پارس ناز پورتال

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه 

در این مطلب، نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه را به شما آموزش می دهیم. چه به طور تصادفی عکس‌ها را از کارت SD خود پاک کرده باشید یا عکس‌های روی کارت SD خود را به دلیل مشکلاتی مانند خرابی سیستم از دست داده باشید، خبر خوب این است که شانس بالایی برای بازیابی آنها وجود دارد. شما حتی برای این کار به دانش فنی نیاز ندارید. در ادامه نحوه انجام اینکار را توضیح می دهیم.

 

از دست دادن عکس در کارت SD می تواند ناشی از اشتباه شما یا مشکل کارت SD باشد. شاید به طور تصادفی کارت SD خود را فرمت کرده باشید، کارت SD شما خراب شده یا فرمت شده و… استفاده از کارت حافظه یکسان در دستگاه‌های مختلف بدون قالب‌بندی هم می تواند از دیگر دلایل آن باشد. اگر دائماً کارت SD را از دوربین یا گوشی خود جدا می‌کنید تا از آن در دستگاه دیگری استفاده کنید، ممکن است ساختار فایل را به هم بزند.

 

علل شایع پاک شدن فایل ها از کارت حافظه

فرمت و ترتیب شماره‌گذاری معمولاً برای دستگاه های مختلف متفاوت است. حمله بدافزارها نیز از دیگر دلایل پاک شدن فایل های از کارت حافظه می باشد. همه ما می‌دانیم که ویروس‌ها یا حملات بدافزار می‌توانند سیستم دستگاه را مختل کنند و کارت‌های SD هم از این مورد مستثنی نیستند. بنابراین، اگر کارت SD شما خراب شود، به احتمال زیاد عکس‌ها و سایر فایل‌های ارزشمند روی آن پاک می‌شوند.

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD

استفاده از دوربین با باتری کم نیز می تواند به کارت حافظه صدمه بزند. هنگامی که از دوربینی با باتری کم استفاده می‌کنید، در معرض خاموش شدن قرار می‌گیرد و این از ورود اطلاعات ضروری به کارت SD جلوگیری می‌کند و در نتیجه فرآیند خواندن/نوشتن اطلاعات را به خطر می‌اندازد. برداشتن کارت SD بدون خاموش کردن دستگاه هم از جمله دیگر عوامل پاک شدن فایل ها از کارت حافظه می باشد.

 

صرف نظر از دستگاهی که می‌خواهید کارت حافظه را از آن خارج کنید، کشیدن کارت در حالی که دستگاه روشن است مشکلی ندارد. اما این معمولاً روی کارت‌های SD تأثیر می‌گذارد و منجر به از دست رفتن داده‌ها می‌شود. بسیاری از افراد در حالی که کارت حافظه پر است اقدام به عکاسی یا ذخیره اطلاعات روی آن می کنند. در این مورد، کارت حافظه تمایل به بازنویسی داده های موجود و خراب کردن کارت دارد.

 

روش بازیابی عکس از کارت حافظه SD CARD

مطمئن ترین روش برای بازیابی عکس های حذف شده از کارت SD استفاده از نرم افزار حرفه ای بازیابی عکس است. برنامه Recoverit Photo Recovery که مورد استفاده میلیون ها کاربر در سراسر جهان می باشد. این ابزاری ایده‌آل است که نرخ بازیابی اطلاعات بسیار بالایی را تا 95 درصد دارد و آن را به یک توصیه استاندارد برای افراد تبدیل می‌کند.

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD

این نرم افزار می تواند عکس ها و دیگر فایل های حذف شده را از هر دستگاهی بازیابی کند و مهم نیست که چه خطایی ممکن است رخ داده باشد. همچنین برنامه Wondershare Reoverit را می توان برای بازیابی داده هایی که به دلایل مختلف پاک شده اند استفاده کرد. (خواه حذف تصادفی، قالب بندی، خرابی، حمله ویروس، خطاهای ناشناخته یا موارد دیگر باشد).

