پارس ناز پورتال

مزایای اسلیو معده را بدانیم

مزایای اسلیو معده را بدانیم

امروز برای کاهش وزن از روش های پیشرفته ای مانند جراحی لاغری استفاده می کنند. یکی از این روش ها جراحی اسلیو معده می باشد که دارای مزایای بسیاری است. از جمله مزایای اسلیو معده می توان به دوره نقاهت کوتاه مدت، کاهش وزن شدید، عدم تغییر در دستگاه گوارشی، عدم تغییر در روده کوچک و … اشاره نمود.

 

اما برای گرفتن بهترین نتیجه از این عمل ها حتما باید این عمل هاتوسطفلوشیپ های فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شود و نه متخصصین محترم جراحی عمومی.

 

مقدمه :

در واقع می‌ توان گفت عمل اسلیو معده یکی از روش‌ های جراحی لاغری است که در آن اندازه معده کاهش پیدا می کند. در این جراحی قسمتی از معده با استفاده از وسایل جراحی و همچنین در امتداد انحنای عمودی جدا می گردد. به همین دلیل یک ساختار لوله یا اسلیو شکل ایجاد می گردد. در کل جراحی اسلیو معده روشی است که باعث می گردد ظرفیت معده برای دریافت غذا کاهش پیدا کند.

 

همچنین اشتهای شخص نیز به شدت کم می شود، بنابراین کاهش وزن رخ می دهد. بهتر است بدانید که این جراحی به روش لاپاراسکوپی پیشرفته انجام می گردد و پزشک با استفاده از برش هایی که بر روی ناحیه شکم ایجاد شده است و وارد کردن دوربین کوچکی به حفره شکمی جراحی را انجام می‌ دهد. در این مطلب  قصد داریم مهم ترین مزایای اسلیو معده را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم با ما همراه باشید. 

 

مهم ترین مزایای اسلیو معده : 

طبق تحقیقاتی که انجام شده است محققان دریافته اند که جراحی اسلیو معده نسبت به دیگر جراحی های لاغری روش ایمن ‌تر و راحت تری است که نتایج بسیار بهتری در پی دارد. در کل می‌ توان گفت مزایای اسلیو معده بسیار زیاد است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 

* اسلیو معده یکی از روش های لاغری است که باعث می گردد مقدار غذای دریافتی بیمار محدود گردد بنابراین موجب می گردد که کاهش وزن به راحتی ایجاد گردد.

 

* جالب است بدانید که در هنگام جراحی قسمتی از معده که شامل هورمون های تحریک کننده گرسنگی هستند جدا شده و از بدن شخص خارج می گردد. به همین دلیل احساس گرسنگی به شدت کاهش پیدا می کند.

 

* یکی دیگر از مزایای اسلیو معده آن است که پس از انجام جراحی مراحل هضم غذا کاملاً عادی انجام می گردد و هیچ گونه تغییری در دستگاه گوارش ایجاد نمی گردد.

 

* همین‌ طور در این جراحی لاغری، روده کوچک مسدود می گردد. بنابراین مشکلاتی مانند کمبود تغذیه یا سوء جذب ایجاد نمی گردد.

 

* در کل می ‌توان گفت که در جراحی اسلیو معده احتمال ایجاد زخم نسبت به جراحی بای پس معده بسیار کم است.

 

* یکی از مهم ترین مزایایی که این جراحی به همراه دارد آن است که دریچه پیلور یا همان خروجی معده کاملا دست نخورده باقی خواهد ماند. در صورتی که در جراحی بای پس معده به این شکل نیست.

 

* در کل می توان گفت جراحی اسلیو معده یک روش بسیار آسان تر و راحت تر از جراحی اثنا عشر یا جراحی بای پس معده است.

 

* همچنین مناسب بودن جراحی برای افرادی که دچار بیماری های مرتبط با چاقی هستند نیز از مزایای اسلیو معده به شمار می رود.

 

* به علاوه تمام موارد گفته شده می ‌توان گفت که جراحی اسلیو معده یکی از روش ‌های درمانی کاملا ایمن است و این جراحی برای بیمارانی که به دلیل چاقی دچار مشکلات سلامتی هستند بسیار مناسب است. همچنین در آن فرایند جذب مواد مغذی هیچ تغییری نخواهد کرد.

