پارس ناز پورتال

معرفی مهم ترین ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب

معرفی مهم ترین ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب

سینک ها ظرفشویی جز وسایل آشپزخانه هستند که در صورت خرید و نصب، معمولا به صورت طولانی مدت می توان از آن استفاده کرد. این دسته از محصولات اصطلاحا جز قطعات عمری آشپزخانه شما به حساب می آیند.

 

به همین دلیل است که اگر قصد خرید سینک ظرفشویی را دارید به سراغ محصولی با کیفیت بروید تا بتوانید با خیال آسوده از این سینک ها استفاده کنید.در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به ویژگی ها و مشخصات یک سینک ظرفشویی خوب انداخته و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

ضخامت سینک

 

یکی از مواردی که به منظور خرید سینک ظرفشویی خوب باید به آن توجه کنید، ضخامت این دسته از محصولات است. به منظور انجام این کار و بررسی ضخامت سینک تنها کافی است تا عددی که پشت آن حک شده است را مشاهده کنید.

 

این عدد ضخامت سینک را نمایش می دهد. به هر میزانی که این عدد بالاتر باشد، یعنی فولاد مورد استفاده برای تولید سینک بیشتر بوده و این دسته از سینک ها مقاومت بالاتری دارند.

 

البته لازم به ذکر است که سینک هایی که ضخامت بالاتری از ۲۰ دارند، با گذشت زمان ممکن است با مشکلاتی چون فرورفتگی و یا خراش مواجه شوند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سینک هایی با ضخامت 18 را خریداری کنید.

 

به هر میزانی که از نظر طراحی ضخامت سینک بیشتر باشد، به همان اندازه وزن محصول افزایش پیدا می کند و همچنین سینک در برابر سرما و گرما می تواند مقاوم بیشتری از خود نشان دهد.

 

متریال مورد استفاده برای تولید سینک

 

متاسفانه در بازار شاهد عرضه سینک هایی هستیم که برای تولید آن ها به جای استفاده از متریال با کیفیت از منگنز استفاده شده است. تولید سینک با کمک منگنز باعث کاهش هزینه های ساخت می شود اما نباید از این موضوع غافل شد که منگنز جز فلزهای سمی است و شستن ظروف در چنین سینک هایی در طولانی مدت باعث بیماری افراد خانه خواهد شد.

 

به همین دلیل مهم ترین ویژگی یک سینک ظرفشویی خوب، تولید این دسته از سینک ها با استفاده از متریال مناسب و همچنین بر اساس استانداردهای بین المللی است. در حال حاضر سینک هایی با جنس استیل و گرانیت، با بیشترین اقبال از طرف مصرف کنندگان روبرو شده اند.

 

ایمنی بالا سینک ظرفشویی

 

معرفی مهم ترین ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب

سینک های شیشه ای، سنگی و چینی در بین مشتریانی که قصد دارند تا محیط آشپزخانه خود را مدرن و شیک کنند محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به دلیل طراحی این مدل از سینک ها، پیشنهاد می شود که تنها در محیط هایی از سینک شیشه ای، سنگی و یا چینی استفاده کنید که تنها برای قصد دارید تا از سینک اقدام به زیباسازی آشپزخانه خود کنید.

 

در واقع این سینک ها ایمنی بالایی ندارند. به همین دلیل اگر قصد دارید تا یک سینک ایمن و خوب را خریداری کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ محصولات فلزی آمده و از این سینک ها استفاده کنید.سینک های فلزی به نحوی هستند که اگر اجسام سنگین بر روی آن ها سقوط کنند، با مشکلاتی چون شکستگی مواجه نمی شوند.

 

این در حالی است که سینک های شیشه ای و چینی در اثر برخورد قطعات و اجسام سنگین به آن ها ممکن است با مشکلاتی چون شکستگی مواجه شوید. همچنین اگر در خانه فرزند کوچک دارید، برای حفظ امنیت آن ها بهتر است سینک هایی را خریداری کنید که گوشه های تیزی ندارند و شکل گوشه آن ها منحنی است.

