پارس ناز پورتال

مقایسه امنیت اندروید و ios از زبان گوگل

مقایسه امنیت اندروید و ios از زبان گوگل

مقایسه امنیت اندروید و ios از زبان گوگل 

بیشتر کابران امنیت ios را برتر از اندروید می دانند این در حالی است که گوگل ادعا می کند امنیت هر دو سیتم عامل در یک سطح قرار دارند. شاید اگر در مورد امنیت گوشی‌های هوشمند صحبت کنیم، بسیاری از افراد از آی او اس (iOS) و امنیت بسیار بالایی که سیستم عامل محصولات اپل دارد، یاد کنند.

 

دلیل این موضوع هم چیزی نیست جز رخنه‌های امنیتی فراوان سیستم عامل متن‌باز اندروید (Android). اما مدیر امنیت این سیستم عامل، آدرین لودویگ (Adrian Ludwig)، نظر متفاوتی داشته و اعلام کرده که امنیت اندروید و آی او اس در یک سطح است.

 

آدرین لودویگ در خلال کنفرانس امنیتی اورایلی (O’Reilly Security Conference) که هفته گذشته در شهر نیویورک برگزار شده بود، با اشاره به تاریخ هشت ساله‌ی فعالیت این سیستم عامل اذعان داشت که امنیت گوگل پیکسل با یک آیفون در سطحی مساوی قرار داشته و حتی در آینده، اندروید می‌تواند بهتر ظاهر شود.

 

همچنین وی با اشاره به سیستم امنیتی “Safety Network” در بستر این سیستم عامل، اعلام کرد که روزانه بیش از 400 میلیون دستگاه اندرویدی و بیش از 6 میلیارد اپلیکیشن اسکن می‌شوند.این بررسی‌های دقیق و منظم نیز نشان می‌دهد که رخنه‌های امنیتی سیستم عامل اندروید در حال کاهش بوده

 

و تعداد بدافزارها که طبق گفته گوگل با نام “اپلیکیشن‌های مضر بالقوه” (Potentially Harmful Applications) شناخته می‌شود، حالا در کمتر از یک درصد دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل وجود دارد. به‌علاوه لودویگ با اشاره به باورهای نادرست کاربران از امنیت اندروید، رخنه امنیتی Stagefright را که سال گذشته کشف شد،

 

مثال زده و اذعان داشت که تاکنون حتی یک نمونه هم از استفاده هکرها از این باگ امنیتی دیده نشده است.با اینکه اکوسیستم متن‌باز اندروید می‌تواند کاربران آن را بیش از دیگر سیستم عامل‌ها همچون آی او اس در معرض خطر قرار دهد، آدرین اذعان داشته که امکان هدف قرار دادن مجموعه‌ای عظیم از کاربران به صورت همزمان وجود ندارد.

 

شکی نیست که حالا اندروید بیش از هر زمان دیگری ایمن است، اما برای افزایش امنیت آن، اپراتورهای تلفن همراه و سازندگان شخص ثالث باید سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را افزایش دهند؛ موضوعی که البته شاید به خاطر منافع مالی هرگز عملی نشود.