پارس ناز پورتال

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

مشهد یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای داخلی برای ایرانیان محسوب می‌شود. همه روزه پروازهای بسیاری از شهرهای مختلف به مقصد مشهد انجام می‌شود. طبیعتاً شاهد پروازهای بسیاری از مشهد به سایر شهرهای ایران نیز هستیم.

 

وجود حرم مطهر امام رضا در کنار جاهای دیدنی مشهد باعث شده تا این شهر به یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی ایران تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را اندکی با شهر مشهد آشنا کنیم و سپس با معروفی انواع بلیط هواپیما مشهد ادامه دهیم. اگر عازم شهر مشهد مقدس هستید، در این مقاله با ما همراه شوید.

 

جاهای دیدنی مشهد

خب اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، در ابتدا حتماً باید با جاهای دیدنی این شهر زیبا آشنا شوید. با وجود آنکه جاهای دیدنی مشهد مقدس بسیار متنوع و گسترده هستند؛ اما در این بخش مقاله قصد داریم تا شما را با برخی مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا کنیم.

 

· طرقبه و شاندیز

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

طرقبه و شاندیز نام دو جای دیدنی بسیار خاص در مشهد هستند. هر دو در بخش غربی مشهد قرار دارند. یکی در بخش شمال غربی و دیگری در بخش جنوب غربی قرار گرفته است. این دو منطقه، جزو مناطق ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا هستند.

 

در فصل تابستان و اوج گرمای مشهد، می‌توانید به این منطقه پناه بیاورید. در فصل تابستان، شاه‌توت‌ باغ‌های طرقبه و شاندیز می‌رسند. پس می‌توانید شاهد مردم روستایی و محلی باشید که انواع محصولات خوشمزه ارگانیک باغ خود را کنار جاده با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

 

بسیاری از گردشگران به عشق رستوران‌های معروف و خوشمزه عازم طرقبه و شاندیز می‌شوند. پس اگر شما هم قصد میل کردن یک غذای خوشمزه و عالی را دارید، حتماً سری به این منطقه بزنید.

 

· آرامگاه فردوسی

فردوسی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین شاعران فارسی‌زبان دانست. همه ما با شاهنامه فردوسی آشنایی داریم. تمام دنیا فردوسی را به‌خوبی می‌شناسند. فردوسی یکی از عواملی است که امروز می‌توانیم به زبان فارسی صحبت کنیم. آرامگاه این شاعر بزگوار در طول مشهد قرار دارد.

 

البته ناگفته نماند برای دستری به این آرامگاه باید حدود 30 دقیقه از مرکز شهر مشهد فاصله بگرید. حال که آرامگاه حرمت موسیقی ایران، استاد شجریان نیز در محوطه آرامگاه فردوسی قرار گرفته است، لذت بازدید از شهر طوس دوچندان می‌شود. بازدید از آرامگاه فردوسی، ادای احترامی به تمام زحماتی است که او در حق زبان و ادبیات فارسی کشید.

 

· موزه نادری

در بین جاهای دیدنی مشهد، انواع مختلف موزه‌های تاریخی به چشم می‌خورد. موزه نادری یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های مشهد مقدس به حساب می‌آید. در این موزه می‌توانید شاهد انواع لباس و اسلحه قدیمی باشید که به دوران نادر شاه افشار تعلق دارند. همان طور که می‌دانید، کلات نادری نیز در فاصله بسیار کمی از مشهد قرار دارد.

 

نادر شاه افشار در طول مدت حکومت خود، جنگ‌های بسیاری را پیروز شد. او توانست مرزگشایی بسیاری کند و یکی از پادشاهان قدرتمند ایرانی بود. در این موزه می‌توانید حتی با زندگی شخصی نادرشاه افشار نیز بیشتر آشنا شوید. البته ناگفته نماند که موزه نادری در باغی دلباز و زیبا واقع شده است. حتی حضور در این باغ نیز خالی از لطف نیست و می‌تواند روحتان را تازه کند.

 

· کوه سنگی

کوه سنگی یکی از خاص‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد است. کوه سنگی جزو مناطق خوش آب‌وهوای مشهد است. در این منطقه یک پارک جنگلی کوهستانی قرار دارد که برای تفریح و خوش‌گذرانی جان می‌دهد. البته ناگفته نماند که دیزی‌سراهای خاص و قدیمی در این منطقه قرار دارند.

 

مراکز خرید مشهد

 

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

مشهد یکی از ابرشهرهای مهم ایران است. در این شهر همه ساله میلیون‌ها گردشگر و زائر حضور پیدا می‌کنند. این رو می‌توانیم شاهد مراکز خرید متعدد در این شهر باشیم. در این بخش چند مرکز خرید برتر مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

· مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. زمانی که این مرکز خرید افتتاح شد، تا مدت‌ها در تیتر خبرهای روز ایران قرار داشت. مجتمع تجاری الماس شرق مشهد طراحی بسیار خاص و عجیبی دارد.از نظر ظاهری، شکل این مجتمع شبیه به یک الماس با قوس است.