مزایای اسلیو معده را بدانیم

مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده : 

توجه داشته باشید که اگر می ‌خواهید از مزایای اسلیو‌ معده بهره‌ مند شوید باید حتماً مراقبت های بعد از عمل جراحی اسلیو معده را به طور کامل انجام دهید. از جمله مهم ترین این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

رعایت رژیم غذایی : 

یکی از مهم ترین مراقبت ها بعد از جراحی اسلیو معده رعایت رژیم غذایی است. در واقع تمامی بیماران پس از انجام این جراحی باید به مدت دو هفته با رژیم غذایی مایعات تحت درمان قرار بگیرند. زیرا در این زمان بدن آن ها در مرحله ترمیم قرار دارد. سپس شخص می تواند پس از مدتی آرام آرام از غذاهای نرم استفاده کرده و پس از آن استفاده غذاهای جامعه مجاز می باشد. توجه داشته باشید برای آن که بتوانید از غذاهای جامد استفاده کنید باید حدود ۴ تا ۶ هفته صبر نمایید. در کل رعایت رژیم غذایی باعث می گردد تا مزایای اسلیو معده بهتر دیده شود. 

 

انجام تمرینات ورزشی : 

از دیگر فعالیت ‌هایی که باعث می گردد مزایای اسلیو معده افزایش پیدا کند انجام تمرینات ورزشی جهت درمان سریع تر است. به طور کلی بیماران می‌ توانند چند ساعت پس از انجام جراحی اسلیو معده راه رفتن را شروع کنند. این کار باعث می گردد که از لخته شدن ‌خون ‌در پا های آن ها جلوگیری گردد. از جمله تمریناتی که در روزهای اول باید انجام گردد می توان به تغییر پوزیشن خواب یا پیاده‌روی اشاره کرد.

 

پس از گذشته مدت کوتاهی شما می توانید تمرینات ورزشی حرفه ای تری انجام دهید. اما دقت داشته باشید که این تمرینات باید حتما تحت نظر پزشک انجام گردد. البته می توانید در خانه یا باشگاه تمرینات را انجام دهید. 

 

استفاده از داروهای تجویز شده : 

پس از این که بیمار تحت جراحی قرار گرفت پزشک جهت بهبودی سریع‌ تر داروهایی را برای بیمار تجویز می کند. استفاده از این داروها باعث می گردد تا مزایای اسلیو معده افزایش پیدا کند. مثلا آنتی بیوتیک ها باعث جلوگیری از بروز عفونت می گردند. همچنین فرد می ‌تواند در هنگام بروز درد از مسکن های تجویز شده مصرف کند. دقت داشته باشید که داروهای تجویز شده را باید طبق دستور پزشک و در زمان معین مصرف نمایید. 

مزایای اسلیو معده را بدانیم

دوره نقاهت کوتاه مدت: 

بهتر است بدانید یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای اسلیو معده دوره نقاهت کوتاه مدت است. این جراحی با استفاده از روش لاپاراسکوپی پیشرفته انجام می گردد، که نیاز به باز کردن حفره شکمی به طور کامل وجود ندارد و پزشک جراحی را با چند برش کوچک انجام می دهد. همچنین فرد چند ساعت پس از جراحی مرخص خواهد گردید. علاوه بر آن پس از گذشت دو هفته فرد می ‌تواند به کارهای روزمره خود بازگردد. 

 

سخن آخر:

در کل می ‌توان گفت جراحی اسید معده از روش هایی است که با کوچک کردن معده باعث کاهش وزن در افراد می گردد. زیرا در این زمان فرد غذای کمتری دریافت می‌ کند. همچنین به دلیل این که هورمون های اشتها از بدن شخص خارج شده است، میل به مصرف غذا نیز در او بسیار کم می گردد. بنابراین کاهش وزن ایجاد می‌ گردد. جراحی اسلیو معده مزایای عالی برای شخص دارد از جمله مزایای اسلیو معده می توان به استفاده از روش های پیشرفته لاپاراسکوپی، کاهش وزن در مدت زمان بسیار کوتاه  رسیدن به اندام ایده آل و… اشاره کرد. 

 

منبع:

دکتر فربد امامی یگانه فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته

https://dremami.org