پارس ناز پورتال

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

 

در اینبخش بـه معرفی فوتبالیست هاي ثروتمند ایرانی و خارجی می‌پردازیم. رسیدن بـه دنیای فوتبال حرفه اي یعنی رسیدن بـه آرزوها و البته قراردادهای میلیون دلاری، در میان تمام فوتبالیست هاي ایران و جهان بازیکنانی هستند کـه درآمد یک هفته شان شاید بـه اندازه درآمد بیست سال مـا قشر متوسط رو بـه پایین جامعه باشد. در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا با این مولتی میلیاردرها آشنا شویم.

 

علی دایی آقای پولدار فوتبال ایران

علی دایی آن روز کـه از اردبیل راه تهران را برای ادامه تحصیل در پیش گرفت، شاید فکر نمی‌کرد روزی آن قدر پولدار شود کـه مهم ترین رکن زندگی در دنیای مدرن امروز، برایش در اولویت چندم قرار بگیرد. دایی را باید مرد عدد یک اقتصاد فوتبال و حتی ورزش ایران دانست.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

او اینروزها علاوه بر عضویت در اتاق بازرگانی تهران، بعنوان یک تاجر جوان همان‌ گونه بـه دنبال ساخت یک شهرک توریستی در اطراف چالوس اسـت. آقای گل فوتبال جهان علاوه بر مالکیت چندین فروشگاه و گالری کفش و لباس در مراکز خرید یوسف آباد، منیریه، میدان محسنی و میلاد نور، نمایندگی انحصاری محصولات آدیداس و نایک را هم در ایران دارد.

 

او درکنار این ها یک کمپانی تولید البسه ورزشی را هم از چند سال پیش با نام و برند خود ایجاد کرده و پوشاک ورزشی تعداد زیادی از باشگاه ها را تولید می کند. دایی البته درکنار تمام تلاش هایش در حوزه کسب و کار در تمام این سال‌ها هیچ گاه از فوتبال فاصله نگرفته و بعد از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس، دو فصل اسـت هدایت تیم فوتبال راه آهن را برعهده دارد.

 

خداداد عزیزی مرد پرحاشیه اما موفق

چهره پر دردسر، جنجالی، پرحاشیه اما با نمک دهه 70 و 80 فوتبال ایران را هم باید یکی از مردان موفق در حوزه کسب و کار و فعالیت هاي اقتصادی دانست. او کـه بـه لطف درخشندگی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 98 و ثبت حماسه ملبورن بـه اسطوره فراموش نشدنی مـا ایرانی ها بدل شدت و بلافاصله راه فوتبال اروپا و کشور کشور آلمان را در پیش گرفت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

پس از پایان دوران حرفه اي فوتبال، اگرچه یکی از مربیان خاص و پرحاشیه اما کم اثر فوتبال کشور هم بـه شمار میرود، در طول همه ی این سال‌ها نشان داده اسـت کـه شم اقتصادی خوبی دارد. او ابتدای فعالیت اقتصادی خودرا با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرد و همراه با مجید ساعدی فر کمپانی تولید پوشاک «مجید» راکه معروف ترین برند داخلی اسـت، راه اندازی کرد.

 

خداداد اما خیلی زود بـه این نتیجه رسید کـه سرمایه گذاری در حوزه پوشاک وقت اتلاف کردن اسـت و دارایی اش را دربخش هاي دیگری بکار گرفت. از معاملات املاک تا ساختمان سازی و این اواخر هم واردات قطعات خودرو هـای خارجی. او البته اینروزها بخشی از سرمایه خود رابه شهر دبی برده و یک شرکت تولید قطعات یدکی خودرو هم در کشور سنگاپور احداث کرده اسـت.

