پارس ناز پورتال

نکاتی که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید بدانید

نکاتی که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید بدانید

تابلو فرش دستباف ایرانی، یک قطعه فرش دستباف کوچک و هنری نفیس و ارزشمند است که جنبه تزئینی دارد. هر کدام از طرح‌های تابلو فرش‌های دستباف معنا و مفهوم منحصر‌به‌فردی دارند و استفاده از آنها در دکوراسیون خانه، اصالت و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد.

 

در بافت تابلو فرش از ابریشم طبیعی یا پشم استفاده می‌شود و در لمس فوق العاده نرم و لطیف هستند. اگر تصمیم دارید یکی از این تابلوهای زیبا را مهمان خانه خود کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند نکته مهم که برای خرید تابلو فرش دستباف باید در نظر داشته باشید، به شما آموزش دهیم.

نکاتی که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید بدانید

5 نکته طلائی برای خرید تابلو فرش دستباف

تابلو فرش دستباف یک کالای لوکس و گران قیمت است و با توجه به تنوع این تابلوهای نفیس در بازار، خرید تابلو فرش دستباف نیاز به شناخت ویژگی‌های این کالا دارد. در این بخش می‌خواهیم 5 نکته مهمی را که باید در هنگام خرید تابلو فرش دستباف در نظر داشته باشید، با شما در میان بگذاریم:

 

1. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

اگر می‌خواهید تابلو فرش دستباف هنرمندان مشهور یا طرح‌های خاص و کمیاب بازار را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم برای خرید به فروشگاه‌های معتبر و مطمئنی مراجعه کنید که به ‌صورت تخصصی در زمینه فرش و تابلو فرش‌های دستباف فعالیت می‌کنند؛ مانند فرش آریاس.

 

2. شناسنامه تابلو فرش را حتماً بخوانید

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید به آن توجه کنیم، مطالعه و بررسی دقیق اطلاعات مندرج در پشت تابلو فرش یا شناسنامه تابلو فرش است.

 

3. به نوع گره‌ها یا بافت تابلو فرش دقت کنید

منظور از نوع بافت تابلو فرش، درشت بافت یا ریز بافت بودن فرش و اندازه گره‌ها است. برای بررسی این موضوع باید پشت تابلو فرش را بررسی کنید. پشت فرش علاوه بر اندازه گره‌ها، ریز بافت بودن فرش را هم نشان می‌دهد.

 

4. تابلو فرش‌های اصیل قاب زیبایی دارند

نکته بعدی به جنس قاب تابلو فرش‌های دستباف مربوط می‌شود. فرش‌های اصیل با بافت ظریف و ابعاد کوچک معمولاً قابی ظریف از جنس PVC دارند. فرش‌های بزرگ‌تر در قاب‌های چوبی نفیس، قاب می‌شوند که جلوه زیباتری دارد.

 

5. جنس پود تابلو فرش را با لمس بررسی کنید

با دست زدن به پود فرش هم می‌توانیم متوجه جنس الیاف تابلو فرش شویم؛ البته این روش فقط در تخصص افراد حرفه‌ای است. الیاف تابلو فرش‌های ابریشم اصل به ‌دلیل استفاده از ابریشم طبیعی بسیار درخشنده و لطیف‌تر از فرش‌های با الیاف پشم هستند و جلوه فوق العاده زیبا و متفاوتی دارند.

نکاتی که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید بدانید

با انواع طرح‌های محبوب تابلو فرش دستباف آشنا شوید

طراحی تابلو فرش‌های دستباف به قدری متنوع و جذاب است که تقریباً همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. انواع تابلو فرش دستباف در طرح‌های متنوعی از جمله آیات و سوره‌های قرآنی، مناظر ملی و ایرانی، طبیعت، شخصیت‌ها، نقاشی‌های مینیاتور، بناهای تاریخی و غیره تولید شده‌اند. ولی ما در ادامه می‌خواهیم شما را با 9 گروه از اصیل‌ترین و جذاب‌ترین طرح تابلو فرش‌های دستباف آشنا کنیم:

 

1. تابلو فرش طرح آیه

طرح آیه دارای نقوش آیات و سوره‌های قرآن کریم است. این طرح‌ها عبارتند از آیت الکرسی، طرح و ان یکاد و آیه، طرح سوره توحید، طرح بسم‌الله، طرح چهار قل، طرح و ان یکاد بالذکر الله، طرح چهار قل گل ابریشم و طرح و ان یکاد.

 

2. تابلو فرش طرح ایرانی

تابلو فرش طرح ایرانی دارای تصاویری از چهره‌های تاریخی، آثار باستانی ایرانی و فرهنگ و آئین‌های سنتی اصیل ایرانی است. معروف‌ترین تابلو فرش‌های طرح ایرانی عبارتند از طرح سفره هفت سین، طرح کوروش ماندانا، طرح عتیقه فروش، طرح آپادانا، طرح کوچ عشایر و طرح دختر فالگیر.

