پارس ناز پورتال

همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7

همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7

همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7 

گوشی آیفون 7 تازه نفس بازار است و قابلیت های زیادی را هم در خود جای داده است که شما را با جالب ترین آن ها آشنا می کنیم. شرکت اپل به تازگی در مراسم رونمایی سپتامبر خود از جدیدترین آیفونش که آیفون 7 است پرده برداشت. این گوشی هوشمند جدید دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیزی بوده و همچنین فناوری‌های جدیدی دارد که آن را گل سرسبد میان همه گوشی‌های هوشمند این شرکت کرده است.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7برای اینکه مطمئن شوید وقتی آیفون 7 را خریداری می‌کنید از همه پیچ و خم‌های آن مطلع هستید، می‌بایست حتما سری به مجموعه توصیه‌ها و ترفندهای ما در مورد این گوشی بزنید.

 

1. با بلند کردن آیفون 7، آن را روشن کنید

آیفون 7 مجهز به جدیدترین نوع سیستم عامل iOS (10) می‌باشد که بسته‌ای از بهترین ویژگی‌ها را به این آیفون ارزانی می‌کند. یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های iOS 10 و آیفون 7، توانایی روشن کردن نمایشگر، آن هم تنها با برداشتن این گوشی هوشمند است.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7اکنون زمانی که شما می‌خواهید گوشی خود را چک کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که گوشی هوشمند خود را از جای خود بلند کرده و سپس خواهید دید که نمایشگر روشن خواهد شد. بدین ترتیب شما قادرید تمامی اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های گوشی را مشاهده کرده و همچنین خیلی راحت و سریع قفل گوشی خود را باز نمایید.

 

2. مطمئن شوید که آیفون 7 شما خیس نیست

روشن کردن گوشی هوشمندی که داخل آب افتاده به این معناست که این گوشی دیگر هرگز کار نخواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق، آیفون 7 این ویژگی را دارد که در صورت شناسایی رطوبت در گوشی به شما هشدار می‌دهد تا دستگاه را روشن نکنید.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7اگر این هشدار را مشاهده کردید، گوشی را به شارژ نزنید و آیفون 7 خود را خاموش نگه دارید تا کاملا خشک شود. آیفون 7 همچنین به فناوری قابلیت ضد آب مجهز می‌باشد، بنابراین اگر آیفون را در آب انداختید به این معنا نیست که گوشی‌تان دیگر خراب شده است.

 

3. دسترسی راحت به دوربین با آیفون 7 قفل شده

اگر باز کردن قفل گوشی و سپس باز کردن برنامه دوربین برای گرفتن یک عکس، آن هم سر بزنگاه برایتان به آرزو تبدیل شده است باید بگوییم آرزوی شما این بار به لطف iOS 10 برآورده می‌شود. شما اکنون می‌توانید با آیفون 7 قفل شده و بدون کمترین زحمتی عکس مورد نظر خود را بیاندازید. شما قادر خواهید بود حتی با آیفون 7 قفل شده نیز به آسانی و با سرعت به دوربین دسترسی پیدا کنید.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7برای انجام این کار فقط کافی است انگشت خود را به سمت راست بر روی قفل نمایشگر بکشید. با این کار برنامه دوربین بدون نیاز به قفل گشایی آیفون 7 در خدمت شما خواهد بود. به گزارش پارس نازاما نگران نباشید، زیرا شما نخوهید توانست عکس‌های موجود را ببینید و یا دیگر برنامه‌ها بدون باز کردن قفل آیفون 7 دسترسی پیدا کنید

 

پس بخش حریم خصوصی و امنیتی شما کاملا تحت مراقبت است و اگر گوشی به دست کسی غیر از شما برسد هیچ سوء استفاده‌ای از آن نخواهد نشد.

 

4. سفارشی‌سازی دکمه خانه (Home button)

دکمه خانه تعبیه شده روی آیفون 7 اصلاحاتی اساسی به خود دیده است و همین آن را خیلی سریع‌تر و حساس‌تر از قبل می‌کند.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7“موتور لرزشی” جدیدی برای آن تدارک دیده شده که به شما بازخورد لرزشی می‌دهد تا کار کردن با آیفون 7 برایتان راحت‌تر باشد و این گونه است که می‌گوییم دکمه خانه گوشی هوشمند جدید اپل اکنون خیلی حساس‌تر و قوی‌تر از قبل عمل می‌کند و به هر ضربه کوچکی روی خود، واکنش نشان می‌دهد.

