پارس ناز پورتال

قیمت جعبه های آتش نشانی

قیمت جعبه های آتش نشانی

جعبه آتش نشانی یا همان فایر فاکس از جمله اصلی ترین وسایل و تجهیزاتی است که جهت جلوگیری از افزایش حریق در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. جعبه های آتش نشانی دارای انواع و مدل های گوناگونی هستند و هر کدام نیز دارای قیمت های مختص به خود اند.

 

به طور کلی آتش سوزی را می توان از جمله حوادث پر خطر و رایجی دانست که روزانه در مکان های مختلف رخ می دهد. از همین رو دسترسی به ابزاری که بتواند مواجه با این گونه مشکلات را ساده تر نماید بسیار مهم و حیاتی است.

 

از جمله این ابزار، می توان به جعبه های آتش نشانی یا فایر باکس ها اشاره کرد که نصب آن ها در ساختمان ها الزامی بوده و آشنایی با عملکرد وسایل موجود در آن نیز برای هر فردی واجب است.

 

خرید جعبه آتش نشانی (فایرباکس ها)

هر کدام از جعبه های آتش نشانی دارای امکانات و کاربرد مختص به خود می باشند‌. برای مثال نوع شیلنگ استفاده شده در یک جعبه با سایر جعبه ها تفاوت دارد. در ادامه با هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد.

 

جعبه آتش نشانی قرقره شیلنگ

جعبه آتش نشانی قرقره شیلنگ ( Hose Reel )، دارای شیلنگ های پلاستیکی بوده که قطر هر کدام حدود ۴/۳ اینچ می باشد. در وسط قرقره این شیلنگ یک مکانیزم برنجی هرز گرد ایجاد شده که عملیات آب رسانی توسط آن انجام می گیرد. از جعبه های آتش نشانی قرقره شیلنگ اغلب در ساختمان های تجاری و مسکونی و ساختمان هایی که دارای مساحت کمتری هستند، استفاده می شود.

 

جعبه های آتش نشانی فایرفاکس

از جعبه های آتش نشانی فایرفاکس ( FireBox ) غالبا در مکان های استفاده می شود که نیازمند سیستم اطفا حریق بسیار قوی هستند. این نوع جعبه ها دارای امکانات بهتری جهت خاموش سازی آتش سوزی هستند.

قیمت جعبه های آتش نشانی

مهم ترین نکات خرید جعبه های آتش نشانی

همان طور که گفتیم جعبه های آتش نشانی به دلیل کاربرد های خاص خود دارای انواع مختلفی هستند. متاسفانه در کشور ما نظارت دقیقی بر روی این ابزارها صورت نمی گیرد از همین رو ممکن است این جعبه ها فاقد کیفیت مناسب و مورد نیاز باشند. از همین رو پیش از خرید فایر باکس ها می بایست چندین نکات کلیدی را در نظر داشته باشید.

 

ضخامت ورق جعبه های آتش نشانی

توجه به ضخامت ورق جعبه های آتش نشانی اهمیت زیادی دارد. اغلب جعبه های آتش نشانی موجود در بازار دارای ضخامت حدود ۰/۷ یا ۰/۸ میلیمتر می باشند. جعبه هایی که دارای ضخامت ۱ میلیمتری باشند اغلب بسیار نادر بوده و تولیدات کمی دارند. اما هنگام خرید حتما جعبه ای را انتخاب نمایید که ضخامت آن حداقل ۱/۵ میلیمتر بوده تا بدین ترتیب در آینده دچار تاب برداشتگی و پیچیدگی نشود.

