پارس ناز پورتال

معرفی روش های معجزه آسا برای ترک سیگار

معرفی روش های معجزه آسا برای ترک سیگار

معرفی روش های معجزه آسا برای ترک سیگار 

برای ترک سیگار اگر همین امروز هم اقدام کنید فواید زیادی را نصیب بدن خود کرده اید، ما به شما روشهای ترک سیگار را آموزش میدهیم. ترک سیگار برای افرادی که حتی مدت کوتاهی به آن اعتیاد داشته اند میتواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. در این مطلب ما به شما ۶ راه طبیعی ترک سیگار معرفی میکنیم که واقعا معجزه می کنند. خوب هست دوستان تان را هم از این گیاهان با خبر کنید و راه خوبی برای ترک سیگار به آن ها نشان دهید.

 

۱. فلفل قرمز

فلفل قرمز، این گیاه طبیعی ترک سیگار کمک می کند تا دستگاه تنفسی نسبت به تنباکو و محرک هاي شیمیایی دیگر موجود در سیگار بی حس شود و در نتیجه، میل فرد به کشیدن سیگار کمتر شود. فلفل قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هم هست و پوشش ریه ها را تثبیت می کند. طعم تند فلفل قرمز نیز میل کشیدن سیگار را کاهش می دهد. مصرف هرروز ي فلفل قرمز، همراه با غذا یا به صورت کپسول، به شما در مسیر ترک سیگار کمک می کند.

 

۲. جینگ سینگ

جنسینگ ، این گیاه طبیعی ترک سیگار به مقابله با اثرات منفی استرس کمک می کند. یکی از دلایل اصلی تمایل فرد به سیگار، رهایی از استرس هست- و ترک سیگار، خود استرس آور هست. مصرف جنسینگ به رفع استرس روزمره و همین طور استرس ناشی از ترک سیگار کمک می کند. جنسینگ اضافه بر رفع استرس،

 

از ترشح دوپامین ناشی از مصرف نیکوتین و احساس سرخوشی بعد از کشیدن سیگار پیشگیري می کند. جنسینگ به پاکسازی بدن از سموم خطرناک و تخلیه ي سموم جمع شده در ریه ها کمک می کند.

 

۳. چای کوهی

اثرات تسکین دهندگی آن در کاهش استرس دوران ترک سیگار کمک میکند. در واقع با کمبود نیکوتین در بدن هنگام ترک سیگار نشانه‌هایي مثل استرس و اضطراب باعث ناراحتی افراد میشود. همان طور که نیکوتین در بروز افسردگی نقش دارد در بروز نشانه‌هاي آن یعنی اضطراب و استرس نیز مؤثر هست. علف چای این نشانه‌ها را تسکین می دهد.

 

۴. لبلیا

لبلیا، این گیاه طبیعی ترک سیگار ماده‌اي به نام لوبلاین هست که اثر نیکوتین را در بدن کاهش میدهد، به ویژه که به ترشح نوروترنسمیتر دوپامین کمک می کند. لبلیا به صورت تنتور موجود هست. معمولاً به مقدار ۲۰ تا ۶۰ قطره از تنتور سه بار در روز مصرف میشود. بهتر هست از مقدار کم ۲ تا ۵ قطره شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. لبلیا به شدت سمی هست و پیشنهاد می کنیم که با نظر دکتر یا متخصص سلامتی از آن بهره گیری کنید.

 

افراد مبتلا به مریضی‌هاي قلبی یا فشار خون بالا نباید از این گیاه بهره گیری کنند. زنان باردار و مادران شیرده و کودکان نیز نباید از این گیاه مصرف کنند.

 

۵.نعناع

نعناع از سبزیجات بسیار خوب هست که مصرف بسیاری در آشپزی و منزل داری دارد. این سبزی پر خاصیت می‌تواند تهوع را بسیار سریع کاهش دهد. افرادی که سیگار را ترک می کنند گاهگاهی دچار حالت تهوع هاي بدی می‌شوند که نعناع به آن ها کمک خواهد کرد.

 

۶. زنجبیل

 به گزارش پارس ناز عوارض ترک سیگار باعث می شود که تعداد زیادی از افراد، آن را رها کنند. تهوع یکی از علائم ترک سیگار و نیکوتین هست که میتوان با بهره گیری از زنجبیل، آن را برطرف کرد. زنجبیل طبیعت گرمی دارد و اثر گرم کنندگی آن باعث افزایش تعریق و در نتیجه، خارج شدن سموم اضافی از بدن نیز می شود. با خارج شدن سموم خطرناک سیگار از بدن، فرآیند سم زدایی سیگار بهبود می یابد و ترک سیگار آسان تر می شود.

 

هم می‌توانید از کپسول هاي زنجبیل بهره گیری کنید و هم ریشه ي تازه ي آن را به طور مستقیم مصرف کنید «یا آن را به غذاها یا آب سبزیجات اضافه کنید». هر بار که خواستید سیگاری روشن کنید، به جای آن، یک فنجان دمنوش بنوشید. این به بدن کمک می کند تا بتواند عادت جدیدی را جایگزین عادت قبلی «کشیدن سیگار» کند.