 

توجه به ابعاد سینک

 

اگر به دنبال خرید یک سینک ظرفشویی خوب هستید، در کنار پارامترهای گفته شده، نیاز است تا توجه بسیار زیادی به ابعاد سینک داشته باشید. در واقع شما باید سینکی را خریداری کنید که از نظر ابعاد و اندازه متناسب با اندازه آشپزخانه و کابینت های شما باشند.

 

اکثر سینک هایی که امروزه در بازار وجود دارند، عرض ۵۰ یا ۶۰ سانتی متر دارند و طول آن ها نیز متناسب با نیاز مشتریان قابل خریداری هستند. در کنار طراحی مستطیل شکل، برخی از سینک های ظرفشویی نیز به صورت دایره ای تولید می شوند.

 

فارغ از آن که قصد دارید تا سینک ظرفشویی خود را با چه طراحی خریداری کنید، نیاز است تا توجه بسیار زیادی به ابعاد این دسته از محصولات داشته باشید تا در طی فرآیند نصب با مشکل مواجه نشوید.

 

شاید بتوان گفت برند کن در این زمینه بهتر از دیگر برندها عمل کرده است. سینک های کن با بیشترین تنوع در ابعاد، توانسته است بالاترین درصد رضایت مندی را به ثبت برساند.

 

عمق سینک ظرفشویی

 

معرفی مهم ترین ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب

یکی دیگر از ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب و استاندارد، مناسب بودن عمق لگن آن است. نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید آن است که هر چقدر عمق سینک ظرفشویی بیشتر باشد، در هنگام شستن ظرف ها با مشکلاتی چون پاشیدن آب مواجه نخواهید شد و می توانید با کمترین چالش اقدام به شستن ظروف کنید. البته اگر عمق سینک بیش از اندازه باشد نیز در هنگام شستن ظرف ها با مشکل رو به رو می شوید.

 

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای خرید سینک ظرفشویی به سراغ محصولی متناسب با قد خود بروید که عمق مناسبی داشته باشد. در صورتی که قد بلندی دارید، بهتر است تا سینک هایی با لگن های عمیق تر را انتخاب کنید.

 

از رایج ترین عمق های سینک ظرفشویی موجود در بازار ایران می توان به عمق 14 سانتی متری، 18 سانتی متری، 20 سانتی متری و 22 سانتی متر اشاره کرد. معمولا سینک هایی که ضخامت ورق آن ها 6/0 میلی متری و عمق لگن کمتر از 13 تا 14 سانتی متر است به عنوان سینک های نیمه فانتزی شناخته می شوند.

 

از سوی دیگر محصولاتی که ضخامت ورق 8/0 تا 1 میلی متر داشته و عمق لگن آن ها بیشتر 17 تا 21 سانتی متر است، جز سینک های فانتزی به حساب می آیند.

 

خرید سینک با تعداد لگن مناسب

 

سینک های ظرفشویی موجود در بازار به صورت تک و یا دو لگنه هستند. اگر آشپزخانه خانه شما کوچک است و یا حجم ظروف شما بسیار زیاد نیست، می توانید برای کاهش هزینه های خود و استفاده بهینه از فضا سینک های تک لگن را خریداری کنید.

 

از سوی دیگر اگر فضا مناسبی داشته و قصد دارید تا در یک لگن ظروف را اسکاچ زده و در لگن دیگر اقدام به آبکشی کنید، می توانید به سراغ سینک های دو لگنه بروید و این دسته از محصولات را خریداری کنید. به دلیل استفاده آسان و فضای بیشتر، سینک های دو لگنه محبوبیت بسیار زیادی داشته و در برابر سینک های تک لگن از فروش بیشتری برخوردار هستند.

 

حرف آخر

 

در این مطلب تلاش کردیم با بررسی ویژگی های یک سینک ظرفشویی خوب، به شما کمک کنیم تا بتوانید اقدام به خرید یک سینک با کیفیت نمایید. همان طوری که مشاهده کردید، بهتر است برای خرید سینک ظرفشویی به پارامترهایی چون ضخامت سینک، متریال مورد استفاده برای تولید، ایمنی محصولات، ابعاد سینک، عمق محصولات، تعداد لگن موجود و … توجه کنید. با بررسی این نکات، بهترین و مناسب ترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب خواهید نمود.