پارس ناز پورتال

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشی

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشی

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشی 

افزایش سطح امنیت موبایل برای هر کسی واجب و ضروری است چون همه ما در معرض خطر سرقت اطلاعات هستیم.  در این باره چند توصیه برای شما داریم. برای بیشتر کاربران امروزی، گوشی هوشمند همه اطلاعات شخصی و عمومی آن‌ها را در داخل خود نگه می‌دارد؛ مخاطبین، پیام‌ها، اطلاعات پرداخت،

 

عکس‌های شخصی و مجموعه‌ای از موزیک‌های دست‌چین شده تنها بخشی از اطلاعات ذخیره‌شده در گوشی‌ های هوشمند به شمار می‌روند که ایمن نگه داشتن آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. البته اگرچه تمامی توسعه‌دهندگان برای افزایش کاربران و از دست ندادن آن‌ها امنیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند،

 

اما تمامی آن‌ها روی این موضوع “تمرکز” نداشته و حتی گاهی مواقع به طور کامل از آن غافل می‌شوند. در ادامه به معرفی 3 برنامه برای افزایش امنیت موبایل خواهیم پرداخت، بلکه گوشه‌ای از دغدغه کاربران با نصب آن‌ها برطرف شود.حفاظت از اطلاعات و ایمن‌سازی ارتباطات موضوعی نیست که برای برخی مهم و برای برخی دیگر بی‌اهمیت باشد.

 

هیچ کاربری دوست ندارد تا بقیه افراد به اطلاعات وی دسترسی داشته و از فعالیت‌های مختلف او آگاهی داشته باشند. حریم خصوصی در گوشی های هوشمند امروز اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و هر کاربری به دنبال نرم افزارهایی برای افزایش امنیت موبایل خود می‌گردد. گفتنی است یکی از مهمترین روش‌های افزایش امنیت موبایل ، نصب آنتی ویروس است که پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را پیش از بقیه اقدامات انجام دهید.

 

LastPass : مدیریت تمامی رمزهای عبور

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشیدر این دوره که هر کاربر در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای تحت وب و دیگر سرویس‌دهندگان اینترنتی حساب کاربری دارد، وجود یک نرم افزار مدیریت پسورد قدرتمند و البته ایمن تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روی ایمن‌سازی زندگی مجازی و آنلاین آن‌ها خواهد داشت. کاربران همواره برای جلوگیری از فراموشی رمزهای عبور خود،

 

یک پسورد ساده تعیین کرده و بدتر از آن، این پسور را در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. کاری که مستقیما در جهت عکس فرآیند افزایش امنیت موبایل است. از این پس به راحتی وارد LastPass شده و رمزهای عبور، مشخصات خرید، اطلاعات شخصی حساس و هر اطلاعات مهم دیگری را در آن ذخیره کنید.

 

از این پس به جای به خاطر سپردن چندین و چند پسورد، تنها رمز عبور خود اپلیکیشن LastPass را حفظ کنید. یکی از امکانات جالب LastPass که شدیدا در افزایش امنیت موبایل تاثیرگذار است، قابلیت ایجاد پسورد اتوماتیک است؛ پسوردهایی که اغلب متشکل از حروف و اعداد بوده و استانداردهای یک رمز عبور ایمن را دارند.

 

علاوه بر امکان استفاده از LastPass در پلتفرم‌های موبایل اندروید و آی او اس، می‌توان آن‌ را در سیستم عامل ویندوز، مک و حتی لینوکس استفاده کرده و به این وسیله همواره پسوردهای خود را به صورت ایمن در تمامی دستگاه‌های مورد استفاده نگهداری کرد. اگر کاربری بخواهد تا سرویس LastPass را میان اعضای خانواده به اشتراک بگذارد، می‌بایست با پرداخت مبلغی طرح پریمیوم آن را تهیه کنید.

