پارس ناز پورتال

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه 

در این مطلب، نکات قبل از خرید خانه را مورد بررسی قرار می دهیم. خرید اولین خانه یکی از مهم ترین و پر استرس ترین اتفاقات زندگی شماست. برای پیدا کردن خانه ایده آل، زمان زیادی طول می کشد، به خصوص اگر خانواده دارید. علیرغم افزایش قیمت ها، تعداد خانوارها در کشورهای مختلف به دلیل همه گیری کرونا و خانه نشینی به طور مداوم در حال افزایش است و این مردم را بیشتر به خرید ملک علاقه مند می کند.

 

هنگام خرید اولین خانه تان، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. چیزهایی مانند موقعیت مکانی، قیمت، مزایا و رهن و… مثلا اگر از ابتدا شرایط لازم برای وام را نداشته باشید، اینکار ممکن است پیچیده شود و ممکن است از خرید خانه دلسرد شوید. اما باید تلاش کنید تا زمانی که مناسب ترین مکان را برای خود یا خانواده خود پیدا کنید. بنابراین، اگر قصد خرید اولین خانه خود را دارید، در اینجا نکات مهمی را آورده ایم.

 

1. بررسی انواع خانه ها

هیچ خانه ای برای نیازهای شما مناسب نخواهد بود. از آنجایی که این یک سرمایه گذاری بلند مدت است، هنگام تصمیم گیری باید از قبل فکر کنید. بنابراین، در اینجا چهار نوع خانه وجود دارد که بسته به سبک زندگی شما مناسب است:

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

خانه کاندومینیوم (یا کاندو)

یک واحد دارای مالکیت که بخشی از یک مجتمع ساختمانی است. تعمیر و نگهداری کم، ایمن و مقرون به صرفه برای یک خانه اولیه (برای جوانان) است، اگرچه فضای ذخیره سازی یا مالکیت زمین زیادی نخواهید داشت.

 

خانه دوبلکس

این خانه با دو طبقه و ورودی مجزا حتی برای دو خانواده قابل استفاده است. این نوع خانه یک آشپزخانه و اتاق ناهار خوری را فراهم می کند و یک راه حل عالی برای خانواده های مشترک (دو نسل که با هم زندگی می کنند) است. معایب خانه در اینجا فقدان حریم خصوصی و سکوت است.

 

خانه های تک خانواده ای

این رایج ترین نوع خانه است، که یک ساختار مسکونی مستقل با زمین می باشد. این بهترین گزینه برای خانواده هایی است که خواهان حریم خصوصی و حیاط بزرگ هستند، اگرچه قیمت ها بالاتر است اما فضای بیشتری برای خود خواهید داشت.

 

آپارتمان

مشابه کاندو، این نوع خانه ها ارزان‌تر هستند و شما مسئولیتی در قبال فرآیند تعمیر و نگهداری که مدیر شاختمان پوشش می‌دهد، نیستید. اگر آن را اجاره می کنید و ساختار زندگی تان به سرعت در حال تغییر است، این گزینه سودمندتر است. بنابراین، اگر دائماً در سفر هستید و شغل خود را تغییر می دهید، بهتر است یک آپارتمان را در نظر بگیرید.

 

2. توجه به محل خانه

سبک زندگی شما بر مکان آن تأثیر می گذارد. اما ممکن است برخی از افراد برای انتخاب مزایای مالی نسبت به بهترین منطقه تحت فشار قرار بگیرند. برخی از خانه‌ها ارزان‌تر هستند، زیرا از نیازهای معمولی مانند سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، مدارس یا محل کار شما دور هستند. حمل و نقل نیز با توجه به موقعیت مکانی مهم است. آیا می خواهید زمان بیشتری را صرف رفت و آمد یا داشتن محل کار یا مدرسه در کنار خانه خود کنید؟

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر موقعیت اضطراری را که ممکن است رخ دهد تصور کنید. اگر احساس بیماری دارید و نیاز به مشاوره در اسرع وقت دارید، یا اگر دیر از سر کار به خانه می‌آیید و برای خرید مواد غذایی به بازاری نیاز دارید که 24 ساعته باز باشد، بهتر است در محلی قرار بگیرید که بتوانید به راحتی آنچه را که نیاز دارید بدست آورید

 

یکی دیگر از موارد مرتبط با مکان، امنیت محله است. شما باید به دنبال جزئیاتی مانند روشنایی خیابان ها در شب، پارک های تمیز، ایستگاه های آتش نشانی و پلیس نزدیک، و آمار نرخ پایین جرم و جنایت باشید. یک محیط امن و دوستانه رویدادهای اجتماعی، مدارس با کیفیت بالا و سیستم های امنیتی خیابان را فراهم می کند.

