پارس ناز پورتال

مصرف پیاز در جلوگیری از ریزش مو موثر است

مجموعه : نکات سلامت مو
مصرف پیاز در جلوگیری از ریزش مو موثر است

مصرف پیاز در جلوگیری از ریزش مو موثر است 

مصرف پیاز خواص بسیاری دارد و همیشه از سوی پزشکان و متخصصین تغذیه پیشنهاد می گردد و ما در این مطلب به خاصیت پیاز درباره ریزش مو می پردازیم. 

 

وقتی صحبت از سلامت مو به میان می آید ، هر کسی با مشکلی متفاوت از دیگران مواجه است. این مشکل شاید در خیلی از مردم به صورت سرعت رشد بسیار پایین موها ، بروز کند. برخی دیگر نیز از شکنندگی و بی حالتی موها ، شوره و بیماری های عفونی رنج می برند.

 

اگر قصد بلند کردن موهای خود را دارید ، باید به همان اندازه به استحکام و سلامتی آنها توجه نمایید و از آسیب رسانی به آنها پرهیز کنید .

 

قبل از پرداختن به بحث چگونگی پیشگیری از ریزش مو ، بهتر است به مسائل پایه ای مراقبت از مو بپردازیم . مو از کراتین ساخته می شود و گوگرد نقشی حیایت در سلامت ساقه و ریشه ی مو بازی می کند. ریزش موی عادی در نتیجه ی پخش تلوژن به خارج پدید می آید و این موضوع می تواند مزمن و یا حاد باشد .

 

ریزش مو معمولا با بروز اختلالاتی در بدن ، مانند تیروئید و مالاریا ، پدید می آید و نوع حاد و مزمن آن بیشتر در نتیجه ی فقر ویتامین ظاهر می شود . اما ریزش مو گاهی به دلیل کاهش پروتئین گوگرد نیز بروز می کند.

 

به عقیده ی متخصصان ریزش مو از الگوی خاصی پیروی می کند و هر سه ماه یکبار ، مراحل ریزش وارد فازی جدید می شود. در هر یک از این چرخه ها ، ما الگوی متفاوتی از ریزش مو مشاهده می کنیم. از نظر پزشکی ریزش مو به صورت روزانه ۱۰۰ عدد ، نرمال به نظر می رسد.

 

مبارزه با ریزش مو

برای مبارزه با ریزش مو ، به صرف وقت نیاز است. زیرا نتیجه بخشی تلاش ها تنها با گذشت زمان ممکن است. اما در اینجا به تعدادی از موثرترین راه ها اشاره می کنیم .

 

خوردن املا و آب آلوئه ورا هنگام صبح

دو قاشق چایخوری بذر کتان هر روز

شست و شوی مو حداقل سه بار در هفته

مصرف حداقل دو لیتر آب در روز

شانه زدن صحیح تنها با استفاده از شانه چوبی

اضافه کردن چای سبز ، آجیل ، میوه های خشک و سبزیجات به رژیم غذایی و کاهش مصرف کافئین

عدم استفاده از وسایل حالت دهنده مو و همچنین رنگ مو و اتو

استفاده از محصولات ملایم و گیاهی

 

غیر از این موارد ، نکته ای که در درمان ریزش مو بسیار کاربرد دارد استفاده از آب پیاز به صورت موضعی است . دو یا سه پیاز بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید و از آن کف سر خود بزنید . سر خود را بعد از گذشت ۲۰ دقیقه شست و شو دهید . شاید خیلی ها از خاصیت پیاز برای درمان ریزش مو آگاهی نداشته باشند اما برای پیشگیری و حل این مشکل معجزه می کند. زیرا پیاز عفونت را از بین برده و سر را تمیز و جوان نگه می دارد.