پارس ناز پورتال

نکات مهم در خرید سرور و استوریج اچ پی ای

نکات مهم در خرید سرور و استوریج اچ پی ای

خرید سرور و استوریج تبدیل به یکی از رایج ترین خرید های شرکت های حرفه ای و هوشمند تبدیل شده ،کاربرد های سرور و استوریج اچ پی ای در زمینه های مختلف بسیار است و از مزایای مختلفی برخوردار هستند اما نکاتی در خرید سرور و خرید استوریج وجود دارد که باید به دقت بررسی شده و با دقت تمام اعمال شود ، با ما در ادامه همراه باشید تا به دقت تمامی نکات و ترفند های خرید سرور و استوریج اچ پی ای را بررسی کنیم.

 

قیمت استوریج اچ پی ای

 

از آنجایی که قیمت استوریج اچ پی ای اهمیت خاصی دارد در ابتدا قیمت استوریج اچ پی ای را بررسی میکنیم ، همانطور که می دانید فرآیند کار استوریج و وظیفه آن حساس است و مسئولیت دیتا های حیاتی ما را بر عهده دارد در نتیجه قیمت و کیفیت آن به صورت مستقیم بر روی روند کاری ما تاثیر گذار است در نتیجه در کنار معیار قیمت استوریج اچ پی ای بهتر است تا کیفیت بالای استوریج و نیاز های ما اولویت بیشتری داشته باشند .

 

خرید استوریج اچ پی ای

خرید استوریج اچ پی ای نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب کسب و کار شما باشد ، استوریج ها یا همان ذخیره ساز ها مکانی برای ذخیره اطلاعات و یا بکاپ شماست ، اما تفاوت آن با هارد دیسک های معمولی یا دیگر روش های ذخیره سازی اطلاعات چیست؟ زمانی که می خواهیم اطلاعات وسیع و مهمی را در اختیار یک سیستم و یا شبکه دهیم ، استوریج فضای مناسبی را برای این امر فراهم می کند .خرید استوریج اچ پی ای برای سازمان ها و شرکت هایی که اطلاعات مهمی را ذخیره میکنند بسیار مهم و حیاتی است.

نکات مهم در خرید سرور و استوریج اچ پی ای

خرید سرور اچ پی ای

 

زمانی که قصد خرید سرور اچ پی ای را داریم ابتدا بایستی بدانیم سرور چیست؟ و به چه کارمان خواهد آمد ، سرور یک کامپیوتر بسیار قدرتمند و همیشه فعال است که در هر لحظه ای توانایی پاسخ به درخواست های شما را داراست ، سرور ها عموما دارای سخت افزار های قدرتمند و فضای ذخیره سازی بسیار بالایی هستند و در نتیجه خرید سرور اچ پی ای برای پردازش اطلاعات و بررسی آن ها بسیار مناسب اند.

 

نکات خرید استوریج

 

همانطور که شرح دادیم ، ذخیره سازی اطلاعات در عصر امروز به روش ها و به کمک تجهیزات مختلفی صورت میگیرد اولین نکته در هنگام خرید استوریج این است که آیا خرید استوریج برای شما لازم و یا مناسب است؟

 

ابتدا باید ابعاد کسب و کار و یا شرکت خود را در نظر بگیرید و نتیجه گیری کنید که آیا به تجهیزاتی مانند استوریج نیاز دارید؟اگر در آینده برنامه گسترده کردن کار خود را دارید نیز می توانید به خرید استوریج به صورت جدی تری فکر کنید.

مسئله بعدی هدف ما از ذخیره کردن این اطلاعات است ، آیا شما قصد دارید که همه اطلاعات خود را یکباره با کل سیستم به اشتراک بگذارید یا ممکن است هر روز یا هر از چندگاهی به بخشی از دیتای خود نیاز داشته باشید ، بایستی ابتدا حجم نیاز های خود را به درستی تعیین کنید و بعد از مشاوره با کارشناسان این حوزه اقدام به خرید کنید.

