پارس ناز پورتال

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

 

در اینبخش بـه معرفی برنامه هاي کاربردی برای آیفون ios میپردازیم. وقتی وارد اپ استور آیفون شوید با دنیای بزرگی از اپلیکیشن ها مواجه می‌شوید، اما تا بحال فکر کرده‌اید کـه چند تا از این برنامه ها واقعا کاربردی و مفید هستند؟ بهمین خاطر امروز لیستی تهیه کرده ایم کـه در آن بـه بررسی برترین اپ هاي کاربردی اپل و اپ استور میپردازیم. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

آیفون اپل محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان اسـت و برنامه‌هاي آن هم سنگ‌بنای پلتفرم iOS اپل هستند. اما گاهی اوقات، پیدا کردن بهترین برنامه هاي آیفون در اپ استور نیز هم چون هر فروشگاه برنامه‌ي دیگری، کاری دشوار اسـت. گزارش شرکت تحقیقاتی AppAnnie نشان میدهد کـه هر فرد بـه‌طور متوسط، روزانه از ۹ برنامه استفاده میکند. اما مسئله این اسـت کـه:

 

چگونه برنامه‌هایي راکه برای شـما مفید یا اضافی هستند، پیدا کنید. بعنوان مثال؛ برنامه‌هاي پیشرفته‌اي با رابط‌هاي کاربری منحصربه‌فرد و زیبا برای پیش‌بینی آب‌وهوا یا هشدارهایی عالی برای بیدار کردن شـما از خواب وجود دارند، اما برای کسانی کـه نگران شرایط جوی نیستند و همیشه بـه‌موقع از خواب بیدار میشوند، چنین برنامه‌هایي چندان کاربردی نیست!

 

برنامه آیفون Bitmoji

Bitmoji برنامه‌اي فوق‌العاده سرگرم‌کننده برای آیفون، اندروید، آیپد و کروم اسـت کـه می توانید ازآن برای ایجاد، ویرایش و ارسال ایموجی‌هاي شخصی خود استفاده کنید. Bitmoji یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون اسـت. Bitmoji، ویژگی‌هاي انتخابی زیادی رابه همراه ابزارهای سفارشی‌سازی مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد، تا امکان ساخت و ویرایش ایموجی‌هاي موردعلاقه‌ي خودرا داشته باشد.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

ابزار سفارشی‌سازی Bitmoji شامل مدل و رنگ مو، ریش و سبیل و رنگ چشم و ابرو اسـت. همین طور میتوانید، از طیف وسیعی از حالات روحی مانند خوشحالی، ناراحتی و غیره استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌هاي Bitmoji، رابط کاربری آسان و طراحی بصری دلچسبی اسـت کـه امکان ساخت فوق‌العاده سریع ایموجی‌ها را فراهم میکنند.

 

برنامه YouTube

پس از این کـه اپل برنامه‌ي یوتیوب «YouTube» را از اپ استور حذف کرد، گوگل نسخه‌ي YouTube خودرا منتشر کرد. برنامه‌ي YouTube، بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین وب‌سایت بارگذاری و تماشای ویدئو در جهان، در نسخه‌ي جدید خود برای سیستم عامل iOS پیشرفت‌هاي زیادی داشته اسـت. درست مانند وب‌سایت این گروه، در برنامه‌ي YouTube نیز قادر خواهید بود تا ویدئوها را بارگذاری و تماشا کنید.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

کانال‌هاي موردعلاقه‌ و فهرست‌هاي پخش خودرا دنبال نمایید. کشف ویدئوهای YouTube هم با داشتن فهرست عظیمی از دسته‌هاي مختلف، برای جستجو و کشف ویدئوهای جدید عالی اسـت. شـما میتوانید، ویدئوهای مربوط بـه فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، موسیقی‌ها، مسابقات ورزشی و تعداد زیادی از دسته‌هاي دیگر رابه‌اسانی پیدا کنید.

