پارس ناز پورتال

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید 

برخی از مکان ها در جهان میباشند که هیچ کسی اجازه و توانایی رفتن  به آنها را ندارد و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی محافظت می شود. به لطف ترقی فناوری، بشر می تواند کم‌کم به هر‌آن‌چه بخواهد دسترسی پیدا کند. اگر فرد ثروتمندی باشید می توانید در عرض کمتر از 24 ساعت، به هر نقطه از جهان که بخواهید سفر کنید.

 

به همین علت دانستن این موضوع دیدنی خواهد بود که هر چقدر هم ثروتمند باشید، نقاطی در جهان هست که به هیچ وجه امکان بازدید از آن‌ها وجود ندارد، مگر این‌که فرد بسیار مهم و یا عضو انجمن خاصی باشید. در این مقاله، مکان‌هایي را معرفی میکنیم که یک فرد عادی، هیچ‌وقت شانس سفر و بازدید از آن‌ها را نخواهد داشت

 

آرشیو محرمانه واتیکان «شهر واتیکان، ایتالیا»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

این آرشیو سِری، از اسناد و مدارک تاریخی و بسیار مهمی نگه‌داری می کند. برخی بر این باورند که شمار زیادی از وقایع مهم تاریخی، در این محل آرشیو و از دید سایرین پنهان شده‌هست. با این حال محتوای برخی از این اسناد شناسایی شده، که شامل رونوشت مربوط به محاکمه گالیله، نامه‌هاي آبرهام لینکلن و هنری هشتم هست.

 

این آرشیو سِری نخستین‌بار توسط پاپ پل پنجم و در سال 1612 ساخته، و بعد از گذشت 400 سال، راز تعدادی از اسناد و مدارک داخل آن پدیدار شد. با این حال هم چنان سوالاتی پیرامون این موضوع وجود دارد که آیا کلیسا از ترس متهم شدن به یهودی‌ستیزی یا باورها واپس‌گرایانه‌اش دست به پنهان کردن این اسناد تاریخی زده و یا علت دیگری پشت این‌کار وجود دارد.

 

تنها در صورتی‌که دانشمند و محقق باشید، اجازه خواهید داشت به همراه یک گواهی‌نامه، از میان گارد سوئیسی واتیکان عبور کرده و به آرشیو محرمانه آن دست پیدا کنید. مدت اعتبار گواهی‌نامه‌اي که جهت بازدید از آرشیو واتیکان صادر می شود، شش ماه هست و هیچ توریست، روزنامه‌نگار، دانشجو و تاریخ‌دانی حق ورود به این محدوده را ندارند.

 

بیشه بوهمین «مونته ریو، کالیفرنیا»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

طبق گفته عده‌اي، این‌جا مکانی هست که افراد متمول و قدرت‌مند، دست به کار‌هاي نامعقول میزنند. در اواسط تیرماه هر سال، بیشه بوهمین، با راه‌اندازی کمپ‌هایي، میزبان مهم ترین افراد جهان هست. این مکان توسط انجمن خصوصی هنرمندان سَن فرانسیسکو که انجمن بوهمین اسم دارد، شروع به فعالیت کرد.

 

اعضای این انجمن را هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها، صاحبان رسانه‌هاي قدرت‌مند، مقامات بالای ایالت‌ها و سایر افراد پر‌نفوذ تشکیل می دهند. از جانب دیگر، برای ورود به انجمن بوهمین باید از شما دعوت به عمل بیاید.سمبل‌ها و مراسم سوال برانگیز متعددی در این انجمن سری دیدن شده‌هست. کسانی که پیروز شدند به شکل پنهانی وارد این کمپ‌ها شوند، خبر‌هاي جالبی در ارتباط با مشاهدات خود ندارند.

 

خیلی از معتقدان به تئوری توطئه بر این باورند که پشت این تجمع‌ها، فرقه‌هاي قدرت‌مندی وجود دارد که بازرسی جهان را به دست گرفته‌اند. اما واقع‌بینانه‌تر این هست که بگوییم، این انجمن از تعدادی فرد ثروتمند تشکیل شده که نمی دانند با حجم بالای دارایی خود چه کنند، و به همین علت، تفریحات عجیب و غیرمعمول را آزمون میکنند، نه اکثر.

