پارس ناز پورتال

معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

مجموعه : اخبار سینما
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما 

دیدن فیلم سینمایی یکی از بهترین سرگرمی های این زمان است که اگر فیلم خوبی را شاهد باشیم اوضاع بهتر هم خواهد شد. بنابراین چند فیلم شاخص و زیبا را ما به شما معرفی می کنیم. فیلم دیدن یکی از بزرگترین لذت های دنیا برای بسیاری از ما است و اگر این فیلم خوب باشد و پس از تمام شدنش حس فوق العاده ای داشته باشید که چه بهتر.

 

از این هفته قصد دارم هر هفته پنج فیلم که ارزش دیدن را دارند و باید ببینید ( شاید هم دیده اید ) را به شما معرفی کنم.فیلم های لیست این هفته همگی در ژانر درام هستند و یکی دیگر از ویژگی های این لیست تفاوت کشورها است. معمولا بیشتر فیلم هایی که سر و صدا می کنند آمریکایی هستند در حالی که فیلم های سینمای دیگر کشورها هم خیلی حرف ها برای گفتن دارند.

 

برویم سراغ ۵ فیلم این هفته:

Amores Perros – عشق سگی ( ۲۰۰۰ )
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

کارگردان: الخاندرو گونزالو ایناریتو

نوشته: گیلرمو ارریگا

بازیگران: امیلیو اچوریا، گائل گارسیا برنال، گویا تولدو، آلوارو گوئررو

 

” عشق خائن است. عشق غم و اندوه است. عشق گناه است. عشق خود خواه است. عشق امید است. عشق درد است. عشق مرگ است. عشق چیست؟ عشق هرزه است. “این فیلم فوق العاده یکی از عوامل شناخته شدن الخاندرو گونزالو ایناریتو کارگردان مکزیکی است. عشق سگی همچنین اولین فیلم از سه گانه ایناریتو درباره مرگ است که با فیلم های ” ۲۱ گرم ” و ” بابل ” کامل شد.

 

این فیلم از سه داستان مجزا ساخته شده که همه شامل سگ می شوند و تمام این داستان ها با یک تصادف به هم مرتبط می شوند. عشق سگی به دلیل داشتن رگه هایی از داستان غیر خطی به داستان عامه پسند مکزیکی ها شهرت پیدا کرده ( فیلم ” Pulp Fiction ” یا داستان عامه پسند به کارگردانی تارنتینو از اولین فیلم هایی است که روند غیر خطی داشت ).

 

در فیلم اوکتاویو ( گائل گارسیا برنال ) را میبینیم که برای بدست آوردن پول و فرار با همسر برادرش که مورد آزار و سوء استفاده است وارد شرط بندی روی دعوای سگ ها می شود. والریا نیز یک سوپر مدل است که سگش را گم کرده و به خاطر یک تصادف ماشین و آسیب دیدگی شدید پایش در خطر از دست دادن شغلش است.

 

و ال چیوو ( امیلیو اچوریا ) که سابقا استاد دانشگاه بوده و حالا بی خانمان است و از یک چریک مبارز تبدیل به آدمکش شده، ال چیوو علاقه زیادی به سگ های ولگرد دارد و به شدت عدالت طلب است. سرنوشت همه این افراد با یک تصادف به یکدیگر مرتبط می شود.

 

اگر به دنبال فیلم های لایت هستید باید بگویم، Amores Perros ( که در انگلیسی به عشق هرزه است ترجمه شده ) به دردتان نمی خورد. فیلم واقع گرایانه و گاهی ناپسند است و سرشار از نکات اخلاقی است با این حال داستانی است از عشق، هوس، ترس، خشونت، دل شکستگی و آدرنالین.

 

اگر یک فیلم دوست واقعی هستید مطمئنا از عشق سگی خوشتان خواهد آمد. یک توصیه دوستانه: عشق سگی را سعی نکنید با خانواده ببینید!

 

عنوان ها: نامزد ۱ اسکار. کسب ۵۷ جایزه مختلف و ۱۷ مرتبه نامزدی در جوایز دیگر.

مدت زمان فیلم: ۱۵۴ دقیقه

 

The Diving Bell and the Butterfly – اتاقک قواصی و پروانه ( ۲۰۰۷ )
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

کارگردان: جولیان اشنابل

نویسندگان: رونالد هاروود، ژان دومینیک بوبی

بازیگران: متیو آمالریک، امانوئل زیگنر، ماری-ژوزه کروز، آن کنسینی

 

” بگذار تخیلت آزادت کند “

این فیلم بر اساس کتاب خاطراتی با همین نام نوشته ژان دومینیک بوبی است. کسی که به عنوان نویسنده مجلات فشن و مد در اوج موفقیت بود اما ناگهان بر اثر یک سکته مغزی فلج می شود حالتی که به آن سندرم قفل شدگی می گویند. در این حالت او کاملا هوشیار است اما فلج شده

 

و توانایی برقرار کردن ارتباط با دنیای بیرون را ندارد و تنها با پلک زدن می تواند علامت دهد. پس از سکته مغزی و آسیب دیدن حافظه اش دوباره شروع به یادآوری خاطراتش و خیال پردازی می کند. فرزندانش و مادرانشان به دیدن او می آیند، معشوقه اش با او تلفنی صحبت می کند، دوستانش از او سوالاتی می پرسند و در آخر موفق می شود قبل از مرگ با همین چشمک زدن یک کتاب کامل را دیکته کند.