نکات مهم در خرید سرور و استوریج اچ پی ای

نکات فنی و بسیار مهمی نیز برای خرید استوریج وجود دارد که به صورت خلاصه آن ها را بر می شماریم:

 

· نوع فرمت دیتای مورد نظر شما جهت ذخیره سازی

· رمزگذاری و حفاظت از دیتا

· آیا اطلاعاتی که قصد ذخیره سازی آن را داریم نیاز به تبدیل دارند؟

· تفاوت استفاده از نسخه فیزیکی و یا ابری در این مورد چیست

· اشتراک گذاری و ذخیره سازی اطلاعات با چه پروتکل هایی صورت میپذیرد

· بهینگی و مصرف استوریج

· منعطف بودن استوریج و امکان مدیریت صحیح آن

· بکاپ گیری و امکان استفاده از نسخه های پشتیبان

· امکان فعالیت تمام وقت استوریج

نکات خرید سرور

 

سرور ها یکی از جذاب ترین گزینه های خرید هستند که شرکت ها و سازمان های بزرگ را به خود جذب می کنند ، این محصولات تنوع بالا و امکانات شگفت انگیزی دارند که می تواند پاسخگوی هر گونه کاربری باشد ،

 

مرحله اول اقدام به خرید سرور اچ پی ای تعیین و تنظیم نیاز های شماست ، در ابتدا شما بایستی نیاز های خود را به دقت مشخص کنید و با توجه به امکانات مورد نیاز خود از بین مدل های متنوع سرور اچ پی ای انتخابی درست انجام دهید .

سرور های اچ پی ای به طور کلی در سه دسته اقتصادی ، میان رده و پیشرفته دسته بندی می شوند و با توجه به وسعت کار و نیاز ها ، شما می توانید از هر دسته ای برای خرید سرور اقدام کنید .

مسئله ی مهم دوم برای خرید سرور فضای نگهداری و ابعاد خود سرور است ، همانطور که میدانید محل نگهداری سرور و ابعاد آن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که در صورت بی توجهی به این نکته ممکن است در طولانی مدت به سرور شما آسیب برسد .

انواع سرور

برای کسب و کار های کوچک که نیاز به سرور دارند سرور ایستاده اچ پی یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است ، این سرور های ایستاده که فضای زیادی اشغال نمی کنند و مانند کیس کامپیوتر هستند می توانند نیاز های شما را به خوبی تامین کنند و فضای زیادی را اشغال نکنند. لازم به ذکر است که این مدل از سرور ها از قیمت مناسب و امکانات خوبی نیز بهره مند هستند .

نوع دیگری از سرور ها که عموما در دیتاسنتر ها کاربرد دارد سرور رکمونت اچ پی است ، این سرور ها انواع گوناگون و متنوعی دارند و قابلیت هماهنگی با تمامی سخت افزار های اچ پی را دارا هستند . این مدل از سرور در دو حالت تیغه ای (blade) و سینرژی به تولید می رسند.

مزایای سرور اچ پی چیست؟

سرور اچ پی نماینده کیفیت از شرکت اچ پی است ، برند اچ پی یکی از بزرگترین و معتبر ترین شرکت های حوزه فعالیت سرور و استوریج است.سرور اچ پی بسیار منعطف و تطبیق پذیر هستند و می توانند با بقیه قطعات شبکه و استوریج به خوبی هماهنگ شوند .این سرور ها جزو پرفروش ترین سرور های موجود در جهان هستند و این امر باعث شده تا تمامی ایرادات و مشکلات آن به سرعت بررسی و حل شود.

نکات مهم در خرید سرور و استوریج اچ پی ای

تکنولوژی به کار رفته در سرور اچ پی ، تکنولوژی روز دنیا و بسیار پیشرفته است که سبب تولید محصولی قدرتمند و به روز شده است.

 

نتیجه گیری

خرید استوریج و سرور برای تمامی کسب و کار ها امکان پذیر است و می توان با در نظر گرفتن نیاز های شما به سادگی یکی از مدل های متنوع سرور اچ پی یا استوریج اچ پی را مشخص و خریداری کرد ، نکاتی که به عنوان راهنمای خرید سرور و استوریج در اختیار شما عزیزان قرار دادیم را به دقت مطالعه کرده و در خرید خود رعایت کنید.