پارس ناز پورتال

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO X3 Pro

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO X3 Pro

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO X3 Pro : یک گوشی حرفه‌ای و در عین حال ارزان قیمت شیائومی POCO X3 Pro بهترین گوشی گیمینگی است که می‌توانید آن را با پرداخت هزینه‌ای کم خریداری کنید و از قدرت چشمگیر و همچنین صفحه نمایش صاف و شفاف آن نهایت لذت را ببرید.

 

در‌واقع پوکو ایکس 3 پرو شبیه نسخه ارتقا یافته NFC شیائومی POCO X3 Pro است، با این تفاوت که پردازنده بسیار بهتری دارد و و قدرت بسیار بالا‌تری را در انجام امور و به ویژه بازی‌ها ارائه می‌دهد.

 

ممکن است این مدل گوشی شیائومی عملکرد قابل قبولی را در دوربین ارائه ندهد، اما به جای آن صفحه نمایش 120 هرتزی شیائومی مدل POCO X3 Pro عالی است، عمر باتری فوق‌العاده است و همانطور که انتظار می‌رود، هیچ مشکل اساسی عملکرد در اندروید وجود ندارد.

 

باید گفت که پوکو اخیرا در حال پیشرفت بوده و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها را تولید کرده است که به نظر می‌رسد همگی ارزش فوق‌العاده‌ای داشته باشند و شاید هیچ کدام از این دستگاه‌ها به اندازه شیائومی مدل POCO X3 Pro که عملکردی بی سابقه در کلاس قیمتی خود ارائه می‌کند، نباشند.

 

به طور کلی می‌توان گفت پوکو ایکس 3 پرو گزینه‌ای عالی برای گیمر‌ها است. به علاوه برای افرادی که به قدرت بالا و عملکرد سریع گوشی نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهند نیز می‌تواند پیشنهاد بسیار مناسبی باشد.

 

بنابراین اگر شما هم علاقه مند به خرید این گوشی مقرون به صرفه و در عین حال حرفه‌ای هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از این محصول عالی آشنا شوید.

 

شیائومی مدل POCO X3 Pro کاملا خوش دست و سبک وزن به نظر می‌رسد؛ به طوری که با ابعاد 165.3×76.8×9.4 میلیمتر و وزن 215 گرمی خود به راحتی در دست قرار می‌گیرد و امکان استفاده برای طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد.

 

در قاب پشتی گوشی لوگوی POCO با اندازه‌ای بزرگ حک شده است و جلوه‌ای منحصر به فرد به محصول بخشیده است. قسمت پشتی همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که مانند نوار‌های شیشه‌ای و مات به نظر می‌رسد؛

 

در حالی که از جنس پلاستیک مرغوب می‌باشد و هیچ نوار شیشه‌ای حتی روی صفحه نمایش و بالا‌ترین لایه محافظ دوربین دیده نمی‌شود. این موضوع در گوشی‌های ارزان قیمت کاملا رایج و معمول می‌باشد و می‌تواند تا حدی از شکستن گوشی در اثر افتادن و سقوط از ارتفاع جلوگیری کند.

 

مشاهده قیمت گوشی در وبسایت مبیت 

شیائومی مدل POCO X3 Pro همچنین از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند و به وسیله آن در برابر نفوذ گردوغبار و آب مقاومت مطلوبی را نشان می‌دهد. در لبه سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا به همراه دکمه پاور به چشم می‌خورد که سنسور اثر‌انگشت در دکمه پاور ادغام شده است و با عملکرد خوب خود در مدت زمان کوتاهی از قفل گوشی رمزگشایی می‌کند.

 

اسلات‌های مربوط به سیم کارت و کارت حافظه جانبی نیز در لبه سمت چپ دیده می‌شوند؛ در حالی که درگاه شارژ Type C به همراه اسپیکر‌های دوگانه، جک 3.5 میلیمتری و میکروفون در لبه پایینی دیده می‌شوند. لبه بالایی نیز محل قرارگیری میکروفون به همراه بلستر IR می‌باشد که به عنوان کنترل از راه دور استفاده می‌شود.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO X3 Pro

شیائومی مدل POCO X3 Pro با یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی عرضه شده است که از پنل IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که بسیار قابل توجه می‌باشد. در‌واقع صفحه نمایش واضح است و رنگ‌ها در آن بسیار زنده و پویا به نظر می‌رسند.

 

همچنین اندازه نسبتا بزرگ آن به شما این حس را می‌دهد که برای انجام بازی‌ها، تماشای ویدیو‌ها و مواردی از این قبیل ساخته شده است. بنابراین شما می‌توانید تجربه دیداری همه جانبه‌ای را دریافت کنید و از کیفیت و وضوح آن در هر زمان لذت ببرید.

 

به این نکته نیز باید توجه کنید که صفحه نمایش 120 هرتزی متناسب با قیمت اقتصادی شیائومی مدل POCO X3 Pro عالی به نظر می‌رسد و تجربه یک پیمایش روان و لذت بخش بین منو‌ها و صفحه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

همچنین از هر‌گونه تاخیر در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها جلوگیری می‌کند و بهترین عملکرد را در نوع خود عرضه می‌کند. میزان روشنایی صفحه نمایش نیز بسیار قابل قبول و مورد توجه است و در روز‌های آفتابی در فضای باز تقویت می‌شود.

