پارس ناز پورتال

نحوه تعمیر مشکل چرخش در ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر مشکل چرخش در ماشین لباسشویی

اگر با لباس های خیس سر و کار دارید و چرخه چرخش ماشین لباسشویی شما همچنان متوقف می شود، نگران نباشید. ما می توانیم کمک کنیم. کارشناسان SPYAAR در هر وسیله اصلی از جمله تعمیر لباسشویی و تعمیر یخچال با تجربه هستند و می توانند به شما کمک کنند تا دستگاه خود را سریع راه اندازی کنید. در اینجا راهنمای آنها در مورد نحوه تعمیر ماشین لباسشویی است که نمی چرخد.

نحوه تعمیر مشکل چرخش در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی من نمی چرخد. چگونه می توانم آن را تعمیر کنم؟

در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که ماشین لباسشویی نمی چرخد:

ماشین لباسشویی خیلی پر است.
بار به درستی متعادل نیست.
خود واشر به درستی متعادل نشده است.
سوئیچ درب خراب است.
موتور سوخته
کمربند شکسته است.

به زودی هر یک از این مسائل را به تفصیل شرح خواهیم داد. ابتدا باید تعیین کنید که آیا ماشین لباسشویی شما اصلاً قادر به چرخش نیست یا در اواسط چرخه چرخش خاموش می شود. برای فهمیدن این موضوع، می‌توانید بیرون لباسشویی را بشنوید و حس کنید، یا درب آن را در طول چرخه چرخش (برای ماشین‌های با بار بالا) باز کنید تا ببینید آیا درام در حال حرکت است یا خیر.

 

در حین انجام این بررسی مطمئن شوید که هیچ لباسی در دستگاه وجود ندارد.هنگامی که واشرها دارای مشکلات چرخه چرخش هستند، اغلب چرخه تخلیه را نیز طی نمی کنند. بنابراین اگر ماشین لباسشویی شما نمی چرخد ​​یا تخلیه نمی کند، همان مراحل عیب یابی باید کار کند.

نحوه تعمیر مشکل چرخش در ماشین لباسشویی

دلایل عدم چرخش صحیح واشر

ماشین لباسشویی خیلی پر است

وقتی ماشین لباسشویی شما بیش از حد پر باشد، ممکن است پر شود اما نچرخد. برخی از مدل های ماشین لباسشویی دارای آشکارسازهای خودکار هستند که به شما می گویند که آیا ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر کرده اید، اما بسیاری از آنها این کار را ندارند. ماشین معمولاً تا زمانی که ماشین لباسشویی از آب پر نشود، مشکل را تشخیص نمی دهد. اگر اینطور است، متاسفانه، تنها راه حل شما این است که مقداری از لباس های خیس را بردارید.

 

بار به درستی متعادل نیست

اگر می خواهید فقط چند مورد سنگین را بشویید، ماشین لباسشویی شما ممکن است نچرخد یا به طور موثر نچرخد. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال شستن چیزهایی مانند روتختی یا کفش هستید. ماشین را باز کنید و اقلام را به اطراف منتقل کنید تا بار ماشین لباسشویی متعادل شود، و ماشین لباسشویی شما می تواند به طور موثرتری بچرخد. افزودن موارد بیشتر برای کمک به تعادل بار نیز می تواند موثر باشد، تا زمانی که دستگاه بیش از حد پر نشود.

 

واشر به درستی متعادل نشده است

احتمالاً متوجه خواهید شد که آیا ماشین لباسشویی شما متعادل نیست، زیرا در طی چرخه چرخش، صدا و لرزش زیادی ایجاد می کند. یک سطح ناهموار می تواند برای انواع واشرها مشکلاتی ایجاد کند، زیرا به ماشین اجازه می دهد در حین هم زدن تکان بخورد و حرکت کند.

 

برخی از واشرهای درب جلو حتی می توانند تشخیص دهند که به درستی متعادل نیستند و به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی نمی چرخند – بنابراین اگر واشر درب جلو دارید که نمی چرخد، این یکی از اولین چیزهایی است که باید انجام دهید.

 

برای چک. اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی شما متعادل نیست، به طور کلی می توانید پایه های ماشین لباسشویی را برای تعمیر آن تنظیم کنید. از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که به درستی انجام شده است.

