پارس ناز پورتال

قیمت پرستار کودک در منزل 1400

قیمت پرستار کودک در منزل 1400

برای راهنمایی والدین عزیز در انتخاب یک مراقب خوب و حمایت کننده برای فرزندان، این مطلب  را اختصاص دادیم به اعلام نرخ و قیمت پرستار کودک در منزل 1400 تا نگرانی‌های خود را در این زمینه کاهش دهید.عموما والدین ممکن است به دلایلی همانند مشغله کاری، حوادث غیر قابل پیش بینی، بیماری، سفرهای ناگهانی و… توانایی مراقبت از فرزند خود را نداشته باشند.

 

در این شرایط بسیاری از خانواده‌ها قابلیت دسترسی به افراد امین و اقوام درجه یک را نیز برای سپردن این مسئولیت در اختیار ندارند. از این رو آنها برای مراقبت از فرزند خود از پرستار کودک در منزل کمک می‌گیرند تا در نبود آنها از فرزندشان مراقبت نماید.

قیمت پرستار کودک در منزل 1400

در نظر اول شاید پیدا کردن فردی که بتواند به عنوان پرستار کودک، مراقب فرزند شما باشد آسان به نظر برسد. اما در عمل متوجه خواهید شد که هرگز اینگونه نیست. اعتماد به فردی که بتوان کودک را را با او تنها گذاشت؛ در کنار تحلیل هزینه نگهداری از پرستار کودک در منزل می‌تواند برای والدین نیازمند کمک، چالش‌های روحی و روانی سنگینی را ایجاد کند.

 

از این رو ما در این مقاله به بررسی موارد زیر پرداختیم؛ تا خانواده‌ها بتوانند یک پیش زمینه درست برای تصمیم گیری بهتر و دقیق‌تر برای استخدام پرستار کودک در اختیار داشته باشند.

 

موارد بررسی شده در این مقاله شامل:

* عوامل تأثیرگذار بر هزینه نگهداری از کودک در منزل

* مبنای محاسبه حقوق پرستار کودک

* دستمزد و قیمت پرستار کودک

* تعرفه و هزینه نگهداری از پرستار کودک در منزل سال1400

 

عوامل تأثیرگذار بر هزینه نگهداری از کودک در منزل

بهتر است بدانید دستمزد و حقوق پرستار کودک در منزل با توجه به مکان زندگی کودک، شرایط نیروی درخواستی و شرح وظایف پرستار متفاوت می‌باشد. سایر شرایط محیطی نیز در محاسبه این دستمزدها نیز تأثیر گذار است. همچنین طبق تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، حقوق متوسط و هزینه نگهداری از کودک در منزل برای نوزادان بیشتر از کودکان می‌باشد.

 

حقوق پرستار کودک طبق این مصوبه به شکل مبلغ مشخصی در ماه تعیین شده و در صورتی که والدین به زمان‌های بیشتری از میزان مشخص شده برای مراقبت از فرزندان خود احتیاج داشته باشند؛ این ساعت‌ها به عنوان اضافه کاری برای پرستار کودک در نظر گرفته می‌شوند. 

 

در برخی موارد بنا به نیاز و شرایط مراقبت، هزینه نگهداری از کودک در منزل به صورت ساعتی، هفتگی نیز پرداخت می‌شود. اما همانطور که گفته شده قیمت پرستار کودک در منزل یک تعرفه پایه دارد. در صورتی که والدین کودک شرح وظایف پرستار را افزایش دهند؛ به طبع این هزینه نیز بیشتر می‌شود.

 

چنانچه پرستار در کنار امر مراقبت از کودک امور دیگری مانند آشپزی و رسیدگی به نظافت منزل، استحمام کودک، شستن لباس‌ها، بردن کودک به پارک و… را انجام دهد؛ همه این موارد سبب بالا رفتن هزینه نگهداری از کودک در منزل می‌شود.

 

بنابراین زمانی که با پرستار کودک مصاحبه می‌کنید؛ بهتر است به شکل واضح و روشن شرایط و نیازهای خود را در زمینه نگهداری از کودکتان مطرح نمایید. برای صرفه جویی در هزینه نگهداری از کودک در منزل توسط پرستار می‌توانید مواردی را که سبب افزایش حقوق او می‌شود را حذف کنید. اما در هر حال برای جلب رضایت بیشتر بد نیست خانواده‌ها مبلغی را برای پاداش سالیانه پرستار کودک خود در نظر بگیرند.

 

مبنای محاسبه حقوق پرستار کودک

قیمت پرستار کودک در منزل 1400

اگرچه مبنای محاسبه دستمزد و قیمت پرستار کودک نرخ مصوبه سازمان بهزیستی کشور است. اما مراکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل، بر اساس موارد زیر حقوق پرستار کودک را تعیین می‌کنند.

 

* پرستار کودک انتخاب شده می‌بایست از چند کودک مراقبت کند؟

* چه وظایف و مسئولیت‌های دیگری در کنار مراقبت از کودک از پرستار انتظار می‌رود؟

* میزان سابقه و تجربه پرستار در زمینه نگهداری کودک به چه میزان است؟

* آیا پرستار کودک مدرک تحصیلی مرتبط و یا گواهینامه معتبر برای پرستاری از کودک در منزل را دارا می‌باشد؟

* چه مدت زمانی نیاز است تا پرستار از کودک نگهداری کند؟

 

دستمزد و قیمت پرستار کودک در منزل

همانطور که در تیترهای بالا ذکر شد؛ قیمت پرستاری از کودک بر طبق تعرفه سازمان بهزیستی کشور تعیین می‌شود و از این رو موسسات مراقبتی و ارائه کننده خدمات پرستاری اجازه ندارند آن را به میل و اراده خود افزایش دهند. اما به طور کلی عواملی همچون تحصیلات پرستار، ساعت‌های کاری وی، میزان تجربه پرستاری، نحوه مراقبت و شرح وظایف او، برحقوق و قیمت پرستار کودک در منزل تاثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است این موارد را برای تعیین قیمت پرستار کودک در نظر داشته باشید.