 

برنامه Messenger Lite

پیام‌هاي اینترنتی یکی ازآن چیزهایی هستند کـه از همان آغاز اینترنت تا کنون وجود داشته‌اند. Messenger Lite، یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون و ازجمله برنامه‌هاي پیام رسانی اسـت کـه در میان کاربران اینترنت از محبوبیت بسیاری برخوردار اسـت. این برنامه نسخه‌ي بهتر و کارآمدتری نسبت بـه Facebook Messenger اسـت.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

دراین نسخه کـه سبک‌تر از Facebook Messenger اسـت، تعداد زیادی از موارد اضافی و بخش‌هاي غیرکاربردی هم چون فیسبوک استوریز و GIFها حذف شده‌اند. بـه این ترتیب، تعداد زیادی از ویژگی‌هایي کـه در حین اجرای برنامه باز میشدند و بـه نوعی مزاحم بودند؛ دراین نسخه وجود ندارند و همین امر امکان ذخیره‌ي فضای بیشتر و استفاده از اینترنت کمتر را برای کاربر فراهم می کند.

 

در مجموع Messenger Lite برنامه‌اي اسـت کـه بـه مراتب آسان‌تر و کارآمدتر از نسخه‌ي پیام‌رسان فیسبوک اسـت و امکان اتصال بـه اینترنت‌هاي ضعیف را نیز دارد. همین ویژگی‌ها باعث میشوند کـه بتوان از Messenger Lite، در دستگاه‌هاي مختلفی استفاده کرد. بـه این جهت، حتی گوشی‌هاي قدیمی‌تر هم میتوانند Messenger Lite را اجرا کنند.

 

برنامه Instagram

اینستاگرام «Instagram» ابزاری ساده برای ثبت و بـه اشتراک گذاشتن لحظات اسـت. این شبکه‌ي اجتماعی کـه از محبوب‌ترین شبکه‌هاي اجتماعی جهان بـه حساب می آید، بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

Instagram میتواند برای افراد علاقه‌مند بـه عکاسی و هم چنین کسانی کـه از دیدن عکس‌هاي دوستان و دیگر عکس‌ها لذت می برند، یکی از بهترین برنامه هاي آیفون باشد.

 

برنامه Google Maps

وقتی کـه نسخه‌ي نقشه‌هاي اپل نتوانست خواسته‌هاي کاربران iOS را برآورده کند، گوگل موفق شد تا کاربران اپل رابا گزینه‌هاي موجود خود جذب کند. این نسخه از Google Maps، مستقل از محصولات گوگل و منحصرا برای سیستم عامل اپل تقویت شده اسـت.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

Google Maps، یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون اسـت کـه با سالها سابقه و انجام تحقیقات در مقیاس جهانی، سعی کرده اسـت تا دقیق‌ترین نقشه‌ها و اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار دهد. گوگل عده اي از قوی ترین و سریع‌ترین مراکز اطلاعاتِ جهان را مدیریت میکند و این امر در برنامه‌ي Google Maps، با بازیابی اطلاعات فوق‌العاده سریع، مشهود اسـت.

 

برنامه Netflix

اگر بـه‌دنبال برنامه‌اي برای تماشای فیلم و سریال در آیفون خود هستید، Netflix دقیقا همان چیزی اسـت کـه بـه آن نیاز دارید. Netflix از نخستین انتشار در پلتفرم iOS، تبدیل بـه یکی از برنامه‌هاي ضروری و نیز یکی از بهترین برنامه هاي آیفون شده اسـت. این برنامه امکان استریم ویدئوهای شبکه‌ي Netflix رابه کاربران خود میدهد کـه شامل مجموعه‌ي وسیعی از فیلم‌ها، سریال‌هاي تلویزیونی و مستندهاست.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

برنامه‌ي Netflix، هدفی ساده را دنبال میکند؛ افرادی کـه دارای حساب کاربری Netflix هستند، می توانند فیلم‌ها، سریال‌هاي تلویزیونی و مستندهای موردعلاقه‌شان را روی دستگاه‌هاي iOS خود تماشا کنند. این برنامه نه‌تنها بـه کاربر امکان تماشای فصل‌هاي قدیمی سریال‌هاي تلویزیونی را میدهد، بلکه امکان تماشای فصل‌هایي از سریال‌هاي در حال پخشِ شبکه‌هاي تلویزیونی «البته بجز HBO» را نیز میدهد.

