پارس ناز پورتال

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

تا پیش از این که واردات لوازم خانگی خارجی به ایران ممنوع شود، یخچال های ساید بای ساید سامسونگ جز پرفروش ترین یخچال ها در ایران بودند. این مدل یخچال کارایی و کاربرد بالایی دارد و نیاز خیلی از خانواده ها را پوشش می دهد.

 

با وجود این که یخچال جز بهترین یخچال های حاضر دنیاست، اما این دلیل بر آن نیست که هیچ وقت خراب نشود. هر وسیله خوبی در صورت استفاده نادرست و یا سرویس نشدن دائمی ممکن است روزی خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

 

در میان خرابی هایی که ممکن است برای یخچال های ساید بای ساید سامسونگ پیش بیاید احتمال به وجود آمدن برخی خرابی ها بیشتر از دیگر خرابی ها است و برخی ایرادات نیز اهمیت بیشتری نسبت به دیگر ایرادات دارند که باید به آن ها توجه ویژه ای کرد. وقتی به خوبی با مشکلات آشنا باشید سپس می توانید با دانش کافی به سراغ تعمیر ساید سامسونگ بروید.

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

عمده ترین مشکلات ساید سامسونگ

همانطور که پیشتر اشاره کردیم درباره هر وسیله ای برخی مشکلات و ایرادات از بقیه شایع تر هستند و برای افراد بیشتری پیش می آیند. در ادامه بررسی عمده ترین مشکلات یخچال های ساید بای ساید سامسونگ خواهیم پرداخت.

 

روشن نشدن لامپ یخچال

اگر لامپ داخل یخچال روشن نمی شود ابتدا باید سلامت خود لامپ را بررسی کنید. لامپ های داخل یخچال به دو دسته حبابی و LED تقسیم می شوند. اگر لامپ یخچال شما LED باشد تعمیر کار بررسی خواهد کرد تا ببیند که ایا سنسور داخل یخچال سالم است یا خیر.

 

بعد از این مرحله نوبت به بررسی ولتاژ خروجی لامپ LED می رسد. اگر این ولتاژ هنگام باز بودن درب به 12 ولت DC رسید لامپ باید تعویض شود. اگر هنگام بررسی ولتاژ به 12 ولت نرسید باید به سراغ بررسی سیم کشی و کانکتورها بروید.

 

کار نکردن یخ ساز خرد یا درشت

یکی دیگر از عیب های شایع یخچال های ساید بای ساید سامسونگ، کار نکردن درست یخ ساز آن است. اگر پدال دریافت یخ را فشار دادید ولی یخی دریافت نکردید پیش از این که نگران خراب شدن آن شده باشید اول چک کنید که آیا داخل مخزن یخ وجود دارد یا نه.

 

اگر در داخل مخزن یخ وجود نداشت حالت Ice Off را بررسی کنید که آیا روشن است یا خیر. اگر خاموش بود لوله آب آن را بررسی کنید تا از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل نمایید. اگر مخزن دارای یخ بود ولی خارج نمی شد باید مشکل را در سیم کشی های مربوط به یخ ساز، دکمه مربوط به یخ و دهانه خروج یخ جستجو کنید.

 

نبود صدای هشدار هنگام باز بودن درب

معمولا اگر درب یخچال های سامسونگ بیش از 1 دقیقه باز باشد سنسور یخچال با صدای بوق به شما هشدار می دهد. اگر این اتفاق نیفتاد باید قسمت بازر یا زنگ دستگاه را بررسی کنید اما پیش از آن به صفحه نمایش  یخچال نگاه کنید تا ببینید که تنظیمات مربوط به آلارم فعال روشن است یا خیر. باز ماندن بیش از اندازه درب یخچال ساید بای ساید می تواند باعث خروج هوای سرد از داخل یخچال شود.

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

روشن شدن ناقص یا روشن نشدن نمایشگر

اگر سوکت بالای درب فریزر یا نمایشگر، سیم کشی های درب یخچال و سیم کشی مربوط به کابین به خوبی متصل نشده باشند می تواند باعث این شود که نمایشگر یخچال کامل روشن نشود یا این که ناقص روشن شود.

 

اگر اتصالات را بررسی کردید و مشکلی در آن وجود نداشت این احتمال وجود دارد که برد الکترونیکی صفحه نمایشگر سوخته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر با این کار مشکل حل نشد باید مشکل را در برد الکترونیکی اصلی جستجو کرد.