 

علی کریمی شماره 8 پولدار

او سال‌ها قبل قبل از آنکه ردای جادوگری بر تن کند، در کرج مسافرکشی می کرد. او یک پیکان گوجه اي داشت. دورانی کـه بعنوان یک پدیده در فتح تهران بازی می کرد. او وقتی کـه بـه پرسپولیس هم پیوست، قبل و بعد از تمرین با ماشین خود کار می کرد تا خرج خودرا دربیاورد. ازآن روز کـه فوتبال و زندگی روی خوشش رابه علی کریمی نشان داد، توانست بـه اندوخته هاي مالی بسیار دست یابد.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

حضور چند ساله در سطح اول فوتبال دنیا و مهمتر ازآن، عقد قراردادهای میلیاردی با تیم هاي عربی حوزه خلیج فارس، رفته رفته از علی کریمی مردی پولدار و اقتصادی ساخت. او جدا از تمام موفقیت هاي ریز و درشتش در فوتبال و البته منهای تمام محبوبیتی کـه دراین حوزه برای خود بـه دست آورد، در حوزه کسب و کار هم مردی اسـت کـه توانایی زیادی دارد.

 

کریمی فعالیت خودرا در فضای اقتصادی و کسب و کار از شراکت با حامد کاویانپور در بحث ساخت و ساز آغاز کرد ولی در ادامه بـه تیم دو نفره خداد و مجید ساعدی فر در شرکت پوشاک «مجید» پیوست و سرمایه گذاری دراین حوزه را آغاز کرد و امروز هم بـه تنهایی ساخت و ساز ساختمان را در دستور کار دارد. کریمی اخیرا ویلایی در منطقه خوش آب و هوای لواسان ساخته کـه چند میلیارد هزینه روی دستش گذاشته اسـت.

 

کریم باقری علاقه مند به فرش و کامیون

کریم باقری هم از جمله تبریزی هاي محبوب فوتبال ایران، علی الخصوص باشگاه پرسپولیس اسـت. کریم باقری از جمله آخرین نفرات نسل طلایی فوتبال ایران بود کـه اتفاقا در همان دوره ترانسفر دایی و خداداد، او نیز در سطح اول فوتبال کشور آلمان و باشگاه آرمینیا بیلیفلد توپ می زد.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

«آقا کریم» هواداران پرسپولیس، برخلاف دایی و خداداد کـه بعد از پایان دوران حرفه اي فوتبالشان راه بازار کسب و کار را در پیش گرفتند، در همان دوران فوتبالی اش از آنجا کـه علاقه بسیاری بـه «ولوهای زردرنگ» سوئدی داشت، با کمک پدرش هر چـه پول داشت در همین راه هزینه کرد و چند دستگاه از همین کامیون ها خرید. کریم باقری بـه همراه پدر همسرش هم یکی از تجار مشهور فرش ایران و تبریز در دنیای فرش اسـت.

 

مهدی مهدوی کیا ملاک بزرگ

او کـه بـه واسطه سال‌ها حضور در تیم فوتبال هامبورگ، امروز بـه یکی از اسطوره هاي این باشگاه متمول و بزرگ آلمانی بدل شده اسـت، در فضای اقتصاد و کسب و کار علاقه زیادی بـه ملک دارد و تقریباً همه ی داشته هاي مالی اش را در مسیر خرید املاک، آن هم در کشور آلمان و تهران بکار گرفته اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

موشک سال هاي گذشته هامبورگ، اگرچه اینروزها کم فروغ تر از همیشه از جمله کاپیتانان پرسپولیس بـه شمار می‌رود، اخیرا سرمایه گذاری دربخش صادرات و واردات را نیز آغاز کرده و حتی علاقه زیادی بـه زمین هاي کشاورزی پدرش در یکی از روستاهای اراک دارد.

 

قلعه نویی مرد شیک پسند فوتبال

ژنرال استقلالی ها آن قدر درگیر مربیگری در لیگ برتر اسـت کـه کمتر فرصت رسیدن بـه امور دیگر را دارد. او کـه همیشه مدعی اسـت بزرگ ترین قرارداد مالی تاریخ فوتبال ایران رابه خاطر استقلال رد کرده، بیشترین درآمدش از محل مربیگری در لیگ برتر اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

او کـه حالا بعنوان پرافتخارترین مربی فوتبال ایران سالانه مبالغ تعداد زیادی از باشگاه هاي لیگ برتر می گیرد، درکنار فعالیت در حوزه فوتبال، بخشی از سرمایه بسیار زیاد خودرا صرف خرید یک مبل فروشی در خیابان ولیعصر کرده اسـت و البته بدش هم نمی‌آید در بازار ساخت و ساز دارایی اش رابه کار گیرد. در مورد ژنرال آبی ها شنیده می شود کـه او استخر و سونای پرطرفداری هم دارد.