 

پوگلیا «ایتالیا»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

پوگلیا جزیره‌اي کوچکی هست که بین ونیز و لیدو در تالاب وِنِشن واقع شده‌هست. برای قرن‌ها، این جزیره به‌عنوان پناهگاه، تبعید‌گاه و محلی برای سوزاندن و دفن اجساد بیماران بهره گیری می‌شده هست.

 

طی سال 1348 میلادی، مریضی طاعون در ونیز و پوگلیا شیوع پیدا کرد و این جزیره مانند سایر جزایر کوچک، به محلی برای قرنتینه افراد مریض تبدیل شد. از ترس همه ي‌گیر شدن این ویروس در سراسر کشور، شمار زیادی از اتباع ونیزی به پوگلیا تبعید شدند. اجساد کشته شدگان و افرادی‌که هنوز از این ویروس از پای درنیامده بودند

 

در مرکز جزیره سوزانده می شدند. مدت‌ها بعد در سال 1630، با همۀ‌گیر شدن مریضی طاعون سیاه یا مرگ سیاه، مجدد خیلی از مبتلایان را به این جزیره منتقل کردند.در طول قرن بیستم، مجدد از جزیره پوگلیا به‌عنوان محلی برای قرنتینه بیماران بهره گیری شد، اما در سال 1922، عمارت‌هاي موجود در آن به محلی برای نگه‌داری بیماران روانی تبدیل شد. اما در سال 1968، تیمارستان‌ها نیز تعطیل شد و این جزیره باز هم به مکانی خالی از سکنه تبدیل شد.

 

طبق افسانه‌ها، جزیره پوگلیا توسط ارواح قربانیان طاعون و جنگ و پزشکانی که به احتمال چندان بیماران خود را شکنجه و سلاخی میکردند، تسخیر شده‌هست.در حال آماده، بازدید از این جزیره ممنوع اعلام شده و تیمی که قرار بود ساختمان‌هاي تیمارستان را مرمت کنند، به دلایل نا‌معلومی دست از کار کشیدند و این جزیره هم‌چنان متروک باقی باقیمانده هست.

 

مرکز تحقیقات هسته‌اي نِگِب «اسرائیل»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

مرکز تحقیقات هسته‌اي نگب، منطقه‌اي هست که در صحرای نگب واقع شده، و در 13 کیلومتری جنوب شرق شهر دیمونای اسرائیل قرار دارد. تولید این تاسیسات از سال 1958 و با مشارکت فرانسوی‌ها، طبق پروتکل سورس نخست شد.

 

اطلاعات مربوط به جزئیات این مرکز، کاملا محرمانه هست. اما در سال 1986، شخصی به‌اسم «مردخای وانونو»، تکنسین سابق دیمونا، به بریتانیا فرار کرد و مدارکی را مبنی بر برنامه‌هاي هسته‌اي اسرائیل ارائه داد. او همچنین هدف از فرآوری تاسیسات هسته‌اي و رازها مربوط به سایت زیر‌زمینی مرکز هسته‌اي نگب را افشا کرد. در ژانویه سال 2012، رسانه‌ها، خبری را در ارتباط با تعطیلی موقت مرکز تحقیقات راکتوری اعلام کردند.

 

گزارش‌ها نشا می‌داد علت اصلی این تصمیم، احتمال حمله ایران به این پایگاه بوده‌هست. در ماه اکتبر و نوامبر 2012، خبر حمله راکتی حماس به دیمونا «به جای حمله به مرکز تحقیقات هسته‌اي» تایید شد، اما درنتیجه این حمله، هیج آسیبی به پایگاه هسته‌اي اسرائیل وارد نشد.در حال آماده، تدابیر امنیتی شدیدی برای حفاظت از این منطقه در‌نظر گرفته شده ‌هست، و تنها مقامات بالای حکومتی امکان دسترسی به این پایگاه را دارند.

 

مژگوریه «روسیه»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

در کوهستان‌هاي اورال، به‌خصوص کوهستان یامانتائو، تاسیسات عظیم زیرزمینی وجود دارد. شایعات حاکی از آن هست که وسعت این منطقه نزدیک به 650 کیلومتر هست. هیچ‌کس به درستی هدف از احداث چنین مجتمعی را نمی داند، اما احتمال داده شده این مکان، یک پناه‌گاه زیرزمینی هست که برای در امان ماندن از فجایع هسته‌اي ساخته شده‌ و پر از آذوقه و جواهرات هست.

