پارس ناز پورتال

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

مجموعه : اخبار سینما
مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش 

مهناز افشار در طول دوران فعالیت در سینما همه ي وقت یکی از بازیگران گیشه بوده هست و بدون شک یکی از ستاره هاي سینمای کشور ایران به شما میرود. درمورد مهناز افشار که این روزها نهنگ عنبر را روی پرده سینما دارد و در آستانه 40 سالگی در سینما پولساز هست و گرچه در زندگی شخصی پرحاشیه.

 

مهناز افشار متولد 21 خرداد 1356 در شهر تهران هست. به این ترتیب او، امسال، چهل ساله میشود.

 

• دیپلم اش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در موسسه اي غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت.

 

• گفته شده خانواده مذهبی داشته و انها از این رو در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد بازیگری شود. با این حال او در کلاس هاي بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.

 

• او درمورد سابقه جواهرسازی در خانواده اش میگوید: برادر کوچکترم 15- 14 سال هست که در اساس مخراج کاری و جواهرسازی فعالیت دارد و من هم گاهی با او همکاری می‌کنم. فعالیتم هم به این شکل هست که گاهی طراحی هاي جدیدی به او ارائه میدهم و او انها را می سازد.

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

• در خرداد 1393 با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ازدواج کرد و خطبه عقد انها توسط سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.

 

دو موضوع دیدنی دقت در این جا، اولا ازدواج بازیگری بود که ظاهرا از نظر عقاید سیاسی و ارزش هاي اجتماعی- فرهنگی با معاون وزیر دولت احمدی نژاد موضع داشت و دیگری عقدی که توسط رییس جمهور اسبق ایران خوانده شد. بعدها افشار این ماجرا را توضیح داد که می‌توانید در بخشی از همین گزارش آن را بخوانید.

 

مهناز افشار و یاسین رامین در 4 خرداد سال 1394 صاحب دختری به نام لیا شدند

 

• عقاید سیاسی او وقتی مشخص تر می‌شود که بدانیم در ماه اسفند 94 مهناز افشار با انتشار متنی در توییتر خود رسما اعلام کرد که در انتخابات مجلس دهم شرکت کرده و به اصلاح طلبان رای می‌دهد. با تمام انچه مشخص هست و من هم میدانم بهتر هست که… من به فهرست اصلاح طلبان رای میدهم و انشاالله انچه نباید نشود.

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اشدرمورد همسر

• همسرم زمان زیادی از بدو تولد را در خاک دیگری بزرگ شده و دارای منش خاص و بسیار منعطف و متوجه هست. من و همسرم بسیار با هم متفاوتیم. از هیجان من تا آرامش او فاصله بسیار هست اما خوبی او این هست که شنونده خوبی هست و این خصوصیتی هست که جغرافیای بزرگ شدنش به او داده برخلاف ما ایرانی ها که شنونده خوبی نیستیم.

 

• به او می‌گویم اسم فرزندمان را چه بگذاریم؟ می‌گوید اجازه بدهیم خودش چهار پنج ساله که شد اسمش را گزینه کند. پدرش اهل آزادی و دموکراسی هست. همسری به روز دارم که روشن هست و به رها بودن من اهمیت می‌دهد و مرا حمایت می‌کند. در این لحظه اعلام میکنم که از او ممنونم که به دلیل من ایستاد. او خیلی مفید بلد هست از ذهن و فکر من حمایت کند.

 

• همسرم در لباس پوشیدن بسیار کلاسیک هست و من این استایل را دوست دارم. ازدواج با او باعث شد به این پوشش علاقه نشان دهم برای همین استایلم را رسمی تر کردم.
مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اشکودکی و سبک زندگی

• در کودکی خیلی شیطنت می‌کرد و همۀ وقت} دوست داشت بوفه دار مدرسه باشد یکبار به دلیل شیطنت هاي فراوانش دو روز از مدرسه اخراج شد.

 

• در کودکی عاشق آتاری مخصوصا بازی دزد و پلیس بود و به تماشای کارتون علاقه داشت.

