پارس ناز پورتال

منظور از تایپ حرفه ای چیست؟

منظور از تایپ حرفه ای چیست؟

تایپ حرفه ای را فقط می توان از کسانی درخواست کرد بر مهارت تایپ ده انگشتی تسلط کامل داشته باشند.

 

منظور از تایپ حرفه ای چیست؟

تایپ حرفه ای یک تخصص است که برای پرداختن به آن نیاز است که فرد مهارت های لازم را بداند. بلد بودن تایپ را نمی توان به فشار دادن کلیدهای صفحه کلید کامپیوتر محدود کرد. در واقع، کسی که پای کامپیوتر می نشیند و برای رفع نیازش کلیدها را فشار می دهد لزوماً‌ نمی تواند تایپیست باشد.

 

مهم ترین مهارت هایی که یک تایپیست باید با آن آشنا باشد تایپ کردن با ده انگشت و بلد بودن جای حروف روی صفحه کلید است. همین مسئله موجب می شود که سرعت تایپ کردن بالا برود، ضمن این که اشتباهات کمتری در حین تایپ ایجاد می شود.

 

بازار تایپ هنوز گرم است و می توان از طریق آن درآمد به دست آورد. برای پیدا کردن تایپیست های حرفه ای می توانید به وب سایت هایی مثل ایران تایپیست مراجعه کنید.

 

تایپ از گذشته تا به امروز

تایپ حرفه ای و یاد گرفتن این مهارت به دنیای امروز و کامپیوترها محدود نمی شود. ماشین های تحریر اولین دستگاه هایی بودند که برای تایپ کردن متن های مختلف از آنها استفاده می شد. حتی جای حروف در صفحه کلید کامپیوترها با تقلید از کلیدهای ماشین های تحریر ساخته شده است.

 

در واقع، کامپیوترها ادامه دهنده راه آنها محسوب می شوند. همیشه تولید محتوای متنی به هر شکلی دارای اهمیت بسیاری بوده است. درست است که شکل محتواها این روزها گسترده تر شده است و محتواهای تصویری و ویدئویی طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

 

اما این مسئله موجب نشده است که از هواداران محتواهای متنی کاسته شود. گسترش کتاب های صوتی موجب نشده است که کتاب خوان کمتر بخوانند، بلکه آنها علاوه بر کتاب هایی که می خوانند کتاب های صوتی هم گوش می دهند. ممکن است محتوای متنی در شبکه های اجتماعی در بین دیگر محتواها هواخواهان کمتری داشته باشد، این مسئله هرگز از ارزش این نوع محتواها چیزی کم نمی کند.

 

کاربرد تایپ حرفه ای در دنیای امروز

تایپ حرفه ای مهارتی است که در دنیای پرشتاب امروز یک مهارت مهم به شمار می رود. بدون تایپ کردن هیچ محتوای متنی را نمی توان در دست انتشار داشت. کسب و کارهایی مثل ناشران کتاب ها و مجله ها، دانشجویان و استادان و محققان از دسته افرادی هستند که همیشه به یک تایپیست ماهر نیاز دارند و بدون وجود چنین کسی نمی توانند متن های خود را آماده کنند. بسیار رایج است که بسیاری از دانشجویان خودشان مسئولیت تایپ پایان نامه یا مقاله خود را بر عهده می گیرند.

 

اما به راحتی ممکن است در حین تایپ اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. همین موارد ممکن است هزینه های مالی و زمانی زیادی را به آنها تحمیل کند. برای پیشگیری از تصحیح و بازخوانی یک متن پر از غلط می توان از همان ابتدا به افراد حرفه ای و تایپیست های متخصص مراجعه کرد. 

تایپ ده انگشتی

تایپ ده انگشتی

تایپ حرفه ای با سرعت و دقت

تایپ حرفه ای دارای ویژگی هایی است که سرعت و دقت از مهم ترین آنها محسوب می شوند. سرعت بدون دقت در تایپ کافی نیست. تایپیستی که با سرعت بالا تایپ می کند اما متن او پر از اشتباهات تایپی و املایی است حرفه ای تلقی نمی شود.

 

تایپیستی هم که دقت کافی را در حین تایپ به خرج می دهد، اما سرعت تایپ او پایین است به طور حتم تا حرفه ای شدن راه طولانی دارد. کسی که به این کار علاقه داشته باشد و برای آن زمان بگذارد، می تواند با تمرین آن را به خوبی یاد بگیرد.  

 

تایپ حرفه ای دارای کمترین اشتباهات تایپی و املایی است. سرعت باعث نمی شود که متن تایپ شده پر از غلط باشد. یک متن وقتی از ابتدا اشتباهات زیادی در آن باشد صاحب آن را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد. زیرا تصحیح و ویرایش یک متن پر از غلط می تواند حسابی نمونه خوان و ویراستار را به دردسر بیندازد.