 

برنامه Spotify

اسپاتیفای «Spotify» بهترین سرویس استریم موسیقی، پادکست و ویدئو در جهان و یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون اسـت. Spotify کاتالوگی شامل بیش از ۳۰ میلیون موزیک، ویژگی‌هاي یک شبکه‌ي اجتماعی و ابزارهای هوشمندانه‌ي جدیدی دارد کـه بـه کاربران اجازه می دهد تا موسیقی رابه روش‌هاي مختلفی گوش دهند.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

شـما می توانید در Spotify، موسیقی‌ را از طریق معیار هـای مختلفی مانند نام هنرمند، آلبوم، سبک، فهرست پخش یا ناشر، مرور یا جستجو کنید. کاربران می توانند فهرست‌هاي پخش را ایجاد و ویرایش کنند و آن ها رابه اشتراک بگذارند.

 

برنامه iTranslate 10

iTranslate 10 یکی از بهترین برنامه‌هاي ترجمه‌ي متن در اپ استور و از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون اسـت. این برنامه در حالت آفلاین نیز امکان ترجمه‌ي متن رابه هشت زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، پرتغالی و چینی فراهم می کند. یکی از بهترین ویژگی‌هاي iTranslate ۱۰ امکان مکالمه‌ي صوتی اسـت.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

کافی اسـت تا پرچم زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و با دستگاه صحبت کنید. در عرض چند ثانیه، ترجمه‌ي گفته‌ي شـما روی صفحه‌‌ي نمایش ظاهر می شود. هم چنین امکان پخش ترجمه با صدای بلند هم وجوددارد. ویژگی مکالمه‌ي صوتی iTranslate ۱۰ بیش از ۴۰ زبان را پشتیبانی می کند، متأسفانه نمیتوان از این زبان‌ها در حالت آفلاین استفاده کرد.

 

برنامه Dark Sky

Dark Sky یک برنامه آب‌وهوایی اسـت کـه بجای دادن اطلاعات معمولی پیش‌بینی آب‌وهوا بشما هشدار هم میدهد. پیش‌بینی آب‌وهوا بـه لحاظ علمی دقیق نیست، اما شـما میتوانید در برنامه‌ي Dark Sky، با وارد کردن مکان دقیق خود، از اطلاعات آب‌وهوایی نسبتا کامل این برنامه استفاده کنید.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

Dark Sky نیز قادر اسـت تا مانند برنامه‌ي Weather app اپل، آمار پیش‌بینی آب‌وهوا و هم چنین پیش‌بینی‌هاي هفت روز آینده رابه کاربران بدهد. در Dark Sky، صفحه‌ي نمایش بـه‌ صورت پیش‌فرض دمای فعلی، شرایط آسمان و پیش‌بینی بارش در ساعات بعد را نشان میدهد. دراین برنامه، درکنار اطلاعات اولیه، یک نمودار ساعتی بـه‌طور مداوم نمایش داده می شود کـه میزان بارش باران در ساعت بعد را پیش‌بینی می کند.

 

برنامه Gmail

برنامه‌ي جیمیل «Gmail» آیفون نسبت بـه دیگر برنامه‌هاي ایمیل، امکان جست‌وجوی بسیار ساده‌تر و سریع‌تری رابه کاربران می دهد بهمین دلیل در فهرست بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون قرار گرفته اسـت. گوگل از زمان انتشار Gmail برای آیفون، همواره بـه‌روزرسانی‌هایي را برای التیام برنامه‌ي خود انجام داده اسـت. ممکن اسـت کـه شـما با استفاده از برنامه‌ي Mail آیفون، آیپد و آیپاد تاچ از سرویس Gmail هم استفاده کنید.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

اما نسخه‌ي خود گوگل بـه‌ویژه برای جست‌وجوی پیام‌ها، تجربه‌ي کاملا بهتری اسـت. مطمئنا تعداد زیادی از کاربران بـه استفاده از برنامه‌ي Mail بعنوان برنامه‌ي اصلی ایمیل خود ادامه خواهند داد، چرا کـه این برنامه امکان استفاده از چندین سرویس ایمیل مختلف رابه انها می دهد، اما برنامه‌ي Gmail برای کسانی کـه حساب کاربری گوگل دارند، اولویت اول محسوب می شود.