 

* زمانی که در جستجوی پرستار کودک برای مراقبت از فرزند خود در منزل هستید؛ حتما به موسسه مورد نظر بسپارید که ترجیحا پرستار اعزامی ‌را از نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت شما معرفی کند. با توجه به هزینه‌های بالای ایاب و ذهاب در تهران، در غیر اینصورت حقوق پرستار کودک شما افزایش می‌باید.

 

* از عوامل دیگری که بر قیمت پرستار کودک تاثیر می‌گذارد؛ سلامت جسمی ‌و روانی فرزند شما است. هنگام استخدام یک پرستار برای کودکی که دارای مشکلات جسمی‌ و یا روانی خاص است؛ باید موسسه خدماتی فوق را در جریان قرار دهید تا پرستاری که دارای سابقه نگهداری مرتبط در این زمینه می‌باشد را به شما معرفی کند.

 

* فراموش نکنید در صورتی که هدف شما از استخدام پرستارکودک، انجام امور منزل در کنار مراقبت از کودک نیز می‌باشد؛ باید در هنگام استخدام این مورد را حتما عنوان نمایید.

 

* ساعت کاری پرستاری که استخدام می‌نمایید را مشخص کنید. زیرا  قیمت پرستار کودک در منزل در ساعات مختلف روز و شب متفاوت می‌باشد. 

 

تعرفه و هزینه نگهداری از پرستار کودک در منزل سال1400

توجه کنید که تعرفه و قیمت پرستاری از کودک برای سال 1400 که در زیر به صورت جدول تهیه شده نرخ پرستاری تمام وقت(شبانه روزی) و ساعتی بوده که البته به صورت حدودی می‌باشد. دقت کنید این نرخ‌ها می‌تواند بنا به عوامل مختلف و سفارشی سازی نیاز والدین مانند افزایش زمان نگهداری، کاهش زمان مراقبت، مسافت بین درخواست کنند و پرستار، خدمات اضافی و یا کمتر، همراهی در مسافرت، موردی بودن مراقبت و … کم‌تر و یا بیشتر شود. بنابراین در صورت وجود شرایط اختصاصی در قیاس با شرایط مندرج در جدول، تعرفه‌ها متناسب با تفاوت شرایط، تغییر خواهد کرد.

 

جدول تعرفه و هزینه نگهداری از پرستار کودک در منزل سال 1400 

 

نوع خدمات مورد نیاز کودک و یا نوزاد

حقوق پایه ماهیانه پرستار کودک روزانه (ریال)

حقوق پایه ماهیانه پرستار کودک ۲۴ ساعته یا پرستار شبانه روزی (ریال)

کودکیار

۲۹.۰۰۰.۰۰۰ – ۲۷.۰۰۰.۰۰۰

۴۲.۰۰۰.۰۰۰

مادریار

۲۷.۰۰۰.۰۰۰ – ۲۶.۰۰۰.۰۰۰

۴۱.۰۰۰.۰۰۰

نوزاد

۳۱.۰۰۰.۰۰۰ – ۳۰.۰۰۰.۰۰۰

۴۵.۰۰۰.۰۰۰

نوزاد یا کودک ۲ قلو

۳۴.۰۰۰.۰۰۰ – ۳۳.۰۰۰.۰۰۰

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

 

تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز کودکان (ریال)

انجام آشپزی و امور منزل

۳.۰۰۰.۰۰۰

۵.۰۰۰.۰۰۰

داشتن بیماری زمینه ای در کودک یا  نوزاد

۳.۰۰۰.۰۰۰

۵.۰۰۰.۰۰۰

خدمات مازاد همراه کودک یا نوزاد

۳.۰۰۰.۰۰۰

۵.۰۰۰.۰۰۰

آموزش به کودک | رسیدگی به امور درسی

۳.۰۰۰.۰۰۰

۵.۰۰۰.۰۰۰

 

* حقوق پایه ماهیانه بر اساس میزان ۸ ساعت کار در ۵ روز هفته(شنبه تا چهارشنبه) می‌باشد.

 

* در صورت کاهش روزهای کاری، به ازای هر روز به میزان ۲۰ % حقوق پایه کاهش می‌یابد.

 

* در صورت نیاز به روزهای پنجشنبه به میزان ۴۰۰  هزار تومان به حقوق پایه ماهیانه اضافه می‌شود.

 

* به ازای هر ساعت افزایش یا کاهش در ساعات کاری روزانه، حقوق پایه ماهیانه به مبلغ ۳۰۰  هزار تومان افزایش یا کاهش می‌یابد.

 

برای استخدام یک پرستار کودک و استفاده از خدمات ارائه شده توسط آنها، لازم است از موسسات خدماتی که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند و این سازمان بر نحوه عملکرد آنها نظارت داشته و همچنین مجوز این سازمان را دارا می‌باشند؛ استفاده کنید.