پارس ناز پورتال

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

سریال های نوروز 1402 

دراین پست بـه معرفی سریالهای نوروز 1402 میپردازیم. طبق روال هر سال، تلویزیون ملی برای ایام نوروز سریال هایي را در نوبت پخش قرار داده اسـت. سال نو قرار اسـت تا سریال هایي در ژانرهای متنوع از شبکه هاي سیما بـه پخش برسد. مـا در ادامه بـه معرفی این سریال ها پرداخته ایم. البته این امکان وجوددارد کـه با نزدیک شدن بـه نوروز 1402 ساعت پخش سریال ها کمی تغییر کند.

 

دیگر چیزی بـه نوروز سال ۱۴۰۲ نمانده و تلویزیون بـه مانند هر سال سریال هایي را برای پخش در ایام نوروز درنظر گرفته اسـت. با این حال، از میان گزینه هاي اعلام شده جز سریال «نون خ» پخش بقیه هنوز قطعی نشده اسـت. از سویی دیگر، عمده ي آنها مجموعه هایي هستند کـه در گذشته تولید شده اند و ویژه ي ایام نوروز ساخته نیستند. در ادامه با این سریال ها آشنا خواهیم شد.

 

سریال‌ های نوروزی ۱۴۰۲

درحالی بتازگی لیستی از مجموعه هاي تلوزیونی برای ایام عید و ماه مبارک رمضان منتشر شده اسـت. بنظر میرسد پخش دو سریال مستوران ۲ و نون خ ۴ دراین ایام قطعی اسـت. ظاهراً حضور سریالهای موقعیت مهدی و نون خ از شبکه یک، آقای قاضی و وضعیت زرد از شبکه دو و رستگاری سریال مسعود ده نمکی از شبکه سه سیما قطعی بنظر می رسد.

 

پخش سریال عاشورا از شبکه یک

شبکه یک برای نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۲ دو سریال را برای پخش درنظر گرفته اسـت. سریال اصلی این شبکه فصل چهارم سریال «نون خ» بـه کارگردانی سعید آقاخانی اسـت کـه هم زمان با شروع سال نو روی آنتن می رود و پخش آن در ایام ماه رمضان نیز ادامه پیدا می کند. پخش این سریال کمدی در شب‌هاي قدر بـه مدت پنج شب متوقف میشود.

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

علاوه بر این، شبکه یک دراین ایام احتمالا مینی‌سریال عاشورا را روانه آنتن میکند کـه نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی» بـه کارگردانی هادی حجازی‌فر اسـت. «عاشورا» از محصولات سیمافیلم اسـت کـه در زمان تولید تهیه‌کنندگی آنرا ابوالفضل صفری برعهده داشت، اما در ادامه تهیه‌کنندگی پروژه بـه حبیب‌الله والی‌نژاد واگذار شد.

 

دراین سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی بـه فرماندهی شهید مهدی باکری روایت میشود. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را هم دراین سریال بازی میکند. وحید حجازی‌فر هم عهده‌دار نقش شهید حمید باکری اسـت. ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی دیگر بازیگران این فیلم- مجموعه هستند.

 

«موقعیت مهدی» سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را ازآن خود کند. این اثر نوروز ۱۴۰۱ نیز بعنوان یکی از فیلم‌هاي اکران عید روی پرده رفت و توانست در نهایت نزدیک بـه ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در گیشه بفروشد.

 

پخش سریال نون خ 4 از شبکه یک

هم چنین فصل چهارم «نون خ» پس از یکسال غیبت از راه می رسد. پیش‌تولید فصل چهارم این مجموعه اواخر خرداد امسال بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی آغاز شد. تا کنون سه فصل از مجموعه نون خ بـه کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده اسـت. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

سری دوم این مجموعه طنز نیز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت. سعید آقاخانی مانند فصول گذشته، علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش نورالدین خانزاده اسـت. درکنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و… بازی دارند. فصل چهارم سریال «نون خ» آبان‌ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله تصویربرداری شد.

 

این سریال در سه فصل با داستان‌هاي متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شد و هر سه سال از پربیننده‌ترین سریال‌هاي نوروزی صداوسیما بود. سال گذشته «نون خ» جزو غایب‌هاي شبکه یک بودو همین موضوع اشتیاق طرفداران سریال برای تماشای آنرا بیشتر میکند.

 

پخش سری جدید آقای قاضی از شبکه دو

فصل دوم سریال «آقای قاضی» بـه کارگردانی سجاد مهرگان از گزینه هاي نوروزی شبکه دو سیما اسـت. این سریال داستان قضاوت‌ هاي یک قاضی در دادگاه را روایت می‌ کند و تمام موضوعات مطرح‌ شده در آن بر اساس واقعیت اسـت. فصل اول این سریال در ۴۲ قسمت از خرداد تا آبان ۱۴۰۱ پخش شد.

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

سریال «آقای قاضی» دیگر مجموعه‌اي اسـت کـه احتمالا در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌هاي یک قاضی در دادگاه را روایت می کند کـه تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت اسـت. این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت و مخاطبان در نوروز 1402 شاهد پخش سری دوم این سریال خواهند بود.

 

پخش سریال وضعیت زرد از شبکه دو

فصل سوم «وضعیت زرد» نیز ممکن اسـت در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم کـه محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بودو داستانک‌هاي دیگر حول محور این قصه می‌گشت.

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌هاي این سریال قرار دارد. خط داستانی این سریال، دارای رگه‌هاي سیاسی اسـت و خط قصه و شخصیت‌هاي آن شامل شش شخصیت «کاراکتر» محوری اسـت کـه هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایي مخصوص بخود دارند.

 

مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند. زمزمه‌هایي مبنی بر پخش «مهیار عیار» ساخته سیدجمال سیدحاتمی در ایام نوروز نیز شنیده میشد. بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال، در مصاحبه با خبرنگار مـا ضمن تکذیب این خبر گفت سریال قطعا بـه آنتن نوروز نخواهد رسید.

 

پخش سریال رستگاری از شبکه 3

سریال ۳۰قسمتی «رستگاری» در گونه ماورایی بـه تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی احتمالا ایام نوروز از شبکه سه پخش شود. متن این سریال توسط حسن وارسته نوشته شده اسـت. نام وارسته در نگارش سریال‌هایي چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار بـه دیوار و بچه‌مهندس بـه چشم میخورد. حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه، در سریال ماورایی «رستگاری» را عهده‌دار شده اسـت.

معرفی سریال های نوروز 1402 | از نون خ 4 تا رستگاری

رستگاری یکی از سریال‌ هاي نوروزی ۱۴۰۲ اسـت کـه در گونه ماورایی و معناگرا ساخته می شود و می تواند خاطره آثاری چون اغما و روز حسرت سیروس مقدم را زنده کند. دراین میان، گمانه‌زنی‌ها رویِ نسخه سریالی «موقعیت مهدی» «سریال عاشورا» هادی حجازی‌فر و «رستگاری» مسعود ده نمکی بیش از بقیه عنوان میشود.

 

اکنون گمانه‌زنی‌ها، کنداکتورِ این سریال را در بهار ۱۴۰۲ مطرح میکند. حتی پخش در شب‌هاي قدر را عنوان کردند و جایی هم نوشته‌اند کـه این سریال، ایام نوروز پخش خواهد شد. بـه هرحال این مجموعه، مینی سریال اسـت و اگر قرار باشد دراین ایام روی آنتن برود برای ماه رمضان مناسب خواهد بود. یعنی در واقع سریال اصلی فصل جدید «نون‌خ» خواهد بودو شبکه یک دو سریال داشته باشد.