پارس ناز پورتال

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

لپ تاپ هاي گیم واقعا طرفداران زیادی برای متخصصین بازی یا به اصطلاح بازی خورها دارند، شرکت هاي مشهور برترین لپ‎تاپ ها را با گرافیک هاي بی نظیر ساخت میکنند.با نزدیک شدن به فصول امتحانات و سپس تعطیلات تابستان، تعداد زیادی از شما عزیزان در فکر تهیه یک نوت بوک مخصوص بازی خواهید بود؛ با دقت به رشد مدلهای مخصوص بازی

 

یا اصطلاحا گیمینگ، انتخاب مدل مناسب تر سخت تر شده هست. در این مقاله برترین مدلهای موجود در بازار ایران را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

ACER Aspire VX5

کمپانی ایسر به تازگی لپ‎تاپ مخصوص بازی ACER Aspire VX5 را به سبد کالا خود افزوده هست که در چندین کانفیگ متفاوت عرضه میگردد؛ نسخه ي مورد نظر ما دارای پردازنده ي Intel Core i7-7700HQ هست که دارای فرکانس 3.8 گیگاهرتز هست. ایسر در ظاهر این محصول تلاش کرده هست تا تفاوت هایي را مدلهای Predator ایجاد کرده و ACER Aspire VX5 با قیمت یک پله پایین تر به فروش میرسند
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 در این مدل پردازنده‌ي گرافیکی این دستگاه ساخت شرکت NVIDIA با مدل GeForce GTX1050 Ti هست که چهار گیگابایت حافظه‌ي اختصاصی را در اختیار کاربر قرار میدهد تا برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا مشکلی نداشته باشد. یک نمایشگر 15.6 اینچی نوع TFT با پشتیبانی از دقت FHD نیز برای آن تعبیه شده هست.

 

باتری ایسر VX5-591G یک باتری سه سلولی هست که به گفته‌ي شرکت سازنده تا ۶ ساعت شارژدهی دارد که به طبع در اجرای بازی ها کاهش خواهد یافت. 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در این نسخه به کار رفته هست و بخش ذخیره سازی متشکل از یک SSD M.2 با ظرفیت 256 گیگابایت و یک هارد دیسک 1 ترابایتی هست. در نهایت می توان به یک رابط USB-C نیز اشاره کرد.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

ASUS ROG GL502VM

ایسوس در بازار نوت بوک به فروش محصولات با قیمت یک پله بالاتر از رقبای خود مشهور هست؛ اما شما نیز همچنان به این برند وفادار هستید و حاضر به پرداخت این هزینه ها هستید، نوت بوک ASUS ROG GL502VM انتخاب مناسبی هست. این لپتاپ در کانفیگ اخیر خود از پردازنده نسل هفتمی اینتل با نام Intel Core i7-7700HQ بهره گیری می‌کند

 

و پردازنده‌ي گرافیکی GeForce GTX1060 انویدیا با 6 گیگابایت حافظه‌ي اختصاصی GDDR5 نیز در کنار آن هست. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این محصول پنل IPS با وضوح Full HD و روکش مات دارد که یک انتخاب‌ي بی نظیر برای فیلم مشاهده و بازی کردن محسوب میشود.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

همین طور ایسوس از 12 گیگابایت حافظه رم DDR4 و فضای ذخیره سازی هیبریدی بهره گیری کرده هست؛ بدین ترتیب که یک ترابایت HDD و 128 گیگابایت SSD موجود هست. بلندگوهای استریو داخلی با تکنولوژی Sonic Master باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 62 وات‌ساعت، رابط USB-C، کیف و ماوس اوریجینال و هدست اوریجینال ایسوس نیز از جمله دیگر ویژگی و اقلام همراه این نوت بوک میباشند. عضو اخیر STRIX ایسوس هم اینک در بازار ایران نیز حضور دارد.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

