پارس ناز پورتال

قفل شیشه سکوریت چیست و کدام نوع آن امنیت بیشتری دارد؟

قفل شیشه سکوریت چیست و کدام نوع آن امنیت بیشتری دارد؟

امروزه قفل‌هایی با نام قفل شیشه سکوریت وارد بازار شده‌اند که برای مخاطبان این سوال را پیش آورده است که قفل شیشه سکوریت چیست و چه تفاوتی با سایر قفل‌ها دارد؟ در جواب کوتاه می‌توان گفت: قفل شیشه سکوریت قفلی است که قابل نصب بر روی درب‌های شیشه سکوریت می‌باشد.

 

اما آیا این قفل‌ها با قفل‌های معمولی متفاوت است و یا بر روی تمام درب‌های شیشه‌ای قابل نصب است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوع قفل‌ها، انواع و ویژگی‌های آن آشنا کنیم.بسیاری از مردم گمان می‌کنند که می‌توان هر نوع قفلی را بر روی درب‌های شیشه‌ای نصب کرد.

 

اما باید بگوییم که سوراخ‌کردن شیشه سکوریت به سادگی امکان‌پذیر نیست و حتماً باید در کارگاه یا کارخانه صورت بگیرد. در غیر این صورت، منجر به شکستن و خرد شدن شیشه خواهد شد. برای درک بهتر این مطلب ابتدا با شیشه سکوریت بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

درب شیشه سکوریت چیست و در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

 

شیشه‌های سکوریت نوعی از شیشه هستند که در دمای بسیار بالا، گرما می‌بینند تا مقاومت آنها در برابر ضربه و … بیشتر شود. این فرایند بر روی شیشه‌های ساختمانی انجام می‌شود و تا اکنون بسیار موفق بوده است. زیرا با سکوریت کردن، میزان تحمل شیشه حدوداً 10 برابر حالت عادی خواهد شد.

 

احتمالاً دیده باشید که پس از ترک خوردن یک قسمت کوچک از سکوریت، همه قسمت‌های شیشه به‌صورت مربع‌های کوچک خرد می‌شود. این کار برای حفظ امنیت افرادی است که در اطراف شیشه قرار گرفته‌اند. چون این ذرات صیقلی هستند و آسیبی را به فرد وارد نمی‌کنند. درب شیشه سکوریت به دلیل همخوانی داشتن با دیزاین‌های گوناگون، مقاومت خوب و قیمت مناسب، برای مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود.

 

برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از:

* درب فروشگاه یا مغازه‌ها

* ورودی پاساژ یا شرکت‌ها

* پارتیشن‌بندی محیط‌های کاری

* درب اتاق در هتل، شرکت یا حتی منازل

* آزمایشگاه‌ها، محیط‌های درمانی و تحقیقاتی

* جداکننده راهرو از سایر محوطه‌ها

* و بسیاری از فضاهای دیگر

 

قاعدتاً گاهی مواقع این مدل درب نیز مانند بقیه محصولات، نیازمند قفل هستند تا بتوانند امنیت فضای مربوطه را فراهم کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم، نمی‌توان بر روی این درب‌ها، هر نوع قفلی را نصب کرد.

 

دقیقاً در همین‌جاست که قفل‌های شیشه سکوریت به داد ما می‌رسند و دغدغه تحمل این مشکلات را بر طرف می‌کنند. در ادامه شما را با انواع قفل شیشه سکوریت آشنا می‌کنیم.

 

انواع قفل شیشه سکوریت

 

1. قفل‌های کلیدی و معمولی

این مدل از قفل که عمدتاً جنس آنها فلزی است، به‌صورت کاملاً مکانیکی و با استفاده از کلید باز یا بسته می‌شوند. نوع ساخت قفل سکوریت، دوتکه است که بر روی دو درب ثابت و متحرک نصب می‌شود. چرخاندن کلید، زبانه قفل را وارد قسمت دیگر یا تکه دوم قفل می‌کند که در نتیجه، عمل قفل شدن اتفاق می‌افتد.

 

آلیاژ قفل‌های مکانیکی بر اساس برند، متفاوت است و می‌تواند بسیار مقاوم یا حتی شکننده باشد. اما مشکلی که در این مدل از قفل‌ها وجود دارد، دسترسی راحت به آنها است. این مشکل، میزان سرقت را نسبت به قفل‌های دیجیتال، بسیار زیادتر می‌کند.