 

در مجتمع تجاری الماس شرق مشهد می‌توانید انواع فروشگاه‌های شیک و برند را پیدا کنید. از انواع فروشگاه پوشاک، کیف و کفش تا فروشگاه‌های کامپیوتر و موبایل در این مرکز خرید حضور دارند. همچنین امکان استفاده از انواع امکانات همانند رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و البته شهربازی سرپوشیده استفاده کنید.

 

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

 

· مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد جزو جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد است. حتی با دیدن تصاویر این مرکز خرید می‌توانید متوجه قیمت گران اجناس داخل آن شوید. مرکز خرید آرمیتاژ مشهد در یک برج 34 طبقه قرار دارد. ارتفاع این برج به 150 متر می‌رسد. تقریباً از هر کجای مشهد می‌توانید این برج بزرگ و لوکس را مشاهده کنید.

 

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد از طبقه منفی یک تا مثبت سه را به بخش تجاری اختصاص داده است. مابقی قسمت‌های این مرکز خرید به بخش‌های اداری و تفریحی اختصاص داده شده است. در این مرکز خرید می‌توانید ساعت‌ها مشغول گشت‌و‌گذار باشید. در نهایت بعد از خستگی سری به فودکورت یا کافه آن بزنید تا استراحت کنید.

 

دسترسی به مرکز خرید آرمیتاژ مشهد از سه ورودی مختلف امکان‌پذیر است. مرکز خرید آرمیتاژ مشهد نه فقط برای خرید سوغات مشهد بلکه برای خرید لوکس و برند عالی خواهد بود. به یاد داشته باشید که باید هزینه گرانی را برای خرید در مرکز خرید آرمیتاژ مشهد کنار بگذارید!

 

· برج تجاری آلتون

در مشهد حتماً نام برج تجاری آلتون به گوشتان می‌خورد. این برج نیز جزو مراکز خرید تازه تأسیس در مشهد به حساب می‌آید. برج تجاری آلتون در ساختمانی 25 طبقه واقع شده است. البته فقط سه طبقه از این برج را به بخش تجاری اختصاص داده‌اند.

 

جالب است بدانید که در این پاساژ، انواع برندهای معروف چرم مشهد قرار دارند. با توجه به شهرت چرم مشهد، حتماً دلتان می‌خواهد که در سفر به مشهد، چند محصول چرمی باکیفیت تهیه کنید .جالب است بدانید که قیمت وسایل چرمی در مشهد از سایر شهرهای ایران بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

 

به همین خاطر برج تجاری آلتون در بین گردشگران و حتی مردم خود مشهد نیز شهرت بسیاری دارد. البته باید بدانید وجود رستوران پسران کریم در برج تجاری آلتون یکی دیگر از دلایل این برج است. این رستوران را می‌توان یکی از سه رستوران برتر در تمام استان خراسان دانست. چلو ماهیچه و چلو گردن این رستوران در تمام ایران شهرت دارند.

 

آب و هوای مشهد

مشهد در مرز بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد. به همین خاطر دارای آب‌وهوایی بسیار خاص و مخصوص به خود است. در کل باید گفت که مشهد اقلیم معتدل و مایل به سرد و خشک دارد. این شهر زمستان‌هایی سرد و مرطوب و تابستان‌هایی گرم و خشک را تجربه می‌کند.

 

در تابستان بیشترین میزان دما به 43 درجه و در زمستان حداقل دما به 23 درجه زیر سفر در مناطق کوهستانی می‌رسد. به همین خاطر باید گفت که بهار و پاییز بهترین زمان تفر به مشهد از نظر آب‌وهوا محسوب می‌شود. از‌این‌رو در ایام تعطیلات نوروز، شاهد افزایش تردد به مشهد و البته افزایش قیمت بلیط هواپیما مشهد خواهیم بود.

 

پرترددترین مسیرهای هوایی مشهد

 

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

حال که قصد سفر به شهر مشهد مقدس را دارید، در این بخش شما را با پرترددترین مسیرهای هوایی مشهد آشنا می‌کنیم. به یاد داشته باشید که در این مسیرها تنوع انواع ایرلاین‌ها را مشاهده خواهید کرد. همچنین امکان خرید بلیط چارتر در این مسیرها هم ممکن است وجود داشته باشد.

 

· بلیط هواپیما تهران مشهد

مسیر تهران به مشهد یکی از معروف‌ترین مسیرهای هوایی و حتی زمینی ایران است. با توجه به ایکه تهران پایتخت است و جمعیت نزدیک به 10میلیون نفر دارد، همه روزه مسافران بسیاری برای سیاحت یا زیارت عازم مشهد مقدس می‌شوند. به همین خاطر بلیط هواپیما مشهد از مقصد تهران بسیار پرفروش است.

 

همچنین در دوران پرتردد، همانند مناسبت‌های مذهبی، قیمت بلیط هواپیما مشهد از مبدا تهران تا چندین درصد افزایش پیدا می‌کند. در این مسیر می‌توانید بین انواع مختلف ایرلاین داخلی یکی را انتخاب کنید. همچنین با توجه به تعدد پرواز، امکان یافتن بلیط چارتر مشهد نیز از تهران وجود خواهد داشت.

