پارس ناز پورتال

مقایسه انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از زبان ام جی سازه

مجموعه : دکوراسیون
مقایسه انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از زبان ام جی سازه

ساندویچ پانل امروزه پرمصرف ترین سازه ی ساختمانی به شمار می رود که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود . ساندویچ پانل یک سازه ی از پیش آماده شده است که به آسانی می توان آن را برای نیاز های مختلف استفاده نمود . این سازه ی مهم با توجه به ویژگی های گوناگونی که می تواند داشته باشد به انواع مختلف تبدیل می شود.

 

انواع ساندویچ پانل ها را می توان با توجه به مواد استفاده شده در بدنه آن ها و یا با توجه به جنس لایه میانی آن تقسیم بندی نمود که با توجه به اینکه ساندویچ پانل دیواری است یا از نوع دیگری این مواد تغییر می کند چرا که در ساندویچ پانل سقفی باید از مواد سبک تر با استحکام بیشتر ی استفاده نمود.

 

به علت اینکه انواع گوناگون از ساندویچ پانل با جنس های مختلف وجود دارد دانستن ویژگی های انواع ساندویچ پانل به سازندگان کمک می کند که در انتخاب خود دقیق تر شوند و ساندویچ پانلی را انتخاب نمایند که دقیقا با توجه خواسته آن ها طراحی و  ساخته شده علاوه بر این اجرای ساندویچ پانل آنها دقیقا منطبق با نیاز اصلی سازنده در پروژه مربوطه باشد و از هدر رفت زمان و سرمایه مالی جلوگیری شود.

 

ام جی سازه در این مقاله به شما را با انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی آشنا می کند

 

انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل دارای سه قسمت اساسی و مهم است که دو قسمت آن بیرونی و یک قسمت آن لایه ای درونی است در صنایع مختلف میتوان با تغییر جنس این بخش ها ویژگی های مختلفی را در ساندویچ پانل طراحی کرد.

 

برای نمونه میتوان در ساندویچ پانل دیواری که برای یک پروژه پزشکی به کار میرود جنس بدنه درونی را از جنس خاص ضد آلودگی استفاده نمود و لایه درونی را هم از متریالی با ویژگی ضد غبار و آلودگی استفاده نمود و جنس بدنه بیرونی را متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارند طراحی نمود .البته که در بیشتر ساندویچ پانل ها  جنس بدنه درونی و بیرونی یکی است .

مقایسه انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از زبان ام جی سازه

انواع مواد سازنده بدنه

نوع اول این است که یک رو از بدنه را ورق و یک رو را فویل استفاده نمود

نوع دوم می توان هر دو سمت بدنه را فویل قرار داد

نوع سوم هر دو طرف را نایلونی مخصوص ساندویچ پانل قرار داد

نوع چهارم یک طرف نایلون و یک طرف فویل

نوع پنجم یک رو ورق و یک رو کاغذ مخصوص ساندویچ پانل

 

این انواع بدنه ها را می توان با توجه به نیاز خود تغییر داد و باهم ترکیب نمود البته شرکت های معتبر سازنده ساندویچ پانل ها می توانند برای پروژه شما ساندویچ پانل اختصاصی را طراحی نمایند و اجرای ساندویچ پانل خود را هم به عهده بگیرند.

 

و به بهترین نحو برای شما نصب نمایید چرا که برای نمونه ساندویچ پانل سقفی اگر به درستی نصب و تعبیه نگردد خسارات جبران ناپذیری را برای پروژه ی شما به وجود می آورد پس در نظر داشته باشید که هم به جنس ساندویچ پانل های خود توجه نمایید هم به اجرای عالی آن ها و شرکتی که آنرا برای شما میخواهد اجرا کند.

 

لایه میانی ساندویچ پانل

 

ویژگی بعدی لایه میانی ساندویچ پانل بود که انواع مختلف موادی که با آن این لایه را در ساندویچ پانل ها می سازند از این دسته ها هستند.