 

2. قفل دیجیتال شیشه سکوریت

قفل‌های دیجیتال، پاسخی دیگر به سؤال قفل شیشه سکوریت چیست، خواهد بود. این قفل‌ها نسبتاً جدید هستند و از فناوری الکترونیک و الکترومکانیک بهره می‌برند. این تکنولوژی‌ها کمک می‌کنند تا برای مدیریت قفل نیاز به هیچ کلیدی نداشته باشید و به‌راحتی با استفاده از کارت مخصوص، رمز، اثر انگشت و … قفل را بسته یا باز کنید.

قفل شیشه سکوریت چیست و کدام نوع آن امنیت بیشتری دارد؟

قفل‌ دیجیتال شیشه سکوریت قابلیت‌های بسیاری زیادی دارند که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

 

1- دارابودن تکنولوژی ضد هک و ضد شوک برای جلوگیری از سرقت

2- امکانات و رابط کاربری متنوع

3- امکان کنترل از راه دور در برخی از مدل‌ها

4- قابلیت اتصال به ریموت‌کنترل یا تلفن همراه، به‌وسیله وای‌فای

5- پشتیبانی از تنظیمات متنوعِ دسترسی، برای تخصیص کاربر (در بعضی از مدل‌ها)

6- طراحی‌های متنوع و زیبا

7- و …

 

این دو مدل قفل شیشه سکوریت چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

بزرگ‌ترین تفاوت میان دو مدل قفل درب سکوریت، سطح امنیت و قابلیت آنها است. قفل‌های مکانیکی معمول، برای دسترسی به یک کلید نیاز دارند و در صورت گم‌شدن، کپی گرفتن و شکست قفل، به‌راحتی می‌توان به محیط موردنظر وارد شد.

 

اما در قفل‌های دیجیتال (قفل الکترونیکی)، که با نام‌های قفل الکترونیکی و قفل هوشمند نیز شناخته می‌شوند، هیچ نیازی به کلید نیست و به همین خاطر، بسیاری از نگرانی‌های مربوط به آن هم از بین می‌رود.

 

نکته بعدی، سطح امنیت قفل‌های دیجیتال است که به دلیل تکنولوژی به‌کاررفته در ساخت آنها، بسیار بالاست. در کنار تمام این موارد، امکانات بی‌نظیری که بر روی برخی از قفل‌های دیجیتال گذاشته می‌شود (مثل کنترل از راه دور، سیستم ضد هک و …) ارزش خرید آنها را بسیار بیشتر می‌کند.

 

معرفی انواع قفل شیشه سکوریت دیجیتالی

 

قفل دیجیتال شیشه سکوریت، دارای مدل‌های مختلفی است که هرکدام از این مدل‌ها با قابلیت و امکانات متنوع ساخته می‌شوند. این میزان تنوع کمک می‌کنند تا مصرف‌کنندگان، خرید قفل شیشه سکوریت را بر اساس نیاز و انتظارات خود انجام دهند.

 

برخی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین قفل دیجیتال شیشه سکوریت، شامل موارد زیر هستند:

 

قفل دیجیتال شیشه سکوریت رمزی: قفل‌های رمزی دارای یک صفحه‌کلید لمسی یا دکمه‌ای هستند و با تنظیم رمز مخصوص، باز می‌شوند. برخی از مدل‌های پیشرفته، از تکنولوژی رمز الگویی نیز بهره می‌برند که ورود رمز را در زمان حضور افراد غریبه، ایمن می‌کند.

 

قفل دیجیتال شیشه سکوریت کارتی: این مدل از قفل با استفاده از کارت‌های مغناطیسی مخصوص کار می‌کنند. قفل کارتی نیاز به کلید ندارد و کافی است که کارت را در کنار قفل قرار دهید تا درب برای شما باز شود.

 

قفل شیشه سکوریت بیومتریکی: قفل بیومتریکی به‌تنهایی دارای چند گونه‌ی مختلف است و جزو ایمن‌ترین قفل‌های الکترونیکی به‌حساب می‌آید. این مدل قفل با مشخصات بیومتریکی افراد، مثل اثر انگشت، تشخیص چهره و حتی آنالیز عنبیه چشم، فرایند باز یا قفل‌کردن درب را انجام می‌دهد.

 

قفل‌های چند کاره: این مدل قفل، چند کاربرد مختلف را باهم دارد و می‌توان با خرید یک قفل چند کاره، دو یا حتی چند قابلیت را در کنار هم به دست آورد.