 

غلام پیروانی کسب و کار با گاوداری

«شاغلام» برخلاف چهره و خلق و خوی سنتی اش، یکی از پولدارترین هاي فوتبالی بـه شمار میرود. ارث بـه جا مانده از خانواده پدری برای برادران پیروانی خوش یمن بودو دراین بین فقط غلام بود کـه علاوه بر حضوری فعال در کار خرید و فروش زمین، شغل پدر را ادامه داد و گاوداری مدرنی راکه یادگار پدرش بود، حفظ کرد و سرپا نگه داشت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

البته بدلیل مشغله زیاد کاری، مدیریت این گاوداری رابه عهده یکی از نزدیکانش گذاشته اسـت و خود فقط گاهی بـه آنجا سر می‌زند تا خیالش از بابت تنها یادگار پدرش، آسان باشد.

 

فرهاد مجیدی سرمایه دار آبی ها

کاپیتان تازه بـه استقلال برگشته آبی ها هم کـه می توان نقش علی کریمی را در پرسپولیس، در استقلال بـه او داد، بـه واسطه سال‌ها حضور در فوتبال کشور هـای حوزه خلیج فارس، سرمایه بسیاری جمع کرده و خودرا از جمله مردان موفق اقتصادی فوتبال ایران میداند.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

مجیدی تقریباً همه ی داشته هاي مالی خودرا دربخش ساختمان هاي شهر دبی سرمایه گذاری کرده و یکی از مالکان بزرگ ساختمانی دراین شهر تفریحی، اقتصادی اسـت.

 

جواد نکونام مردی در بازار عطر

کاپیتان تیم ملی فوتبال و البته تیم استقلال، یکی از خوش پوش ترین چهره هاي فوتبالی اسـت و شاید بهمین دلیل اسـت کـه بـه بازار عطر و ادکلن توجه زیادی دارد و حالا در واردات عطرهای خارجی یکی از فعالترین ها بـه شمار می‌آید.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

البته نکونام درکنار این تجارت شیک و البته پول ساز، با تنی چند از دوستان خودش تولیدی پوشاک و لوازم ورزشی هم تاسیس کرده اسـت. نکونام از آخرین قرارداد خود با باشگاه اوساسونا، مبلغ زیادی دریافت کرد کـه درکنار آن علی فتح الله زاده هم مبلغ زیادی برای حضور او در استقلال هزینه کرد.

 

حامد کاویانپور نمایشگاه دار اتومبیل

حامد کاویانپور؛ شاید جمع دارایی هایش یک چندم علی دایی و دیگران نباشد ولی این هافبک سابق ملی پوش تیم پرسپولیس، یک مدرسه فوتبال تاسیس کرده کـه همه ی امکانات و سهام آن متعلق بـه خودش اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

او درکنار آموزش فوتبال بـه نونهالان علاقه مند، علاقه بسیاری هم بـه بازار خودرو و علی الخصوص خودرو هـای گرانقیمت خارجی دارد. کاویانپور یک نمایشگاه بزرگ ماشین دارد کـه طبق معمول بازیکنانی نظیر علی کریمی و دیگران، ماشین هاي گرانقیمت خودرا طبق معمول از طریق این بازیکن سابق پرسپولیس خریداری می کنند.

 


 

فوتبالیست های ثروتمند خارجی

با شروع فصل جدید لیگ‌هاي معتبر فوتبال اروپا شاهد رد و بدل شدن بازیکنان مختلفی میان تیم‌هاي مطرح حاضر دراین لیگ ‌ها هستیم. نقل و انتقالاتی کـه رکورد هـای مالی تازه‌اي را جابجا کرده‌اند ودر افزایش میزان ثروت عده اي از بازیکنان مطرح جهان نیز تاثیر گذار بوده‌اند. سوای دستمزدی کـه این بازیکنان از باشگاه هاي خود دریافت می کنند، و بخش مهمی ازآن از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی تامین میشود.

