پارس ناز پورتال

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس 

در اینبخش بـه بررسی ماجرای کلیپ ساسی مانکن و الکسیس تگزاس می‌پردازیم. ساسی مانکن خواننده لس آنجلسی در ویدیو آهنگ جدید خود از یک بازیگر پورن استفاده کرده اسـت، انتشار این ویدیو در اینستاگرام این خواننده با حواشی بسیار زیادی رو بـه رو شده اسـت. این ویدیو تا حال حاضر 14 میلیون بازدید در اینستاگرام داشته کـه یک رکورد برای این خواننده نه چندان دوست داشتنی محسوب می شود.

 

چرا ساسی مانکن الکسیس تگزاس را انتخاب کرد؟

مخاطب هاي ساسی مانکن، اغلب رده سنی کودک و نوجوان هستند و طبق قوانین جهانی، برنامه سازی و استفاده از بازیگران فیلمهای پورن مانند الکسیس تگزاس برای این سنین ناپسند و غلط اسـت و حال ساسی مانکن برای کمی بیشتر دیده شدن، برای فالوور بیشتر، برای چند لایک و کامنت اضافه کلیپی منتشر کرده اسـت کـه برای نقش اصلی آن از بازیگر زن فیلمهای پورن بازی گرفته اسـت.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

حالا دیگر مهم نیست محتوای کلیپ‌هاي ساسی مانکن چیست؛ او هر آهنگ ویدئوی جدیدی منتشر میکند، سریعا فراگیر می شود؛ تفاوتی نمی کند کلیپ آقامون جنتلمنه باشد یا کلیپ «اول اینستا بعد کتاب» یا کلیپ اخیر «سمیه نرو» او کـه الکسیس تگزاس بازیگر فیلم‌هاي پورن در آن بازی می کند.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

کلیپ جدید ساسی مانکن کـه «تهران توکیو» نام دارد، بازسازی سکانس معروف فیلم ابد و یک روز اسـت کـه الفاظ آن اروتیک در آن استفاده شده اسـت. برخی معتقدند باید از کنار این کلیپ‌ها گذشت و بـه آن بها نداد تا بیشتر دست بـه دست نشود و برخی معتقدند سکوت بی‌معناست و باید خانواده‌ها و جامعه را آگاه کرد تا بدانند با چـه جریان مخربی طرف هستند.

 

حقیقت آن اسـت کـه

اگر مخاطبان کلیپ‌هاي ساسی مانکن:

کودکان و نوجوانان نبودند.

می ‌شد از کنار آن گذشت.

مشابه هزاران اتفاقی کـه روزانه از کنار آن عبور می کنیم.

اما این جا پای نسلی در بین اسـت کـه:

اگر بـه دیدن این صحنه‌ها عادت کند.

بسیار خطرناک خواهد بود.

 

حواشی کلیپ تهران توکیو ساسی مانکن

کلیپ جدید ۲۸ ثانیه‌اي ساسی مانکن بیش از 14 میلیون بازدید داشته و بجز الفاظ رکیک هم نکته‌ خاصی در آن نیست اما چرا چنین اتفاقی می‌افتد و چنین عکس هایي تا این حد بازدید میخورد؟ برخی معتقدند بخاطر بگیر و ببندها و سانسور در ایران، سلیقه موسیقی در ایران تنزل یافته اسـت. این بخشی از ماجراست و واقعیت دارد اما همه ی ماجرا نیست، چنانچه در دنیا نیز وضعیت بهتر از این نیست.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

پورنوگرافی و ابتذال در موسیقی هردو کارکردی یکسان دارند؛ ساختن سوژه‌هاي مصرف‌گرا و مکانیکی کـه از «انسان» بـه «خودرو‌ هاي پول ‌ساز» تنزل پیدا کرده‌اند بنابر این محصولات فرهنگی نیز باید تنزل یابند تا بـه سطح «انسان ‌هاي تک ساحتی» برسند. تقلیل «مفهوم انسان» در «سرمایه‌داری متاخر» دیگر پدیده‌هاي انسانی را نیز تقلیل میدهد.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

بـه این ترتیب موسیقی از «هنری عمیق و متفکرانه» باید بـه سطح «خالتور» و «شیش و هشت» تنزل پیدا کند و روابط عاشقانه هم بـه پورنوگرافی تبدیل شوند. چند سال قبل انتشار فیلم خصوصی کیم کارداشیان با دوست پسر سابقش، میلیونها بار دیده شد و بـه شهرت کیم کارداشیان کمک کرد. بعد ازآن فیلم‌هاي خصوصی دیگری هم از بازیگران منتشر شد و بعضی هم، عمدا این عکسهای را منتشر می کردند.

