پارس ناز پورتال

درباره نورهای عجیب اخیر در آسمان ایران

درباره نورهای عجیب اخیر در آسمان ایران

درباره نورهای عجیب اخیر در آسمان ایران 

اخیرا مردم ایران در آسمان نورهای عجیبی دیده اند که سر و صدای آن حسابی در فضای مجازی خبرساز شده است . معاون امنیتی وزارت کشور به نورهای عجیب در آسمان واکنش نشان داد.معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ذوالفقاری در جواب به این سوال که در روزهای 29 آبان ماه و 21 و 30 آذر ماه نور عجیبی

 

در آسمان‌هاي ایلام، تبریز، شوشتر، مسجد سلیمان، گتوند و لالی با صداهایی عجیب توسط اهالی رویت و شنیده شده است، گفت: ما هم چنین موضوعاتی را در فضای مجازی دیدیم ودر همین حد در جریان هستیم و هیچ گزارش رسمی دراین باره نداشتیم. رده‌هاي نظامی و رده‌هاي پدافند هوایی هر کدام در حوزه‌هاي خودشان فعال هستند و اگر موضوع خاصی باشد به ما اعلام میکنند.

 

از دوران وقوع زمين لرزه ۷ و ۳ دهم ریشتری در مرز عراق و کرمانشاه – حوالی ازگله «کرمانشاه» که پس‌لرزه‌هاي آن به کشور های مجاور هم رسید، تا کنون حرف و حدیث‌هاي بسیاری در خصوص تماس وقوع این زمين لرزه و همینطور زمين لرزه‌هاي پس ازآن با «آزمایشات طرح هارپ» مطرح شده که البته معاون امنیتی وزارت کشور تماس زمين لرزه با طرح هارپ را رد کرده و میگوید که هیچ مبنای علمی ندارد.

 

سردار محمدحسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درمورد تماس طرح هارپ با زمين لرزه‌هاي اخیر در ایران، اظهار داشت: ما دراین زمینه نمیتوانیم اظهارنظری کنیم؛ چرا که هیچ گزارشی از هیچ مرجع علمی، نظامی و غیرنظامی به ما نرسیده است؛ من هم مانند شما شنیدم و اصلا مبنای علمی و تخصصی ندارد.

 

ذوالفقاری در جواب به این سوال که در روزهای ۲۹ آبان ماه و ۲۱ و ۳۰ آذرماه نور عجیبی در آسمان‌هاي ایلام، تبریز، شوشتر، مسجد سلیمان، گتوند و لالی با صداهایی عجیب توسط اهالی رویت و شنیده شده است، گفت: ما هم چنین موضوعاتی را در فضای مجازی دیدیم ودر همین حد در جریان هستیم و هیچ گزارش رسمی دراین باره نداشتیم. رده‌هاي نظامی و رده‌هاي پدافند هوایی هر کدام در حوزه‌هاي خودشان فعال هستند و اگر موضوع خاصی باشد به ما اعلام میکنند.

 

گفتنی است؛ در دانشنامه عمومی ویکی پدیا در خصوص این طرح نوشته است: برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا مشهور به هارپ «HAARP»، یک طرح پژوهشی است که درسال ۱۹۹۳ برای بررسی و تحقیق درمورد لایه یونوسفر با استفاده از امواج رادیویی تأسیس شده‌است.

 

هارپ طرح‌اي علمی است و از طریق آن دانشمندان با ایجاد تغییراتی در یونوسفر که دور‌ترین و ناشناخته‌ترین بخش جو زمین است امکان مطالعه در مورد آنرا پیدا کرده و آن رابه صورت یک آزمایشگاه طبیعی درمی‌آورند. هارپ اینکار رابا امواج رادیویی فرکانس بالا که توسط رادارهای خود منتشر میکند، انجام می دهد.

 

بخشی از این امواج در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین جذب شده و باعث افزایش شتاب الکترون‌ها در آن منطقه ودر نتیجه گرم شدن یونوسفر می شوند. در حالت عادی لایه یونوسفر دارای دمایی معادل ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد است که در اثر این تحریک انرژی فراوانی در آن به وجود آمده ودر نتیجه دما تا 20 درصد افزایش مییابد و این ناحیه به حالت انبساطی در می آید.