 

جان تری

مسلما برای تعداد زیادی از هواداران پر و پا قرص تیم فوتبال چلسی، مشاهده‌ي یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه در لباس یک تیم دیگر، آن هم یکی از تیم‌هاي حاضر در لیگ برتر انگلستان، چندان خوشایند نیست. با این حال جان تری پس از سال‌ها حضور در تیم فوتبال چلسی و کسب طیف وسیعی از افتخارات ممکن با پیراهن این تیم، عاقبت از آبی‌پوشان لندنی جدا شد و بـه تیم آستون ویلا پیوست.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

احتمالا بـه این دلیل کـه سال‌هاي پایانی دوران فوتبالش رابا استرس و فشار کمتری سپری کند ودر عین حال فرصت بیشتری برای حضور در میدان داشته باشد. در هرحال قرارداد او با تیم فوتبال استون ویلای انگلستان رقمی معادل پنج میلیون دلار رابه ازای هر سال بازی دراین تیم نصیب او می کند. فعل و انفعالی کـه ثروت خالص جان تری رابه رقمی معادل ۵۰ میلیون دلار افزایش داده اسـت تا او در جایگاه دهم فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان قرار بگیرد.

 

سرجیو آگوئرو

جایگاه نهم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان بـه هم بازی دیوید سیلوا در تیم منچستر سیستی انگلستان تعلق دارد. ثروت خالص این مهاجم آرژانتینی در حال حاضر رقمی معادل ۵۱ میلیون دلار برآورد میشود. جالب اینجا اسـت کـه میزان عایدی آگوئرو از تبلیغات بیرون از میدان مسابقه حتی از رقم دست مزد سالانه‌ي او نیز بیشتر اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

بـه بیان دقیقتر سرجیو آگوئرو در حالی از باشگاه منچستر سیتی مبلغی معادل ۱۳.۳ میلیون دلار را بعنوان دست مزد سالیانه دریافت می کند کـه میزان درآمد او از عقد قراردادهای تبلیغاتی با دو شرکت پوما و پپسی، بعنوان اسپانسرهای این بازیکن سرشناس آرژانتینی، مبلغی معادل ۱۸ میلیون دلار درسال اسـت.

 

یحیی توره

نفر هشتم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان یکیدیگر از بازیکنان تیم فوتبال منچستر سیتی انگلستان اسـت. در حالیکه تعداد زیادی از رسانه‌هاي ورزشی طی یکی دو ماه اخیر شایعه‌ي جدایی یحیی توره از باشگاه منچستر سیتی و پیوستن او بـه یکی از دو تیم مطرح شهر میلان یعنی اینتر میلان و آث میلان را در فصل جاری مطرح ساخته بودند.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

او با رد کردن عملی این شایعات، قرارداد یک ساله‌اي رابا آبی‌هاي شهر منچستر منعقد کرد تا حداقل برای یکسال دیگر دراین تیم ماندگار شود. اگرچه تا فصل قبل یحیی توره برای هر سال بازی در تیم منچستر سیتی مبلغی معادل ۱۳.۳ میلیون دلار از این تیم دریافت میکرد، اما اینگونه بنظر می رسد کـه در قرارداد جدید و یک ساله‌ي این بازیکن با تیم فوتبال منچستر سیتی، دست مزد سالانه‌‌ي او بـه میزان ۵۰ درصد کاهش یافته اسـت.

 

نیمار جونیور

شاید بـه موجب انتقال ۲۲۰ میلیون یورویی نیمار از تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا بـه تیم فوتبال پاریسن ژرمن فرانسه، کـه یک رکورد جدید در زمینه‌ي نقل و انتقال گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ محسوب میشود، عده‌اي از فوتبال‌دوستان همین حالا وی را ثروتمندترین بازیکن حال حاضر دنیا بدانند.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

با این حال این بازیکن برزیلی بـه موجب بهره‌مندی از ثروت خالصی معادل ۶۳ میلیون دلار هم‌اکنون مکان هفتم فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان رابه خود اختصاص داده اسـت. با توجه بـه قرارداد نیمار با باشگاه پاریسن ژرمن، این باشگاه فرانسوی موظف بـه پرداخت دستمزدی معادل ۲۶ میلیون پاوند درسال بـه او خواهد بود.

