پارس ناز پورتال

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

 

در اینبخش بـه معرفی ماشین هاي لوکس رابرت داونی جونیور میپردازیم، این سوپر استار هالیوودی اینروزها در اوج حرفه خود بـه سر می برد. فیلمهای او دیوانه وار میفروشند و ثروت او در حدی اسـت کـه یک کلکسیون بدون نقص از لوکس ترین ماشین هاي دنیا را برای او بوجود آورده اسـت، در ادامه این مطلب با خودرو هـای لوکس این سوپراستار هالیوودی آشنا می شویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

ماشین شورولت کوروت ۱۹۶۵

انصافاً باید اعتراف کرد خودرو هـای مدرن امروزی بـه اندازه‌اي زرق و برق دارند کـه بیشتر هوادارن جذب آن ها میشوند، اما حتما شـما هم با مـا موافق هستید کـه برای یک ماشین‌باز دوآتشه هیچ‌چیزی جای خودرو هـای قدیمی و کلاسیک را نمی گیرد. از قرار معلوم رابرت داونی جونیور نیز همانند مـا عشق خودرو هـای کلاسیک را در سینه دارد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

بهمین دلیل خودرو هـای کلاسیک جذابی را در کلکسیون او مشاهده می کنیم کـه یکی از انها شورولت کوروت ۱۹۶۵ اسـت. جالب اسـت بدانید از قرار معلوم رابرت داونی جونیور بیشتر از تمامی خودورهایی کـه در کلکسیون‌اش دارد سوار بر شورولت کوروت ۱۹۶۵ میشود و کاملاً مشخص اسـت کـه این ماشین را بیشتر از بقیه دوست دارد.

 

مدل مفهومی ماشین آئودی ای‌ ترون جی‌ تی

بانگاهی بـه کلکسیون خودرو هـای داونی جونیور متوجه عشق او بـه برند آئودی خواهید شد، اما کاملاً مشخص اسـت کـه داونی جونیور بـه خودرو هـای معمولی آئودی دل نمی‌بندد و این تنها خودرو هـای تراز اول آئودی هستند کـه چشم این سلبریتی را می گیرند. دراین زمینه می توان بـه مدل مفهومی آئودی اي‌ترون جی‌تی اشاره کرد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

این ماشین بـه‌عنوان یکی از انقلابی‌ترین خودورهای آئودی شناخته میشود و جالب اینجاست کـه داونی جونیور برای ساخت این اتومبیل با آئودی همکاری داشته اسـت و بهمین دلیل نیز توانسته این خودروی افسانه‌اي رابه گاراژ خودش اضافه کند. ماحصل این همکاری اضافه شدن چندین دستگاه دیگر از خودرو هـای آئودی بـه گاراژ رابرت داونی جونیور اسـت کـه در ادامه بـه این خودروها نیز اشاره خواهیم کرد.

 

ماشین کاماروی شخصی‌ سازی شده کریس ایوانز

این ماشین در گاراژ رابرت داونی جونیور قرار ندارد و این سلبریتی دست‌ و دلباز این کامارو را خرید و شخصی‌سازی کرد تا بـه کریس ایوانز کـه در فیلم‌هاي انتقام‌جویان با این هنرپیشه همبازی اسـت، هدیه دهد. اطلاعات زیادی از تغییرات و شخصی‌ سازی‌ هایي کـه دراین ماشین اعمال شده نداریم.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

فقط می دانیم کـه داونی جونیور یک کاماروی زیبا و با‌ابهت دهه شصت میلادی را خریداری کرد و با اعمال تغییراتی این ماشین را شخصی‌سازی نمود تا بـه کریس ایوانز هدیه دهد. بـه این ترتیب مطمئن هستیم کـه در گاراژ کریس ایوانز خودرو هـای زیادی وجوددارد اما بی شک این کامارو کـه داونی جونیور بـه او هدیه داده، گل سرسبد خودرو هـای کلکسیون کریس ایوانز خواهد بود.