 

سوئیچ درب به درستی کار نمی کند

سوئیچ درب تعیین می کند که آیا درب به درستی بسته شده است یا خیر و به عنوان یک ویژگی ایمنی، طوری طراحی شده است که از چرخش ماشین لباسشویی شما جلوگیری کند. در حالی که در اکثر مدل‌ها، در صورت کار نکردن سوئیچ درب، واشر اصلا نمی‌چرخد، برخی از مدل‌ها به واشر اجازه می‌دهند پر شود اما نچرخد.

 

اگر با ماشین لباسشویی با بار بالا سر و کار دارید که نمی چرخد، خرابی سوئیچ درب یکی از شایع ترین دلایل است و باید یکی از اولین مواردی باشد که بررسی می کنید، به خصوص اگر مشکل شما واشر با بارگیری از بالا باشد که پر و تکان می خورد. ، اما به درستی نمی چرخد. می توانید سوئیچ درب را در زیر درب، در بالای دستگاه خود پیدا کنید.

 

بررسی کنید که آیا تماس خوبی برقرار می کند یا خم شده است. ممکن است بتوانید سوئیچ را به شکل خم کنید، یا ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. مراحل زیادی وجود دارد و استفاده از قطعه جایگزین مناسب است، بنابراین توصیه می کنیم برای کمک به تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

 

زهکشی ضعیف است

به طور معمول، ماشین لباسشویی شما تا زمانی که آب آن تخلیه نشود، وارد چرخه چرخش نمی شود. شلنگ تخلیه ممکن است با زباله های لباس شما مسدود شود یا ممکن است خمیده شود. اگر شیلنگ پیچ خورده یا خرد شده باشد، احتمالاً نیاز به تعویض دارد. اگر گرفتگی دارد، می توانید چند مرحله برای تمیز کردن آن انجام دهید:

 

ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

 

سپس، واشر را از دیوار بیرون بکشید تا به شلنگی که معمولاً در پشت قرار دارد، دسترسی پیدا کنید.

 

شیلنگ تخلیه را از پشت جدا کنید (بزرگترین شلنگ از نظر قطر خواهد بود و به لوله تخلیه متصل است) – یک سطل در نزدیکی خود داشته باشید تا آب تخلیه شده را بگیرید.

 

انتهای دیگر شلنگ را از لوله ای که در آن تخلیه می شود خارج کنید.

 

اکنون، می‌توانید از یک آویز سیمی برای قرار دادن آن در شلنگ استفاده کنید و هر چیزی را که به طور بالقوه آن را مسدود کرده است بردارید.

 

پس از اتمام، شلنگ را دوباره به واشر وصل کنید.

 

موتور سوخته است

موتور محرک ماشین لباسشویی شما ممکن است سوخته باشد و از عملکرد صحیح چرخه چرخش جلوگیری کند. اگر موتور محرک کار نمی کند، ماشین لباسشویی شما ممکن است هنگام چرخش در اواسط چرخه مشکل داشته باشد، حتی اگر ماشین بدون مشکل پر شود و به هم بزند. تعویض موتور درایو یک تعمیر پیشرفته است، بنابراین اگر مشکوک هستید که این مشکل شماست، بهتر است با یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی محلی تماس بگیرید.

نحوه تعمیر مشکل چرخش در ماشین لباسشویی

مشکلات مربوط به تسمه درایو

اگر تسمه محرک ماشین لباسشویی شکسته شود یا از چرخ خود بیفتد، ممکن است ماشین لباسشویی همچنان بتواند تکان بخورد و صدا ایجاد کند، اما درام به دور خود نمی چرخد. برای بررسی تسمه محرک، ابتدا ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید. سپس، پشت واشر را بردارید تا ببینید آیا تسمه هنوز روی سیستم قرقره است یا خیر.

 

اگر تسمه لیز خورده است، ممکن است بتوانید آن را در جای خود قرار دهید تا مشکل خود را حل کنید. با این حال، اگر کمربند فرسوده یا شکسته به نظر برسد، باید یک کمربند جدید خریداری و نصب کنید.تعمیر ماشین‌ لباسشویی می‌توانند نسبتاً پیچیده باشند، بنابراین با انجام تعمیرات پیشرفته خودتان خطر آسیب به خود یا دستگاهتان را نداشته باشید.

 

اگر تمام نکات ما را امتحان کرده اید تا بفهمید چرا ماشین لباسشویی شما نمی چرخد ​​و هنوز نمی توانید راه حلی پیدا کنید، برای کمک با متخصص های تعمیرات لوازم خانگی SPYAAR تماس حاصل فرمایید.