پارس ناز پورتال

چرا موها در دوران جوانی سفید می شوند؟

مجموعه : نکات سلامت مو
چرا موها در دوران جوانی سفید می شوند؟

چرا موها در دوران جوانی سفید می شوند؟ 

موها در دوران جوانی بطور معمول باید به رنگ سفید نباشند، اما به دلایل خاصی ممکن هست بخشی از موها یا کل آن سفید شود. یک متخصص پوست ومو گفت: ژنتیک، کم خونی، اختلال عملکرد تیروئید و استرس از جمله عوامل سفید شدن موها گذشته از 30 سالگی هست.

 

پزشک عرفانی با بیان این که سفیدی مو در سنین کم غیر طبیعی و اکثر به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: بعضی مواقع خاطر سفیدی مو ابتلا به یک مریضی هست. برای مشابه کم خونی «آنمی» و اختلال در عملکرد غدد تیروئید می تواند علل سفیدی مو باشد.

 

 به گزارش پارس ناز وی با اشاره به این که سفیدی مو پیش از 30 سالگی میتواند نشانه‌اي از یک مریضی باشد و باید بررسی شود، اضافه کرد: عواملی مثل کلر موجود در آب استخرهای شنا، کمبود مس و یا بهره گیری بیش از حد از شامپوهای قلیایی نیز در سفیدی مو موثر هست. کمبود ویتامین B12 منجر به کم خونی «آنمی» می شود و این امر در سفید شدن موها نقش دارد.

 

این متخصص پوست و مو با بیان این که درمان سفیدی مو با دقت به علل بروز آن امکان‌پذیر هست، اضافه کرد: استرس، مادر تمام مریضی‌ها هست و موها را نیز سفید میکند و اگر سفیدی مو به خاطر استرس باشد احتمال ابتلای فرد به مریضی‌هاي قلبی نیز افزایش می‌یابد.