 

چه کسی مقصر است؟ ساسی یا الکسیس یا ما؟

اما نکته مهم این اسـت کـه آیا ساسی مانکن از این موج انتقادها ناراحت اسـت؟ آیا هدف او همین نیست کـه چنین موجی ایجاد کند و مـا هم سوار این موج شدیم؟ بنظر نمی‌رسد برای ساسی مانکن انتقاد از کلیپ خودش با الکسیس و این موج هاي توئیتری و اینستاگرامی و رسان هاي ناراحت کننده باشد و حتی لبخند بـه لب او نیز می آورد.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

از ساسی مانکن بگذریم کـه تکلیف او با فرهنگسازی در ایران مشخص اسـت او بـه دنبال فرهنگ غنی ایجاد کردن برای جامعه کودک و نوجوان و جوان ایران نیست، او لایک می‌خواهد و فالوور و برایش مهم نیست بازیگر کلیپ او الکسیس تگزاس پورن استار اسـت یا فرهیخته او بـه بالا رفتن بازدید آهنگ خود فکر می کند و نشان داده اسـت کـه هیچ دغدغه فرهنگی برای ایران و ایرانیان ندارد.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

این وسط مـا باید بـه خودمان بی آییم، مـا یعنی مسئولان فرهنگی جامعه و ببینیم کـه چگونه با بستن بسترهای مفید فرهنگی جامعه، محدود کردن کنسرت هاي خوانندگان ارزشمند، فقر فضای شاد ایجاد کردن برای جوانان و … راه را برای آنان کـه هیچ دغدغه اي برای فرهنگسازی ایرانیان و نسل جوان آن ندارند باز کرده ایم. انگشت انتقاد را از روی ساسی مانکن بـه سمت خود بگیریم.

 

او مقصر نیست!

او ماهیگیر خوبی اسـت.

در رودخانه اي کـه مـا برایش باز کردیم.

ساسی مانکن سال پیش آمد.

موج خودرا راه انداخت و رفت و امسال باز آمد.

موج خودرا راه انداخت و میرود.

مـا میمانیم با فقر فضاهای فرهنگی.

با بی توجهی بـه خواست هاي کودکان و نوجوانان.

مـا می‌مانیم و دنیایی کـه هرروز محدودتر می کنیم.

اجازه میدهیم آثار تهی!

جای آثار غنی را در ذهن و تفکر جوانان مـا بگیرد.

 

کمی درباره مافیای ساسی مانکن

یکی از اقدام‌هاي عجیب ساسی، دریافت پول از خواننده‌هایي اسـت کـه چندین سال در مارکت موسیقی حضور دارند، اما نتوانسته‌اند کار جنجالی و خوبی منتشر کرده و بـه‌همین دلیل، کمتر کسی آن ها را می‌شناسد. تعداد این افراد در خارج و علی‌الخصوص داخل کشور بسیار اسـت و ساسی سرشاخه‌هاي خوبی برای شناسایی این آدم‌ها درست کرده اسـت.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

اتفاقی کـه هم‌اکنون برای چند خواننده حاضر در اروپا رقم خورده و آن ها با هدایت، مشورت و دخالت مستقیم او توانسته‌اند در قبال پرداخت هزینه‌هایي کـه تا هفت‌هزار دلار بوده اسـت، آهنگ‌هایي را ساخته و تاحدودی عرض‌اندام کنند. البته دراین میان بوده‌اند خوانندگانی کـه از طرق غیرمستقیم بـه ساسی وصل شده و هزینه آهنگ خود رابه آن رابط داده‌اند، اما بعد از چندماه هیچ‌ پاسخی نگرفته و پول خودرا بربادرفته دیده‌اند.

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

عده اي از آن ها وقتی در مورد پس‌گرفتن پول خود مراجعه کرده‌اند با این پاسخ مواجهه شده‌اند کـه اگر باز هم تقاضای پول خودشان را کرده یا موضوع را رسانه‌اي کنند، با مافیای ساسی طرف هستند و این مافیا دیگر هیچ‌گاه بـه آن ها اجازه نمیدهد کـه آهنگ‌شان منتشر شود یا کلیپ ‌شان از طریق شبکه ‌هاي پرطرفدار ماهواره‌اي پخش شود.

 

آیا این مافیا وحشتناک اسـت؟

ماجرای ساسی مانکن و الکسیس تگزاس و ترویج فساد و فحشا

این گفته ها بیش ازآن کـه مافیا باشد

یک تهدید توخالی اسـت.

کـه خوانندگان را نسبت بـه دریافت خسارت:

مایوس  و شکسته میکند.

آن ها ترجیح میدهند قید پول خودرا بزنند.

بـه فعالیت‌هاي سابق خود، بازگردند.

دراین تیم مافیایی مخوف متاسفانه:

نام ابراهیم حامدی «ابی»

و پسر خوانده اش فرشید هم بـه چشم می خورد.