 

جوشکاری جعبه آتش نشانی

از دیگر موارد مهم در زمان خرید، چگونگی جوشکاری جعبه های آتش نشانی است. جوشکاری فایر باکس ها می بایست با دقت بالا صورت گرفته باشد و پیش از شروع کار نیز مراحل اولیه همچون مرحله گوشه زنی، برش کاری و خم کاری صورت بگیرد تا بدین ترتیب بتوان با دقت بسیار بالاتری عملیات جوشکاری را آغاز کرد. چنانچه بر روی جعبه آتش نشانی خال یا جوش ببینید می توان به این نکته واقف شد که عملیات جوشکاری به درستی صورت نگرفته و کیفیت پایینی دارد.

 

یراق آلات و تجهیزات مورد استفاده

هنگام خرید می بایست توجه داشته باشید که از چه تجهیزات و یراق آلاتی در ساخت فایر باکس ها استفاده شده است. اجزایی از جعبه همچون قفل ها، دستگیره و لولا باید به شکلی باشد که زمانی که افراد در شرایط اضطراری قرار گرفته اند و قصد استفاده از جعبه را دارند حرکات آن ها را کند نکند. به طور کلی توجه به شیک بودن و زیبایی جعبه نیز در کنار دوام و کیفیت آن اهمیت پیدا می کند.

 

جنس قرقره

قرقره استفاده شده در جعبه می بایست سالم و روان بوده و به آسانی مورد استفاده قرار گیرد. از همین رو پیش از خرید حتما راحتی چرخش آن ها را در تست نمایید.

قیمت جعبه های آتش نشانی

مهم ترین نکات نصب جعبه های آتش نشانی

فایر باکس

برای آن که بتوان از کیفیت جعبه های آتش نشانی اطمینان حاصل کرد می بایست به نحوه جوشکاری آن ها توجه نمود. هر چقدر کیفیت جوشکاری فایر باکس ها بیشتر باشد، کیفیت کلی جعبه ها نیز بالاتر است. توجه داشته باشید برخی از تولید کنندگان برای پوشاندن عیوب موجود بر روی کار، لبه های جعبه را که بر روی آن ها خال جوش وجود دارد را برگردانند. پس به این موضوع نیز توجه کنید.

 

نوع یراق آلات و تجهیزات مورد استفاده در جعبه آتش نشانی

هنگام خرید می بایست توجه داشته باشید که از چه تجهیزات و یراق آلاتی در ساخت فایر باکس ها استفاده شده است. اجزایی از جعبه همچون قفل ها، دستگیره و لولا باید به شکلی باشد که زمانی که افراد در شرایط اضطراری قرار گرفته اند و قصد استفاده از جعبه را دارند حرکات آن ها را کند نکند.

 

به طور کلی توجه به شیک بودن و زیبایی جعبه نیز در کنار دوام و کیفیت آن اهمیت پیدا می کند.برخی از جعبه های تولیدی دارای قفل و لولای مخصوص لوازم چوبی هستند که کار نهایی را زیباتر و شیک تر می کند اما استفاده از این نوع یراق ها استاندارد نیست و از کیفیت نهایی کار خواهد کاست.

 

نوع قرقره استفاده شده

توجه به نوع قرقره موجود در جعبه نیز بسیار مهم می باشد. بلبرینگ موجود در جعبه سبب می شود تا قرقره به آسانی چرخش پیدا کردن و مقاومت بالای خود را حفظ کند. این موضوع همچنین در بالابردن طول عمر جعبه نیز موثر است.

 

قیمت خرید و نصب جعبه های آتش نشانی

از آن جایی که در بازار همواره نوسانات زیادی وجود دارد، امکان در نظر گرفتن یک قیمت ثابت برای تمامی انواع جعبه های آتش نشانی وجود ندارد. به طور کلی فاکتورها و عوامل متعددی بر روی قیمت خرید و نصب فایر فاکس ها اثر می گذرد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون طول شیلنگ، ابعاد جعبه، تعداد متعلقات درون جعبه، شرکت سازنده، جنس قطعات و … اشاره کرد.

 

جهت آشنایی با قیمت خرید جعبه های آتش نشانی و مشاوره خرید و انتخاب بهترین نوع این جعبه ها می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.