پارس ناز پورتال

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها 

ملاقات با موجودات فرازمینی می تواند بعنوان چالشی بزرگ برای انسان ها تلقی گردد، سرنوشت انسان ها پس از آن مبهم خواهد بود. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که ملاقات بیگانگان با انسان چگونه خواهد بود؟ ریدلی اسکات می گوید که فرازمینی‌ ها ، روزی به زمین می آیند و پایان این واقعه اصلا شبیه فیلمهای علمی تخیلی نخواهد بود.

 

ریدلی اسکات «Ridley Scott» بعنوان کارگردان شناخته‌شده و محبوب در ژانر وحشت و علمی و تخیلی، در گفت و گو جدید خود چشم‌اندازی وحشتناک را از ملاقات بیگانگان با انسان به عکس کشیده هست. او اعتقاد دارد که اگر روزی فرازمینی ها به ملاقات زمینیان بیایند، پایان خوشی در انتظار ما نخواهد بود.

 

ریدلی اسکات می گوید که صدها نژاد از بیگانگان فضایی در خارج از زمین در حال زندگی میباشند، سفر یکی از این تمدن‌هاي بیگانه برای بازدید از زمینیان، پایان خوشی در پی نخواهد داشت!

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها

ریدلی اسکات، در جریان یک گفت و گو جدید با خبرگذاری فرانسوی AFP در مورد فیلم جدیدش با نام بیگانه: پیمان «Alien: Covenant» ، اعتقاد خود در مورد «موجودات برتر» را مطرح ساخت. به عقیده‌ي او، بیگانگانی که با تکنولوژی فوق پیشرفته‌ي خود به زمین سفر میکنند، موجوداتی بسیار هوشمند و خطرناک میباشند.

 

از این رو ملاقات بیگانگان با انسان ، همانند فیلم‌هاي علمی و تخیلی نخواهد بود؛ چرا که زمینیان در برابر چنین موجودات پیشرفته‌اي، هیچ ویژگی برتری ندارند.ریدلی اسکات میگوید که تعداد 100 تا 200 نوع گوناگون از موجودات فضایی، در خارج از فضای زمین در حال زندگی میباشند.

 

همانند ما انسان‌ها، موجودات فضایی نیز در حال طی کردن فرآیند تکاملی مخصوص به خود میباشند. اگر بیگانگان فضایی، زودتر از ما بتوانند به تکنولوژی لازم برای سفرهای بین ستاره‌اي دست پیدا کنند، سرنوشت ترسناکی در انتظار ما خواهد بود.

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها

مدت‌هاست که امکان شکل‌گیری حیات هوشمند و پیشرفته در فضای خارج از زمین، نویسندگان علمی و تخیلی و طرفداران آن را شیفته خود کرده هست. ولتر «Voltaire» بعنوان یکی از نام‌دارترین نویسندگان فرانسوی، در سال 1752 داستانی کوتاه از ملاقات بیگانگان با انسان را منتشر کرد. در این داستان علمی و تخیلی، دو موجود فضایی به زمین سفر می کنند؛ یکی از آن‌ها از ساکنین سیاره زحل و دیگری از سیاره‌اي در حال گردش به دور ستاره شباهنگ میباشند.

 

کارگردان ریدلی اسکات، در دهه‌هاي قبل با ساخت سری فیلم‌هاي بیگانه «Alien»، گونه‌هاي سازگار و انعطاف‌پذیر را به عکس کشانده هست. این دسته از بیگانگان، با سرعتی بسیار بالا ساخت مانند کرده و در مقابله با انسان‌ها بسیار بی‌رحمانه رفتار میکنند.