 

فوم های پلی اورتان ، فوم های پلی استایرن ، فوم های پلی ایزوسیانات ، پشم سنگ و یا پشم شیشه . همانطور که قبل تر اشاره شد با توجه به نیاز شما برای استفاده از مزیت های مختلف این پانل ها مانند غیر قابل نفوذ در برابر آب و رطوبت و عایق بودن در برابر اتش ، صدا و یا حرارت می باشد .

 

در تنوع انواع ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل دیواری تنوع بیشتری را نسبت به ساندویچ پانل سقفی داراست چرا که نیازهای بیشتری را میتوان با ساندویچ پانل دیواری رفع نمود . در اکثر مواقع بیشتر مساحت مصرفی هم به ساندویچ پانل های دیواری اختصاص دارد . نا گفته نماند که ساندویچ پانل سقفی هم خود دارای دو دسته بندی برای استفاده است یک دسته که سه گام و دسته بعدی پنج گام نام دارند.

 

سه گام سقفی برای مواردی استفاده می شود که بار روی سقف کمتر است و یا برای سقفی که صرفا عایق باد و باران است . نباید در مناطقی با بارش برف سنگین روبرو هستند از این سازه استفاده نمود .

 

پنج گام سقفی ساندویچ پانلی است که در پروژه هایی استفاده می شود که سقف بار زیادی را باید تحمل کند یا اصطلاحا بار انداز است و باید مقاومت زیادی را در برابر وزن و فشار ناشی از طبقات بالای یا وسیله هایی که بروی آن قرار می گیرد بر پشت بام داشته باشد.در مناطقی با بارش برف فراوان و سنگین باید از این نوع ساندویچ پانل سقفی استفاده نمود.

 

تفاوت انواع ساندویچ پانل از لحاظ کاربرد

 

ساندویچ پانل دیواری به عنوان پوشش خارجی ، دیوار های میانی یا خارجی و یا جدا کننده داخلی در پروژه های صنعتی ، سوله های نگه داری یا انبار ها ، دیوار های کانکس ها ، سردخانه ها ، صنایع پزشکی و کلیر روم ها و حتی خانه های پیش ساخته موقتی که در موارد اضطرار در مناطق زلزله زده یا سل زده و یا مواردی مثل بیمارستان های موقتی استفاده می شوند.

 

ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سوله های ورزشی ، ساختمان های صنعتی ، ویلاهای مدرن و یا ساختمان های دامداری و نگه داری حیوانات مختلف یا مزارع مربوطه کانکس های آماده و اتاقک های جابه جا شونده با ترلیرها یا ماشین آلات سنگین استفاده می شود.

مقایسه انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از زبان ام جی سازه

ویژگی های مشترک ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری

سازه ای مقاوم در برابر زلزله ، رطوبت ،‌بارندگی شدید برف و باران ، از بهترین عایق های صدا و گرما ، در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و دارای عمر طولانی مدت هستند امکان بسیار کم ورود آلودگی های مختلف و گردو غبار ،

 

داشتنی وزنی سبک و به علت ویژگی تکه تکه بودن بسیار برای جابه جایی راحت و در نتیجه هزینه حمل و نقل آن ها بسیار پایین و بصرفه است. نصب بسیار آسان و با سرعت بالا در پروژه های بزرگ که دارای کمبود وقت هستند بهترین گزینه هستند. امکان شخصی سازی با توجه به نیاز پروژه و شرایط آب و هوایی گوناگون.

 

تفاوت های انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل دیواری از لحاظ نوع و طرح و رنگ بسیار متنوع تر از سقفی است.

ساندویچ پانل سقفی مقاومت بیشتری در برابر فشار و وزن و عوامل خارجی را داراست.

ضخامت ساندویچ پانل سقفی معمولا بیشتر از دیواری است.

 

نتیجه گیری

البته تمام مشخصات ساندویچ پانل ها بر اساس نوع ورق، متراژ و نوع عایق لایه میانی و جنس بدنه قابل محاسبه و تغییر است و بهترین راه برای شما صحبت با مشاورین و کارشناس مربوطه می باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را با صرف کمترین هزینه و زمان داشته باشید.ام جی سازه یکی از بهترین تولید کنندگان ساندویچ پانل دارای مشاورین متشکل از حرفه ای ترین کارشناسان با تجربه در زمینه طراحی و ساخت و نصب این سازه در خدمت شماست .