پارس ناز پورتال

موج جدید حملات سایبری در کشورهای جهان

موج جدید حملات سایبری در کشورهای جهان

موج جدید حملات سایبری در کشورهای جهان 

حملات سایبری در دنیا موج جدید خود را شروع کرده که از لینک هاي فرستاده شده به ایمیل ها گرفته تا هک سایت ها را دربر می‌گیرد. مطابق گزارش‌ها، نهادها و موسسه‌هاي هزاران حمله سایبری به ۱۰۰ کشور دنیا با انگیزه باج‌گیری رخ داده هست. بیمارستان‌هاي بریتانیا و راه‌آهن کشور آلمان از جمله هدف‌هاي این حمله بوده‌اند.

 

منابع خبری روز جمعه ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت از یک حمله سایبری گسترده به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی شهرهای گوناگون بریتانیا خبر دادند.بر اثر این حمله که نمونه آن در نهادها و موسسه‌هاي کشورهای دیگر نیز رخ داده، هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌هاي کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می کنند.

 

کارشناسان شرکت امنیت سایبری “کاسپرسکی” می گویند تا شامگاه جمعه دست‌کم ۴۵ هزار کامپیوتر در ۷۴ کشور دنیا هک شده‌اند.شبکه “سی‌ان‌ان” ایالات امریکا به نقل از یک کارشناس شرکت امنیت سایبری “آواست” گزارش داده که تا بامداد شنبه بیش از ۷۵ هزار حمله در نزدیک به صد کشور دنیا به ثبت رسیده هست.

 

این شرکت همین طور اعلام کرده که تمرکز حمله‌هاي سایبری جدید در کشورهای روسیه، اوکراین و تایوان بوده هست. کشور آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی نیز از این حمله‌ها در امان نبوده‌اند.به گفته‌ي کارشناسان، هکرها با بهره گیری از بدافزار مشهور به WannaCry مانع دسترسی به داده‌هاي کامپیوتری میشوند و برای رفع این مشکل درخواست پرداخت چند صد دلار باج میکنند.

 

تا کنون شرکت‌هاي مخابراتی در کشورهای روسیه، اسپانیا، پرتغال، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و همین طور شرکت پست سریع بین‌المللی “فدکس”، راه‌آهن کشور آلمان و وزارت کشور روسیه از جمله هدف‌هاي باج‌خواهی سایبری گزارش شده‌اند.راه‌آهن کشور آلمان ضمن تائید حمله به سیستم رایانه‌اي این شرکت اعلام کرده که به رغم این حمله حرکت قطارها بدون مشکل خاصی مطابق برنامه ادامه دارد.

 

 به گزارش پارس ناز هنوز ابعاد این حمله سایبری که کم‌سابقه توصیف میشود مشخص نیست. ظاهرا هکرها از یک خلاء امنیتی در سیستم‌هاي رایانه‌اي ویندوز بهره گیری کرده‌اند که پیش از این توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده کشور آمریکا «NSA» کشف شده هست.

 

کارشناسان شرکت “کاسپرسکی” می گویند اطلاعات مربوط به این خلاء امنیتی چند ماه پیش توسط گروهی از هکرها در فضای مجازی منتشر شده هست. این گروه مدعی هست این اطلاعات را از اسناد افشا شده‌ي NSA به دست آورده هست.

 

به گزارش “اشپیگل آنلاین” شرکت مایکروسافت اعلام کرده، کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز بهره گیری می کنند اگر گزینش به‌روز رسانی آن را فعال نگه دارند و از یک برنامه ضد ویروس بهره گیری کنند با مشکلی روبرو نخواهند شد.