پارس ناز پورتال

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

مجموعه : اخبار سینما
ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

کشف حجاب افسانه بایگان 

در این جا بـه بررسی ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان می‌پردازیم. خانم افسانه بایگان زمانی جزو سوپراستارهای سینما و محبوب ترین بازیگران زن ایرانی بود. وی کـه اکنون بیشتر در فضای مجازی فعالیت دارد، با انتشار عکس بی حجاب خود توجه کاربران را جلب کرده اسـت. در آخرین پستی کـه خانم بایگان منتشر کرده، تصویری بدون روسری از او دیده میشود. در ادامه بـه بررسی این ماجرا خواهیم پرداخت.

 

چرا افسانه بایگان کشف حجاب کرد؟

افسانه بایگان، بازیگر معروف سینما و تلویزیون با انتشار تصویری بی حجاب از خود در اینستاگرامش خبرساز شده اسـت. این بازیگر بـه مناسبت تولد پسرش، عکسی از خود درکنار او و عروسش منتشر کرده اسـت. بایگان اما دراین عکس حجاب بر سر ندارد و همین موضوع تعجب کاربران را برانگیخته اسـت. بایگان درسال ۹۸ هم با پوشش خود در اختتامیه ي جشنواره جهانی فیلم فجر خبرساز شده بود.

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

افسانه بایگان درسال ۹۵ بـه همراه تعداد دیگری از هنرمندان برای شرکت در پیاده روی اربعین بـه کربلا سفر کرد. او دراین سفر در گفتگو اي گفته بود: «حس و حال حضور دراین پیاده روی اصلاً قابل گفتن نیست. این همه ی صفا و انسانیت همه ی بـه راه یک هدف اسـت. ان‌شاءالله کـه مـا شاهد ظهور باشیم.»

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

عکس بی حجاب افسانه بایگان

 

او هم چنین پس از سفر خود در برنامه اي تلویزیونی درباره ي علت تصمیمش برای شرکت در پیاده روی اربعین گفته بود: «آن قدر این موضوع عاشقانه و با حال خوب اسـت کـه مـن با کلام نمی‌توانم ان را توضیح بدهم. باید آن قدر بـه این موضوع علاقمند باشی تا بتوانی درک کنی و بـه قول مولانا حلوای تن تنانی تا نچشی ندانی.» با این حال، وی پس از شرکت در پیاده روی اربعین، در فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفت.

 

پاسخ افسانه بایگان به حواشی ایجاد شده

بایگان در پاسخ بـه این سؤال کـه تا کنون پیش آمده حاشیه‌ اي در فضای مجازی برایش ایجاد شود، گفت: مـن چند سال پیش سفری بـه کربلا رفتم. خیلی زیاد از حد این را برجسته کردند و خواستند مرا بـه گروه‌ هایي پیوند بزنند. بـه گونه‌ اي کـه حتی خواستم نامه‌اي بنویسم و بگویم بجز بلیت هواپیما و هتلی کـه لطف کردید برایمان گرفتید مگر اتفاق دیگری افتاد؟! مـن رانتی گرفتم، حضوری دارم؟!

 

مـن کـه گوشه‌ اي نشسته‌ام، نان و ماستم را می‌ خورم. کسانی هستند کـه از این سفرها باری می‌ بندند اما مـن کـه گوشه‌ اي نشسته‌ ام حق نیست کـه در موردم آن گونه بگویید. او در ادامه گفته بود: این قضاوت‌ ها خیلی بد اسـت اما مـا هم باید محکم‌ تر از این حرف‌ ها باشیم چون زندگی موهبتی در دست مـا اسـت و کسیکه سینما را، بازیگری را انتخاب کرده اسـت آن هم در جایی مثل کشور مـا و خاورمیانه باید محکم‌ تر بایستد.

 

بیوگرافی افسانه بایگان بازیگر ایرانی

افسانه بایگان متولد ۱۳۴۰ در تهران، هنرپیشه ایرانی اسـت. حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۱ با فیلم کوتاه «بوق» کاری از «علی علیزاده» تجربه کرد. فعالیت حرفه‌اي خودرا با مجموعه تلویزیونی «سربداران» بـه کارگردانی «محمدعلی نجفی» و هم چنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با فیلم «گم شده» بـه کارگردانی «مهدی صباغ زاده» آغاز کرد. فضل‌الله بایگان کارگردان سینما و تئاتر عموی اوست.