 

در مقابل، ست شوستاک «Seth Shostak» بعنوان اخترشناس ارشد موسسه SETI با تمامی این فرضیات مخالفت می کند! او بر این باور هست که ریدلی اسکات، تنها یک کارگردان فیلم‌هاي علمی و تخیلی هست و بیگانگان در دنیای حقیقی، نمیتوانند همچون تصورات ذهنی او باشند. SETI، یک موسسه تحقیقاتی به منظور جستجوی سیگنال‌هاي ارتباطی ساخت شده،

 

توسط موجودات هوشمند از فضای خارج از زمین هست. برای شروع، ست شوستاک مخالفت خود را با تعداد 100 تا 200 گونه‌ي گوناگون از بیگانگان آغاز می کند:هنوز هیچ اطلاعات مهم و قابل توجهی از تحقیقات SETI حاصل نشده هست، از این رو نمی توان برای گونه‌هاي گوناگون موجودات فضایی، عدد یا رقمی را اختصاص داد.

 

گرچه ارقام پیش بینی شده، بر زمینه تعداد سیاره‌هاي موجود در کیهان تخمین زده میشوند. در واقع با فرض وجود 1 هزار میلیارد سیاره در کهکشان راه شیری و تعداد 2 هزار میلیارد کهکشان در کل کیهان، می توان پیش‌بینی کرد که چندین میلیارد سیاره در سرتاسر دنیا با پتانسیل بالای حیات وجود دارند.

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها

به منظور محدود ساختن دامنه‌ي جستجوی حیات بیگانه، دانشمندان می توانند مطالعه خود را با بررسی یک هزار میلیارد سیاره، در کهکشان راه شیری آغاز کنند. در این حالت، احتمال کشف حیات ابتدایی در بین سیاره‌هاي موجود یک دهم خواهد بود. این در حالی‌ست که برای جستجوی حیات پیچیده‌تر، این احتمال به یک هزارم کاهش خواهد یافت.

 

با یک محاسبه‌ي ابتدایی، میتوان پیش‌بینی کرد که تعداد سیاره‌هاي موجود در کهکشان راه شیری، با احتمال پذیرایی از حیات هوشمند بیگانه، یک میلیارد عدد هست! گرچه باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که با گذشت زمان، ممکن هست که حیات در این سیاره‌ها از بین رفته باشد. با این حساب، از تعداد هر 1 میلیون سیاره،

 

تنها یک سیاره پیروز به نگه داری از گونه‌هاي هوشمند خود شده هست. حتی در چنین حالتی نیز، تعداد 1000 سیاره در کهکشان راه شیری وجود دارد که از حیات هوشمند پشتیبانی میکند.اگر یکی از این سیاره‌ها، اکثر از 70 سال نوری با ما فاصله داشته باشند، هنوز پیروز به دریافت سیگنال‌هاي رادیویی زمینیان نشده‌ هست؛ چرا که به خاطر وجود فاصله بسیار چندان، ساکنین این سیاره هنوز از موجودیت ما انسان‌ها بی‌خبر میباشند.

 

حتی اگر ساکنین این سیاره، با دیدن از راه دور کره زمین، به ویژگی‌هاي جوی سیاره ما دست پیدا کرده باشند، باز هم بعید به نظر میرسد که برای سفر به سیاره‌ي ما تا این اندازه خود را به دردسر بیندازند.ست شوستاک در مورد سرقت منابع زمین، از سوی بیگانگان نیز عقیده‌ي جالبی دارد. به عقیده‌ي او، ملاقات بیگانگان با انسان هیچ‌گاه اتفاق نخواهد افتاد!

 

یک تمدن بیگانه و پیشرفته، بعد از جمع‌آوری تمامی منابع مورد نیاز از ستاره‌ها، سیاره‌ها و اقمار نزدیک به خود، می تواند مواد و ابزار مورد نیاز خود را با ابزار و دانش در دسترس ساخت کنند. از این رو دیگر نیازی به سفر در درون کهکشان، برای کشف منابعی اندک و محدود نخواهند داشت.

 

 به گزارش پارس ناز با این حساب میتواند گفت ملاقات بیگانگان با انسان بسیار بعید به نظر میرسد! چرا که منابع محدود و بسیار اندک ما، در برابر دانش و تکنولوژی پیشرفته‌ي آنان بسیار ناچیز هست.

ملاقات با موجودات فرا زمینی و سرنوشت انسان ها