 

ماشین آئودی آر ۸

مشخص نیست خودروی آئودی آر ۸ چـه طلسمی دارد کـه تمامی سلبریتی‌ها دستکم یک دستگاه از این اتومبیل رابه کلکسیون خود اضافه می کنند، بـه این ترتیب رابرت داونی جونیور برای این کـه از قافله سلبریتی‌هاي آئودی سوار عقب نماند یک دستگاه آر ۸ زیبا و شیک رابه کلکسیون خود اضافه کرده اسـت.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

اگر اهل سینما باشید و مجموعه فیلم‌هاي آیرون‌مـن را دیده باشید حتما چشم شـما بـه جمال این اتومبیل دراین فیلم‌ها نیز روشن شده اسـت. مدلی از آئودی آر ۸ کـه رابرت داونی جونیور سوار آن میشود بـه پیشرانه‌اي نیرومند از نوع V10 مجهز اسـت، این ماشین جدید ترین مدل آر ۸ اسـت کـه آئودی ساخته و بـه لحاظ فنی در گروه یکی از بهترین سوپرخودروهای دنیا قرار دارد.

 

ماشین موستانگ باس ۳۰۲ شخصی‌سازی شده

اگر از طرفداران قدیمی موستانگ باشید حتما باس ۳۰۲ رابه‌ خاطر دارید، این اتومبیل درسال‌هاي ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۰ تولید شد و نسخه‌هاي جدید آن درسال‌هاي ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ راهی بازار شدند. رابرت داونی جونیور نسخه‌اي شخصی‌سازی شده از موستانگ باس ۳۰۲ رابه کلکسیون خود اضافه کرده اسـت.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

جالب اسـت بدانید این خودروی شخصی‌سازی شده درسال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی SEMA حضور پیدا کرد و جایزه بهترین شخصی‌سازی ماشین را در کلاس خود دریافت نمود. علاقه‌مندان موستانگ بـه خوبی می دانند کـه باس ۳۰۲ یک موستانگ بسیار کمیاب و جذاب اسـت، اما نسخه شخصی‌سازی شده این ماشین واقعاً نایاب و دست‌نیافتنی اسـت.

 

ماشین فیسکر کارما

این اتومبیل محصول شرکت خودروسازی آمریکایی فیسکر آتوموتیو اسـت و ویژگی‌ خاصی ندارد، اما ازآن دسته خودرو هـای رایجی نیست کـه دائم در خیابان‌ها بـه‌چشم بخورد و بـه احتمال زیاد همین قضیه باعث شده تا رابرت داونی جونیور یک دستگاه فیسکر کارما بـه گاراژ خودش اضافه کند.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

فیسکر کارما درکنار این کـه خودروی نایابی اسـت از سیستم سوخت هیبریدی نیز بهره میبرد و بـه‌عنوان یک خودروی کاملاً اشرافی و لاکچری شناخته می شود.

 

ماشین آئودی آر ۸ مدل ۲۰۰۹

همان‌گونه کـه اشاره کردیم رابرت داونی جونیور عاشق آئودی اسـت و کاملاً طبیعی بـه‌ نظر می رسد کـه چندین دستگاه آئودی در کلکسیون او قرار بگیرند، در همین راستا می توان بـه آئودی آر ۸ مدل ۲۰۰۹ اشاره کرد. این خوردو یکی از نخستین آئودی‌هایي بود کـه بـه گاراژ داونی جونیور راه پیدا کرد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

جالب اسـت بدانید داونی جونیور بجای یک دستگاه، چندین دستگاه از این اتومبیل با مدل‌هاي مختلف دارد کـه این قضیه نیز عشق این سلبریتی بـه آئودی آر ۸ را ثابت میکند. برای علاقه‌مندان سینما باید بگوییم کـه این آئودی آر ۸، دقیقاً همان خودرویی بود کـه در نخستین نسخه از فیلم‌هاي آیرون‌مـن آن را دیده‌ایم.

 

مدل مفهومی آکورا ان‌.‌اس‌.‌ایکس ساخته‌ شده برای فیلم آیرون‌ من ۳

 

تجربه نشان داده کـه هنرپیشه‌ها با خودروهایی کـه در فیلم‌ها سوار بر آن ها هستند رابطه خوبی برقرار می کنند و ترجیح می دهند بعد از خاتمه‌ یافتن فیلم برداری، این خودروها رابه کلکسیون خود اضافه کنند. این قضیه برای مدل مفهومی آکورا ان.‌اس‌.‌ایکس صورت گرفت و این ماشین راکه برای نخستین بار در فیلم‌آیرون مـن ۳ شاهد آن بودیم پس از پایان فیلم برداری بـه گاراژ رابرت داونی جونیور اضافه شد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

ناگفته پیداست کـه با یک آکورا ان.‌اس‌.‌ایکس معمولی طرف نیستیم و این خودروها دقیقاً همان ویژگی‌هایي را دارد کـه در فیلم آیرون‌مـن ۳ بـه تماشای آن نشستیم. اگر از طرفداران دوآتشه خودرو هـای آسیایی هستید و برند آکورا رابه‌خوبی می‌شناسید حتما می دانید کـه ان.‌اس‌.‌ایکس در بین تمامی خودرو هـای آکورا بـه‌عنوان یک خودروی جذاب و افسانه‌اي شناخته می شود.