 

برنامه Flipboard

Flipboard خبرنامه‌اي بصری و شبکه‌اي اجتماعی اسـت کـه بشما اجازه میدهد تا اطلاعاتی راکه مایل بـه دیدن‌شان هستید، مرتب‌سازی کنید و انها را مانند مجله بررسی کنید. Flipboard از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون اسـت کـه بـه کاربر امکان ساخت مجله‌هاي سفارشی‌سازی‌شده‌اي از منابع مختلف را می دهد تا بتواند همیشه موضوعات موردعلاقه‌ي خودرا مرور کند و مجله‌ي خودرا با دیگران بـه اشتراک بگذارد.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

هم چنین در Flipboard امکان پیدا کردن مجله‌هایي کـه توسط دیگر کاربران ساخته شده اسـت نیز وجوددارد. در آخرین بـه‌روزرسانی Flipboard، جست‌وجوی موضوعات جدید ساده‌تر شده اسـت و با ویژگی‌هایي هم چون Daily Edition، اجازه‌ي مشاهده‌ي سریع مهم ترین تیترها رابه کاربر میدهد.

 

برنامه Pocket

Pocket یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون برای ذخیره‌سازی صفحات اینترنتی اسـت. Pocket از برنامه‌هاي مختلف خبرخوان یا فیدخوان پشتیبانی می کند. شـما هم چنین میتوانید شرکت‌ها و افراد را دنبال نمایید تا موضوعات مرتبط بـه انها، در تب‌هاي پیشنهادی نشان داده شود.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

با این حال، مفیدترین ویژگی Pocket، سیستم مرتب‌سازی آن اسـت کـه مقالات و موضوعات قابل‌جستجو را برچسب‌گذاری می کند. اگر از Pocket برای اهداف تحقیقاتی استفاده میکنید، این برنامه میتواند کمک زیادی بـه دنبال کردن و مرتب‌سازی موضوعات مورد نظر کند.

 

برنامه Twitter

Twitter تعریف شبکه‌هاي اجتماعی رابه کلی دگرگون کرد و برنامه‌ي رسمی Twitter برای iOS، امکان تجربه‌ي این تحول را برای کاربران فراهم می کند. شـما دراین برنامه تقریباً هر ابزاری راکه یک کاربر توییتر بـه آن نیاز دارد، پیدا خواهید کرد.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

اگر از سایر برنامه‌هاي Twitter استفاده می کنید، متوجه خواهید شد کـه برنامه‌ي رسمی تجربه‌ي بهتری اسـت. برای مثال می توانید بخش زیادی از حساب کاربری خودرا از داخل برنامه ویرایش کنید. هم چنین میتوانید نحوه‌ي فعالیت توییتری خودرا با جزئیات ببینید.

 

برنامه WhatsApp

WhatsApp یک برنامه‌ي پیام‌رسان فوری اسـت کـه امکان چت و چند ویژگی مفید دیگر را برای کاربران خود فراهم میکند. ویژگی‌هاي بسیار خوب WhatsApp برای ارسال پیام متنی و تصویری و قابلیت‌هاي دیگر آن باعث شده اسـت کـه روزبه‌روز بـه محبوبیت این پیام‌رسان افزوده شود.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

گفته میشود کـه بیش از یک میلیارد نفر در بیش از ۱۸۰ کشور از WhatsApp استفاده می کنند. هم چنین امکان ارسال صدا و فایل‌هاي صوتی و تصویری و استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌هاي متنوعی کـه در برنامه گنجانده شده اسـت، درکنار مصرف کم اینترنت، از دیگر ویژگی‌هاي عالی WhatsApp هستند کـه آن رابه یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون تبدیل کرده اسـت.

 

برنامه Pandora

Pandora یک سرویس استریم رادیویی اسـت کـه برای آیفون و آیپد در معرض اسـت. برای افرادی کـه دوست ندارند همیشه بـه موسیقی‌هاي تکراری گوش دهند و ترجیح می دهند کـه رادیوی سنتی‌ را تجربه کنند، Pandora یکی از بهترین گزینه‌هایي اسـت کـه دراین زمینه موجود اسـت.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

Pandora متناسب با سلیقه‌ي شـما موسیقی‌هایي را پیشنهاد می دهد کـه می توانند بـه موردعلاقه‌هاي شـما تبدیل شوند. هر چـه بیشتر اطلاعات بدهید، Pandora در انتخاب‌ها دقیقتر می شود. در Pandora میتوانید ۱۰۰ ایستگاه رادیویی را براساس نام هنرمندان، موزیک‌ها و آلبوم‌هاي موردعلاقه‌ي خود بسازید ودر موقعیت‌هاي مختلف از گوش دادن بـه انها لذت ببرید.