 

حتی می توانید از این برنامه برای بازیابی اطلاعاتی که غیرقابل بازیابی در نظر گرفته شده اند استفاده کنید. برای اینکار بعد از دانلود و نصب نرم افزار Wondershare Reoverit روی کامپیوتر یا لپ تاپ تان، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید:

 

مرحله 1. عکس را نصب کنید

این نرم افزار بازیابی عکس را روی رایانه خود نصب کنید. سپس، آن را اجرا کرده و مکان ذخیره سازی را برای اسکن انتخاب کنید. مطمئن شوید که کارت های SD خود را به رایانه خود متصل کرده اید.

 

مرحله 2. دستگاه وصل شده را اسکن کنید

پس از انتخاب مکان ذخیره سازی، نرم افزار به طور خودکار اسکن همه جانبه دستگاه برای فایل های پاک شده را آغاز می کند. این معمولاً بسته به حجم فایل کمی زمان می برد.

 

مرحله 3. پیش نمایش و بازیابی عکس ها

پس از تکمیل فرآیند اسکن، تمامی فایل های حذف شده ای که توسط Recoverit پیدا شده اند بر روی صفحه کامپیوتر شما نمایش داده می شوند. فقط به بخش سمت چپ بالای صفحه بروید و نوع فایل را انتخاب کنید. برای شروع پیش نمایش عکس های بازیابی شده، عکس های مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از اینکه عکس‌ها را انتخاب کردید، از دکمه Recover برای بازیابی عکس‌های حذف شده از کارت SD استفاده کنید.

 

علاوه بر این، Recoverit از بازیابی اطلاعات در بیش از 2000 نوع دستگاه ذخیره سازی، از جمله درایوهای USB، هارد دیسک ها، کارت های SD، دوربین های دیجیتال و بسیاری از دستگاه های دیگر پشتیبانی می کند. این نرم افزار بیش از هر مدل مشابه دیگر، خدمات ارائه می دهد. در هنگام استفاده از آن هم، برای بازیابی عکس ها یا داده های حذف شده، فقط به چند کلیک نیاز دارید.

 

ویژگی های نرم افزار Wondershare Reoverit

بازیابی عکس هایی که ممکن است به دلیل بیش از 500 علت مختلف از دست رفته باشند. ویژگی ریکاوری پیشرفته ویدیوها، تضمین می کند که فیلم های از دست رفته شما به خوبی و بدون خرابی بازیابی می شوند. این به شما امکان می دهد اطلاعات را از رایانه های خراب، به سرعت بازگردانید. همچنین می توانید عکس‌ها، اسناد، فیلم‌ها و… حذف شده را قبل از بازیابی به راحتی مشاهده کنید.

 

نکات مفید برای ایمن نگه داشتن کارت حافظه CARD SD

در این مرحله، شما باید با موفقیت عکس های حذف شده کارت SD خود را بازیابی کرده باشید. اما، برای جلوگیری از حذف شدن عکس و دیگر فایل ها از کارت SD در آینده، باید نکات زیر را رعایت کنید.

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD

نرم افزار دستگاه تان را همیشه به روز کنید.

کارت SD را فقط روی دستگاهی که قصد استفاده از آن را دارید فرمت کنید.

عکس‌ها را روی رایانه حذف کنید، نه دستگاه.

استفاده از چند کارت SD برای عکسبرداری راهی هوشمندانه است.

وقتی فضای ذخیره‌سازی پر شد، ذخیره سازی را متوقف کنید.

کارت SD خود را هر چند وقت یکبار فرمت کنید.

از خارج کردن کارت SD بدون خاموش کردن دستگاه خودداری کنید.

وقتی باتری دستگاه شما کم است، عکاسی و دانلود فایل ها را متوقف کنید.

 

نتیجه گیری و نکات پایانی

بازیابی عکس های پاک شده از کارت حافظه SD CARD آسان تر از آنچه در این صفحه توضیح داده شده می باشد. شما فقط به نرم افزارهای بازیابی عکس قابل اعتماد مانند Recoverit نیاز دارید و می توانید اطلاعات حذف شده تان را با چند کلیک برگردانید. با این حال، نکات ایمنی برای کارت حافظه ذکر شده در این مقاله را حتما رعایت کنید، زیرا به ایمن نگه داشتن کارت SD شما کمک می کند.