پارس ناز پورتال

لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا

لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا

لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا 

ما می توانیم این حس را به خوبی تجسم کنیم چراکه در ایران هم چنین جاده ای را در شمال کشور به نام جاده چالوس داریم. لذت رانندگی در برخی از جاده ها بسیار وصف ناشدنی است. مطمئناً یک جادهٔ خلوت و هموار مکان مناسبی جهت لذت بردن کامل از دینامیک رانندگی یک خودرو است اما نظرتان دربارهٔ دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جاده‌های دنیا چیست؟

 

شرکت سئات از گروه خودروسازی فولکس‌واگن تلاش کرده است با معرفی 10 مورد از چشم‌نوازترین جاده‌های جهان به این پرسش پاسخ دهد؛ بنابراین در ادامه در این سفر با شمارش معکوس 10 نمونه از جذاب‌ترین جاده‌های جهان را معرفی کرده و نهایتاً به شمارهٔ یک می‌رسیم.

لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا

10-جادهٔ 66، ایالات‌متحده

شمارهٔ 10 این لیست متعلق به جادهٔ معروف مسیر 66 در ایالات‌متحده است که با نام «جادهٔ مادر» هم شناخته می‌شود. این جاده بیش از 4 هزار کیلومتر طول داشته و با عبور از هفت ایالت، شیکاگو در ایلینوی را به سانتامونیکا در کالیفرنیا متصل می‌کند.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا9-جادهٔ اقیانوس بزرگ، استرالیا

جادهٔ اقیانوس بزرگ در استرالیا با 243 کیلومتر طول، بزرگراهی طولانی است که در امتداد ساحل ویکتوریا قرار داشته و جایگاه نهم لیست را به خود اختصاص داده است. این جاده دارای نشانه‌های شناخته‌شده‌ای مانند چشم‌انداز فوق‌العاده به سنگ‌آهک‌های طبیعی، سنگ‌های ماسه‌ای قرار گرفته در بالای صخره‌های رو به اقیانوس اطلس، جنگل‌های انبوه و پارک‌های ملی است.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا8-Ruta 40، آرژانتین

برای دیدن جادهٔ Ruta 40 که یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های جهان است باید به آرژانتین سفر کنیم. ارتفاع این جاده در برخی نقاط به 5 هزار متر رسیده و طول بسیار زیادی معادل 5200 کیلومتر دارد. این جاده از جنوب به شمال آرژانتین به‌موازات کوه‌های آند کشیده شده و از 21 پارک ملی و 18 رودخانه عبور می‌کند.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا7-Atlanterhavsveien، نروژ

جایگاه هفتم به جادهٔ Atlanterhavsveien در نروژ اختصاص دارد. این جاده تنها 8.72 کیلومتر طول داشته و چندین جزیره را به هم پیوند میزند درحالی‌که تنها چند متر بالاتر از اقیانوس اطلس قرار گرفته است.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا6-Desfiladero de la Hermida، اسپانیا

این جاده که در اسپانیا قرار دارد، 21 کیلومتر طول داشته و با نمایی فوق‌العاده از صخره‌ها که برخی از آن‌ها تا 600 متر ارتفاع دارند، انسان را کاملاً مجذوب خود می‌کند.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا5-جادهٔ رمانتیک، آلمان

 به گزارش پارس ناز جادهٔ میانی در لیست این شرکت اسپانیایی، در آلمان قرار داشته و جادهٔ رمانتیک نام دارد. این جاده از بیش از 60 شهر و شهرستان گذشته و بیش از 400 کیلومتر طول دارد. جادهٔ رمانتیک در کوه‌های آلپ باواریا پایان میابد.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا4-جادهٔ ناپلئون، فرانسه

برای جایگاه چهارم، سئات ما را به جادهٔ ناپلئون در فرانسه می‌برد. یک جادهٔ 325 کیلومتری که از مناطق Provenence-Alps-Cote d’Azur و Rhone-Alpes عبور کرده و از تعدادی از شهرهای زیبا می‌گذرد.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا3-Furka Pass، سوئیس

سئات مدال برنز زیباترین جاده‌های جهان را به جادهٔ Furka Pass در سوئیس داده است که با نمایش در فیلم جیمز باند Goldfinger در سال 1964 به‌خوبی شناخته شد. این جاده از یکی از بالاترین کوه‌های اروپا عبور کرده و درست در وسط کوه‌های آلپ در سوئیس واقع است. این جاده مناظری تماشایی دارد.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا2-Stelvio Pass، ایتالیا

این جاده در ارتفاع 2757 متری واقع است و دارای 48 گردنه و مناظری چشمگیر است. این جاده به خاطر قرار گرفتن در بالاترین ارتفاع کوه‌های آلپ شرقی مشهور است. Stelvio Pass با 24 کیلومتر طول و شیب متوسط 7.6 درصد یکی از سخت‌ترین مراحل مسابقات دوچرخه‌سواری Giro d’Italia ایتالیا محسوب می‌شود. گفته می‌شود که SUV آیندهٔ آلفارومئو نام خود را از این جاده گرفته است.

لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا

1-Transfagarasan، رومانی

این جاده برای خودرو دوستان آشنا است چراکه قبلاً قسمتی از برنامهٔ تاپ گیر در آن ضبط شده است. زمانی که جیمز می و ریچارد هموند هنوز در بی‌بی‌سی بودند به این جادهٔ معروف رومانی آمدند و حالا همین جاده جایگاه نخست لیست سئات را به خود اختصاص داده است. جادهٔ چشمگیری که از کوه‌های کارپات عبور می‌کند.
لذت رانندگی در زیباترین جاده های دنیا

 

سایت پدال