پارس ناز پورتال

نکات جالبی در مورد رژ و بالم لب که نمی دانید

نکات جالبی در مورد رژ و بالم لب که نمی دانید

موم لب یا بالم لب (chapstick) اولین بار در 1800 توسط یک نویسنده به خانم‌های آمریکایی توصیه شد. در این کتاب موم را به عنوان درمان ترک لب به نوعروس‌ها توصیه کرده است. اولین موم لب به شکل امروزی در سال 1880 توسط یک مخترع به نام چارلز براون به بازار عرضه شد.

 

این محصول که chapstick نام گرفت، در سال 1912 حقوقش را با قیمت 5 دلار به جان مورتون واگذار کرد و نمی‌دانست که در آینده همین چاپ استیک با عنوان موم یا بالم لب چه بازار موفقی خواهد داشت. در اوایل دهه 1950 یک هنرمند گرافیست به نام فرانک رایت جونیور آرم chapstick را در ازای 15 دلار طراحی کرد که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اولین بالم لب با مومی معروف به موم کارناوا ساخته می‌شد که به آن موم برزیل هم می‌گفتند. تا چند سال پیش نرم کننده پوست لب را همه با نام چاپ استیک می‌شناختند ولی امروزه برندهای مختلفی موم لب را تولید می‌کنند و نام آن را بالم لب LIP BALM گذاشته‌اند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با برای خرید لوازم آرایشی و بالم لب اطلاعات مفید و کاربردی بیشتری داشته باشید.

 

بالم لب چرا انقدر پرطرفدار شد؟

پوست لب به جهت ظرافت زیاد باید بسیار مراقبت شود. امروزه به علت چربی فراوانی که در رژیم غذایی هست معمولاً با عارضه خشکی لب به جز در نقاط گرمسیر روبرو نیستیم ولی در گذشته ترک خوردن لب بسیار شایع بوده است. در لب هیچ غده عرقی وجود ندارد. بنابراین لب‌ها عرق نمی‌کنند. به همین دلیل در هوای سرد زود خشک می‌شوند. پس جای تعجب نیست که موم زدن به لب‌ها همیشه مهم بوده است. لب به دلیل نداشتن غدد عرق، بوی خاصی هم ندارند. امروزه رژ لب برای خانم‌ها و بالم لب برای مصرف عموم ساخته می‌شود.

نکات جالبی در مورد رژ و بالم لب که نمی دانید

بدون لب چه شکلی می‌شدید؟

تا به حال خودتان را بدون لب تصور کرده‌اید؟ بله، خنده‌دار و احمقانه است. حال تصور کنید در هنگام تلاش برای غذا خوردن، سوت زدن یا بوسه بدون لب چه شکلی می‌شدید. به هیچ وجه نمی‌توان بدون لب انسان را تصور کرد. لب یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن است که یک میلیون رشته عصبی دارد اما هیچ غشای دفاعی برای محافظت ندارد.

 

اثر لب همانند اثر انگشت است!

لب بی‌نظیر است یعنی اثرش مانند بافت انگشتان برای هر شخص متفاوت است. هرگز دو نفر که اثر لب یکسان دارند در دنیا پیدا نخواهید کرد.لب تنها بخشی از بدن است که قسمت داخلی آن در خارج گسترش می‌یابد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که همان غشای مخاطی که لایه داخلی دهان را تشکیل می‌دهد، باعث ایجاد لب‌ها در صورت نیز می‌شود.

 

چرا لب قرمز است؟

زیرا در واقع ما می‌توانیم مویرگ‌های خونی را که زیر غشای مخاط قرار دارند را ببینیم. غشای مخاط بسیار شفاف است. چه عاملی باعث این شفافیت می‌شود؟ پوست روی لب‌ها در مقایسه با 16 لایه موجود در سایر قسمت‌های پوست فقط 3 تا 6 لایه سلول دارد. این ساختار باعث می‌شود پوست لب بسیار شفاف باشد.

 

لب مردان در معرض خطر سرطان پوست است

لب‌ها حاوی سطح پایین ملانین هستند. ملانین همان ماده‌ای است که پوست را در مقابل آفتاب و گرما و آتش محافظت می‌کند. به همین دلیل لب‌ها زودتر از باقی قسمت‌های بدن می‌سوزند. سرطان لب در مردان شایع‌تر از زنان است. توضیح این امر خیلی ساده است. مردان از رژ لب و موم محافظ لب استفاده نمی‌کنند. در حالی که رژ می‌تواند لب را از اشعه مضر خورشید محافظت کند.

