پارس ناز پورتال

نکات جالب درباره مفید بودن تمیز کردن خانه

نکات جالب درباره مفید بودن تمیز کردن خانه

نکات جالب درباره مفید بودن تمیز کردن خانه 

تمیز کردن خانه را امری خسته کننده ندانید چراکه این کار می تواند علاوه بر تمیز شدن خانه شما تاثیرات دیگری نیز داشته باشد. تمیز کردن موضوعی حساس برای همه ما است، تا به حال ندیدم کسی از تمیز کردن خانه خوشش بیاید، مگر آنهایی که از اختلال وسواس رنج می برند، اما این داستان دیگری است.

 

برای یک شخص عادی تمیز کردن کاری روزمره است که تا جای ممکن عقب انداخته می شود. حتی اگر بدانید تمیز کردن خانه چگونه روی سلامت، بهبود روحیه و شادی، و همچنین افزایش تحرک تاثیر می گذارد باز هم آن را به عنوان یکی از نا خوشایند ترین وظایف قلمداد می کنید.

 

اما وقتی وارد فرآیند تمیز کردن می شوید می توانید از آن درس هایی بگیرید که شاید عجیب به نظر بیایند ولی به درد زندگی تان خواهند خورد.

 

۱- رها کردن را بیاموزید

این مهمترین درسی است که هنگام تمیز کردن خانه آموختم: رها کن! متخصصان مد می گویند اگر در طول یک سال لباسی را هرگز استفاده نکردید، رهایش کنید! خب همین کار را باید در روابط خود انجام دهید. همینطور که لباس های استفاده نشده ام را کنار می گذاشتم تا بدهم بروند به این نتیجه رسیدم

 

باید با بعضی آدم ها در زندگی ام نیز همین کار را بکنم. اگر رابطه ای باعث شد در شادی به روی زندگی تان بسته شود فقط کافیست رهایش کنید …

 

۲- چیزهای واقعا مهم را نگه دارید

به همان اندازه که رها کردن مهم است، حفظ آن چیزهایی که باعث آمدن زیبایی و شادی به زندگی تان می شود نیز مهم است. اگر کفش های ورزشی قدیمی تان همچنان این حس را به شما می دهند که می توانید دنیا را به سلطه خود در آورید، پس نگهشان دارید. حتی اگر بیرون نمی پوشیدشان.

 

همین مورد را باید درباره افراد و روابطی که در زندگی تان هست رعایت کنید: اگر باعث می شوند در قلبتان شادی بتپد نگهشان دارید!

 

۳- چیزهای کوچک مهمترین ها هستند

وقتی زمین تمیز کردن می رسد، متوجه می شوید چه چیزهایی واقعا برایتان اهمیت دارند. از اینکه برخی چیزهای کوچک اینقدر برایتان با اهمیت هستند متعجب می شوید. وقتی شروع به تمیز کردن میز و در و دیوارها می کنید، کلی خرده ریز جور واجور پیدا می کنید. در مورد خودم، متوجه شدم

 

چقدر تکه های کوچک کاغذ مهم هستند، یک نقشه از دوبلین که گوشه کشو افتاده بود پیدا کردم، این نقشه را دوستم به من داده بود تا بدون اینکه گم شوم در این شهر گردش کنم، دیدن این نقشه همیشه مرا به یاد اوقات خوشی که با او داشتم می انداخت، بنابراین قابش کردم و روی میزم گذاشتم. درس مهمی که می توان گرفت: گاهی چیزهای کوچک بیشترین اهمیت را دارند.

 

۴- هر کسی خرابکاری را پنهان کرده

وقتی بالاخره با جدیت شروع  به تمیز کردن می کنید، جاهایی را پیدا می کنید که ماه ها یا سال هاست دست نزدید. مانند زیر فرش ها یا پشت اجاق گاز. این نقاط نه تنها بوی خوبی ندارند بلکه پر از جرم و کثیفی نیز هستند که برای سلامتتان خوب نیست. هرکسی برای خود چنین چیزی را دارد

 

و این بهم ریختگی فقط پشت اجاق نیست، می تواند چیزی باشد که باعث مشکل در ارتباط بین شما و همسرتان شده باشد. می تواند دلیل حرف نزدنتان با دوست یا همسرتان باشد. می تواند همان راز کثیفی باشد که منجر به طلاق می شود. پنهان کردن بهم ریختگی و خرابکاری در زندگی طبیعی است،

 

اما روزی فرا می رسد که باید با آنها روبرو شوید. هرچه زودتر بهتر. همانطور که با مواد شوینده کثیفی های پشت اجاق را تمیز می کنید، به خود جرات دهید و این کثیفی ها را از زندگی خود، افراد و روابط مسمومی که در زندگی تان هست نیز پاک کنید. نمی خواهد قضاوت کنید، فقط پاکشان کنید.

 

۵- هرگز تسلیم نشوید

تمیز کاری ممکن است سخت و ناخوشایند باشد، اما هرگز تسلیم نشوید! این یکی از مهمترین درس هایی است که می توانید از تمیز کردن خانه تان بیاموزید. مواقعی هست که احساس ناتوانی می کنید، مهم نیست چقدر سخت باشد ولی هرگز مقابل آنچه در زندگی شروع کردید تسلیم نشوید.

 

مهمترین چیز در زندگی پیش رفتن است، برای رسیدن به هدف خود را گام به گام جلو بکشید. امیدوارم از تمیز کاری تان لذت ببرید!