پارس ناز پورتال

لیزر موهای زائد – لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد – لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد – لیزر چیست

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه های ملانینی که در موها به وفور یافت میشود جذب شده و سبب تخریب سلولهای سارنده مو میشود و به همین دلیل است که هر قدر مو ضخیم تر و مشکی تر باشد ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحت تر از بین می رود.

 

در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هر چقدر مقدار آن کمتر باشد یعنی بیمار سفیدتر باشد زودتر به نتیجه خواهد رسید.بنابراین این افراد در صورت تمایل میتوانند با انجام لیزر هر 3ماه رشد موهایشان را کنترل کنند.

 

وجود اختلالات هورمونی و علائمی که به نفع آنها وجود دارد(مثل نامنظمی سیکل قائدگی، ریزش موی جوش های مکررصورت و سابقه نازائی) از آنجا که اتلالات هورمونی در بسیاری از بیماران پرمو دیده میشود حتما بیمار باید از این جهت بررسی شود وگرنه درمان با لیزر تاثیر نداشته و یا به درازا خواهد کشید.

 

چه تعداد جلسه برای درمان موهای زائد کافی است؟

پاسخ قطعی به این سوال نمیتوان داد چون بسته به فرد و محل مورد درمان تعداد جلسات متفاوت است، مثلا لیزر موهای صورت بیشتر از ناحیه زیر بغل طول میکشد و در کل به طور متوسط 4 تا 8 جلسه درمان لازم است.

لیزر موهای زائد - لیزر چیست؟

مزایای لیزر کردن موهای زائد

لیزر موهای زائد باعث می شود تا پوست زیبا و نرم تری نسبت به گذشته داشته باشید و علاوه بر این از روش های موقتی مانند استفاده از ژیلت و تیغ ، موم ، و اپیلاسیون راحت خواهید شد.

 

کلینیک زیبایی آریا با ارائه خدمات ویژه برای لیزر موهای زائد ، محیطی کاملا بهداشتی به همراه متخصصین و پزشکان مجرب در این زمینه همراه شما عزیزان خواهد بود.

 

شما می توانید قسمت های زیادی از بدن را لیزر نمایید ، این نواحی شامل مناطق بسیار حساس مانند کشاله های ران و ناحیه تناسلی نیز می شود.

1- پاها
2- دست ها
3- ران
4- گردن و صورت
5- زیر بغل
6- اطراف صورت
7- ناحیه تناسلی

از جمله قسمت هایی است که می توانید با لیزر درمانی موهای زائد آن را از بین ببرید.

 

لیزر رفع موهای زائد چگونه کار می کند؟

در رفع موهای زائد با لیزر، لیزر انرژیِ نور ساطع می کند که از میان پوست عبور می کند و توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو و ساقۀ مو جذب می شود.رنگدانه ها موادی هستند که به پوست و مو رنگ می دهند. لیزر از طریق انرژی نور به صورت انتخابی توسط نواحی رنگدانه دار جذب می شود.

 

فولیکول های مویی که در آناژن یا مرحله رشد فعال هستند بیشترین مقدار ملانین یا رنگدانه را دارند و می توانند انرژی نور را از لیزر جذب کنند. با این حال، فولیکول های مویی که در مراحل رشد کاتاژن یا تلوژن هستند رنگدانه کمتری دارند.

 

بنابراین، این فولیکول ها انرژی نور را جذب نمی کنند و، در نتیجه، رشد آنها تحت تاثیر قرار نمی گیرد. انرژی یا حرارت حاصل از لیزر به فولیکول مو آسیب وارد می کند و توانایی رشد مو را مختل می کند.به مرور زمان، موهایی که در فولیکول های آسیبدیده وجود دارند خواهند افتاد که منجر به ظاهری صاف و با رشد موی کمتر می شود.

لیزر موهای زائد - لیزر چیست؟

با موثرترین و بهترین دستگاه لیزر روز دنیا بیشتر آشنا شوید :

دستگاه لیزر الکساندرایت امریکایى کندلا جنتل پرو یو مکس 2016 دارای تاییده FDA امریکا از جدیدترین و مدرن ترین دستگاههای لیزر الکساندرایت روز دنیا می باشد.

 

این دستگاه با قابلیت ترکیبی از لیزر الکساندرایت (برای تایپ پوستی سفید ) و لیزر ND YAG (برای تایپ پوستی تیره و برنزه ) یکی از کم دردترین ، بی خطرترین، سریع ترین و موثرترین دستگاه های حال حاضر برای إز بین بردن مؤهای زائد است.

 

با انتخاب دقیق طول موج ، عرض پالس و میزان انرژی موثر توسط پزشکان متخصص و با مجهز بودن به سیستم خنک کننده قوی گاز ازت ، اثر لیزر روی بافت هدف به حداکثر رسیده و بیشترین تاثیر جهت از بین بردن موهای زائد اتفاق می افتد.در صورت وجود هرگونه پرسش در این زمینه شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با مشاورین این مرکز مشاوره رایگان داشته باشید.

 

برای مشاهده خدمات دیگر کلینیک آریا روی هر خدمت کلیک کنید : کاشت مو ، جوانسازی ، پاک کردن تتو و …

 

سوالات متداول لیزر موهای زائد

 

1- آیا استفاده از لیزر برای از بین بردن موها دردناک است؟

 

دستگاه لیزر Candela Alexandrite مجهز به سیستم خنک کننده منحصر به فردی است که قبل از هر پالس لیزر، روی پوست اسپری می‌شود و آن را خنک می‌کند. این کار موجب می‌شود که اشعه لیزر راحت‌ تر به پوست نفوذ کند. همچنین با وجود این اسپری خنک کننده، احتمال آسیب رسیدن به پوست و یا ایجاد عارضه به حداقل ممکن می‌ رسد.

 

2- آیا می‌توان در حین درمان با لیزر برای از بین بردن موها از دیگر روش‌های اصلاح موها استفاده کرد؟

 

عملکرد دستگاه لیزر Candela Alexandrite به علت برخورداری از قدرت بالا و نوع لیزر که مخصوص جذب در ملانین مو است، به طول مو بستگی ندارد و شما می‌توانید از هر روشی که موجب کندن موها از ریشه نشود، ‌همچون اصلاح (Shaving) یا کرم موبر یا روش‌هایی که تنها مو را از سطح پوست برمی‌دارند، استفاده نمایید.

 

3- آیا لیزر موهای زائد برای درمان پوست‌های تیره و برنزه نیز کاربرد دارد؟

 

با استفاده از دستگاه لیزر Candela Alexandrite می‌توان موهای زائد از پوست‌های تیره و برنزه را نیز از بین برد.

 

4- آیا لیزر موهای زائد برای موهای بلوند، خاکستری و قرمز نیز کاربرد دارد؟

 

رنگ موها مهم‌ترین عامل در از بین بردن موهای زائد است. از آنجا که لیزر بر رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو عمل می‌کند، این روش درمانی برای موهای قهوه‌ای و مشکی بیشترین اثر را دارد.

 

5- چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند ؟

 

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماریهای عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغلشان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخمشان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

 

6-بین آفتاب گرفتن و لیزر موهای زائد چقدر باید فاصله باشد ؟

 

فرد نباید تا 3 ماه قبل از لیزر، آفتاب بگیرد یا از سولاریم استفاده کند.

 

همین حالا با ما تماس حاصل کنید :

021-26623467

021-26653482

 

منبع : کلینیک آریا