 

در گذشته استفاده از موم لب در بین مردان شایع بود و سلامتی لب مردان بیشتر بوده است. اما از آنجا که امروزه استفاده از برق لب و موم نوعی زنانگی را تبلیغ می‌کند، مردان از چرب کردن لب‌هایشان خودداری می‌کنند. توصیه می‌شود که از محصولاتی که لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارند، مثل بالم لب بیشتر استفاده کنید. برای خرید بالم لب می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی سر بزنید.

 

آیا بالم لب اعتیادآور است؟

این سؤال از آنجایی آغاز شده که بسیاری از خانم‌ها بدون زدن رژ حتی نمی‌توانند از خانه خارج شوند و هر ساعت این کار را تکرار می‌کنند. واقعیت این است که هیچ ماده اعتیادآوری در بالم و رژ لب وجود ندارد. توضیح احتمالی این مسئله می‌تواند اعتیاد به رژ زدن باشد که فقط یک عادت است.

 

از این گذشته هوای سرد بیشتر از همه لب‌ها را اذیت می‌کند و چرب کردن لب راه حل منطقی برای لب‌های ترک خورده و پوسته پوسته است.بالم لب در حقیقت لب‌ها را آب‌رسانی نمی‌کند؛ بلکه با ایجاد یک سد از کم شدن رطوبت طبیعی لب جلوگیری می‌کنند.

 

لب‌ها نازک می‌شوند

با پیر شدن، لب‌های شما نازک می‌شوند. با افزایش سن تولید کلاژن بدن کاهش می‌یابد. کلاژن یک پروتئین حیاتی است و یکی از کارکردهای آن شکل دادن به لب‌هاست.

 

چگونه سوت می‌زنید؟

توانایی سوت و ساز زدن فقط به دلیل داشتن لب در انسان است. لب از یک مجموعه ماهیچه به نام orbularis oris تشکیل شده است که دهان را شکل داده‌اند. با منقبض کردن این عضلات است که می‌توانیم سوت بزنیم.

 

لابیا

در وسط لب بالایی انسان یک برآمدگی زیبا وجود دارد که به آن لابیا می‌گویند.

 

خنده و اخم توسط لب امکان‌پذیرند

لب‌ها علاوه بر زیبایی صورت و توانایی صحبت، واسطه بیان احساسات هم هستند. به عنوان مثال اخم توسط لب‌ها با یک منحنی برعکس ساخته و منتقل می‌شود در حالی که لبخند هم توسط یک منحنی ساخته می‌شود. به همین صورت لب‌های لرزان یا کج و فشرده هر کدام معنی خاصی برای بیان یک احساس دارند.

 

نعناع برای پوست لب مناسب نیست

لوازم آرایشی و آدامس‌های حاوی منتول و نعناع پوست لب‌ها را تحریک می‌کند و مفید نیستند. بهتر است که آگاهانه چیزهایی را که می‌دانید مضر هستند استفاده نکنید. پوست خیار برای رفع ترک لب، تسکین و مرطوب نگه‌داشتن لب بسیار مؤثر و مفید است.

 

با کره شی لب‌هایتان را تازه کنید

باز هم از فواید کره شی می‌گوییم. می‌شود گفت که بهترین نرم کننده و بالم طبیعی لب را می‌توان با کره شی ساخت. کمی موم عسل، روغن آووکادو و جوجوبا نیز می‌توانند بهترین بالم لب باشند. بهترین بالم‌های لب نیز از همین مواد ساخته می‌شوند.

 

ضد آفتاب لب را فراموش نکنید

با توجه به حقایقی که گفتیم بهتر است هر چه زودتر مراقبت از لب‌ها را آغاز کنید. با خرید یک ضد آفتاب شروع کنید. لب‌ها آسیب‌پذیرترین قسمت صورت هستند و هر دقیقه که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند یعنی خطر. با شروع روز به زدن ضد آفتاب به لب‌ها عادت کنید. حتی اگر درون خانه هستید، ضد آفتاب صورت و لب‌ها را فراموش نکنید.

نکات جالبی در مورد رژ و بالم لب که نمی دانید

بالم لب یک محافظ بسیار قدیمی و ضروری برای مراقبت از لب‌هاست. گذشتگان نیز خیلی زود به اهمیت مراقبت از لب پی برده بودند و آن را جدی می‌گرفتند.خرید بالم لب یا خرید رژ لب فرقی نمی‌کند. این دو محصول چیزهایی است که باید همراه خود داشته باشید. برای تهیه بهترین بالم و رژ همین حالا به فروشگاه اینترنتی میس و مستر مراجعه کنید.