 

کار نکردن دکمه های صفحه نمایش

ممکن است این مشکل برای شما پیش بیاید که دکمه های روی نمایشگر کار نکند. ابتدا بررسی کنید که قفل کودک روشن است یا خیر. اگر روشن بود، با غیر فعال کردن آن مشکل حل می شود و نیازی به نگرانی نیست. اگر قفل کودک غیر فعال بود و دکمه های روی نمایشگر همچنان کار نمی کرد باید مشکل را در اتصالات نمایشگر جستجو کرد. خرابی برد الکترونیکی نیز می تواند از دلایل کار نکردن دکمه های صفحه نمایش یخچال باشد.

 

نرسیدن آب به یخ ساز

اگر با فشردن پدال دیسپنسر صدای عملکرد شیر برقی را شنیدید، این یعنی شیر سالم است و اگر این صدا را نشنیدید باید شلنگ آب را بررسی کنید. سالم بودن رله نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید نسبت به بررسی آن اقدام نمایید.

 

صدای زیاد و آزار دهنده یخچال

صدای زیاد و آزاردهنده یخچال ساید بای ساید سامسونگ ممکن است باعث رنجش شما شود. این مشکل می تواند به دلیل خراب شدن فن ها، موتور یا کمپرسور یخچال پیش بیاید. برای حل این مشکل باید هرکدام از این قطعه ها را بررسی کرد تا بتوان علت اصلی آن را یافت.

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

کار کردن یکسره یخچال

یکی دیگر از مشکلات عمده یخچال های ساید بای ساید سامسونگ یکسره کار کردن یخچال است. این مشکل برای خیلی از یخچال ها ممکن است پیش بیاید. مشکل در گاز یخچال، مشکل در موتور یا کمپرسور، خرابی سنسورهای دما و خرابی برد الکترونیکی از مهم ترین دلایلی هستند که می توانند سبب ایجاد این مشکل شوند.

 

روشن نشدن یخچال

خرابی موتور یا کمپرسور، خرابی برد الکترونیکی، مشکل در سیم برق اصلی و خرابی سنسور از جمله دلایلی هستند که می توانند باعث روشن نشدن یخچال شوند. روشن نشدن یخچال یک مشکل اساسی و مهم است که هرچه سریعتر باید نسبت به حل آن اقدام کرد چرا که می تواند باعث خراب شدن مواد غذایی شود.

 

خراب شدن برد الکترونیکی اصلی

سوختن یا خراب شدن برد الکترونیکی یکی دیگر از خرابی هایی است که ممکن است برای یخچال پیش بیاید. برد الکترونیکی مهم ترین قطعه در یخچال است و حساسیت و ظرافت زیادی هم دارد. برد اصلی در یخچال مانند مغز در بدن انسان است و مسئول اجرا و کنترل تمام فرایندهای موجود در یخچال است.

 

خراب شدن برد الکترونیکی باعث می شود یک یا چند قسمت از یخچال به خوبی کار نکنند و شما هم از همین طریق می توانید تشخیص دهید که برد الکترونیکی یخچال دچار مشکل شده است.

 

خنک نشدن یخچال ساید سامسونگ

وجود برفک در اوپراتور، نشت گاز، خرابی کمرپسور، خرابی فن، خرابی سنسور و خرابی ترموفیوز هرکدام می توانند سبب ایجاد این مشکل شوند. در این حالت یچال روشن است ولی نمی تواند به درستی فضای داخل خود را سرد کند.

با عمده ترین مشکلات ساید بای سایدهای سامسونگ آشنا شوید

بهترین راه تعمیر ساید سامسونگ

برای تعمیر ساید سامسونگ خود بهتر است حتما با یک مرکز متخصص، معتمد و ایمن تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر یخچال شما اقدام کنند. کاراباما یک مرکز تخصصی برای تعمیر یخچال های سامسونگ است که می تواند در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیر یخچال شما در محل اقدام کند. تعمیر در محل باعث می شود شما هزینه اضافی برای جابه جایی یخچال نپردازید و دردسر جابه جایی آن را نیز تحمل نکنید.  

 

کاراباما با در اختیار داشتن بیش از 1100 تکنسین مجرب بر خلاف شرکت های واسطه ای، مسئولیت تمام کارهای تکنسین‌های خود را به عهده می گیرد و ضمانت 180 روزه نسبت به کار آن ها ارائه خواهد داد. با یک تماس ساده با مرکز کارابا ما می توانید به آسانی مشکل یخچال خود را حل کنید.