پارس ناز پورتال

معرفی پرفروش‌ترین پرینتر صدور کارت بانکی

معرفی پرفروش‌ترین پرینتر صدور کارت بانکی

چاپ کارت بانکی که تمامی افراد جامعه به آن وابسته هستند و در طی روز، بار‌ها به آن نیاز پیدا می‌کنند به وسیله پرینتر کارت صورت می‌گیرد. این نوع چاپگر‌ها را در بانک‌ها بسیار مشاهده نموده‌اید که در اصطلاح به آن‌ها پرینتر صدور کارت بانکی نیز می‌گویند.

 

بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با استفاده از کارت پرینتر به جای صدور کارت در یک محل مرکزی، کارت‌های بانکی را در زمان حضور مشتری در شعب خود صادر می‌کنند. این دستگاه‌ها هستند که در کمترین زمان، مشخصات و هویت افراد را در درون این کارت‌ها به مشتریان تحویل می‌دهند.

 

در واقع برخی از بانک‌ها به عنوان یک برگ برنده برای ایجاد تمایز برای برند خود، فرآیند چند روزه یا بعضا چند هفته‌ای دریافت کارت را به مدت زمان حضور مشتری در شعبه محدود نموده‌اند و مطابق مطالعات بین‌المللی این سرویس هم‌اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین پارامتر‌های وفاداری مشتری به بانک/موسسه مالی خود شناخته می‌شود.

 

۴ مدل از بهترین پرینتر‌های صدور کارت بانکی

 

معرفی پرفروش‌ترین پرینتر صدور کارت بانکی

چاپگر کارت بانکی، پرینتری است که فقط قابلیت چاپ کارت PVC را دارد. این دستگاه‌ها در برند‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند که از نظر ابعاد، ویژگی و قابلیت از یکدیگر متمایز می‌شوند. مهمترین ویژگی که این دستگاه‌ها دارند، قابلیت رمزگذاری کارت‌های مگنت (مغناطیسی) است.

 

در ادامه چند مدل رایج و پرفروش از کارت پرینتر‌هایPVC  دارای مجوز‌های بانکی در ایران را که جهت پروژه‌های صدور آنی کارت در شعب بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی خواهیم کرد.

 

کارت پرینتر هودو HODOO SIP3

پرینتر هودو در دو مدل  SIP30و SIP30F طراحی شده است. این محصول که ساخت کشور کره جنوبی بوده در حال حاضر در بسیاری از بانک‌های کشور استفاده می‌شود. این دستگاه مورد تأیید شرکت توسن و سازگار با نگین است. چاپگر فوق قابلیت چاپ کارت مگنت دار را دارد و عملیات چاپ در آن به صورت لب به لب و تک رو انجام می‌گیرد. این پرینتر با انواع سیستم عامل‌ها سازگاری دارد و قادر است در یک ساعت ۱۵۰ عدد کارت PVC چاپ کند.

 

چاپگر صدور کارت اولیس  PEBBLE 4 Evolis

کارت پرینتر Pebble 4 Evolis محصول کشور فرانسه، یکی از موفق‌ترین محصولات بانکی برای صدور کارت در شعب ایران است که بانک‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. این چاپگر نیز دارای تأییدیه شرکت توسن و سازگار با سیستم بنکو و نگین است.

 

روش چاپ در این پرینتر بصورت مستقیم بوده، این قابلیت را دارد که هر طرحی را چاپ کرده و حتی قابلیت کد‌گذاری کارت ‌های بانکی را نیز دارد. برای اتصال از پورت USB استفاده می‌کند و دارای دقت وضوح ۳۰۰dpi  بوده و ظرفیت مخزن ورودی ۱۰۰ کارت و خروجی پرینتر کارت ۵۰ کارت است.

 

کارت پرینت اسمارت  SMART

 

به عنوان یکی از کارت پرینتر‌های بانکی می‌توان به چاپگر اسمارت با قابلیت‌های متنوع آن اشاره نمود. این محصول، مناسب جهت صدور آنی کارت (Instant Card Issuance) و به عنوان، یک دستگاه تخصصی جهت چپ و رمزگذاری کارت‌ های پی وی سی با امنیت بالا است که به صورت کاملا سازگار، امکان ارتباط با سوئیچ‌های بانکی را نیز دارد.

 

سرعت، کیفیت و دقت چاپ بسیار مطلوب با پوشش کامل لبه‌های کارت در قیاس با سایر دستگاه‌های مشابه از ویژگی‌های بارز این مدل است. این محصول از فناوری چاپ مستقیم برخوردار است و از پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، یونیکس و… کاملا پشتیبانی می‌کند.

 

 

پرینتر صدور آنی کارت مجیکارد Magicard Rio Pro

کیفیت چاپ بالا توام با امکانات امنیتی بی‌نظیر، این دستگاه را به یکی از محبوب‌ترین چاپگر‌های بانکی تبدیل کرده است. این محصول به فناوری انحصای Holokote مجهز شده که به کاربران امکان اضافه کردن یک لایه واترمارک با طرح ویژه را می‌دهد.

 

این لایه غیرقابل جعل، بدون اینکه هیچ گونه هزینه چاپی مضاعفی در بر داشته باشد، باعث افزایش سطح امنیتی کارت چاپ شده و همچنین زیبایی آن می‌شود. مجیکارد ریو پرو با سرعت چاپ ۱۵۰ کارت به صورت رنگی و ۵۰۰ کارت تک‌رنگ در هر ساعت برای حجم کاری متوسط در بانک، گزینه مناسب و‌ایده‌آلی است.

 

خرید چاپگر صدور آنی کارت بانکی

 

مهمترین ویژگی‌هایی که در هنگام خرید چاپگر صدور کارت بانکی باید مد نظر قرار گیرد، سرعت پرینتر، کیفیت چاپ و قابلیت‌های دستگاه است. هر چند نمی‌توان در هنگام خرید این نوع پرینتر از قیمت به عنوان فاکتور اصلی نام برد اما قیمت مناسب چاپگر نیز باعث می‌شود تا اغلب بانک‌ها برای کاهش هزینه صدور کارت بانکی ، آن را اولویت خود در خرید قرار دهند.

 

پرینتر چاپ کارت بانکی کارکرده

معرفی پرفروش‌ترین پرینتر صدور کارت بانکی

پرینتر کارت‌ها هم به صورت اورجینال و هم کارکرده در بازار موجود هستند. در صورتی که به بیش از یک دستگاه پرینتر نیاز دارید و هدف شما صرفه‌جویی در هزینه چاپ کارت بانکی است، توصیه شرکت کارت پرداز به شما استفاده از چاپگر دست دوم است.

 

نوع کارکرده این محصولات در عملکرد تفاوت چندانی با نوع اورجینال آن‌ها ندارد. تنها تفاوت آن‌ها با هم در ظاهر دستگاه است که براساس میزان کارکردی که داشته‌اند ممکن است تعدادی خط و خش روی بدنه چاپگر استوک وجود داشته باشد.

 

البته ناگفته نماند گاهی این دستگاه‌ها حتی آنچنان مورد استفاده قرار نگرفته‌اند که از لحاظ ظاهری نیز در حد پرینتر نو خواهند بود. تفاوت دیگر این دو نوع در تعداد چاپ کارت PVC خواهد بود. اما توجه داشته باشید که این تفاوت بین انواع چاپگر دست دوم و نو خللی در کیفیت کار دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

 

همچنین ویژگی برتر این دستگاه‌ها این است که شما گا‌ها می‌توانید دستگاهی مشابه و در حد نو با قیمتی بسیار کمتر داشته باشید، که از نظر اقتصادی برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.