پارس ناز پورتال

مقایسه لوله برق pvc و upvc

مقایسه لوله برق pvc و upvc

لوله برق یو پی وی سی و پی وی سی هر دو از جمله کاربردی ترین تجهیزات برق کشی ساختمان ها، مراکز صنعتی و نیمه صنعتی به شمار می آیند. استفاده از لوله های برق در امر برق کشی ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اولین و مهم ترین دلیل اهمیتشان افزایش ایمنی ساختمان ها است.

 

بدون لوله های برق با بروز کوچک ترین مشکلاتی امکان آتش سوزی و وارد شدن خسارات جانی و مالی سنگین وجود دارد. علاوه بر افزایش ایمنی، در دسترس بودن سیم ها و کابل های برق و سهولت تعویض آن ها از جمله دیگر دلایلی است که شما را مجاب می کند حتما از لوله های برق بهره گیرید. لوله های برق خود انواع مختلفی دارند اما در میان آن ها، لوله برق پی وی سی و یو پی وی سی کاربرد بیشتری دارند.

 

اگر برای برق کشی ساختمان خود دچار تردید هستید که از کدام نوع لوله برق استفاده کنید پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید. در این متن قصد داریم به ویژگی ها و تفاوت لوله pvc برق و لوله upvc بپردازیم و مناسب ترین فروشگاه های لوله برق را معرفی کنیم.

 

تفاوت لوله برق pvc و upvc

همان طور که از تشابه اسم هر دو نوع لوله مشخص است، ماده اولیه سازنده آن ها یکسان است اما در روش تولید و ساختار آن ها تفاوت هایی وجود دارد. همین موضوع سبب شده است این دو نوع لوله برق ویژگی ها و عملکرد خاص خود را داشته باشند.

تفاوت لوله برق pvc و upvc

مواد سازنده pvc و upvc

Pvc اختصار یافته عبارت polyvinyl chloride (پلی وینیل کلراید)، ماده ای نرم از جنس پلاستیک است. پی وی سی یکی از محصولات ارزشمند صنایع پتروشیمی است. از ماده پی وی سی برای تولید لوله، لباس ، اسباب بازی و … استفاده می شود.

 

Upvc نیز اختصار یافته عبارت unplasticized polyvinyl chloride، شکل سخت شده پلی وینیل کلراید است. در واقع upvc را می توان همان pvc در نظر گرفت که در آن پلاستیک حذف شده و در واقع هیچ نوع پلاستیکی در ساختار آن استفاده نشده است. یو پی وی سی انعطاف کمتری نسبت به پی وی سی دارد و ماده ای سخت تر است. از upvc نیز برای تولید لوله، قاب های پنجره و زهکشی بهره می گیرند.

 

تفاوت لوله پی وی سی برق و یو پی وی سی برق از نظر ایمنی و خطرات

 

پی وی سی در ساختار خود حاوی فتالات است. فتالات که عامل نرمی و انعطاف بالای لوله های pvc است ماده ای خطرناک برای محیط زیست است. همچنین در هنگام اتش سوزی از لوله های پی وی سی گاز هیدروژن کلرید آزاد می شود که برای سلامتی انسان مضر است.

 

از نظر ایمنی، لوله upvc برق گزینه بهتری است، چرا که در ساختار این لوله ها از ماده فتالات استفاده نشده است.از نظر ایمنی هر دو نوع لوله برق یو پی وی سی و پی وی سی در برابر حرارت، ضربه، فشار، نور خورشید، خوردگی و اکسید شدن عملکرد خوبی از خود نشان می دهند اما در مجموع عملکرد لوله های upvc بهتر است.

 

طول عمر کدام بیشتر است؟

با توجه به این که لوله های پی وی سی از پلاستیک ساخته شده اند، در مقایسه با لوله برق upvc طول عمر کمتری دارد.

 

تجزیه و امکان بازیافت

هیچ کدام از لوله های برق pvc و upvc تجزیه نمی شوند و نباید آن ها را به امید تجزیه شدن در محیط زیست رها کرد. امکان بازیافت لوله pvc نیست اما لوله برق یو پی وی سی برق را می توان بازیافت کرد. برای بازیافت لوله های upvc و تبدیل آن ها به محصول جدید نیاز به دمای بسیار زیاد است.

