پارس ناز پورتال

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای از جمله مسائلی است که برای طراحی سایت مجله ای پرطرفدار باید بدانیم. مجلات بر خلاف روزنامه ها طرفدار و مشتریان خاص خود را دارند مخصوصا اگر درفضای مجزی و یا در سایت باشند، بازدید و مخاطب بیشتری خواهند داشت زیرا امروزه کمتر کسی به دنبال خرید مجله و یا روزنامه است اکثر افراد اطلاعات ,کس و هرآنچه را که میخواهند در اینترنت جستجو می کنند.

 

مجله ها معمولا در دسته های خاصی مانند موضوعات ورزشی، هنری، آوزشی و یا … ارائه می شوند. در وبسایت مجله ای هم همینطور است، همانند مجله های کاغذی، مقالات متفاوتی را به همراه تصاویر و  موضوعات مختلف به کاربر ارائه می کند. تنها تفاوت مجله اینترنتی با مجله های معمولی و کاغذی درظرفیت‌های گرافیکی و کامپیوتری موجود در مجله اینترنتی می باشد.

 

بیایید کمی به گذشته نگاه کنیم اگر حدودا ۱۰ سال گذشته را در نظر بگیرید مجله‌های چاپی و روزنامه‌ها هرکدام بخشی از مهمترین سرگرمی های مردم بودند تا اینکه با اهمیت بخشیدن بیشتر مردم به محیط زیست و با پیشرفت تکنولوژی در زمینه اینترنت و ارتباطات، رسانه‌ها به رسانه‌های الکترونیکی روی آورده‌اند و مجله های کاغذی و روزنامه ها به وبسایت های مجله ای تبدیل شدند و امروزه اکثر مردم به جای استفاده از رسانه های چاپی از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده می کنند.

 

به همین منظور ما در این مقاله برای شما از نکات طراحی یک وبسایت مجله ای بیشتر خواهیم گفت.یکی از مسائل قابل توجه در وبسایت های مجله ای این موضوع است که وبسایت های مجله ای محتوا محور می باشند به همین علت از نظر سئو سایت و رتبه بندی نسبت به دیگر سایت های اینترنتی بالاتر است.

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای

سایت هایی نظیر سایت های شرکتی، خدماتی و از این قبیل سایت ها برای کسب امتیاز و رتبه بالا باید بخشی با عنوان بلاگ برای سایت خود قرار دهند تا در آنجا مقالات و اخبار مفید را گذاشته و رتبه بالایی را مانند سایت های مجله ای کسب کنند.

 

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای

مهمترین هدف متقاضیان برای طراحی وبسایت مجله ای، اطلاع رسانی به صورت انلاین می‌باشد. در زیر به برخی از ویژگی و نکات طراحی یک وبسایت مجله ای اشاره کرده ایم:

 

ظاهر سایت :

همانطور که می دانید در برخورد هر کاربر با یک وب سایت اولین چیزی که به چشم او می خورد ظاهر سایت است.  ظاهر سایت در جلب نظر بازدیدکنندگان بسیار مهم است، اگر ظاهر سایت توجه کاربر را جلب کند کاربر زمان بیشتری را برای در سایت شما بودن صرف میکند و به خواندن مجله مورد نظر خود می پردازد.

 

اما یکی از نکات طراحی یک وبسایت مجله ای این است که به هنگام اعمال طراحی های گرافیکی به سایت نباید در آن زیاده روی شود زیرا ممکن است در سرعت سایت تاثیرگذار باشد و در اینصورت به جای گرفتن یک امتیاز مثبت، امتیازی منفی کسب خواهید کرد زیرا کاربران وقت زیادی را برای سایتی که سرعت خوبی ندارد نخواهند گذاشت.

 

دسته بندی :

می توانید بسته به نوع وبسایت مجله ای خود و موضوعات آن ها دسته بندی های مختلفی را ایجاد کنید. اینکار علاوه بر راحتی بازدیدکنندگان برای پیدا کردن موضوع مورد نظرشان، باعث نظم بخشیدن به سیستم جستجو و فعالیت های وبسایت مجله ای شما در موضوعات مختلف نیز می شود. به عنوان مثال کاربری که به دنبال مجله هنری است با یک جستجو ساده آن را میتواند پیدا کند.

 

قابلیت های خاص :

سایت سازی قابلیت های خاصی را برای وبسایت مجله ای شما در نظر گرفته است که از جملۀ آن می توانیم به ایجاد طراحی های مدرن ۳ بعدی اشاره کنیم، کاربران با کلیک بر روی صفحات مطلب قادرند آن را ورق بزنند و احساس خواندن یک مجلۀ واقعی را داشته باشند.