 

جولیان اشنابل کارگردان فیلم که خود یک نقاش است موفق شده به صورت هنرمندانه ای با استفاده از تصاویر دنیا را از نگاه فری که در بدن خودش گیر افتاده نشان دهد. بدنی که در آن به دام افتاده مانند یک اتاقک قواصی تنگ و دلگیر است اما روحش مانند یک پروانه آزاد است.

 

عنوان ها: نامزد ۴ اسکار، برنده ۷۹ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۷۱ جایزه.

مدت زمان فیلم: ۱۱۲ دقیقه

 

Leviathan – نهنگ ( ۲۰۱۴ )
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

کارگردان: آندری زویاگینتسف

نویسندگان: اولگ نگین، آندری زویاگینتسف

بازیگران: الکسی سربریکوف، النا لیادووا، ولادیمیر ودویچنکوف، رومن مادیانوف

 

” قدرت، میهن پرستی و ودکا “

فیلمی تحسین شده و بحث برانگیز از آندری زویاگینتسف حقیقتی تلخ را از طبقه متوسط جامعه معاصر روسیه به تصویر می کشد.کولیا یک مکانیک ماشین کله شق است که در یکی از شهرهای ساحلی روسیه زندگی می کند و وارد نزاع با یک شهردار محلی می شود که قصد دارد زمینش را از او بگیرد.

 

کولیا با دیما دوست قدیمیش که یک وکیل با نفوذ در مسکو است تماس می گیرد تا برای مقابله با شهردار به کمکش بیاید. همینطور که نزاع بین این شهروند طبقه متوسط و سیاستمدار شدت می گیرد فیلم نیز مجموعه ای از اتفاقات را نشان می دهد که لحظه به لحظه بر حساسیت اضافه می کند.

 

اثر استادانه زویاگینتسف یک تراژدی قوی با احساسات سنگین است که دارای تم هایی قوی مانند فساد، دین، سیاهی طبیعت انسان و نقد اجتماعی است. منظره های فوق العاده، بازی های فوق العاده، موسیقی که بیننده را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد و کلی ویژگی دیگر فیلم نهنگ را تبدیل به یکی از آن فیلم هایی می کند که باید ببینید.

 

عنوان ها: نامزد یک اسکار، برنده ۲۵ جایزه مختلف و نامزدی ۳۰ جایزه.

مدت زمان فیلم: ۱۴۰ دقیقه

 

There Will Be Blood – خون به پا می شود ( ۲۰۰۷ )
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

کارگردان: پل توماس اندرسون

نویسندگان: پل توماس اندرسون، آپتون سینکلر

بازیگران: دانیل دی لوئیس، مارتین استرینگر، متی برادن استرینگر، جاکوب استرینگر

 

” وقتی جاه طلبی با ایمان روبرو می شود “

خون به پا می شود یک فیلم شخصیت محور است به کارگردانی پل توماس اندرسون که او را بیشتر با فیلم های ” Magnolia ” و ” Boogie Nights ” می شناسیم. خون به پا می شود تا حدودی بر اساس رمان ” Oil ” ( نفت ) اثر آپتون سینکلر ساخته شده.

 

فیلم ما را به کالیفرنیا و زمانی که تنها یک روستا و زمینی بود سرشار از نقره، نفت و ثروت. این فیلم همچنین به بیننده دید جامعی از اولین روزهای شروع صنعت نفت می دهد.درگیری اصلی در فیلم بین دانیل پلینویو ( دانیل دی لوئیس ) برداشت کننده نفت که تاجری بلند پرواز است و یک واعظ جوان و حریص به نام الی سان دی ( پل دانو ) می باشد.

 

عنوان ها: برنده دو جایزه اسکار، برنده ۱۱۴ جایزه مختلف و نامزدی دریافت ۹۴ جایزه.

مدت زمان فیلم: ۱۵۸ دقیقه

 

The Lives of Others – زندگی دیگران ( ۲۰۰۶ )
معرفی 5 فیلم سینمایی برای این هفته شما

کارگردان: فلوریان هنکل فون دونرزمارک

نویسنده: فلوریان هنکل فون دونرزمارک

بازیگران: مارتینا گدک، اولریش موهه، سباستین کوخ، اولریش توکور

 

” هرگز نمی توانی زندگی دیگران را قضاوت کنی “

یکی از پر بیننده ترین فیلم های آلمانی قرن که توانست جایزه اسکار بهترینن فیلم خارجی را برای خود کند و در جهان به فروش بالایی دست پیدا کند.فیلم در سال ۱۹۸۴ و شرق برلین اتفاق می افتد. زندگی دیگران داستان یک پلیس مخفی آلمان شرقی را دنبال می کند که کارش نظارت بر زندگی مردم آلمان شرقی است.

 

او به صورت خاص مامور جاسوسی و شنود زندگی یک نمایش نامه نویس سوسیالیست و دوست بازگرش می شود با شروع جاسوسی به مرور اتفاقاتی می افتد که روی زندگی همه این افراد تاثیر می گذارد.زندگی دیگران یکی از آن فیلم هایی است که بعد از دیدنش به سادگی فراموشش نمی کنید. داستان فیلم تاثیر گذار و احساسی است. فیلمی قدرتند که هر کسی با هر نوع احساسات باید ببیند.

 

عنوان ها: برنده یک اسکار، برنده ۷۹ جایزه مختلف دیگر و نامزد دریافت ۲۷ جایزه مختلف

مدت زمان فیلم: ۱۳۷ دقیقه