پارس ناز پورتال

معرفی 5 صرافی ایرانی ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها

معرفی 5 صرافی ایرانی ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها

بازار رمز‌ارزها نه تنها برای معامله‌گران جذاب بوده بلکه صرافی‌های ارز‌دیجیتال بسیاری را به میدان رقابت کشانده است. از اولین اقدامات هر تریدری تصمیم‌گیری در مورد افتتاح حساب معاملاتی در یک صرافی است. امنیت و دسترسی به امکانات تسهیل کننده از جمله معیارهای مورد توجه هر معامله‌گری است.

 

معامله‌گران ایرانی با پشت سر گذاشتن تجربه‌های تلخی از بلوکه شدن حساب و یا عدم دریافت خدمات از صرافی به علت منطقه جغرافیایی تریدر و تجربه‌های دیگر، بیش از سایرین بر انتخاب صرافی ارز با رفتاری وسواس‌گونه عمل می‌کنند.

 

این نکته قابل توجه است که انتخاب صرافی بیشتر تحت تاثیر سلیقه و خصوصیات فردی هر معامله‌گر است. همان‌طور که بسیاری صرافی‌های خارجی را ترجیح می‌دهند تعداد افرادی که به دنبال صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستند کم نیستند.

 

شناخت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات ارائه شده توسط این صرافی‌ها می‌تواند کمک خوبی برای تصمیم‌گیری به انتخاب یک صرافی باشد. در ادامه با این صرافی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

 

صرافی ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی برای خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های دیجیتال است. این صرافی‌ها به‌عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می‌کنند و مبادلات ارزهای دیجیتال را در ازای ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال تسهیل می‌کنند.

 

صرافی‌های کریپتو می‌توانند از نظر عملکرد و ارائه خدمات برای هر دو گروه مبتدی و حرفه‌ای ابزارهایی فراهم می‌کنند. رابط‌های کاربری آسان و ابزارهای معاملاتی ساده معمولا در بین کاربران کم تجربه‌تر رواج داشته، در حالی که برخی دیگر ابزارهای پیچیده‌تری مانند معاملات مارجین، معاملات آتی را ارائه می‌دهند که نظر معامله‌گران حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال با افتتاح حساب کاربری آغاز می‌شود و پس از طی کردن فرآیند تأیید، برای اطمینان از انطباق با (KYC) و مقررات ضد پول‌شویی (AML)، کاربر می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف، از جمله حواله‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و ارزهای دیجیتال، به شارژ حساب اقدام کرده و حساب برای انجام مبادلات آماده است.

 

از دغدغه‌های هر معامله‌گر ایرانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، افتتاح حساب در صرافی است که علاوه‌بر ارائه امکانات و ابزارهای تسهیل کننده در فرآیند مبادلات، مورد اطمینان بوده و نگرانی از بابت بسته شدن حساب و از بین رفتن دارایی‌های خود را نداشته باشند.

 

“در صرافی ارز دیجیتال خارجی حساب افتتاح کنم یا از صرافی ارز دیجیتال ایرانی؟” و یا ” کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبرتر است؟” معمولاً معامله‌گران ایرانی در ابتدای فعالیت زمانی را برای یافتن پاسخ سوالاتی از این دست صرف کرده‌اند.

 

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

 

معمولاً استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به معامله‌گران داخل کشور توصیه می‌شود. استفاده از این صرافی‌ها علاوه بر امتیازاتی مثل امکان نقل و انتقالات ریالی، اطمینان بیشتر نسبت به مسدود نشدن حساب می‌تواند معایبی نیز داشته باشد.

 

در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تعداد ارزهای کمی پشتیبانی می‌شود و گاهی با محدودیت در واریز و برداشت ریالی اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها می‌تواند نظر معامله‌گران را تحت تاثیر گذارد.در ادامه به چند نمونه از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی اشاره می‌نیم.

 

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس با فراهم کردن اپلیکیشن و وب سایت اختصاصی مبادلات ارز دیجیتال، ارائه کیف پول‌های متنوع، حجم دلخواه در ثبت معاملات و بسیاری امکانات دیگر در صدر لیست برترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قرار دارد.

 

همچنین از نکات قابل توجه این صرافی ارائه حساب کاربری با کارمزد پایین است. مبلغ کارمزد در این حساب از بسیاری از صرافی‌های بین المللی نیز پایین‌تر است.در کنار امکانات بسیار این صرافی محدودیت در تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله و همچنین محدودیت سقف نقل و انتقالات ریالی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. 