 

حتی در این موارد ترجیح این است که متن دوباره به یک تایپیست حرفه ای برای تایپ سپرده شود تا این که برای اصلاح متن پر از اشتباه زمان گذاشته شود. حتی در مواردی به صرفه هم هست. زیرا هزینه ویرایش چنین متن هایی گاهی از هزینه تایپ دوباره بیشتر می شود.

 

مهارت تایپ کردن سریع

همه ما از دیدن افرادی که وقتی پای صفحه کلید لپ تاپ یا کامپیوتر می نشینند با سرعت بالا تایپ می کنند ذوق زده می شویم و چشمانمان برق می زند. حتی بعد از این که تایپ حرفه ای آنها را می بینیم با تعجب می پرسیم که چطور توانسته ای این کار را یاد بگیری؟

 

این کار نیاز به تمرین زیاد دارد. اولین آن هم این است که یک تایپیست کاربلد جای همه حروف را به فارسی و انگلیسی روی صفحه کلید از حفظ است و در زمان تایپ به دنبال حروف روی آن نمی گردد.

 

تایپ ده انگشتی بهترین راه یاد گرفتن تایپ حرفه ای است. به این معنا که از هر ده انگشت برای تایپ کردن استفاده شود. هر کلید با انگشتی که به آن می رسد زده می شود. یعنی در موقع یاد گرفتن به فرد علاقه مند گفته می شود که با هر انگشتش می تواند کدام حروف را تایپ کند تا به این ترتیب سرعت تایپ کردنش بالا برود.

 

در واقع، قوانین مشخصی برای تایپ به این شکل وجود دارد که می توان در همان ابتدا آنها را آموخت. به دلیل محدود بودن تعداد کلیدهای صفحه کلید این قوانین محدود هستند و یاد گرفتن آنها به زمان زیادی نیاز ندارد. 

خدمات تایپ حرفه ای برای همه

خدمات تایپ حرفه‌ای

چه نوع تجهیزات و وسایلی برای تایپ حرفه ای لازم است؟

 

تایپ حرفه ای به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. هر کسی که یک صفحه کلید متصل به کامپیوتر یا لپ تاپ داشته باشد می تواند با تمرین و آموزش آن را یاد بگیرد. بهتر است ابتدا از صفحه کلیدهایی استفاده شود که برچسب حروف انگلیسی و همچنین فارسی به خوبی روی آن مشخص باشند.

 

بسیاری از صفحه کلیدها فقط حروف انگلیسی را نشان می دهند. می توان به طور جداگانه برای آنها برچسب حروف فارسی را هم تهیه کرد. در اول کار ندانستن جای حروف در موقع تایپ فرد ناشی را سردرگم می کند.

 

تایپ حرفه ای را می توان با صفحه کلیدهایی که حرفه ای تر هستند شروع کرد. این صفحه کلیدها نرم ترند و دکمه های آنها سفت نیست. این صفحه کلیدها با کمترین فشار انگشت زده می شوند. اما صفحه کلیدهایی که کیفیت خوبی نداشته باشند سفت هستند و برای زدن آنها باید زمان و انرژی بیشتری صرف شود.

 

همین مسئله می تواند سرعت تایپ را کم کند و حتی دقت تایپیست را در هنگام تایپ پایین بیاورد. برای پیدا کردن صفحه کلیدهای با کیفیت باید به سراغ برندهای معروف رفت که قیمت آنها نیز بالاتر از صفحه کلیدهای معمولی و بی کیفیت است.

 

خدمات تایپ حرفه ای برای همه

تایپ حرفه ای را نمی توان از هر فردی درخواست کرد. با توضیحاتی که در بالا داده شد، هر کسی که بخواهد وارد این حرفه شود ابتدا باید به آن علاقه داشته باشد و بعد از تمرین و آموزش های لازم است که می تواند نام تایپیست را روی خودش بگذارد.

 

تا حرفه ای شدن باید چند مرحله دیگر را پشت سر بگذارد. این مرحله تنها شامل تایپ کردن می شود که به او کمک می کند به یک فرد حرفه ای بدل شود. این افراد حرفه ای را می توانید در وب سایت هایی مثل ایران تایپیست پیدا کنید که سال ها است در این حوزه فعالیت گسترده ای دارد.  

 

برای استفاده از خدمات تایپ این وب سایت می توانید به نشانی https://irantypist.com مراجعه کنید. تایپیست های حرفه ای این مجموعه می توانند کار تایپ را با بهترین کیفیت و با کمترین اشتباهات تایپی و املایی انجام دهند. ضمن این که برای این خدمات حرفه ای هزینه کمی را در مقایسه با رقبای خود دریافت می کنند.

 

برای تایپ هر نوع متن تخصصی یا عمومی به هر شکلی امکان ثبت سفارش تایپ در این وب سایت وجود دارد. تایپ پایان نامه، کتاب و مقاله خود را می توانید با خیال آسوده و بدون هیچ نگرانی به این وب سایت واگذار کنید.