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

وی در یازده سالگی در فیلم کوتاه «بوق» بـه ایفای نقش پرداخت؛ ولی فعالیتش در سینما و تلویزیون را درسال ۱۳۶۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی پر بیننده «سربداران» آغاز کرد. یکسال بعد اولین نقش سینمایی اش را در فیلم «گم شده» بـه کارگردانی مهدی صباغزاده درسال ۱۳۶۴ بـه دست آورد و بـه یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای کشور ایران و سوپراستار در دهه شصت تبدیل شد.

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

او درکنار بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم در فیلم «شکوه بازگشت» تجربه کرده‌اسـت. او درسال ۱۳۵۵ بعنوان مقام دوم دختر شایسته ایران برگزیده شد. جالب اسـت بدانید کـه افسانه بایگان دریک گفتگوی خواندنی بـه روزگاری اشاره کرده کـه چند سال از سینما فاصله گرفته چون حتی فراموش شدن برای او بهتر از ماندن بـه هر قیمتی بوده اسـت.

 

افسانه بایگان دختر شایسه ایران

دومین دختر شایسته ایران افسانه بایگان اسـت. زمانی کـه شانزده ساله بود دراین مسابقه شرکت کرد و نفر دوم شد. در آن سال، جلوه پالیزبان، فینالیست کرمانشاهی، بعنوان دختر شایسته ایران برگزیده شد. دراین مراسم رسم بر این بود کـه دختر شایسته سال گذشته، شنل مخصوص را بر دوش دختر شایسته جدید می‌گذاشت.

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

جالب اسـت بدانید کـه اسم افسانه را پدرش برای او انتخاب کرده اسـت. وی دراین باره میگوید؛ مادرش با انتخاب نام افسانه برای دخترشان مخالف بود، زیرا اعتقاد داشت کـه هم چون یک قصه زندگی اش پر ماجرا میشود، اما پدرش گفته بود کـه اگر حتی اینطور شود چـه اشکالی دارد و سرانجام نیز پدرش پیروز شد، در نتیجه اسم افسانه راکه خودش نیز خیلی آنرا دوست دارد، برای وی انتخاب شد.

 

افسانه بایگان و همسرش

همسر افسانه مصطفی شایسته اسـت کـه درسال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «روز با شکوه» بـه کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و سپس با ساخت فیلم «مادر» بـه کارگردانی علی حاتمی و ساخت و توزیع ده‌ها فیلم سینمایی ایرانی با کارگردان‌هاي مختلف سینمای کشور ایران بـه فعالیت خود ادامه داد. این زوج صاحب پسری بنام امیرعلی هستند کـه در ایالت میشیگان زندگی میکند.

 

فعالیت سیاسی افسانه بایگان

او در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا «۱۳۹۲» ثبت نام کرد اما پس از اعلام نتایج تاییدصلاحیت‌ها او رد صلاحیت شد. وی با ذکر این نکته کـه هیچ‌گاه علاقه‌اي بـه سیاست نداشته، تنها هدف خودرا خدمتگزاری بـه مردم دانسته و با اعلام انصراف از ادامه کاندیداتوری «بعد از رد صلاحیت ایشان»، همان‌ گونه خود رابه قانون اساسی ایران و اسلام پایبند دانسته اسـت.

 

عکس های افسانه بایگان

تا مدت ها شایعه شده بود کـه نیما فلاح پسر افسانه بایگان اسـت، وی اما در برنامه خوشا شیراز با سوال علی ضیا دراین رابطه بـه این حواشی پایان داد و گفت نام پسرش امیر علی اسـت و مدت هاست در بيرون از کشور زندگی می کند. در آخر هم تصاویر افسانه بایگان را میبینیم.

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

ماجرای کشف حجاب افسانه بایگان + عکس

پیج اصلی افسانه بایگان
baygan_afsaneh@