HP Omen 15t-ax000

کمپانی HP لپ‎تاپ هاي مخصوص بازی خود را با نام تجاری Omen راهی بازار می‌کند؛ نوت بوک HP Omen 15t-ax000 نیز در چند پیکربندی در بازار ایران موجود هست. این لپ‎تاپ مخصوص بازی دارای ظاهری شیک، بدنه باریک و متریال هاي با کیفیت هست. در نتیجه این محصول تنها یک لپ‎تاپ گیمینگ نبوده و در اساس هاي پردازشی دیگر نیز قابل بهره گیری هست.
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

پردازنده ي اینتل در مدل Core i7-6700HQ با 6 مگابایت حافظه کش هوشمند و بحبوحه فرکانسی 3.5 گیگاهرتز، قلب تپنده این نوت بوک هست. اچ پی در این نسخه از 16 گیگابایت رم DDR4 بهره گیری کرده هست و فضای ذخیره سازی آن شامل یک هارد دیسک سریع «7200 RPM» و یک SSD M.2 در ظرفیت 128 گیگابایت هست.

 

کارت گرافیک GeForce GTX 960M با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی به همراه نمایشگر 15.6 اینچی IPS با دقت FHD از جمله دیگر ویژگی هاي آن هست. دو بلندگوی داخلی ساخت شرکت Bang & Olufsen، باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 61.5 وات‌ساعت و ویندوز 10 اورجینال نیز امکانات دیگر آن به شمار میروند. این نوت بوک که به تازگی به کاهش قیمت مواجه شده هست، هم اینک دارای ارزش خرید بالایی هست.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

MSI GS73VR 6RF Stealth Pro

کمپانی MSI سازنده نوت بوک هاي مخصوص بازی هست که رقیب اصلی ایسوس در این اساس هست. MSI GS73VR 6RF Stealth Pro نوت بوک معقولی از این شرکت هست که برای انجام بازی هاي روز طراحی گشته و سخت افزاری مناسبی را حمل می‌کند. ضخامت نوت بوک هاي GS73VR قابل قبول و مناسب هست؛

 

همین طور ویژگی هاي متعدد MSI ارزش خرید آنها را افزایش می دهد. در نتیجه GS73VR را می توان یک الترابوک مخصوص بازی دانست. این محصول پردازنده‌ي نسل ششم اینتل، Skylake، یعنی Core i7 6700HQ‌ با فرکانس پردازنده‌ي ۲.۶ تا ۳.۵ گیگاهرتز و ۶ مگابایت کش را برای پردازش ها به همراه دارد.
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

شانزده گیگابایت حافظه‌ي رم از نوع DDR4 دارد و حافظه‌ي هیبریدی آن از یک ترابایت حافظه‌ي داخلی از نوع هارددیسک به همراه 128 گیگابایت حافظه‌ي SSD‌ از نوع NVMe تشکیل هست. بلندگوهای این دستگاه دو اسپیکر داخلی ساخت شرکت Dynaudio میباشند که کیفیت مفید و مطلوبی دارد؛

 

همین طور چندین فناوری صوتی و آمپلی فایر هدفون نیز درون آن گنجانده شده هست. این مدل با یک باتری 3سلولی از نوع لیتیوم‌یون با ظرفیت 65 وات‌ساعت بهره می‌برد و پردازش هاي گرافیکی آن نیز بر عهده کارت گرافیک GeForce GTX 1060 نسخه 6 گیگابایتی هست. MSI از یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS با دقت FHD در این مدل بهره گیری کرده هست

 

و در بخش شبکه نیز شاهد کنترلرهای Killer Wireless-AC و Killer Gb LAN هستیم. تکنولوژی VR Ready برای اتصال ابزارهای واقعیت مجازی، تکنولوژی ESS SABRE HiFi Audio DAC، کیبورد ساخت شرکت Steelseries، تقویت کننده صدای Nahimic Audio و یک ماوس مخصوص نیز همراه آن عرضه میگردد.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

