طبیعی را تحمل نکنند. این در حالیست که زائمان طبیعی دارای فواید بسیاری برای مادران بوده و ضامن حفظ سلامتی آنهاست.

 

کشورهای پیشرفته در زمینه فوبیای زایمان طبیعی چه کرده اند

 

در کشور های پیشرفته و اروپایی دولت ها با برگذاری کلاس های مختلف آگاه سازی برای زنان باردار آنها را از مزایای زایمان طبیعی مطلع می کنند و سعی در ترغیب آنها برای انجام زایمان به صورت طبیعی دارند اما در کشور ما بنا به دلایلی زائمان طبیعی چندان تبلیغ نشده و برعکس مادران ترغیب به سزارین می شوند.

 

این در حالیست که سزارین در آینده آسیب ها و بیماری های فراوانی را متوجه مادران کرده و موجبات انواع بیماری ها را برای آنها فراهم می کند. زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی رایگان بوده و این در حالیست که برای سزارین حداقل باید 4 میلیون تومان هزینه نمایید.

فوبیای زایمان طبیعی و نحوه در امان ماندن از آن

داستان هایی که می شنویم یکی از دلایل فوبیای زایمان طبیعی

 

داستان های خوفناکی که پا به سن گذاشته ها از زایمان طبیعی تعریف می کنند باعث ترس مضاعف زنان امروزی شده و آنان را بیشتر از قبل نسبت به سزارین متقاعد می کند. بنابراین با بستن گوش های خودمان در برابر این داستان ها می توانیم از فوبیای زایمان طبیعی در امان بمانیم.

 

فوبیای زایمان طبیعی ناشی از عوارض جسمی زایمان طبیعی و بارداری

 

یکی دیگر از دلایل رغبت زنان باردار نسبت به سزارین ، گشادی واژن بر اثر زایمان طبیعی است که باید گفت این گشادی به مرور زمان برطرف شده و در صورت بروز هر گونه عارضه ای در نهایت می توان به وسیله تنگ کننده واژن نسبت به درمان آن اقدام نمود.

 

با پیشرفت علم و تکنولوژی همه روزه روش های درمانی جدیدی برای برطرف نمودن گشادی واژن ابداع می شود که از آن جمله می توان به لیزر اشاره نمود. اما استفاده از تنگ کننده های طبیعی به مراتب بهتر و سالمتر به نظر می رسد.

فوبیای زایمان طبیعی و نحوه در امان ماندن از آن

تعدادی از مادران در دوران بارداری دچار تیرگی ناحیه تناسلی و همچنین تیرگی در زیربغل شان می شوند که این عارضه نیز بوسیله انواع کرم سفید کننده واژن قابل درمان بوده و نیازی به نگرانی و به عقب انداختن بارداری نمی باشد. بنابراین بدون دغدغه و نگرانی نسبت به فرزنددار شدن اقدام نموده و طعم داشتن نوزاد و فرزندی زیبا را بچشید.

 

پس از زایمان و در آغوش گرفتن نوزادتان مهمترین مسئله ای که ممکن است شما را آزرده کند شیردادن نوزاد می باشد. تعداد اندکی از مادران در دوران شیردهی نوزادشان دچار شلی و افتادگی سینه می شوند که این مسئله باعث می شود بعضی از مادران از شیر دادن به نوزادشان خودداری کنند.

 

باید گفت شیر شما فرزند دلبندتان را در برابر انواع بیماری ها واکسینه می کند و این ویژگی مهمترین فاکتوریست که شیرخشک از انجام آن عاجز است و تنها جنبه تغذیه ای برای نوزادان دارد. در عین حال روش های درمانی بسیاری برای درمان افتادگی و شلی سینه ابداع شده اند

فوبیای زایمان طبیعی و نحوه در امان ماندن از آن

که استفاده از کرم سفت کننده سینه یکی از آنهاست بنابراین می توان بدون نگرانی از شلی و افتادگی سینه تان بر اثر شیر دهی ، نسبت به تغذیه نوزاد خود اقدام نمایید و در صورت داشتن شلی و افتادگی سینه از این کرم ها استفاده کنید.

 

بارداری و فرزنددار شدن شاید در نگاه اول پروسه ای سخت و پر درد و رنج باشد اما به شیرینی آن می ارزد و پیشنهاد می کنم این دوران شیرین را تجربه کرده و خود را از این نعمت الهی بی نصیب نکنید.امیداورم مطالعه این مطلب توانسته باشد تا حدودی نگرانی ها و دغدغه های فکری شما را در زمینه بارداری ، زائمان و مادر شدن برطرف نموده و بارداری و زایمان راحتی را تجربه نمایید.