 

البته درکنار این دست مزد، نیمار مبالغ کلانی را هم از طریق عقد قرارداد با اسپانسرهای خود نظیر Nike، Panasonic و Gilette ، Claro و Red Bull دریافت خواهد کرد. علاوه بر آن، این بازیکن برزیلی با شرکت بزرگ NN Consultoria نیز در زمینه‌‌هاي اقتصادی همکاری می کند. بنابر این میتوان انتظار داشت کـه نیمار جونیور در آینده‌اي نزدیک جایگاه بالاتری را در فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان بخود اختصاص دهد.

 

گرت بیل

این بازیکن ولزی با بهره‌مندی از ثروت خالصی معادل ۷۲ میلیون دلار جایگاه ششم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان رابه خود اختصاص داده اسـت. دست مزد دریافتی گرت بیل از باشگاه رئال مادرید اسپانیا رقمی معادل ۲۳ میلیون دلار بـه ازای هر سال بازی دراین باشگاه اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

بنابر این با توجه بـه این نکته کـه بیل تا سال ۲۰۲۲ میلادی با کهکشانی‌ها قرارداد دارد، باید تا اطلاع ثانوی بـه دیدن نام او دراین فهرست عادت کنیم. بـه خصوص اینکه دست مزد دریافتی او از فعالیت‌هاي تبلیغاتی نیز رقم بسیار بالایی اسـت. بـه گونه‌اي کـه قرارداد گرت بیل با شرکت‌هایي نظیر آدیداس، الکترونیک آرتز، سونی و فوت‌لاکر رقمی معادل ۱۱.۵ میلیون دلار در طول سال را نصیب او می کند.

 

ادن هازار

جایگاه پنجم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان بـه هافبک تهاجمی جوان و بلژیکی تیم فوتبال چلسی انگلستان اختصاص دارد.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

بازیکنی کـه از ۱۰۰ میلیون دلار ثروت خالص بهره می برد و دست مزد دریافتی سالیانه‌ي او از باشگاه چلسی رقمی نزدیک بـه ۱۶ میلیون دلار اسـت. البته هازار در بیرون مستطیل سبز نیز از درآمد بسیار بالایی برخوردار اسـت و قراردادهای او با Nike و شرکت‌هاي مختلف بازرگانی، سود سرشاری را در طول هر سال عاید او می‌سازد.

 

وین رونی

وین رونی نیز شرایطی کم و مشابه با نفر دهم فهرست حاضر یعنی جان تری دارد. بـه این معنی کـه او هم پس از افتخار آفرینی‌هاي فراوان با پیراهن تیم بزرگ منچستر یونایتد طی سال‌هاي گذشته، در فصل جاری دیگر دراین تیم حضور نخواهد داشت ودر شهر لیورپول و تیم اورتون توپ خواهد زد.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

با این حال رونی بـه تیمی بازگشته اسـت کـه برای اولین بار در همان تیم گل کرد و بـه چهره‌اي شناخته شده در جهان تبدیل شد. در واقع تیم اورتون خانه‌ي ازلی و ابدی این مهاجم تنومند انگلیسی محسوب می شود. وین رونی در حالی با بهره‌مندی از ثروت خالص ۱۲۰ میلیون دلاری در رتبه‌ي چهارم فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان قرار گرفته اسـت کـه:

 

در تیم اورتون تقریباً ۵۰ درصد از دست مزد دریافتی خود در تیم منچستر یونایتد را از دست خواهد داد. موضوعی کـه نشان ازآن دارد او بیش از مسائل مالی بـه چیزهای دیگری می‌اندیشیده و با قلب خود بـه تیم اورتون پیوسته اسـت. او در شرایطی برای همیشه با افتخارات خود در باشگاه منچستر یونایتد وداع کرده اسـت کـه در حال حاضر بعنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه شناخته می شود.