 

مزایای استفاده از قفل دیجیتال شیشه سکوریت چیست؟

 

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به‌صورت خلاصه برخی از مزایای استفاده از قفل دیجیتال شیشه سکوریت را به شما معرفی کنیم.

 

فراهم‌کردن امنیت برای محیط موردنظر

چه در خانه از درب سکوریت استفاده می‌کنید و چه در محیط کار، هیچ تفاوتی ندارد. به‌هرحال شما به دنبال فراهم کردن امنیت، برای فضای مورد نظر خود هستید. قفل‌های دیجیتال به دلیل تکنولوژی پیچیده و حرفه‌ای خود، نسبت به سایر قفل‌های معمول از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند و به‌راحتی قابل‌دسترسی نخواهند بود.

قفل شیشه سکوریت چیست و کدام نوع آن امنیت بیشتری دارد؟

مدیریت و نظارت بیشتر به محیط

با استفاده از این نوع قفل درب سکوریت قادر هستید تا نظارت بیشتری به محیط داشته باشید. تخصیص رمز، کارت یا حتی اثر انگشت منحصربه‌فرد، باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانید میزان و سطح دسترسی‌ها را کنترل کنید.

 

امکان کنترل از راه دور

در برخی از مدل‌ها، امکان اتصال به تلفن همراه یا ریموت‌کنترل از طریق اینترنت وجود دارد. با استفاده از این قابلیت، به‌سادگی می‌توان حتی از راه دور، تمامی رفت‌وآمدها را کنترل کرد و تنظیمات مخصوص به دسترسی‌ها یا حتی باز و بسته‌شدن درب را انجام داد.

 

اطلاع پیداکردن از فضای موردنظر با آلارم و نوتیفیکیشن

بسته به نوع قفل درب سکوریت، امکاناتی مثل سیستم ضد حریق، ضد سرقت و … در آنها قرار داده شده است. به‌عنوان‌مثال، اگر فرایند مشکوکی در باز کردن قفل شناسایی شود، قفل هوشمند به سیستم مرکزی اطلاع می‌دهد و آلارم دستگاه را فعال خواهد کرد. به‌ جز این موضوع، اگر قفل مجهز به سیستم کنترل از راه دور باشد، تمامی اتفاقات از طریق نوتیفیکیشن، به کاربر گزارش داده می‌شود.

 

مقاومت بالا نسبت به سایر قفل‌ها

در طراحی قفل دیجیتال شیشه سکوریت، نقص‌های قفل‌ معمولی یا کلیدی بر طرف شده است. این قفل‌ها دارای سیستم ضد شوک، ضد ضربه و ضد هک هستند. این موارد مقاومت قفل و امکان دسترسی از طریق آسیب زدن را به شدت کاهش می‌دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیشه سکوریت آشنا کنیم و پاسخ کاملی به سؤال قفل شیشه سکوریت چیست، ارائه دهیم. قفل‌های هوشمند مخصوص، قابلیت‌های بسیار زیادی دارند که برخلاف قفل‌های معمولی، می‌توانند امنیت محیط را چندین برابر افزایش دهند.

 

برخی از افراد علاقه دارند تا در محل کار یا منزل خود، از دکوراسیون مدرن استفاده کنند که اتاق‌های شیشه‌ای، مدلی محبوب در این دیزاین هستند. اگر قصد داشته باشید که در کنار یک طراحی زیبا و خاص، دغدغه‌ای بابت محافظت از مکان موردنظر خود نداشته باشید، بهترین گزینه انتخاب قفل دیجیتال شیشه سکوریت است.

 

یکی از نکات حائز اهمیت در هنگام خرید این مدل از قفل‌ها، انتخاب یک برند قابل‌اطمینان و معتبر خواهد بود. شرکت هوک، یکی از نمایندگی‌های معتبری است که محصولات معروف‌ترین شرکت‌ها نظیر کاداس، آداک و … را عرضه می‌کند.

 

 هوک، نه‌تنها در انتخاب و خرید قفل دیجیتال شیشه سکوریت، بلکه در انتخاب انواع قفل الکترونیکی همچون قفل رمزی، قفل اثر انگشتی، قفل کمد ( قفل باشگاهی )، قفل هتلی، قفل کارتی و … شما را تنها نخواهد گذاشت.

 

این شرکت، در صورت بروز هرگونه مشکل، با کادر حرفه‌ای خود خدمات بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد. پس اگر قصد خرید قفل دیجیتال دارید با مراجعه به سایت هوک به نشانی اینترنتی www.lock.ir می‌توانید از محصولات با تنوع بالا دیدن نمایید.