 

• خود را خیلی شکمو میداند و غذاخوردن را هم دوست دارد و می‌گوید: «به نظرم دست پختم بینظیر هست چون به علت شکمو بودنم برای غذاپختن وقت میگذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد.» غذا هاي مورد علاقه اش لوبیاپلو و ماکارونی هست و به دلیل همین علاقه این غذاها را خیلی مفید می پزد.

 

• مدتی مزون لباس داشت اما به دلیل وقت گیر بودن اش از اینکار صرفنظر کرد.

 

• در کودکی از کارهای سخت که هیجان زیادی داشت لذت میبرد و به همین علت هیچ وقت دوست نداشت پزشک یا مهندس شود بلکه میخواست راننده کامیون باشد!

 

• این روزها در گزینه ها «پورش دیزاین» را خیلی دوست دارم. این برند سلیقه همسرم هست. ایوسن لارن را هم خیلی دوست دارم. اصلا برندهایی که ساخت خیلی محدود دارند مورد پسند من میباشند.
مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اشکارنامه بازیگر

مهناز افشار بازیگری را با آلبوم تلویزیونی گمشده در سال 1377 آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال 1377 به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم سینمایی شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال 1379 به شهرت رسید. او به جز این سه فیلم و سریال دهه 89، فیلم خاکستری به کارگردانی امیر میرفلاح را هم بازی کرد.

 

مهناز افشار در دهه هشتاد از چهره هاي تاثیرگذار سینمای تجاری ایران شد ولی در سال هاي پایانی این دهه و به طور مشخص بعد از بازی در فیلم سالاد فصل با بازی در فیلمهای کارگردانان متفاوت سعی کرد عکس شناخته شده اش را تغییر دهید. مان واقعی وقتی بازی افشار را در سالاد فصل دید از او برای حضور در «کارگران مشغول کارند» دعوت کرد.

 

• به اتفاق محمدرضا گلزار با حضور در فیلمهای کما، زهر عسل، 13 گربه روی شیروانی، تله، آتش بس و کلاغ پر به نوعی میتوان گفت که یک زوج هنری تشکیل داده بودند.

 

• او همین طور در سال 93 در یکی از نقش هاي اصلی در فیلم سینمایی «آموزگار» به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان معروف تاجیک، ایفای نقش کرد.

 

• در اکثر نقش هایي که نقش بازی کرده به ارائه کاراکتر یک دختر شوخ و اجتماعی و برون گرا می پرداخت اما کاراکترهای خاکستری را به نقش هاي کاملا مثبت و کاملا منفی ترجیح می‌دهد و معتقد هست خاکستری بودن یک کاراکتر کمک میکند که تماشاگر تا انتهای فیلم برود و منتظر کشف جدیدی باشد.

 

• او از فیلمهای «سالاد فصل»، «آتش بس» و «دعوت» بعنوان فیلمهای متفاوت او ارزشمند کارنامه هنری خود یاد می‌کند.

 

• در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای کشور ایران فیلم «شور عشق» جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به «شور عشق» باعث شد که فیلم دیده شود.
مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

مهمترین افتخارات او عبارتند از:

• برنده جایزه برترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای برف روی کاج ها 1391

 

• برنده دیپلم افتخار برترین بازیگر بخش مسابقه فیلمهای اول سی امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «برف روی کاج ها»- 1390

 

• برنده دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش اول زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای کشور ایران برای بازی در فیلم «طبقه سوم»- 1390

 

• برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سعادت آباد»- 1389

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

عکسهای اخیر مهناز افشار در فضای مجازی

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

عکسهای اینستاگرام مهناز افشار

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

عکسهای شخصی مهناز افشار

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

عکسهای قدیمی مهناز افشار

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

عکسهای اخیر و زیبای مهناز افشار،مهناز افشار و همسرش

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش

بیوگرافی مهناز افشار،عکسهای اخیر مهناز افشار،

مهناز افشار و حواشی زندگی شخصی و هنری اش