 

برای آشنایی بیشتر با صرافی‌های ارز دیجیتال بخصوص نوبیتکس اینجا را کلیک کنید تا در سایت ایران بروکر جزئیات کامل‌تری از این صرافی ایرانی ارز دیجیتال بدست آورید.

معرفی 5 صرافی ایرانی ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها

صرافی ارز دیجیتال والکس

سابقه فعالیت صرافی والکس نشان می‌دهد این صرافی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به‌شمار می‌رود. تعداد روز افزون معامله‌گرانی که به سمت این صرافی حرکت می‌کنند و حجم معاملات در آن نشان می‌دهد این صرافی در جلب اعتماد معامله‌گران موفق عمل کرده است.

 

از جمله ابزارهایی که این صرافی در میدان رقابت صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کرده، ارائه بات معامله‌گری به کاربرانی است که امکان نظارت لحظه ای بازار را نداشته و استراتژی معاملاتی خود را از طریق ربات معامله‌گر انجام می‌دهند.

 

صرافی ارز دیجیتال بیت 24

از جمله مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیت 24 امکان انجام تراکنش‌های ریالی در حساب معاملاتی است. پاسخ‌گویی مناسب پشتیبانی و کارمزد صفر روی معاملات، ارائه اپلیکیشن اختصاصی در دو سیستم عامل اندروید و ios از جمله ویژگی‌های جذاب بیت 24 است.

 

بیت 24 پشتیبانی 24 ساعته ندارد و طی سال‌های فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، بروزرسانی قابل توجهی در عملکرد نداشته و این موارد از نقاط ضعف این صرافی به‌شمار می‌رود.

 

صرافی ارز دیجیتال اکسیر

از دیگر صرافی‌های باسابقه که با عنوان یک مجموعه دانش بنیان به عرصه بازارهای مالی قدم گذاشت، اکسیر است. نکته قابل توجه در مورد این صرافی ایرانی قرار گرفتن نام آن در کوین مارکت کپ است که امتیاز بسیار مهمی برای یک صرافی، مخصوصاً یک صرافی ایرانی، به‌شمار می رود. صرافی اکسیر در پرونده عملیاتی خود تاکنون هیچ‌گونه گزارشی در مورد پولشویی، مسدود شدن حساب کاربران و هک ندارد.

 

از ویژگی‌های جالب توجه در صرافی ارز‌دیجیتال اکسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

استفاده از کارمزدهای متغیر در سطوح مختلف کاربری.

پشتیبانی 24 ساعته و از طریق چت و تماس تلفنی.

ارائه پلتفرم همتا به همتا برای معاملات.

ارائه امکان سفارش‌گذاری با قیمت معین به کاربران.

امکان انجام معاملات به دو صورت دلاری و ریالی.

قابلیت معامله بیش از 20 توکن مختلف.

ارائه رابط کاربردی برنامه نویسی (API).

 

صرافی ارز دیجیتال تترلند

صرافی ارز دیجیتال تترلند، در سال 1396، بستر معاملات ارز دیجیتال را برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرد. با عملکرد مناسبی که در این صرافی مشاهده شده، سابقه هک، کلاهبرداری و پولشویی در کارنامه خود ثبت نکرده است.

 

طبق آمار ثبت شده در سایت Similarweb سایت صرافی تترلند به‌طور میانگین ماهانه نظر 397 هزار بازدید کننده را به خود جلب کرده است.از جمله ویژگی‌های صرافی تترلند نرخ کارمزد مناسب، به ازای هر معامله 0.28 درصد، اشاره کرد. همچنین پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین تترلند به جذابیت رقابتی آن در بازار صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی افزوده است.

معرفی 5 صرافی ایرانی ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها

فعالیت در بازارهای ارزهای دیجیتال نیازمند استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال به‌عنوان واسطه انجام مبادلات رمز ارز است. معامله‌گران همیشه در جستجوی بهتری صرافی ارز دیجیتال هستند که هم در انجام مبادلات و تراکنش‌های خود با مشکلی مواجه نشوند و هم نگرانی نسبت به مکان نگهداری سرمایه خود نداشته باشند.

 

در این بین برای کاربران ایرانی که در بازار ارزهای دیجیتال با محدودیت‌های بسیاری روبرو هستند، اهمیت انتخاب یک صرافی در دسترس و بدون محدودیت حائز اهمیت است.

 

در این مطلب اطلاعاتی در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه کردیم و با چند نمونه صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شدیم. تحقیق و بررسی در زمان شروع فعالیت در بازارهای مالی مهم است اما نکته مهم‌تر آموزش و کسب تجربه و افزایش مهارت، برای باقی‌ماندن در گروه معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال از نکات اساسی به‌شمار می‌رود.