پارس ناز پورتال

مزایا و معایب دوران مجردی و متاهل بودن

مزایا و معایب دوران مجردی و متاهل بودن

مزایا و معایب دوران مجردی و متاهل بودن 

دوران مجردی و متاهلی هر کدام خصوصیات خودشان را دارند،معایب و مزیت هاي مختلفی را در این دوران ها میتوان نام برد. لطفا فواید و ضررها مجردی و متاهلی را بیان کنید و این که آیا اشکالی دارد یک فرد تا آخر عمر مجرد بماند؟ اگر اشکال دارد بیان کنید چه اشکالی؟

 

پاسخ: تحقیقات نشان می دهد كسانی كه ازدواج نمی‌كنند ناخرسند ، حاشیه‌اي و منزوی شده و عمر كمتری نسبت به سایر افراد دارند. ازدواج یك ارتباط صمیمی و زناشویی میان زوجین هست و هر انسان برای ادامه زندگی، شادابی و رهایی از تنهایی به یك ارتباط صمیمی نیاز دارد و این ارتباط در زندگی زناشویی محقق می شود. اگر چنین ارتباط‌اي میان انسان‌ها نباشد ، فرد احساس تنهایی كرده و زندگی برایش معنا و مفهومی ندارد.

 

انسان در سن جوانی وارد ارتباط صمیمانه میشود و لذا ارتباط صمیمانه ، در سلامت انسان و خرسندی او از زندگی نقش اساسی دارد و وقتی این ارتباط شكل ویژه پیدا كرد عاشقانه می شود. ازدواج اساسی‌ترین و طولانی‌ترنی ارتباط‌اي هست كه ‌در زندگی انسان‌ها برقرار می شود و هر فرد با اختیار خود وارد شده اما نمی تواند با اختیار از آن خارج شود. وجود عشق در ازدواج برای تحكیم روابط خانواده بسیار مهم هست.

 

فراموش نکنید تولد ، كار ، ازدواج و مرگ، چهار واقعه اي هست که نقش اساسی در زندگی انسانها دارند و سمت و سوی زندگی و چگونگی آن را تعیین می‌كنند.افراد متاهل احساس خوب بودن می کنند چه ازدواج انها پیروز باشد و چه ناموفق! به عبارتی ارتباط مداوم زن و شوهر در شادی نقش دارد.

 

این که حتی ازدواج ناموفق هم بهتر از تجرد هست، در این گزارش، علت علمی دارد: افراد متاهل احساس ثبات اجتماعی می کنند و ارتباطات اجتماعی انها بهتر از مجردها برقرار می شود، اعتماد به‌نفس متاهل‌ها بالاتر میرود،‌ رضایت آن ها از زندگی اکثر بوده و کمتر احساس استرس میکنند و گرچه اگر ازدواج پیروز باشد تمام این تاثیرات اکثر می شود.