 

تفاوت لوله های برق PVC و UPVC از نظر هزینه خرید و نصب

 

قطعا یکی از مهم ترین فاکتورها برای استفاده از لوله های برق، هزینه تمام شده آن ها است. در میان انواع لوله های برق ساختمان، هر دو نوع لوله پی وی سی و یو پی وی سی جز گزینه های اقتصادی و مقرون به صرفه بازار قرار دارند. اما به طور کلی هزینه خرید و نصب لوله های برق pvc کمتر است و مقرون به صرفه تر اند.

لوله برق pvc و upvc را از کجا بخریم؟

لوله برق pvc و upvc را از کجا بخریم؟

 

فروشگاه ها و شرکت های بزرگی همچون شرکت JM Eagle ، Ashirvad Pipes و AKG Group India در خارج از کشور لوله های برق یو پی وی سی و پی وی سی تولید می کنند. در داخل کشور نیز شرکت های مطرحی همچون پارس پایاپایپ در زمینه تولید و ارائه لوله های برق pvc و upvc فعالیت دارند.

 

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی خرید محصولات از شرکت های خارجی سختی های فراوانی دارد و قیمت تمام شده آن ها نیز توجیه اقتصادی ندارد. با این حال جای نگرانی نیست چرا که شرکت های داخلی معتبر نظیر پارس پایاپایپ محصولات استاندارد، متنوع و باکیفیتی ارائه می کنند.

 

پارس پایاپایپ با ارائه با کیفیت ترین لوله های برق یو پی وی سی و پی وی سی با استفاده از بهترین مواد اولیه به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. پیشنهاد می کنیم به وب سایت رسمی این مجموعه به آدرس p-payapipe.com مراجعه کنید.

 

انواع لوله های برق pvc و upvc در پارس پایاپایپ

 

لوله برق پی وی سی در دو نوع لوله پی وی سی برق سخت سنگین و لوله پی وی سی سه ستاره نسوز سمنان تولید می شود.لوله های pvc برق سخت سنگین که ضخامت قابل توجهی دارند همان طور که از نامشان نیز مشخص است مقاومت بالایی دارند و بسیار مستحکم اند.

 

در مقابل لوله پی وی سی سه ستاره نسوز سمنان یکی از گزینه های اقتصادی بازار است و قیمت بسیار خوبی دارد. یکی از مهم ترین وظیفه های لوله های برق، محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر حرارت و آتش است. لوله پی وی سی سه ستاره سمنان در برابر حرارات و آتش مقاوم است. این نوع لوله ها خاصیت خود خاموش شوندگی دارند.

 

لوله های یو پی وی سی برق نیز در دو نوع لوله upvc خم سرد و لوله upvc خم گرم تولید می شوند. برای نصب لوله های برق upvc خم گرم حتما نیاز است حرارت به آن ها داده شود اما برای نصب لوله های برق upvc خم سرد نیازی به حرارت نیست و می توان با استفاده از فنرهای مخصوص آن ها را خم کرد. هر دو نوع لوله برق یو پی وی سی خم سرد و خم گرم کیفیت بالایی دارند و در گروه لوله های برق مقاوم قرار می گیرند.

 

قیمت لوله یو پی وی سی و پی وی سی

 

قیمت لوله یو پی وی سی و پی وی سی

قیمت لوله های برق pvc و upvc بسته به نوع و ضخامت لوله برق مدنظر شما متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز هر محصول می توانید از وب سایت پارس پایاپایپ استفاده کنید.

 

جمع بندی

هر دو نوع لوله قابلیت های بسیار خوبی دارند اما در مجموع می توان گفت که عملکرد لوله upvc بهتر است. توجه داشته باشید که قیمت تمام شده لوله برق یو پی وی سی نیز بیشتر است. اگر همچنان دچار شک و تردید هستید یا نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاوران مجموعه پارس پایاپایپ کمک بگیرید.