Alienware 17 AW17R3

Alienware سازنده انواع نوت بوک هاي مخصوص بازی هست که در این حرفه تبهر و کارنامه ي خوبی دارد. سیستم هاي کولر، متریال و طراحی لپتاپ هاي این شرکت کم نظیر هست. لپتاپ هاي Alienware را میتوانید به صورت سفارشی و یا آماده تهیه نمایید. Alienware 17 AW17R3 برای گیمرهایی حرفه اي طراحی شده هست

 

که از نوت بوک هاي کوچک مخصوص بازی رضایت ندارند. یک نمایشگر 17.3 اینچی با پنل IPS، وضوح Full HD و روکش مات و دو بلندگو به همراه یک سابووفر داخلی هم وظیفه‌ي اکران صدا در این لپ‌تاپ را به عهده دارند. کلیدهای کیبورد این لپ‌تاپ کمی فرورفتگی دارند؛ به این علت که نوک انگشتان به‌خوبی در آنها جای بگیرد و همین طور این کیبورد دارای نور پس اساس هست.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

پورت‌هاي متعددی روی لبه‌هاي دو طرف لپ‌تاپ تعبیه شده که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می توان به یک پورت Mini DisplayPort، یک HDMI، چهار پورت USB 3.0 و پورت LAN اشاره کرد. پردازنده‌ي مرکزی Core i7 6700HQ اینتل قلب تپنده این لپ‎تاپ هست و یک باتری 8 سلولی با ظرفیت 92 وات ساعت هم وظیفه‌ي توان‌رسانی

 

به لپ‌تاپ را به عهده دارد. Alienware کارت گرافیک NVIDIA GTX980 را در این مدل به خدمت گرفته هست و مادربرد این مدل میتواند از 4 حافظه SSD M.2 در حالت انواع RAID پشتیبانی نماید. این کانفیگ دارای 16 گیگابایت رم DDR4 بوده و یک ترابایت هارددیسک 7200rpm به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD به همراه دارد.

 

Alienware از برترین پنل هاي IPS در نوت بوک هاي خود بهره گیری کرده هست و این مدل نیز دارای شدت روشنایی 300 نیت هست. یکی از پورت هاي USB با قابلیت شارژ ابزارهای جانبی حتی در حالت خاموش بودن لپتاپ را داراست. Alienware 17 AW17R3 دارای یک کولر بسیار توانمند هست که به آسانی می‌تواند در بازی هاي طولانی مدت سخت افزارها را سرد نگاه دارد.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

Lenovo Ideapad Y700

و اینک نوبت به Lenovo رسیده هست؛ لپ‎تاپ Lenovo Ideapad Y700 در پیکربندی هاي متفاوت عرضه شده هست و نسخه مورد نظر ما از ارزش خرید بالایی برخوردار هست. این محصول دارای یک پردازنده ي ضخامت این محصول حدودا 28 میلی‌متر و وزن آن برابر با 3.5 کیلوگرم هست. صفحه‌نمایش Y700 یک مشابه‌ي 15.6 اینچی

 

با پنل IPS و روکش براق و لمسی با کیفیت Full HD هست. این صفحه‌نمایش با کیفیت، روشنایی و وضوح خوبی را داراست. سیستم صوتی آن شامل دو بلندگوی 2 واتی دالبی ساخت شرکت صاحب‌نام JBL و یک ساب‌ووفر داخلی 3 واتی میشود و کیبورد این دستگاه از نوع جزیره‌اي با استاندارد AccuType لنوو و مجهز به نور پس‌اساس‌ي قرمز هست.
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 960M با چهار گیگابایت حافظه‌ي اختصاصی GDDR5 انویدیا و ۸ گیگابایت رم DDR4، از جمله مهم ترین سخت افزارهای این محصول میباشند. پردازنده‌ي مرکزی Core i7 6700HQ نیز پردازش هاي اصلی را بر عهده دارد. حافظه‌ي داخلی هم یک ترابایت از نوع هارددیسک هست.