 

این بار به جای آنکه وقتی شما روی دکمه خانه فشار وارد می‌کنید، مانند یک دکمه فیزیکی صدا دهد، دکمه هوم آیفون 7 فقط با لمس شما می‌لرزد. از همه بهتر اینکه شما می‌توانید این دکمه را سفارشی‌سازی نموده و بنا بر میل خودتان کار کردن با آن را تعیین نمایید.

 

5. با دوربین آیفون 7 عکس‌های بهتری بگیرید
آیفون‌ها همیشه به خاطر دوربین‌های خوبی که دارند مورد ستایش قرار می‌گیرند و اکنون آیفون 7 هم از این قاعده مستثنی نبوده و اسنپر جدید آن خیلی بهتر از قبل نیز شده است. هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای دوربین جدید با حسگر 12 مگاپیکسلی کاملا نوین برای دوربین عقب با ویژگی تثبیت‌سازی نوری تصویر (OIS) می‌باشند.

 

گشودگی دیافراگم لنز جدید آن نیز 50 درصد نور و 60 درصد سرعت کار را بالا برده است، بدین ترتیب گرفتن عکس‌های عالی در موقعیت‌های کم نور آسان‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7فلش دوربین نیز ارتقا داده شده است. این فلش اکنون دو رنگ و 4 چراغ ال‌ای‌دی دارد و این بدان معناست که 50 درصد روشن‌تر و 50 درصد سریع‌تر خواهد بود. آیفون 7 همچنین به حسگر جدیدی با عنوان “فلیکر” مجهز شده که بصورت خودکار سرعت شاتر دوربین را تنظیم می‌کند.

 

این سنسور از عکس‌هایی که در اثر سوسو زدن نور مصنوعی در محیط‌های سربسته و با کیفیت پایین گرفته می‌شوند جلوگیری و همه کاستی‌های نوری را جبران می‌کند. دوربین این گوشی جدید همچنین از یادگیری ماشینی برای نوردهی اتوماتیک استفاده می‌کند که اتوفوکوس را تنظیم و تعادل رنگ سفید را انتخاب می‌کند.

 

همراه با فرآیند tone mapping (مهندسی رنگ)، کاهش نویز و قابلیت اصطلاحا کوک زدن (به هم چسباندن) شات‌های مختلف کنار هم برای ایجاد عکسی نهایی، عکاسی کردن از همیشه آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شده است.

 

6. سلفی‌های بی نظیر

فقط دوربین عقب آیفون 7 نیست که ارتقا داده شده، دوربین جلوی آن نیز اصلاحات زیادی دیده است و اکنون دوربین سلفی این گوشی از 5 مگاپیکسل به 7 مگاپیکسل ارتقا داده شده که به شما اجازه می‌دهد تا بیش از هر زمان دیگری سلفی‌های با کیفیت بیاندازید و همچنین مکالمات ویدئویی خود را با کیفیت هر چه تمام‌تر انجام دهید.

همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7دوربین سلفی آیفون 7 همچنین مجهز به قابلیت تثبیت سازی تصویر بوده و از همین رو عکس‌ها با رنگ‌های طبیعی‌تر و در نهایت واقعی‌تر به نظر خواهند آمد.

 

7. عکس‌های زنده

وقتی شرکت اپل ویژگی “تصاویر زنده” (Live photos) را – که چند ثانیه قبل و بعد از ثبت تصویر را می‌گیرد – معرفی کرد، خیلی مطمئن نبودیم که عملکرد آن تا چه اندازه می‌تواند خوب باشد اما اکنون خیلی‌ها بر این باورند که توانسته‌اند با استفاده از این ویژگی در آلبوم خود عکس‌های متحرک و فیلم مانند خوبی داشته باشند و از آن‌ها لذت ببرند.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7به گزارش پارس ناز با آیفون 7، تصاویر زنده اکنون بهتر از قبل نیز عمل می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از ابزار تثبیت‌سازی نوری، تصاویر زنده خود را بهتر و شفاف‌تر هم بسازید. علاوه بر اینها، ابزارهای ویرایش عکس بهتری هم وجود دارد تا بواسطه آن تصاویر زنده خود را تغییر دهید و بنا بر میل و سلیقه خودتان به آن‌ها رنگ و بو دهید.

 

شرکت اپل همچنین قرار است این ابزار را در دسترس شرکت‌های طرف سوم سازنده برنامه نیز قرار دهد، پس باید منتظر برنامه‌های جدیدی برای سر و سامان دادن به تصاویر زنده خود باشید.