 

همچنین برای کسب درآمد بیشتر می توانید مجله اینترنتی خود را در قالب فایل pdf نیز ارائه کنید تا بازدیدکنندگان با پرداخت مبلغی به دانلود مجلات مورد علاقۀ خود بپردازند.از دیگر امکاناتی که می توانید به وبسایت مجله ای خود اضافه کنید صفحه ای برای قرار دادن خبرها است. می توانید با طراحی این صفحه از ویژگی های ساخت سایت خبری نیز برخوردار شوید.

نکات طراحی یک وبسایت مجله ای

آرشیو های مطالب و  سیستم جستجو :

در دنیای پر مشغله امروز شاید بازدیدکنندگان و علاقه مندان به وبسایت مجله ای شما قادر نباشند تا در زمان مقرر برای مشاهده مجلات شما به سایت بیایند با قرار دادن آرشیو و سیستم جستجو آن ها قادرند مجله های مختلف سایت شما را با توجه به تاریخ مورد نظرشان دنبال کنند. بنابراین بسته به دلخواه خود می توانید آرشیو ها را به صورت هفتگی، ماهانه و سالیانه دسته بندی کنید تا دسترسی کاربر به مجلات و اخبار زمان خاصی که در نظر دارد راحتتر باشد.

 

سرعت و حجم مناسب :

سرعت سایت باید به گونه ای باشد تا افراد به راحتی قادر به مشاهدۀ مجلات اینترنتی و دانلود آن ها باشند. همچنین باید فضای ذخیره ‌سازی مناسبی را بسته به میزان قرار دادن محتواهای مجلات و  سایر مواردی که ممکن است به سایت مجله اینترنتی خود بیافزایید در نظر بگیرید. هیچ کاربری جذب وبسایتی با سرعت پایین نمی شود.میتوان گفت که این موضوع یکی از موارد مهم در نکات طراحی یک وبسایت مجله ای است زیرا سرعت پایین برای هر کاربر حوصله سربر است.

 

بهینه سازی (سئو) :

اطلاع رسانی از مهم ترین نکات طراحی یک وبسایت مجله ای است. در نتیجه با راه اندازی و ساخت سایت روزنامه و مجلات اینترنتی شما به مخاطبیمن وبازدید کنندگان بسیاری احتیاج دارید. با استفاده از سئو یا بهینه سازی سایت می توانید می توانید رتبه سایت سایت خود را از بالاتر از رقیبان خود برده و با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

 

علاوه بر آن پس از جذب مخاطب شما می توانید با تبلیغات بنری و یا متنی درآمد زایی کرده و میزان درآمد خود را افزایش دهید.در زیر لیستی از سرویس و خدماتی را که در وبسایت مجله ای قادر به پیاده سازی است ارائه کرده ایم:

 

طراحی صفحه سه‌بعدی

طراحی بخش تعاملی برای ویدیو و محیط‌های گرافیکی

دسته ‌بندی‌ های مختلف مطالب

طراحی آرشیوهای مختلف مانند ماهانه، هفتگی و یا سالانه

نسخه الکترونیکی PDF با پرداخت آنلاین

طراحی بخش نظرسنجی برای محتواها و مقالات مختلف

طراحی بخشی برای سازمان دهی خوانندگان و طرفداران

طراحی سیستم جستجو در مقالات

امکاناتی نظیر اشتراک اینترنتی و پستی نسخه‌های کاغذی

 

صفحات وبسایت مجله ای

برخی از  صفحاتی در طراحی یک وبسایت مجله ای موجو است را در زیر نام برده ایم:

 

۱- معرفی
۲- دسته بندی مطالب
۳- آرشیو
۴- دانلود و چاپ
۵- ثبت نام و خرید اشتراک
۶- نظرسنجی
۷- گالری تصاویر
۸- جستجو

 

امکانات یک وبسایت مجله ای

از جمله امکاناتی که در طراحی یک وبسایت مجله ای باید به کار برده شود :

 

– ایجاد منو و زیر منو برای دسته بندی موضوعات مختلف مجله

– ایجاد بخش پربیننده ترین یا اخبار داغ

– ایجاد صفحه ای برای نمایش صفحه اول روزنامه های روز

– دریافت تبلیغات از شرکت های مختلف برای نمایش در سایت

– ایجاد گالری تصاویر و گزارش های تصویری

– امکان فروش آنلاین مجله

– امکان فروش آنلاین شماره های قبلی مجلات و آرشیو مجلات

– امکان ثبت نام خوانندگان برای دریافت مجله از طریق ایمیل

و…