 

باتری 4 سلولی این لپ‌تاپ با ظرفیت 60 وات‌ساعتی نسبتا مناسب به نظر می‌رسد. ویندوز اورجینال 10 نیز بر روی آن نصب شده هست. این لپ‎تاپ دارای سخت افزار مناسبی هست و به علت لمسی بودن آن، همچنان می‌تواند بازی هاي روز را با دقت متوسط اجرا نماید.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

MSI GT83VR 6RF Titan SLI

و اگر به دنبال یک پرچمدار هستید و نیاز مالی ندارید، لپتاپ MSI GT83VR 6RF Titan SLI را مد نظر داشته باشید. پردازنده مرکزی Intel Core i7-6920HQ با 9 مگابایت حافظه نهان سطح L3 و با بحبوحه فرکانسی 3.8 گیگاهرتز بعنوان یک غول پردازشی به حساب می‌آید. این لپ‎تاپ از یک نمایشگر IPS در ابعاد 18 اینچ با روکش مات بهره میبرد

 

که از دقت FHD پشتیبانی میکند. این لپتاپ دارای 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 هست که تا سالها پاسخگوی شما هست. این لپتاپ دارای دو عدد کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1080 هست که در پیکربندی SLI نصب شده هست.
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

بخش ذخیره سازی شامل یک هارد دیسک 1 ترابایت 7200 RPM هست و یک درایو SSD M.2 NVME نیز در ظرفیت 512 گیگابایت برای آن نصب شده هست. در بخش ذخیره سازی دو عدد درایو M.2 NVM2 به صورت RAID نصب شده هست. از ترکیب آلومینیوم برس‌خورده‌ و پلاستیک مشکی ساخته شده هست. به این ترتیب که قاب پشت صفحه‌نمایش

 

و فضای اطراف کیبورد فلزی میباشند و قسمت زیرین دستگاه کاملا پلاستیکی هست. بهره گیری از فلز باعث افزایش چندان وزن شده هست. این محصول حدود پنج کیلو و 500 گرم وزن دارد پورت‌هاي این دستگاه تنوع خوبی دارند و در کنار مشابه‌هاي معمول USB 2.0 ،USB 3.0 ،HDMI و LAN، شاهد پورت‌هاي mini DisplayPort و USB Type-C هم هستیم.

 

در سامانه خنک کننده ي این محصول از 3 عدد فن بهره گیری شده هست. 4 عدد اسپیکر 3 وات به همراه یک ساب‌ووفر 3 وات ساخت شرکت Dynaudio، Killer Wireless-AC و Killer Gb LANکیبورد ساخت شرکت Steelseries، تقویت کننده صدای Nahimic Audio تکنولوژی ESS SABRE HiFi Audio DAC و تکنولوژی VR Ready برای اتصال ابزارهای واقعیت مجازی نیز دیگر موارد قابل اشاره در لپتاپ گیمینگ MSI GT83VR 6RF Titan SLI هست.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

 

Acer Predator 15 G9-591

 به گزارش پارس ناز ور در نهایت آخرین نوت بوک این ماه، لپتاپ Acer Predator 15 G9-591 هست که از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 980 شرکت انویدیا با 4 گیگابایت حافظه‌ي اختصاصی از نوع GDDR5 بهره می‌برد. 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در این محصول بهره گیری شده هست و یک هارددیسک یک ترابایتی و یک SSD با گنجایش 256 گیگابایت نیز ادامه دهنده بخش حافظه میباشند.
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها

صفحه‌ي نمایش این لپ‌تاپ قدرتمند از نوع ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS، کیفیت Full HD و روکش مات هست و پردازنده Core i7 6700HQ نیز در آن به کار رفته هست. دو اسپیکر داخلی Dolby Audio Surround، بازرسی هاي شبکه Killer DoubleShot Pro، یک عدد پورت USB Type-C با امکان پشتیبانی از Thunderbolt 3،

 

فن جداگانه Cooler Master با قابلیت جایگذاری به‌جای درایو نوری، یک عدد ساب‌ووفر داخلی، یک عدد پورت DisplayPort و ویندوز 64 بیتی 10 دیگر ویژگی هاي این لپتاپ مخصوص بازی را تشکیل میدهند.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای بازی خورها