 

ماشین آئودی آر ۸ سفید مدل ۲۰۱۴

از قرار معلوم علاقه رابرت داونی جونیور بـه خودرو هـای آئودی تمامی ندارد چرا کـه یک آئودی آر ۸ مدل ۲۰۱۴ را نیز در کلکسیون خودرو هـای این سلبریتی شاهد هستیم. این ماشین دقیقاً همان خودرویی اسـت کـه در فیلم‌هاي آیرون‌مـن نیز شاهد آن بودیم.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

ظاهرا آئودی امکانات ویژه‌اي را دراین مدل از آئودی آر ۸ لحاظ کرده و بـه لحاظ با یک خودروی مفهومی خاص طرف هستیم و با انرژی الکتریکی حرکت میکند. ظاهرا رابرت داونی جونیور بـه خودرو هـای الکتریکی نیز علاقه زیادی دارد چرا کـه در ادامه بازهم با خودرو هـای الکتریکی دیگری کـه در کلکسیون داونی جونیور قراردارند روبه‌رو خواهیم شد.

 

ماشین پورشه ۹۹۳

این ماشین ممکن اسـت زرق و برق سایر خودرو هـای گاراژ رابرت داونی جونیور را نداشته باشد اما بی شک حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد کـه توانست اسـت دل این سلبریتی را ببرد. اگر بـه تاریخچه خودرو هـای پورشه علاقه داشته باشید حتما می دانید پورشه ۹۹۳ نه‌تنها یکی از بهترین خودروهایی بود کـه در دروان خودش تولید شد، بلکه این ماشین عملکرد بسیار خوبی در جاده‌ها داشت.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

رانندگانی کـه سوار آن شده‌اند تجربه رانندگی دلنشین پورشه ۹۹۳ را هرگز فراموش نخواهند کرد. جالب اسـت بدانید این پورشه ۹۹۳ کـه جای خودرا در گاراژ رابرت داونی جونیور خوش کرده اسـت چیزی حدود ۲۰ سال از عمرش می‌گذرد اما همان‌ گونه بـه‌عنوان یک خودروی لاچکری و لوکس، طرفداران زیادی دارد.

 

ماشین آئودی کروکی آر ۸ قرمز

اگر فیلم‌هاي آیرون‌مـن را دیده باشید حتما بـه خوبی می دانید کـه رابرت داونی جونیور دراین فیلم‌ها لباس قرمز آیرون‌مـن را برتن می کند، بـه این ترتیب برای این کـه عشق خودش بـه آئودی را ثابت کند یک دستگاه آئودی کروکی آر ۸ قرمز رنگ را نیز درکنار سایر آئودی‌هاي آر ۸ خود بـه کلکسیونش اضافه کرده اسـت.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

رابرت داونی جونیور بارها سوار بر این آئودی کروکی در خیابان‌ها دیده شده اسـت و کاملاً مشخص اسـت کـه این سلبریتی عشق خاصی بـه این آئودی قرمز رنگ دارد.

 

ماشین فراری کالیفرنیا تی

باور کنید هیچ کلکسیون خودرویی را سراغ نداریم کـه در آن خبری از فراری نباشد، این قضیه عشق سلبریتی‌ها بـه فراری را ثابت می کند و رابرت داونی جونیور نیز برای این کـه از قافله سلبریتی‌هاي فراری‌سوار عقب نماند یک دستگاه فراری کالیفرنیا تی رابه کلکسیون خودروهایش اضافه کرده اسـت.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

با نگاهی بـه عکسهایی کـه داونی جونیور در شبکه‌هاي اجتماعی بـه اشتراک می‌‌گذارد چشم شـما بـه عکسهای زیادی از این سلبریتی درکنار فراریی کالیفرنیا تی روشن خواهد شد کـه این امر علاقه زیادی داونی جونیور بـه فراری را ثابت میکند.