 

زلاتان ابراهیموویچ

نفر سوم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان یعنی زلاتان ابراهیموویچ تحت شرایط جالبی این جایگاه از فهرست رابه خود اختصاص داده اسـت. در واقع او در حال حاضر عملا عضو هیچ تیمی نیست و یک بازیکن آزاد محسوب می شود. قرارداد یک ساله‌ي ابراهیموویچ با تیم جدید خود یعنی منچستر یونایتد در شرایطی بـه اتمام رسیده اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

بـه موجب دست و پنجه نرم کردن زلاتان با مصدومیتی شدید و نامشخص بودن وضعیت او در فصل جاری، شیاطین سرخ قصد تمدید قرارداد وی را ندارند. با این حال این بازیکن جنجالی سوئدی همان‌ گونه با تیم منچستر یونایتد تمرین می کند تا بلکه پس از بهبودی، مدیران این تیم بـه تمدید قرارداد او رضایت دهند. با این حال زلاتان ابراهیموویچ برای قرار گرفته دراین رتبه از فهرست مـا بـه دست مزد باشگاه منچستر یونایتد نیاز چندانی ندارد.

 

لیونل مسی

کاملا بعید اسـت کـه لیستی از بازیکنان شاخص جهان تهیه شود و لیونل مسی جایی در آن نداشته باشد. این بازیکن خوش تکنیک آرژانتینی با بهره‌مندی از ثروت خالصی معادل ۲۹۵ میلیون دلار جایگاه دوم از فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان رابه خود اختصاص داده اسـت.

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

تمدید قرارداد مسی با باشگاه بارسلونا، این تیم اسپانیایی را موظف بـه پرداخت دست مزد سالیانه‌ا‌ي معادل ۳۳.۴ میلیون دلار بـه او میکند. این در حالی اسـت کـه بازیکن همه ی کاره‌ي تیم بارسلونا رقمی معادل ۲۷ میلیون دلار نیز از راه فعالیت‌هاي تبلیغاتی خود و عقد قرارداد با شرکت‌هایي نظیر آدیداس، پپسی، ژیلت و ترکیش ایرلاینز بـه دست می‌آورد.

 

کریستیانو رونالدو

کاملا بعید اسـت کـه لیستی از بازیکنان شاخص جهان تهیه شود و لیونل مسی نیز جزئی ازآن باشد، اما اثری از کریستیانو رونالدو در آن فهرست بـه چشم نخورد. حتی در بحث‌هایي نظیر فرار مالیاتی نیز این دو بازیکن رقابت تنگاتنگی با یک دیگر دارند و تعداد زیادی از فوتبال‌دوستان هم‌اکنون بر سر این موضوع با یک دیگر در حال شرط‌بندی هستند کـه در نهایت کدام یک ازآن‌ها زودتر راهی زندان میشود!

فوتبالیست های ثروتمند ایرانی و خارجی | از علی دایی تا نیمار

بـه هرحال در شرایطی کـه رونالدوی پرتغالی حدود ۵ میلیون پاوند کمتر از مسی آرژانتینی در طول سال دست مزد میگیرد، اما ثروت بیشتری نسبت بـه او اندوخته اسـت. در واقع فعالیت‌هاي تبلیغاتی او در خارج از مستطیل سبز موجب شده تا با اختلاف چشم‌گیری لیونل مسی را پشت سر گذاشته و با بهره‌مندی از ثروت خالصی معادل ۳۲۱.۵ میلیون دلار در مکان نخست فهرست ده فوتبالیست ثروتمند جهان قرار گیرد.

 

قرارداد رونالدو با شرکت‌هاي بزرگی نظیر Nike، Tag Heuer و Armani تنها بخشی از فعالیت‌هاي اقتصادی مهم او محسوب میشود ودر کنار آن‌ها برند اختصاصی رونالدو با نام CR7، کـه بـه تولید لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر After Shave می پردازد نیز سودآوری فراوانی برای او دارد. سود سرشاری کـه درآمد سالیانه‌ي ۲۴.۴ میلیون دلاری رونالدو از باشگاه رئال مادرید را تحت تاثیر خود قرار می دهد.