 

شایان ذکر است که شیائومی مدل POCO X3 Pro از دو حالت استاندارد و اشباع برای شدت رنگ استفاده می‌کند و با ارائه عملکردی عالی امکان تماشای فیلم و انجام بازی برای مدت طولانی را فراهم می‌کند.

 

کمپانی شیائومی برای این مدل گوشی هوشمند از سری پوکو یک دوربین اصلی چهارگانه در نظر گرفته است که یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولترا‌واید 8 مگاپیکسلی و دو لنز ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی اجزای آن را تشکیل می‌دهند.

 

دوربین تا حدی کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و عکس‌های شما را به صورت واضح و شفاف به ثبت می‌رساند. همچنین از فناوری فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و قابلیت عکاسی به صورت پانوراما و HDR را دارد. دوربین اصلی شیائومی مدل POCO X3 Pro دارای سنسور IMX582 سونی است و می‌تواند عکس‌های خوب و با کیفیتی را بگیرد.

 

دوربین همچنین از یک حالت شب مفید استفاده کرده و تفاوت زیادی در محدوده دینامیکی و روشنایی تصویر ایجاد می‌کند. یک دوربین دیگر نیز در قسمت جلویی گوشی تعبیه شده است که شامل یک لنز عریض 20 مگاپیکسلی می‌باشد و سلفی‌های شما را با کیفیت مطلوبی به ثبت می‌رساند؛

 

علاوه بر آن در برقراری تماس‌های تصویری نیز کاربرد دارد و با کیفیت خوب خود امکان برقراری چت‌های تصویری لذت بخش را فراهم می‌کند. شیائومی مدل POCO X3 Pro همچنین قادر است از صحنه‌های مختلف با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرده و آن‌ها را با کیفیت بالای 4K به نمایش بگذارد.

 

این مدل گوشی شیائومی مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت است که با استفاده از آن انرژی مورد نیاز خود را برای انجام امور مورد نظر فراهم می‌کند.

 

این باتری در مدت زمان کوتاهی به طور کامل شارژ می‌شود و پس از آن مدت زمان زیادی را برای استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به طوری که با استفاده از حالت صفحه نمایش 120 هرتز، به شما اجازه می‌دهد یک روز کامل و حتی بیشتر را به انجام بازی یا تماشای فیلم بپردازید.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO X3 Pro

سرعت شارژ نیز در شیائومی مدل POCO X3 Pro به اندازه کافی خوب است؛ به این معنی که با استفاده از یک شارژر 33 واتی، 59 درصد شارژ را در 30 دقیقه و 100 درصد شارژ را در 59 دقیقه فراهم می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت باتری گوشی از دوام بالایی برخوردار است و نسبت به قیمتی که دارد، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

 

شیائومی مدل POCO X3 Pro بهترین گوشی Fortnite ارزان قیمتی است که شما می‌توانید دریافت کنید؛ زیرا مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 860 است و برنامه‌های مختلف را با سرعت و دقت بالایی پردازش می‌کند.

 

در‌واقع این یک چیپست میان رده با قدرتی مشابه اسنپدراگون 855 پلاس است که در گوشی‌هایی مانند Asus ROG Phone 2 و OnePlus 7T استفاده می‌شود. ممکن است که فکر کنید این گوشی‌ها قدیمی هستند، اما باید گفت که چیپست‌های قدیمی‌تر اسنپدراگون سری 8 هنوز قدرتمند‌تر از سری 7 امروزی هستند.

 

بر این اساس شیائومی مدل POCO X3 Pro سرعت بالایی به اندازه 30 فریم بر ثانیه تا حداکثر 60 فریم بر ثانیه را برای بارگذاری برنامه‌های سنگین و مخصوصا بازی‌ها را ارائه داده و با عملکرد سریع و دقیق خود بهترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

لازم به ذکر است که این گوشی در Geekbench 5 امتیاز 2530 را کسب می‌کند که بسیار بیشتر از گوشی‌هایی با اسنپدراگون 765G مانند OnePlus Nord است و تقریبا با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 20 و وان پلاس 7 تی مطابقت دارد.

 

شیائومی مدل POCO X3 Pro با 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 6 یا 8 گیگابایت رم جفت می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا بر‌اساس نیاز و حجم اطلاعات خود گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. این گوشی، اندروید 11 را با نرم افزار MIUI 12 اجرا می‌کند و تجربه کاربری روان و دلپذیری را ارائه می‌دهد.

 

در نهایت باید گفت که اگر گیمر هستید و یا به انجام بازی‌های مورد علاقه خود با گوشی هوشمند علاقه دارید، شیائومی مدل POCO X3 Pro بهترین پیشنهاد برای شما است؛ زیرا قدرت آن با برخی از گوشی‌های پیشرفته نسل آخر برابری می‌کند و با سرعت بالای خود رضایت شما را به طور کامل جلب می‌کند.

 

علاوه بر آن پوکو ایکس 3 پرو تقریبا دو روز دوام خواهد آورد که برای گیمر‌ها عالی به نظر می‌رسد؛ بدین ترتیب شما می‌توانید برای مدت طولانی بازی کنید و نگران تخلیه باتری نباشید.

 

از دیگر مزایایی که POCO X3 Pro را به یک گوشی حرفه‌ای و ایده‌آل برای خرید تبدیل می‌کند، صفحه نمایش عالی آن است که با نرخ تازه سازی 120 هرتز و کیفیت عالی، بهترین تجربه دیداری را ارائه می‌دهد.