پارس ناز پورتال

مسن ترین انسان جهان چه کسی است؟

مسن ترین انسان جهان چه کسی است؟

مسن ترین انسان جهان چه کسی است؟ 

146 سال عمر و یک و نیم قرن زندگی حاصل زندگی این پیرمرد اهل کشور اندونزی است که واقعا سن بالایی دارد! وی مسن ترین فرد حال حاضر جهان است. یک مرد اندونزیایی 146 ساله به عنوان مسن‌ترین فرد جهان شناخته شده است.رسانه‌های محلی اندونزی هفتۀ گذشته این ادعا را مطرح کردند.

 

اکنون با تأیید مدارک شناسایی وی، این ادعا اثبات شده و سیدومِجوی 146 ساله، پیرترین فرد جهان است.طبق مدارک شناسایی وی، او در 31 دسامبر 1870 متولد شده است.

مسن ترین انسان جهان چه کسی است؟مقامات محلی معتقدند کارت شناسایی او واقعی است اما اثبات ادعای سیدومجو کاری سخت بوده است.
وی همراه با نوۀ 46 سالۀ خود در روستایی در استان جاوه زندگی می‌کند. او راز زندگی طولانی خود را «آرامش و آسان گرفتن امور» دانسته است.

 

سیدومجو تاکنون 4 بار ازدواج کرده و 3 فرزند داشته است. تمامِ همسران و فرزندان او درگذشته‌اند.
سوریانتو، نوۀ وی، می‌گوید غیر ازضعف بینایی و مشکل شنوایی، سیدومجو کاملا سالم است و مشکل دیگری ندارد. او روزهای خود را در حال استراحت و با کشیدن سیگار و غذا خوردن سپری می‌کند.
مسن ترین انسان جهان چه کسی است؟سوریانتو گفت: «او عادات غذایی خاصی ندارد. همه‌چیز عادی است و هیچوقت رژیم غذایی خاصی نداشته است.»یکی از خاطرات سیدومجو از قرن 19 میلادی به افتتاح اولین کارخانۀ تولید شکر در این کشور بازمی‌گردد.
سوریانتو گفت:«او می‌گوید روزی که کارخانۀ شکر در این منطقه افتتاح شد را به خاطر می‌آورد. او در آن زمان 10 ساله بوده است.»

 

مقامات محلی اعلام کردند به سیدومجو کمک خواهند کرد تا اگر بخواهد بتواند نام خود را به عنوان مسن ترین فرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.لقب مسن ترین فرد جهان پیشتر به یک زن فرانسوی به نام ژان کالمان 122 ساله تعلق داشت.