پارس ناز پورتال

مزایای انجام ورزش های کوتاه مدت و سنگین

مزایای انجام ورزش های کوتاه مدت و سنگین

مزایای انجام ورزش های کوتاه مدت و سنگین 

انجام ورزش هاي قدرتی در زمان کم می‌توانند فوایدی را برای افرادی که از ورزش بازدهی فوری میخواهند داشته باشد که در این مقاله به آن میپردازیم. ورزش‌هاي کوتاه مدت شدید که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند باعث افزایش کالری‌سوزی در بدن میشوند و سوخت و ساز بدن را اکثر از هر نوع ورزش دیگری افزایش میدهد.

 

ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید فواید زیادی دارند که عبارتند از:

1- ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید قند خون را تنظیم می کنند و باعث کاهش چربی‌هاي شکمی می شوند مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده که انجام یک جلسه ورزش کوتاه مدت و شدید می تواند به اندازه مدتی انجام ورزش‌هایي با شدت متوسط تاثیرگذار باشد.مدیر این تحقیقات می گوید هنگامی که ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید انجام می دهید فیبرهای عضلات بیشتری قند خون را جذب می کنند.

 

2- ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید کارایی عروق را افزایش می دهند: مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داده که انجام ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید، سه بار در هفته باعث میشود که کارایی عروق افزایش یابد. این مسئله باعث میشود که فشار خون کمتر شود.

 

3- این ورزش‌ها از پیری عضلات پیشگیري میکنند. ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید ضد پیری میباشند. با انجام این ورزش‌ها ساخت پروتئین در بدن افزایش می‌یابد.

 

4-  به گزارش پارس ناز لذت ورزش با انجام این ورزش افزایش می‌یابد. ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید ضد پیری میباشند. بررسی‌ها نشان داده 92 درصد ورزشکاران علاقه دارند که این نوع ورزش‌ها را انجام دهند. ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید روحیه را بهتر میکنند و انرژی را افزایش می دهد.

 

برای انجام ورزش ‌هاي کوتاه مدت و شدید می توانیم فعالیت‌هاي همچون دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی انجام دهید. این فعالیت‌ها برای چند دقیقه شدید انجام دهید و یک دقیقه سرعت را کم کنید، میزان ریکاوری و استراحت یک دقیقه‌اي را به تدریج کمتر کنید.