 

ماشین نیسان جی‌.تی‌.آر

نیسان ازآن برند‌هاي ژاپنی اسـت کـه توانسته جای پای محکمی در بازارهای جهانی پیدا کند و حتی سلبریتی‌هاي مشکل‌پسند نیز بـه این برند علاقه دارند، بهمین دلیل اسـت کـه آیرون‌مـن دنیای سینما یک دستگاه نیسان جی‌.‌تی‌.‌آر رابه کلکسیون خود اضافه کرده اسـت. کارشناسان صنعت خودروسازی نیسان جی‌.‌تی‌.آر را یکی از بهترین خودرو هـای دنیا می دانند.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

کاملاً مشخص اسـت کـه این اتومبیل دقیقاً همان چیزی اسـت کـه یک بازیگر فیلم‌هاي اکشن و پر زد و خورد بـه دنبال آن می گردد. این امر باعث شده تا نیسان جی‌.‌تی‌.‌آر بـه یکی از خودرو هـای مورد علاقه رابرت داونی جونیور تبدیل شود و این سلبریتی‌ گاه و بیگاه با این ماشین در خیابان‌ها جولان می دهد.

 

ماشین مرسدس‌ اس‌ ۵۵۰

با نگاهی بـه کلکسیون خودرو هـای رابرت داونی جونیور می توان بـه سلیقه این بازیگر در انتخاب ماشین پی برد، بـه این ترتیب احتمالاً شـما هم با مـا هم عقیده هستید کـه مرسدس‌ اس‌۵۵۰ ازآن خودروهایی نیست کـه رابرت داونی جونیور ازآن خوشش بیاید و بـه گاراژش اضافه کند.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

اما بـه هر ترتیب این اتومبیل در بین کلکسیون خودرو هـای داونی جونیور حضور دارد و از آنجایی کـه این سلبریتی علاقه زیادی بـه این مرسدس‌بنز ندارد، در بیشتر مواقع زمانی کـه حوصله رانندگی و ماندن پشت چراغ‌قرمز را ندارد سواری این ماشین رابه راننده‌اش واگذار میکند تا در صندلی‌هاي نرم و آسان مرسدس‌ اس ۵۰۰ برای خودش استراحت کند و بـه مقصد برسد.

 

خودرو مرسدس بنز اس‌.ال ۵۰۰ کوپه کروکی

کمتر سلبریتی را سراغ داریم کـه تنها یک دستگاه مرسدس‌بنز در کلکسیون‌اش داشته باشد، این قضیه برای رابرت داونی جونیور نیز صدق می کند و این سلبریتی یک مرسد‌س‌بنز لاکچری و شیک دیگر نیز در گاراژ شخصی‌اش نگه‌داری میکند.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

مرسدس بنز اس‌.ال ۵۰۰ کوپه کروکی تمام چیزهایی کـه یک سلبریتی انتظار دارد را برآورده میکند، این اتومبیل نه‌تنها تجهیزات داخلی لوکس و اشرافی دارد، بلکه تجربه رانندگی بسیار دلنشینی را نیز در اختیار راننده قرار میدهد و بی شک آیرون‌مـن دنیای سینما از رانندگی با مرسدس‌بنز اس‌.‌ال کوپه حسابی لذت میبرد.

 

ماشین بنتلی کنتیننتال

برند بنتلی ازآن دسته برندهای خودروسازی اسـت کـه سلبریتی‌ها روی خوشی بـه آن نشان می‌‌دهند ودر کلکسیون بیشتر چهره‌هاي سرشناس، دست‌کم شاهد حضور یک دستگاه بنتلی هستیم. در همین زمینه رابرت داونی جونیور سراغ یکی از لاکچری‌ترین و بهترین بنتلی‌هاي دنیا رفته یک دستگاه بنتلی کنتیننتال در گاراژ او بـه چشم می خورد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

بنتلی کنتیننتال ازآن دسته خودروهایی اسـت کـه نهایت ظرافت در ساخت آن اعمال شده اسـت ودر کنار تجربه بسیار دلنشین از رانندگی، ظاهر جذاب و لاکچری این ماشین باعث شده تا دل رابرت داونی جونیور را ببرد.

 

ماشین بنتلی کنتیننتال جی‌تی

کیفیت ساخت خودرو هـای بنتلی بـه اندازه‌اي اسـت کـه حضور دو دستگاه بنتلی در کلکسیون رابرت داونی جونیور اصلاً غیرمنطقی بـه‌نظر نمی رسد، از طرف دیگر با توجه بـه شناختی کـه از آیرون‌مـن سراغ داریم می توان گفت بی شک او بنتلی کنتیننتال جی‌تی را نسبت بـه بنتلی کنتیننتال بیشتر دوست دارد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

این اتومبیل درکنار ظاهر جذاب و اشرافی، قدرت بسیار خوبی دارد و مطمئن‌ هستیم انتظارات رابرت داونی جونیور را از یک خودروی نیرومند و شیک برآورده کرده اسـت.