 

در سال 1992، دولت ایالات متحده از وجود چنین مکانی آگاه شد، اما دولت روسیه تا به‌حال، در ارتباط با هدف از راه اندازی و فعالیت‌هاي مربوط به این پایگاه، سکوت کرده‌هست. آمار رسمی نشان میدهد که برای فرآوری چنین سازه‌اي، حدود 10 هزار کارگر مورد نیاز هست.

 

جزیره مار‌ «برزیل»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

«جزیره ایل‌ها دا کوییمادا» یا «جزیره مار»، واقع در کشور برزیل بوده و از جنگل‌هاي انبوه و صخره‌هاي متعددی تشکی شده هست. این جزیره محل سکونت گونه‌‌اي از مار‌هاست که در خطر انقراض قرار دارند. به علت شمار چندان مار‌ها، نیروی دریایی برزیل، امکان دسترسی مردم برزیل را به این منطقه ممنوع کرده‌هست.

 

این ممنوعیت هم برای محافظت از ساکنین سمی این جزیره در مقابل گردشگران و هم برای حفاظت از جان آدم‌ها، درنظر گرفته شده هست.طبق برآورد‌ها، در هر متر از این جزیره، یک مار وجود دارد. مار‌هاي موجود در این جزیره از گونه سرنیزه‌اي طلایی میباشند.

 

اتاق 39، پیونگ یانگ «کره شمالی»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید به گزارش پارس ناز اسم رسمی این بخش، اتاق 39 کمیته مرکزی هست که به حزب کارگر کره شمالی تعلق دارد. این سازمان بخشی از درآمد دولت کره شمالی را از طریق فعالیت‌هاي غیر‌قانونی، فراهم سازی می کند. ازجمله فعالیت‌هاي این سازمان، میتوان به تجارت مواد ‌مخدر و تخلفات بیمه‌اي اشاره کرد که در سطح بین‌المللی رخداد می‌افتد، و درآمدی حدود 500 میلیون تا یک میلیارد دلار را نصیب دولت می کند.

 

به‌علت انزوای کره شمالی و عدم ارتباطش با سایر کشور‌هاي جهان، پیگیری مو‌به‌موی فعالیت‌هاي این سازمان، کار بسیار دشواری هست.با این حال، تا‌کنون گزارش‌هاي به‌دست آمده نشان می دهد که درآمد حاصل از اتاق 39، صرف برنامه‌‌هاي هسته‌اي و رشوه دادن‌هاي دولت می شود.

 

منطقه 51 «نوادا، ایالات متحده»

مخوف ترین مناطق ممنوع جهان را بشناسید

گفته می شود این منطقه محل نگه‌داری از هواپیما‌هاي سِری و تحقیقات مربوط به رویت پشقاب پرنده‌ها بوده و از امنیت بالایی نیز برخوردار هست. تا به امروز، علت اصلی از فرآوری چنین منطقه‌اي نامشخص باقی باقیمانده. بسیاری بر این باورند که این مکان، محل آزمایش سلاح‌ها و هواپیما‌هاي سِری ارتش ایالات متحده هست که به پروژه سیاه نیز مشهور شده.

 

وسعت این منطقه هوایی، 6 تا 17 کیلومتر برآورد شده‌هست. حتی هواپیما‌هاي ارتشی که مجوز پرواز در این منطقه را ندارند با تهدید جدی رو‌به‌رو خواهند شد. دولت ایالات متحده تمایلی به افشای اطلاعات مربوط به این منطقه ندارد و همین موضوع باعث به‌وجود آمدن شایعات و تئوری‌هاي توطئه در ارتباط با علت حقیقی احداث این منطقه شده هست.

 

هر هفت روز هفته و به‌صورت 24 ساعته از منطقه 51 مراقبت شده برای این‌کار از دوربین‌ها و سنسور‌هاي حرکتی زیرزمینی بهره گیری می شود. عکاسی در این مکان اکیدا ممنوع هست و اگر بخواهید وارد این ناحیه شوید، به احتمال چندان کشته خواهید شد.