 

برنامه Waze

Waze برنامه‌ي موقعیت‌یابی و ناوبری اجتماعی اسـت کـه اطلاعات ترافیکی و هشدارهای جاده‌اي را در زمان واقعی در اختیارتان قرار می دهد. از آنجا کـه Waze رایگان، دقیق و دارای ویژگی‌هاي عالی اسـت، یکی از بهترین برنامه هاي کاربردی آیفون در زمینه‌ي موقعیت‌یابی اسـت. البته سعی نکنید کـه از Waze بعنوان جای گزین کامل Google Maps استفاده کنید.

 

چرا کـه Waze عمدتا برای استفاده در حین رانندگی طراحی شده اسـت و هیچ راهی برای عبور و مرور یا پیاده‌روی در آن تعریف نشده اسـت. چیزی کـه باعث میشود Waze چنین برنامه‌ي قدرتمندی باشد، داشتن پایگاه داده‌‌اي غنی اسـت کـه بـه‌طور مداوم بـه‌روزرسانی میشود. میلیونها کاربر Waze کـه بـه‌طور فعال اطلاعات نقاط بی‌شماری رابه اشتراک می گذراند، نقشه‌هاي دقیقی را ایجاد میکنند.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

برنامه‌ي Waze، تمام این اطلاعات رابه داده‌هاي ترافیکی قابل‌استفاده‌‌اي تبدیل می کند کـه روی صفحه‌ي نمایش شـما نشان داده میشوند. واضح اسـت کـه در چنین برنامه‌هایي، اولویت با اطلاعات دقیق مکانی اسـت اما ویژگی برتر Waze، اطلاعات ترافیکی فوق‌العاده‌ي آن اسـت. اگر Waze میگوید کـه ترافیکی در جاده‌اي خاص وجوددارد، بـه احتمال زیاد باید مسیر خودرا تغییر دهید!

 

Waze در حین رانندگی، از طریق پاپ آپ‌ها شـما رابه‌طور پیوسته در جریان سوانح و حوادث مختلفِ جاده‌‌اي کـه در پیش‌‌رو دارید، قرار می دهد. اطلاعات دقیق مربوط بـه ترافیک، تصادفات و حضور پلیس و دوربین‌هاي ترافیک از دیگر ویژگی‌هاي عالی Waze اسـت کـه این برنامه را بی‌حریف ساخته اسـت.

 


 

و در ادامه ترفندهایی برای افزایش سرعت گوشی

 

واضح اسـت کـه دلخواه همه ی‌ي کاربران اسـت کـه گوشی‌هایشان همیشه پرسرعت و با عملکرد مطلوبی باشند، اما آیا میتوان یک گوشی را فراتر از قابلیتش هم سریع‌ کرد؟ مطمئنا جواب این سؤال، خیر اسـت؛ اما راهکارهایی وجوددارد کـه بتوان گوشی را سریع‌تر کرد.

 

برنامه‌ های اضافی را پاک کنید

تقریباً تمام راهکارها و ترفندهای افزایش سرعت گوشی‌هاي اندروید، غالبا بشما پیشنهاد می دهند کـه فقط برنامه‌هایي راکه بصورت مداوم از آن ها استفاده می کنید، نگه دارید؛ اما آیا شـما هم ازآن دسته کسانی هستید کـه خانه‌ي خودرا با لوازم غیر ضروری پر می کنید؟ خوب، خانه‌هاي مـا اغلب با چنین چیزهایی پر شده‌اند! اما آیا باید با گوشی‌هاي هوشمند خود هم همین کار را انجام دهیم؟

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

برنامه‌هاي مختلفی کـه در گوشی‌هاي هوشمند مـا نصب شده‌اند، همیشه درحال اجرا هستند و برای اینکار، نیاز بـه اتصال بـه اینترنت دارند و اگر این برنامه‌ها مفید نباشند، واقعا تنها یک بار اضافی روی دوش سخت‌افزار گوشی هستند. خلاص‌شدن از دست این برنامه‌هاي اضافی، راهکار عاقلانه‌اي اسـت تا سرعت گوشی اندرویدی خودرا افزایش دهید.