 

ماشین مرسدس‌ بنز پاگودا

حضور چند دستگاه مرسدس‌بنز مدرن و امروزی در گاراژ یک سلبریتی اصلاً چیز عجیبی نیست اما زمانی متوجه میشویم یک سلبریتی واقعاً ارزش خودروها را درک می‌‌کند کـه در گاراژ این سلبریتی شاهد یک مرسدس‌بنز کلاسیک باشیم.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

همین امر باعث شده تا داونی جونیور یک دستگاه مرسدس‌بنز پاگودا شیک و جذاب رابه کلکسیون خودروهایش اضافه کند. رابرت داونی جونیور این مرسدس‌بنز کلاسیک رابه اندازه سایر خودرو هـای مدرن خود دوست دارد و کاملاً مشخص اسـت کـه بـه داشتن این اتومبیل افتخار می کند.

 

ماشین آئودی ای ۷

باور کنید گاهی اوقات فکر می کنیم داونی جونیور بـه اندازه‌اي بـه برند آئودی علاقه دارد کـه اگر وقت و حوصله‌اش را داشت این برند را کاملاً خریداری میکرد تا آئودی صبح تا شب تنها برای او ماشین بسازد. از شوخی کـه بگذریم بازهم در لیست بهترین خودرو هـای رابرت داونی جونیور چشم‌مان بـه جمال یک آئودی دیگر روشن می شود.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

آئودی اي ۷ ممکن اسـت بـه لحاظ قدرت یا ظاهر در خودرو هـای تراز اول آئودی نباشد اما بازهم بعنوان یکی از بهترین خودرو هـای آئودی شناخته میشود. آئودی اي ۷، خودروی خانوادگی و جذابی اسـت کـه سواری دلنشین و لذت‌بخشی دارد، بـه احتمال زیاد همین موارد باعث شده تا رابرت داونی جونیور هوس کند و یک دستگاه از این اتومبیل رابه کلکسیون خودش اضافه نماید.

 

ماشین آئودی آی ۸

وقتی یک سلبریتی بـه یک برند خودروساز علاقه زیادی داشته باشد و پول خرج کردن هم برایش مشکلی ایجاد نکند دیگر خودرویی ازآن برند نمیماند کـه در گاراژ این سلبریتی حضور نداشته باشد. مصداق این قضیه را میتوان در گاراژ رابرت داونی جونیور مشاهده کرد. بهمین دلیل اسـت کـه یک آئودی اي ۸ نیز در کلکسیون این سلبریتی بـه چشم میخورد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

اگر از طرفداران برند آئودی باشید حتما میدانید اي ۸ ازآن دسته خودرو هـای پرطرفدار آئودی اسـت، این محبوبیت دلایل زیادی دارد کـه مهمترین انها را میتوان قدرت و رانندگی لذت‌بخش این اتومبیل دانست. مهندسین آئودی با ساخت آی ۸، نمونه‌ کاملی از یک خودروی لاچکری با عملکرد بسیار بالا را عرضه کرد‌ه‌اند.

 


 

بیوگرافی کوتاه از رابرت داونی جونیور

 

رابرت داونی جونیور در 4 آپریل 1965 در نیویورک متولد شد. وی خیلی زود با دوربین و سینما آشنا شد چراکه پدرش یک کارگردان زیرزمینی و مستقل بود کـه برای دل خودش فیلم می ساخت. بهمین جهت رابرت ، در سن 5 سالگی مقابل دوربین پدرش حاضر شد ودر فیلمی با عنوان « پوند » « 1970 » بـه ایفای نقش پرداخت و ازآن پس علاقه اش بـه دنیای هنر و بازیگری دو چندان شد.

 

او توانست در کمتر از 2 دهه ي بعد ، نقشی در شوی زنده « شنبه شب زنده » بدست بیاورد کـه تبدیل بـه پلی میان او و سینما شد. حضور رابرت داونی جونیور دراین شوی محبوب تلویزیونی سبب شد تا وی بتواند نخستین نقش آفرینی مهم اش را درسال 1987 و با بازی در فیلم Pick-up Artist بدست بیاورد. اما رابرت دو سال پس از این موفقیت ها ، موفق شد در نقش چارلی چاپلین بازی خیره کننده اي از خود بـه نمایش بگذارد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

این نقش باعث کاندیداتوری اسکار برای او شد و رابرت جوان رابه ستاره محبوب منتقدان تبدیل کرد و ازآن پس اگر چـه مسیر پر پیچ و خمی را در سینما سپری کرد، اما در نهایت تبدیل بـه یک ستاره تراز اول در هالیوود شد کـه امروزه یکی از گران ترین بازیگران نیز بـه شمار میرود.