 

· بلیط هواپیما اصفهان مشهد

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

اصفهان از نظر جمعیت بعد از تهران یکی از شهرهای پرجمعیت ایران است. مردم اصفهان نیز به سفر علاقه بسیاری دارند. همه ساله مسافران اصفهانی بسیاری این شهر را برای زیارت به مقصد مشهد ترک می‌کنند. با توجه به فاصله طولانی بین اصفهان و مشهد، بهترین روش سفر نیز روش هوایی خواهد بود.

 

از‌این‌رو شاهد پروازهای متعدد از اصفهان به مشهد به‌صورت روزانه هستیم. در ایام پرتردد همانند مناسبت‌های مذهبی، این پروازها تا حد بسیاری افزایش پیدا می‌کنند. البته در این ایام شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما مشهد نیز خواهیم بود.

 

· بلیط هواپیما شیراز مشهد

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

شیراز یکی دیگر از شهرهای پرجمعیت ایران است. بر اساس آمار، پروازهای بسیاری از شیراز به مشهد نیز انجام می‌شود. شاید این تعداد از تعداد پروازهای تهران به مشهد کمتر باشد؛ اما باز هم پروازهای بسیاری در این مسیر  انجام می‌شود. به همین خاطر پرواز شیراز به مشهد را ایرلاین‌های مختلف داخلی ارائه می‌دهند.

 

قیمت هر بلیط بر اساس نوع ایرلاین و زمان سفر متفاوت خواهد بود. تقریباً در هر روز، چند پرواز از شیراز به مشهد انجام می‌شود. به همین خاطر شاید خوش‌شانس باشید و بتوانید بلیط چارتر مشهد از شیراز را در ایام کم‌تردد و غیرمناسبت‌های مذهبی پیدا کنید.

 

· بلیط هواپیما کیش مشهد

کیش در جنوبی‌ترین نقشه کشور قرار دارد. مشهد نیز در استان خراسان و شمال شرق ایران واقع شده است. به همین خاطر می‌توان گفت که فاصله کیش تا مشهد یکی از طولانی‌ترین مسیرهای هوایی در پروازهای داخلی کشور است. بسیاری از ساکنین کیش یا همان کیش‌وندها، برای زیارت همه ساله عازم مشهد مقدس می‌شوند.

 

به همین خاطر پرواز کیش مشهد نیز توسط ایرلاین‌های مختلف انجام می‌شود. این پرواز را بیشتر می‌توانید از قشم‌ایرلاین، کیش ایرلاین و ماهان تهیه کنید. طول این پرواز طولانی است و معمولاً از هواپیماهای مناسبی در این مسیر استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما مشهد از کیش در مقایسه با تهران بیشتر است.

 

روش خرید بلیط هواپیما مشهد

 

معرفی انواع بلیط هواپیما مشهد در سایت ره بال آسمان

روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری برای خرید بلیط هواپیما مشهد وجود دارد. اولین روش، مراجعه به فرودگاه شهر مبدا است. برای مثال اگر از تهران عازم مشهد باشید، باید به فرودگاه مهراباد و دفاتر فروش ایرلاین‌های مختلف از جمله ماهان یا ایران‌ایر مراجعه کنید. اول از همه اینکه تمامی ایرلاین‌ها دارای دفتر فروش در فرودگاه نیستند.

 

همچنین چک کردن قیمت و خدمات هر ایرلاین در این حالت می‌تواند بسیار دشوار باشد. حتی حافظه شما با شما همراهی نمی‌کند تا بتوانید تمامی بلیط‌ها را تحت نظر داشته باشید و با هم مقایسه کنید. روش دیگر مراجعه حضوری به دفاتر توریستی از جمله ره بال آسمان است.

 

در این حالت امکان دارد دفتر فروش یک آژانس در شهری که حضوری دارید فعالیت نداشته باشد. همچنین این کار نیز یک روز کاری شما را صرف خود می‌کند.روش دیگر، روش خرید غیرحضوری است. برخی دفاتر همانند ره بال آسمان، فروش تلفنی و اینترنتی، هر دو را ارائه می‌أهند.

 

در روش فروش تلفنی بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت غیرحضوری خرید می‌کنید. روش انترنتی در هر لحظه به شما امکان خرید بلیط هواپیما مشهد را می‌دهد. ابتدا باید سایت یک آژانس مسافرتی همانند ره بال آسمان را باز کنید و به بخش پروازهای داخلی بروید. بعد مشخص کردن مبدا، مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر، انواع بلیط هواپیما مشهد از ایرلاین‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

 

سخن آخر

خب دوستان عزیز، با تمام جزئیات بلیط هواپیما مشهد در این مقاله به‌صورت کامل آشنا شدید. حالا انواع مسیرهای پرتردد را می‌شناسید و با روش‌های مختلف خرید بلیط هواپیما مشهد آشنا شدید. به یاد داشته باشید که روش خرید اینترنتی، بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما مشهد محسوب می‌شود.