 

Signal : افزایش امنیت موبایل هنگام چت و مکالمه

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشیامروز در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندروید و آی او اس، نرم افزارهای پیام‌رسان زیادی مشاهده می‌شوند که البته تنها برخی از آن‌ها امروز نزد کاربران به محبوبیت رسیده‌اند. درصد قابل توجهی از ارتباطات کاربران امروز به وسیله این دسته از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود، به همین دلیل برای افزایش امنیت موبایل می‌بایست

 

از دسترسی بقیه افراد به اطلاعات درون آن‌ها جلوگیری کنیم. امروز در بحث امنیت در پیام‌رسان‌های تحت موبایل، اپلیکیشن سیگنال حرف اول و آخر را زده و تمامی رقبای خود را کنار زده است. Signal علاوه بر افزایش امنیت موبایل، قابلیت‌های پایه‌ای بهترین پیام‌رسان‌ها از جمله چت گروهی، تماس صوتی، نمایش دریافت پیام در مقصد و بسیاری دیگر از امکانات را نیز دارد.

 

از همه مهمتر، فرآیند رمزنگاری مبدا به مقصد در اپلیکیشن Signal است که افزایش امنیت موبایل را سبب می‌شود. به این وسیله می‌توان مطمئن بود تنها شخصی که پیام شما را می‌خواند، مخاطب مد نظرتان خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر فردی در بین راه به پیام‌های ارسالی دست پیدا کند، به هیچ وجه نمی‌تواند آن‌ها را بخواند.

 

شرکت سازنده برای خاطرجمع کردن کاربران اعلام کرده که نه تنها هکرهای خرابکار در اینترنت، بلکه حتی خود شرکت نیز امکان مشاهده پیام‌ها را ندارد. Signal پیام‌رسانی سبک بوده و رابط کاربری ساده‌ای دارد و برخلاف برخی دیگر از نرم افزارهای مشابه، تنها ارتباط میان کاربران درون خود Signal را فراهم می‌سازد. پس بهتر است زودتر دست به کار شده و دوستان و اطرافیانتان را برای نصب Signal به منظور افزایش امنیت موبایل و پیام‌رسانی قانع کنید.

 

CCleaner : حذف ایمن فایل‌ها در اندروید

معرفی نرم افزار برای ارتقای امنیت گوشیسیستم عامل اندروید با وجود کاربرد و همچنین محبوبیت زیاد، خالی از اشکال نیست. به عنوان یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید باید به عادت آن در ایجاد فایل‌های بدون استفاده و زائد اشاره کنیم، فایل‌هایی که نه تنها فضای ارزشمند موجود در حافظه گوشی را می‌گیرند، بلکه سرعت و عملکرد گوشی را نیز پایین می‌آورند.

 

CCleaner که بسیاری از کاربران آن را به عنوان یک نرم افزار مفید و کاربردی برای کامپیوتر می‌شناسند، مدتی است که برای دستگاه‌های اندرویدی نیز عرضه شده است. با وجود CCleaner برای پلتفرم اندروید، دیگر هیچ بهانه‌ای برای نگهداری فایل‌های ناخواسته و اپلیکیشن‌های بدون استفاده وجود ندارد. گفتنی است با استفاده از نسخه پریمیوم، امکان زمان‌بندی فرآیند پاکسازی گوشی به برنامه اضافه می‌شود.

 

در زمینه ایمن‌سازی و افزایش امنیت موبایل ، کاربرد اصلی CCleaner در مرتب‌کردن فایل‌های ذخیره‌شده، تاریخچه مرور وب و همچنین فایل‌های دانلودشده نهفته است، اطلاعاتی که احتمالا کاربران دوست ندارند تا بقیه افراد به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اگر تاکنون فایلی اعم از ویدیو و یا عکس در گوشی شما را آزار می‌داد

 

و از طرفی قادر به حذف آن نبودید، CCleaner به شما کمک می‌کند تا به راحتی و برای همیشه از شر آن راحت شوید. فراموش نکنید بعید نیست همواره در میان دیتاهای بدون استفاده ذخیره‌شده در گوشی، چند فایل مخرب نیز وجود داشته باشند.