 

نکاتی که احتمالا درباره رابرت داونی جونیور نمی دانید

در اواخر دهه ي 90 بـه شدت اعتیاد بـه مواد مخدر داشت و بهمین جهت هیچ کس حاضر نبود با او همکاری کند! بدلیل ارتکاب خشونت، مدت زمان 180 روز را در زندان سپری کرد! هنگامیکه بدلیل خشونت درسال 1998 بـه زندان افتاده بود، با یک زندانی دیگر درگیر شد و کار بـه تهدید بـه بریدن بینی او هم رسید ! اما در همین سال از زندان آزاد شد تا دوران ترک مواد مخدر را آغاز کند.

 

بازیگر مورد علاقه اش پیتر اوتول اسـت. در دهه ي 80 مدت زمان 7 سال رابا سارا جسیکا پارکر زندگی کرد. نام پدرش Robert Downey Sr بوده! نخستین فرزندش بنام ایندیو فالکونر داونی ، درسال 1993 متولد شد. گفته کـه پدرش زمانی کـه وی 8 سال داشته، او رابا مواد مخدر آشنا کرده و بـه او ماری جوانا می داده اسـت!

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

یک بار زمانی کـه بـه خاطر مصرف مشروبات الکلی حال و روز خوشی نداشت، اشتباهی بـه خانه همسایه اش رفت ودر تخت خواب خانه آن ها خوابید چراکه فکر می کرد این خانه، خانه خودش اسـت! وی پس از این اتفاق توسط پلیس دستگیر شد و این در حالی بود کـه او بدلیل ارتکاب جرم هاي مختلف اخلاقی، تحت بازرسی دادگاه بود. در جریان فیلم برداری فیلم « دو دختر و یک پسر »، هرروز از او آزمایش اعتیاد گرفته می شد!

 

پس از دستگیری ها و دردسرهای فراوانی کـه در اواخر دهه ي 90 ایجاد کرد ، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی « Ally McBeal » او را از این مجموعه تلویزیونی اخراج کرد. پدر و مادرش زمانی کـه وی 11 ساله بود ، از هم جدا شدند. تمام لباسهایی کـه در فیلم « چاپلین » بر تن کرده بود را هنوز هم دارد.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

بدلیل این کـه پدرش یک فیلمساز مستقل بود، رابرت در کودکی سفر هـای زیادی بـه نقاط مختلف داشت و موفق شد تعداد زیادی از شهر هـای مهم از جمله ، کالیفرنیا، لندن، پاریس و وودستاک را ببیند. نخستین ازدواجش را پس 42 روز از آغاز آشنایی اش با همسرش ، انجام داد. در 17 سالگی تحصیل را رها کرد و بـه نیویورک رفت تا بتواند یک بازیگر شود.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

این ویدئو در حالی ضبط شد کـه رابرت یک روز از مرکز بازپروری مرخصی گرفته بود تا دراین ویدئو حضور داشته باشد! در مراسم ازدواجش با سوزان داونی، استینگ و بیلی آیدول ترانه اجرا کردند. تباری ایرلندی – روسی از جانب پدرش دارد و از طرف مادرش نیز رگی آلمانی – اسکاتلندی رابه ارث برده اسـت! نقشش در فیلم « طوفان سزار » را دریک روز بـه پایان رساند.

ماشین های لوکس رابرت داونی جونیور + بیوگرافی و حواشی

نخستین و تا بـه امروز تنها کسی اسـت کـه بـه خاطر ایفای نقش شرلوک هولمز برنده جایزه گلدن گلاب شده اسـت. از بچگی طرفدار داستان مرد آهنی  بوده اسـت. دوست صمیمی جیمی فاکس نیز محسوب می شود. حضوری کوتاه بـه همراه نخستین همسرش « دبراه فالکونر » در فیلم میانبر بـه کارگردانی رابرت آلتمن داشت. دوست دوران کودکی ریچار هل می باشد. ریچارد هل همان خواننده مشهور ملقب بـه موبی اسـت.