 

حافظۀ کش گوشی خود را پاک کنید

برخی برنامه‌ها هم هستند کـه از انها بـه صورت منظم استفاده نمیکنید، اما بـه اندازه‌اي هم مهم‌اند کـه باید روی دستگاه خود نگه‌شان دارید، مانند برنامه‌هایي کـه برای تقاضای تاکسی، رزور بلیط یا سفارش غذا، از آن ها استفاده می کنید. برای این کـه گوشی اندرویدی خودرا سریع‌تر کنید.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

سعی کنید کـه اطلاعات ذخیره شده در حافظه‌ي پنهان یا کش «Cache» این دست برنامه‌ها را ازطریق تنظیمات هر کدام پاک کنید و مطمئن شوید کـه این برنامه‌ها در زمانی‌کـه از انها استفاده نمیکنید، حافظه‌ي زیادی مصرف نمیکنند. پاک‌کردن حافظه‌ي کش، گاهی‌اوقات، کمک می کند کـه برنامه‌ها آسان‌تر و بدون تأخیر اجرا شوند. هم چنین وقتی کـه اطلاعات را حذف میکنید، برنامه میتواند نسخه‌هاي جدیدتری را از این اطلاعات دریافت کند.

 

حذف حافظه‌ي کش، می تواند برای برنامه‌هایي مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام مناسب باشد، این برنامه‌ها عکس‌ها و اطلاعات دیگری رابه‌طور مرتب روی گوشی شـما ذخیره میکنند. البته یک نکته رابه یاد داشته باشید کـه در برخی برنامه‌ها، پاک‌کردن حافظه‌ي کش، بـه معنی حذف تنظیمات برنامه اسـت.

 

حافظۀ سیستم را چندین بار در روز پاک کنید

سیستم عامل اندروید، امکانات بسیار مناسبی برای مدیریت وظیفه دارد. اندروید میتواند هر زمان کـه لازم باشد، پردازش‌هاي ناخواسته را ببندد. اگر گوشی شـما دچار مشکل کمبود حافظه‌ي موقت یا رم اسـت، پاک‌کردن چندباره‌ي حافظه می تواند بـه آن کمک کند. امروزه تقریباً همه ی‌ي برنامه‌هاي لانچر «برنامه‌هایي کـه امکان سفارشی‌سازی سیستم عامل را فراهم می کنند» دارای گزینه‌اي برای پاک‌کردن حافظه‌ي سیستم هستند.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

هم چنین اگر نمی خواهید از برنامه‌هاي لانچر استفاده کنید، میتوانید از برخی برنامه‌ها برای پاک‌کردن حافظه‌ي سیستم استفاده کنید. برنامه‌هایي مانندClean Master، Go Speed Power Clean و Ace Cleaner از بهترین برنامه‌ها برای پاک‌کردن رم گوشی هستند. میتوانید این برنامه‌ها را از گوگل اپ استور دانلود کنید.

 

درصورت درد سترس‌ بودن برنامه‌ های سبک‌تر از این دست برنامه‌ ها استفاده کنید

 

تعداد زیادی از برنامه‌هاي محبوب مانند Facebook ،Twitter، Messenger، Opera نسخه‌هاي سبک‌تر یا بـه اصطلاح Lite، را در معرض کاربران خود قرار داده‌اند.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

از آنجایی‌ کـه این برنامه‌ها از اینترنت کمتری استفاده میکنند، میتوانید ضمن صرفه‌جویی در حجم کمتر داده‌هاي گوشی خود، از نسخه‌ي سبک‌تر و سریع‌تری از برنامه‌ي مورد نیازتان استفاده کنید.

 

گوشی خود را خیلی بروزرسانی نکنید

ممکن اسـت کمی غیر معمول باشد. بـه‌روز نگه داشتین گوشی اندروید، ازآن دست راهکارها و ترفندهایی اسـت کـه تقریباً هر کاربر اندرویدی بشما پیشنهاد می دهد. اما بروزرسانی هم نقضی دارد. اگر حافظه‌ي گوشی شـما درحال پرشدن اسـت و هم چنین چند سالی از خرید آن گذشته «احتمالا کمی هم قدیمی شده»، با ارتقای آن بـه نسخه‌ي جدید، منابع اضافی مصرف می شوند.

معرفی برنامه های کاربردی برای آیفون ios + ترفند افزایش سرعت گوشی

بـه‌ این‌ جهت، با بروزرسانی اندروید، با توجه بـه دردسترس‌نبودن حافظه‌ي کافی، تعداد زیادی از برنامه‌ها احتمالا نمیتوانند، بـه خوبی اجرا شوند. بـه این ترتیب، ممکن اسـت با یک بروزرسانی، اندرویدی جدید اما با تعدادی برنامه‌ي ضروری داشته باشید.