 

3. مسائل مربوط به آب، برق و گاز

فرض کنید چند خانه زیبا پیدا کرده اید و مشاور املاک شما در خانه گردی به شما کمک می کند و وسوسه می شوید که تصمیم بگیرید و به مرحله اخذ وام مسکن برسید. اما توجه داشته باشید که هر چه سریعتر حرکت کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که حذف جنبه های مهم مانند موارد زیر را داشته باشید.

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

سیستم های الکتریکی

برای نگاه به تابلو برق و پریزها می توانید از یک متخصص کمک بخواهید. می‌توانید برخی موارد دیگر را خودتان بررسی کنید. مثلاً آیا دستگاه‌ها کار می‌کنند یا توالت، سینک و دوش حمام را آزمایش کنید.

 

بررسی لوله کشی

فشار آب و وجود هرگونه مشکل نشتی یا زهکشی (علائم خوردگی) را بررسی کنید. آبگرمکن نیز باید بررسی شود تا مطمئن شوید که خیلی قدیمی نیست و نیاز به تعمیر دارد.

 

وجود انواع قارچ یا کپک در خانه

وجود قارچ یا کپک می تواند نشانه نفوذ آب در دیوارها یا رطوبت خانه زیاد باشد. این می تواند باعث مشکلات در سلامتی شود، علاوه بر تغییر دیوارها، گاهی اوقات خطرناک می شود. راه هایی برای بررسی آن وجود دارد، اما گاهی اوقات صاحبان آن را برای رفع سریع پوشش می دهند و شما نمی توانید آن را ببینید. اما راه حلی برای آن وجود دارد. می توانید کسی را استخدام کنید تا خانه را بررسی کند.

 

4. دارا بودن صلاحیت وام مسکن

اکنون که ممکن است مکان های خوبی را پیدا کرده باشید، باید جنبه های مالی آن را در نظر بگیرید. شما باید آمادگی پرداخت وام ماهانه برای مدت بسیار طولانی و مدیریت هزینه های زندگی خود را داشته باشید. صلاحیت وام مسکن بر اساس یک فرآیند پیش تایید است که در آن باید ثابت کنید که می توانید هزینه آن خانه را بپردازید و این شامل موارد زیر است:

مهم ترین نکات قبل از خرید خانه که باید به آنها توجه کنید!

دارایی ها

(صورت های بانکی، ذخایر نقدی).

 

درآمد

(صورت‌حساب دستمزد و اظهارنامه مالیاتی از دو سال گذشته و اثبات هرگونه درآمد اضافی).

 

امتیاز اعتباری

(بهتر است برای تایید وام خود امتیاز 620 یا بیشتر داشته باشید، اما اغلب آنها تغییر می کنند، بنابراین باید با وام دهنده خود مشورت کنید).

 

اسناد استخدام

(وام دهندگان می خواهند فقط با کارمندان ثابت کار کنند تا مطمئن شوند که پول خود را به موقع دریافت می کنند).

 

برخی مدارک مانند گواهینامه رانندگی، شماره تامین اجتماعی و امضا

اگر همه این اسناد نشان دهد که شما قادر به بازپرداخت پول هستید، نامه پیش تایید را دریافت خواهید کرد که روند وام مسکن را روانتر و سریعتر می کند. پس از این مرحله، می‌توانید گزینه‌های وام بیشتری داشته باشید، و ایده روشنی در مورد پرداخت ماهانه وام مسکن خواهید داشت.

 

نتیجه گیری و نکات نهایی ما

داشتن یک ملک گام مهمی به سوی زندگی در بزرگسالی است. این به این معنی است که شما آماده سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی از پول هستید که می توانستید از آن برای تفریح، مانند مسافرت، استفاده کنید. اما داشتن مکان شخصی برای بازگشت به خانه پس از یک روز طولانی بهترین احساس در جهان است. خانه مکانی برای خاطره سازی و بزرگ شدن در کنار عزیزانتان است، اما اگر ارزشش را داشته باشد، این به خودتان بستگی دارد.