 

8. عکس‌های اینستاگرامی بهتر

اینستاگرام جزو آن دسته از برنامه‌های طرف سومی است که با آیفون 7 بی نظیر عمل می‌کند، پس اگر طرفدار این پلت فرم اجتماعی عکس‌محور هستید، خیلی چیزهای خوبی قرار است عائدتان شود. دوربین آیفون 7 می‌تواند عکس‌های روشن‌تر و واضح تری بیاندازد و اینستاگرام نیز برای همکاری با آن خود را بروز کرده است.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7این برنامه با فیلترهای محبوب خود بهترین قابلیت‌های رنگی را به عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون 7 داده و دستی به سر و روی عکس‌ها می‌کشد. نوتیفیکشن‌های قوی‌تر در iOS 10 همچنین کار با اینستاگرام را بسی آسان‌تر نموده است،

 

چراکه این نوتیفیکیشن‌ها اکنون می‌توانند عکس‌هایی که مخاطبین در اینستا با شما به اشتراک گذاشته‌اند را سریعا نمایش دهند، بدون اینکه نیازی به بستن برنامه‌ای که در حال اجرای آن هستید باشید.

 

9. قابلیت صوتی بالا

در مراسم رونمایی از آیفون 7، آقای تیم کوک مدیرعامل این شرکت به شدت راغب بود تا تاکید کند تا چه اندازه موزیک برای اپل اهمیت دارد و این گوشی جدید، با وجود برخی جنجال‌های به راه شده بر سر پخش صوتی، در تعمیرات قسمت صدا و پخش موزیک عالی عمل کرده است.
همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7بزرگ‌ترین تغییر این است که گوشی آیفون 7 دیگر پورت جک صوتی قدیم –برای وصل شدن هدفون- را ندارد. هندزفری آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با استفاده از درگاه لایتنینگ به گوشی متصل خواهد شد. بدین ترتیب، داده‌های صوتی خیلی با کیفیت‌تر مدیریت می‌شود.

 

شما همچنان می‌توانید یا با آداپتور موجود در جعبه آیفون 7 و یا با مطالعه راهنمای “چگونه هدفون‌های قدیمی خود را به بلوتوث تبدیل کنید تا با آیفون 7 سازگار شود” از هدفون‌هایی که در حال حاضر دارید استفاده کنید.تغییر دیگری که البته کمتر سر آن قیل و قال به راه افتاد، وجود اسپیکرهای استریو است

 

که دو برابر اسپیکرهای آیفون 6 اس قدرت پخش صدا دارند و با دامنه دینامیک بالایشان، بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید با استفاده از اسپیکرهای درون سازه ای آیفون 7 خود به تماشای فیلم و شنیدن موزیک بپردازید، پس ویژگی‌های ارتقا یافته در این بخش آیفون 7 را حتما دوست خواهید داشت.

 

10. مزیت استفاده از ایرپادها

هرچند در مراسم رونمایی اعلام شد که آیفون 7 با جک هدفون عرضه نمی‌شود اما شرکت اپل سپس در کمال آسایش هدفون‌های جدید این گوشی را معرفی نمود که نیازی به استفاده از این پورت (که دیگر از بین رفته است) ندارد. اگر خوشبینانه حساب کنیم، ایرپادهای جدید اپل ویژگی‌های بسیار خوبی دارند.

 

اول از همه اینکه وصل کردن آن‌ها به آیفون 7 بسیار کار راحت و آسانی است: فقط باید کیس را که آن‌ها را در کنار آیفون 7 نگه می‌دارد باز کنید و آن موقع است که ایرپادها به طور خودکار وصل می‌شوند.

همه قابلیت های جالب گوشی آیفون 7آن‌ها همچنین می‌توانند زمانیکه شما آن‌ها را درون گوش میگذارید حس کنند و اگر آن‌ها را از گوش درآورید، خود به خود پخش موزیک قطع می‌شود و ایرپادها در اصل به خواب می‌روند، اینگونه در مصرف باتری هم صرفه‌جویی می‌شود. با دو بار ضربه زدن سریع روی ایرپادها، دستیار صوتی دیجیتالی Siri می‌آید و شما این اجازه را خواهید داشت تا با استفاده از ایرپادهای خود به این دستیار مجازی دستور دهید.

 

شتاب‌سنج‌های تعبیه شده در هر ایرپاد می‌توانند تشخیص دهند چه زمانی در حال صحبت کردن هستید و برای تمرکز روی صدا از میکروفون‌های مجهز به سیستم حذف کننده نویز صدا استفاده می‌کنند.

 

برترین ها