 

3. تابلو فرش طرح تندیس

تابلو فرش طرح تندیس جزء آثار هنری و تزئینی خاص است. این تابلو فرش‌ها تلفیقی از هنر دیرین قالی‌بافی و هنر مدرن طراحی تندیس و پیکر تراشی هستند که ظرافت و زیبایی بافت آنها جدا منحصربه‌فرد است. طرح‌های مربی شیر، لیدی گودیا، مهر مادر، تندیس و طرح دختر و پسر و سه تندیس نامرئی جزو محبوب‌ترین طرح‌های این دسته محسوب می‌شوند.

 

4. تابلو فرش طرح چهره

یکی دیگر از جذاب‌ترین طرح‌های تابلو فرش‌ها، طرح چهره است. این تابلوها از چهره‌های انسانی الهام گرفته‌اند و رنگ بندی جذابی دارند. تابلو فرش‌های چهره معمولاً از جنس ابریشم خالص و گران قیمت هستند. محبوب‌ترین طرح‌های چهره عبارتند از طرح دختر ایرانی، طرح فرش فروش، طرح دختر کردی، طرح اسب و دختر و طرح دختر مناجات.

 

5. تابلو فرش طرح فرانسوی

تابلو فرش‌های با طرح فرانسوی هم جزو طرح‌هایی هستند که با الهام از چهره، شخصیت رمان‌ها و مناظر دیدنی فرانسه بافته شده‌اند و توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده‌اند. طرح‌های شانزلیزه، دختر پیانوزن، برج ایفل، پاسور باز، آرایش عروس و مجلس خواستگاری از طرح‌های محبوب این دسته هستند.

 

6. تابلو فرش طرح گل

تابلو فرش‌های طرح گل معمولاً شامل طرح یک دسته گل زیبا یا سبد گل هستند. ظرافت و دقتی که در بافت این تابلو فرش‌ها به کار رفته، در حدی است که حتی می‌توانید سایه روشن رنگ گلبرگ‌ها، ساقه‌ها و قطرات شبنم روی برگ‌ها را هم ببینید. تابلو فرش‌های طرح گل فوق العاده متنوع هستند و نمی‌توانیم از همه آنها در این مطلب نام ببریم.

 

7. تابلو فرش طرح حیوان

این تابلو فرش‌ها دارای طرح حیوانات و حیات وحش هستند؛ مانند تابلو فرش حیوانات اهلی (طرح پرندگان، اسب، آهو، ماهی و…) و تابلو فرش حیوانات وحشی (گرگ، پلنگ، شیر، ببر، خرس و…). استفاده از ابریشم خالص و طرح‌های برجسته در بافت این تابلوها، زیبایی آنها را چندین برابر کرده است.

 

8. تابلو فرش طرح مینیاتور

یکی از اصیل‌ترین نقش و نگارهای فرش‌های دستباف ایرانی، نقش مینیاتور است. تابلو فرش‌های مینیاتوری را می‌توان از آثار نفیسی دانست که قصه‌های عاشقانه، داستان‌های تاریخی و مضامین عارفانه را در قالب فرش به تصویر کشیده‌اند؛ مانند طرح رایحه روح پرور، طرح فرشته بهاری، سروش عالم غیب و طرح نیاز و نوازش.

 

9. تابلو فرش طرح منظره

تابلو فرش منظره، مانند یک تابلو نقاشی رنگ روغن، تصویری زیبا و زنده از مناظر طبیعی را در قالب تابلو فرش به تصویر کشیده است. در این تابلو فرش‌ها انواع طرح‌های جنگل‌های سرسبز، آبشار، دهکده، فصل‌ها و… را می‌توانید ببینید.

نکاتی که در هنگام خرید تابلو فرش دستباف باید بدانید

بهترین فروشگاه آنلاین خرید تابلو فرش دستباف

امیدواریم مطالعه این مطلب در یادگیری نکات مربوط به خرید تابلو فرش دستباف و شناخت پرطرفدارترین طرح‌ها، برای شما مفید باشد. اگر با خواندن این مقاله انگیزه‌تان برای خرید این اثر نفیس بیشتر شده، توصیه می‌کنیم برای خریدی مطمئن به یک فروشگاه معتبر و باسابقه مراجعه کنید که تابلو فرشی با اصالت و تضمین شده به شما ارائه کند.

 

در این مورد پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین فرش آریاس است. این فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین انواع تابلو فرش‌های دستباف ابریشم با طرح‌های پرطرفدار ایرانی، آیه، تندیس، چهره، مینیاتور و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، فقط کافی است به نشانی https://arias.ir/ مراجعه کنید.